Szkolenie sportowe w stylu boot camp - czyli obóz sportowy dla dorosłych

Szkolenie sportowe w stylu boot camp - czyli obóz sportowy dla dorosłych

Chodzenie do klubu fitness i na siłownię może stać się monotonne i zacząć nudzić. Brakuje ci motywacji? Warto zainteresować się jeszcze mało popularnym w Polsce treningiem boot camp lub tradycyjnymi kursami i szkoleniami sportowymi. Oto jakie płyną z nich korzyści.

Co to jest boot camp?

boot kamp boot camp w polsce

Boot camp to z angielskiego obóz dla rekrutów. Zajęcia boot camp to grupowa aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, która przypomina trening amerykańskich rekrutów. Boot camp to sport łączący elementy treningu wytrzymałościowego i wzmacniającego całe ciało. Ćwiczenia wykonuje cała grupa, a dowodzi jej profesjonalny trener, który motywuje do osiągnięcia postawionych wyzwań. Boot camp to trening dla osób zdyscyplinowanych i lubiących adrenalinę. Trening boot camp z pewnością zapewni ci brak nudy.

Zalety treningu boot camp

Trening boot camp zazwyczaj odbywa się na świeżym powietrzu, dlatego ma wiele zdrowotnych korzyści dla twojego organizmu. Korzystnie wpływa na układ krwionośny, ponieważ obniża ciśnienie, uelastycznia naczynia krwionośne i redukuje poziom złego cholesterolu. Pobudzone krążenie wzmacnia serce i poprawia jego pracę. Trening boot camp korzystnie wpływa również na wytrzymałość kości zwiększając ich gęstość. To samo dotyczy więzadeł i ścięgien. Trening boot camp to doskonały sposób na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej. W trakcie godzinnego treningu spalisz nawet 1000 kalorii! Regularne treningi wysmuklają ciało i rzeźbią sylwetkę.

Niezwykła motywacja treningu boot camp

To co wyróżnia ćwiczenia typu boot camp to stała motywacja. Motywuje przede wszystkim rygorystyczny trener, który stawia wysoko poprzeczkę i nie odpuszcza. Motywuje również grupa, z którą trenujesz. Nikt nie chce być najsłabszym ogniwem, dlatego trening przebiega na wysokim poziomie. Dodatkową motywacją jest szybka utrata wagi. Już po kilku treningach zauważysz, że twoja waga znacząco spadła, a sylwetka się wyszczupliła.

Kursy, szkolenia i obozy sportowe

Od wielu lat istnieje możliwość uczestniczenia w obozach sportowych, ale przyjęło się, że zarezerwowane są one dla dzieci i młodzieży. Okazuje się, że coraz większą popularność zdobywają turnusy wyjazdowe również dla dorosłych. Wiele klubów fitness i ośrodków sportowych organizuje szkolenia sportowe dla zainteresowanych. Biorąc udział w weekendowym lub kilkudniowym kursie sportowym zapewniamy sobie intensywny trening, ale także bardzo aktywny wypoczynek. Najpopularniejsze wyjazdowe kursy sportowe dotyczą żeglarstwa, jazdy konnej, sztuk walki, jogi oraz wyżej wymienionego boot camp.

Udział w wyjeździe sportowym może okazać się niezapomnianą przygodą. Profesjonalni trenerzy zapewniają solidną dawkę treningów, ale również wiedzy teoretycznej. Będziesz doskonalić poznane dotychczas techniki, a oprócz tego dowiesz się czegoś nowego. Udział w obozie sportowym pozwoli ci oderwać się od codziennych obowiązków i zapomnieć o problemach. Poznasz osoby o podobnej pasji, którzy zapewnią ci motywację.

Boot camp – kto się odważy?

Treningi boot camp to spore obciążenie dla organizmu. Nie ma jednak ograniczeń wiekowych. Każdy, kto czuje się na siłach i realnie jest w stanie znieść ten typ treningu – może wziąć udział w takich zajęciach. Co więcej, boot camp często wymaga wysiłku ponad możliwości uczestników. Konieczne jest także trenowanie w grupie. Jeśli więc jesteś typem samotnika, nie lubisz rywalizacji i wolisz się nie forsować – dwa razy zastanów się, czy jest to trening dla ciebie. Uczestnicy powinni mieć dobrą kondycję i ponadprzeciętne możliwości fizyczne. Całość obozu obejmuje więcej treningów niż w standardowym planie. Trenujemy rano i w domu. Lubisz wyzwania i wysiłek – boot camp jest dla ciebie!

Boot camp to rozwiązanie także dla biegaczy. Szczególnie jeśli interesują się biegami z przeszkodami czy biegami survivalowymi. Podczas startu w takich zawodach potrzebne są nie lada umiejętności. A boot camp to dobra szkoła wytrwałości. Co więcej, trening boot camp zmniejsza masę ciała, rozwija pomijane partie mięśniowe i pobudza mięśnie do wzrostu.

Gdzie zmierzyć się z boot camp?

Już niemal w każdym większym mieście znajdziemy szkoły boot camp. Z uwagi na rosnące zainteresowanie – możemy przebierać w różnych odmianach. Treningi boot camp zawierają elementy jogi, sportów walki, stretchingu czy nawet jazdy konnej. Zwykle odbywają się rano. Częstotliwość? Od jednego do kilku razy w tygodniu. Miejsca ćwiczeń? Zwykle lasy i parki. Dla jeszcze większych śmiałków powstały obozy boot camp. To już jednak dużo większe obciążenie dla organizmu i dużo większe koszty. Niemniej, jeśli marzy ci się trening żołnierski i pobudka o 6 rano – wiesz co masz wybrać. Takie obozy zwykle trwają tydzień. W skład treningu wchodzi m.in. bieganie, wspinaczka czy skoki. Do tego interwały, treningi fitness… A więc rozwój całego ciała.

Funkcjonalny wymiar treningu boot camp

Podczas ćwiczeń boot camp uczestnicy pracują indywidualnie, ale także zmierzają się w grupach. Dzięki temu możliwe jest włączenie dodatkowych ćwiczeń i motywacji. Całość metody to połączenie różnych rodzajów ćwiczeń m.in.:

- treningu wytrzymałości tlenowej

- treningu koordynacji, refleksu i równowagi

- rozciągania

- treningu wydolności beztlenowej

- treningu siły

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Karolina Szweda 1 26 sierpnia 2016  2106

Dodaj komentarz

  • Beata
    11 marca 2019
    Byłam na takim - Fox Boot Camp na Mazurach. Aleeeee było extra. Przeszkody, czołganie, opony, ale były też zajęcia nordic walking, z piłkami, na brzuch czy kajaki.Dietetyk też na miejscu i mieliśmy 2 wykłady. Mega mnie zmotywowali, przez 6 miesięcy nie spojrzałam na bułki i chipsy...muszę znów jechać.

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

jazda-na-rowerze-a-cellulit-odchudzaj-sie-i-zredukuj-pomaranczowa-skorke

Jazda na rowerze a cellulit: odchudzaj się i zredukuj pomarańczową skórkę

Nie od dziś wiadomo, że trening aerobowy może skutecznie wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej i cały proces odchudzania. Pozostaje trudniejszy temat, który większości kobiet zabiera sen z powiek: cellulit. Czy można ograć ten problem dzięki regularnym treningom na dwóch kółkach? Czy jazda na rowerze może pozytywnie wpłynąć na cellulit?

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

jazda-na-rowerze-a-cellulit-odchudzaj-sie-i-zredukuj-pomaranczowa-skorke

Jazda na rowerze a cellulit: odchudzaj się i zredukuj pomarańczową skórkę

Nie od dziś wiadomo, że trening aerobowy może skutecznie wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej i cały proces odchudzania. Pozostaje trudniejszy temat, który większości kobiet zabiera sen z powiek: cellulit. Czy można ograć ten problem dzięki regularnym treningom na dwóch kółkach? Czy jazda na rowerze może pozytywnie wpłynąć na cellulit?

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!