Szkolenie sportowe w stylu boot camp - czyli obóz sportowy dla dorosłych

Szkolenie sportowe w stylu boot camp - czyli obóz sportowy dla dorosłych

Chodzenie do klubu fitness i na siłownię może stać się monotonne i zacząć nudzić. Brakuje ci motywacji? Warto zainteresować się jeszcze mało popularnym w Polsce treningiem boot camp lub tradycyjnymi kursami i szkoleniami sportowymi. Oto jakie płyną z nich korzyści.

Co to jest boot camp?

boot kamp boot camp w polsce

Boot camp to z angielskiego obóz dla rekrutów. Zajęcia boot camp to grupowa aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, która przypomina trening amerykańskich rekrutów. Boot camp to sport łączący elementy treningu wytrzymałościowego i wzmacniającego całe ciało. Ćwiczenia wykonuje cała grupa, a dowodzi jej profesjonalny trener, który motywuje do osiągnięcia postawionych wyzwań. Boot camp to trening dla osób zdyscyplinowanych i lubiących adrenalinę. Trening boot camp z pewnością zapewni ci brak nudy.

Zalety treningu boot camp

Trening boot camp zazwyczaj odbywa się na świeżym powietrzu, dlatego ma wiele zdrowotnych korzyści dla twojego organizmu. Korzystnie wpływa na układ krwionośny, ponieważ obniża ciśnienie, uelastycznia naczynia krwionośne i redukuje poziom złego cholesterolu. Pobudzone krążenie wzmacnia serce i poprawia jego pracę. Trening boot camp korzystnie wpływa również na wytrzymałość kości zwiększając ich gęstość. To samo dotyczy więzadeł i ścięgien. Trening boot camp to doskonały sposób na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej. W trakcie godzinnego treningu spalisz nawet 1000 kalorii! Regularne treningi wysmuklają ciało i rzeźbią sylwetkę.

Niezwykła motywacja treningu boot camp

To co wyróżnia ćwiczenia typu boot camp to stała motywacja. Motywuje przede wszystkim rygorystyczny trener, który stawia wysoko poprzeczkę i nie odpuszcza. Motywuje również grupa, z którą trenujesz. Nikt nie chce być najsłabszym ogniwem, dlatego trening przebiega na wysokim poziomie. Dodatkową motywacją jest szybka utrata wagi. Już po kilku treningach zauważysz, że twoja waga znacząco spadła, a sylwetka się wyszczupliła.

Kursy, szkolenia i obozy sportowe

Od wielu lat istnieje możliwość uczestniczenia w obozach sportowych, ale przyjęło się, że zarezerwowane są one dla dzieci i młodzieży. Okazuje się, że coraz większą popularność zdobywają turnusy wyjazdowe również dla dorosłych. Wiele klubów fitness i ośrodków sportowych organizuje szkolenia sportowe dla zainteresowanych. Biorąc udział w weekendowym lub kilkudniowym kursie sportowym zapewniamy sobie intensywny trening, ale także bardzo aktywny wypoczynek. Najpopularniejsze wyjazdowe kursy sportowe dotyczą żeglarstwa, jazdy konnej, sztuk walki, jogi oraz wyżej wymienionego boot camp.

Udział w wyjeździe sportowym może okazać się niezapomnianą przygodą. Profesjonalni trenerzy zapewniają solidną dawkę treningów, ale również wiedzy teoretycznej. Będziesz doskonalić poznane dotychczas techniki, a oprócz tego dowiesz się czegoś nowego. Udział w obozie sportowym pozwoli ci oderwać się od codziennych obowiązków i zapomnieć o problemach. Poznasz osoby o podobnej pasji, którzy zapewnią ci motywację.

Boot camp – kto się odważy?

Treningi boot camp to spore obciążenie dla organizmu. Nie ma jednak ograniczeń wiekowych. Każdy, kto czuje się na siłach i realnie jest w stanie znieść ten typ treningu – może wziąć udział w takich zajęciach. Co więcej, boot camp często wymaga wysiłku ponad możliwości uczestników. Konieczne jest także trenowanie w grupie. Jeśli więc jesteś typem samotnika, nie lubisz rywalizacji i wolisz się nie forsować – dwa razy zastanów się, czy jest to trening dla ciebie. Uczestnicy powinni mieć dobrą kondycję i ponadprzeciętne możliwości fizyczne. Całość obozu obejmuje więcej treningów niż w standardowym planie. Trenujemy rano i w domu. Lubisz wyzwania i wysiłek – boot camp jest dla ciebie!

Boot camp to rozwiązanie także dla biegaczy. Szczególnie jeśli interesują się biegami z przeszkodami czy biegami survivalowymi. Podczas startu w takich zawodach potrzebne są nie lada umiejętności. A boot camp to dobra szkoła wytrwałości. Co więcej, trening boot camp zmniejsza masę ciała, rozwija pomijane partie mięśniowe i pobudza mięśnie do wzrostu.

Gdzie zmierzyć się z boot camp?

Już niemal w każdym większym mieście znajdziemy szkoły boot camp. Z uwagi na rosnące zainteresowanie – możemy przebierać w różnych odmianach. Treningi boot camp zawierają elementy jogi, sportów walki, stretchingu czy nawet jazdy konnej. Zwykle odbywają się rano. Częstotliwość? Od jednego do kilku razy w tygodniu. Miejsca ćwiczeń? Zwykle lasy i parki. Dla jeszcze większych śmiałków powstały obozy boot camp. To już jednak dużo większe obciążenie dla organizmu i dużo większe koszty. Niemniej, jeśli marzy ci się trening żołnierski i pobudka o 6 rano – wiesz co masz wybrać. Takie obozy zwykle trwają tydzień. W skład treningu wchodzi m.in. bieganie, wspinaczka czy skoki. Do tego interwały, treningi fitness… A więc rozwój całego ciała.

Funkcjonalny wymiar treningu boot camp

Podczas ćwiczeń boot camp uczestnicy pracują indywidualnie, ale także zmierzają się w grupach. Dzięki temu możliwe jest włączenie dodatkowych ćwiczeń i motywacji. Całość metody to połączenie różnych rodzajów ćwiczeń m.in.:

- treningu wytrzymałości tlenowej

- treningu koordynacji, refleksu i równowagi

- rozciągania

- treningu wydolności beztlenowej

- treningu siły

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Karolina Szweda 1 26 sierpnia 2016  2241

Dodaj komentarz

  • Beata
    11 marca 2019
    Byłam na takim - Fox Boot Camp na Mazurach. Aleeeee było extra. Przeszkody, czołganie, opony, ale były też zajęcia nordic walking, z piłkami, na brzuch czy kajaki.Dietetyk też na miejscu i mieliśmy 2 wykłady. Mega mnie zmotywowali, przez 6 miesięcy nie spojrzałam na bułki i chipsy...muszę znów jechać.

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?