Świąteczne bajlando - jak się zorganizować, by nie odpuszczać treningów?

Świąteczne bajlando - jak się zorganizować, by nie odpuszczać treningów?

Boże Narodzenie to dla większości czas siedzenia i nieskończonego potoku domowych pyszności. Ci bardziej zaawansowani treningowo na pewno zastanawiają się, jak to wszystko zorganizować, by znaleźć czas na treningi podczas świąt. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i kiedy wygospodarować czas na świąteczny workout.

Oceń możliwości, by zorganizować trening podczas świąt

Dla pasjonatów aktywnego stylu życia okres świąteczny to bardzo często mnóstwo wyrzeczeń i jednocześnie czas braku motywacji do działania. O ile w większych miastach znajdzie się klub fitness otwarty również w dni świąteczne, to w pozostałych miejscowościach trudno o znalezienie miejsca na wykonanie kilkunastu serii ulubionych ćwiczeń zgodnie z planem treningowym. Nic straconego! Okres świąteczny może być dla twojego organizmu czasem poświęconym dodatkowej regeneracji. W żadnym razie nie zachęcamy do błogiego lenistwa - wręcz przeciwnie! W okresie świątecznym możesz skupić się na ćwiczeniach na mobilność i stabilność stawów, możesz pokusić się o outdoorowy bieg pośród zimowego krajobrazu. Tylko od ciebie zależy, jak wykorzystasz czas wolny i potencjał kinetyczny swojego organizmu. Pamiętaj, aby dobrze ocenić możliwości i nawet pomimo braku otwartej siłowni nie wypaść z rytmu. Gdzie szukać motywacji w tak leniwym okresie?

Pamiętaj o motywacji: świąteczne treningi zorganizowane na tip top

W ciągu każdego roku znaleźć można kilka momentów, które nie sprzyjają aktywności fizycznej i regularności naszych treningów. Mogą to być rodzinne zjazdy, imieniny babci, okrągły jubileusz czy rodzinne święta. Boże Narodzenie na pewno nie powinno być powodem do rezygnacji z treningu i przerwy w drodze po wymarzoną sylwetkę. By dobrze się zorganizować na świąteczne treningi, warto pamiętać o swojej motywacji. Przypomnij sobie, co kierowało tobą w momencie rozpoczynania przygody z treningiem, w czym tkwiła motywacja w trudniejszych momentach - słowem jaki jest twój cel, skoro nadal potrafisz wstać rano i zebrać się na trening. To bardzo ważne: umieć przypomnieć sobie, jaki jest twój cel i uświadomić sobie, jaką drogę udało się już przejść. Dzięki temu znajdziesz również chęci na trening podczas świąt i zorganizujesz się we właściwy sposób. Motywacja to połowa sukcesu - czas na aktywność znajdzie się już sam. Jak wygospodarować godzinkę na świąteczny trening w grafiku rodzinnej biesiady?

Trening w czasie świąt: zorganizuj czas na aktywny odpoczynek
trening w święta

Trzeba sobie jasno powiedzieć: minęły już czasy błogiego lenistwa i w czasie świąt - pomimo sielskiej atmosfery rodzinnego stołu - każdy chce zrobić coś tylko dla siebie. Tym czymś w twoim przypadku będzie świąteczny trening. Zorganizuj sobie dzień w taki sposób, aby pomiędzy posiłkami móc przeprowadzić choć krótką sesję treningową. Możesz pójść pobiegać, możesz wykonać trening w domu, ale zawsze będzie to aktywność fizyczna, której potrzebuje twoje ciało. Z doświadczenia wiemy, jak trudno jest wynegocjować odejście od świątecznego stołu, dlatego spróbuj zaproponować coś w zamian. Ty będziesz mieć czas dla siebie, a twoi bliscy będą mogli porozmawiać o swoich tematach. W zamian możesz pomóc w sprzątaniu ze świątecznego stołu czy przygotować kolejne posiłki. Trening możesz też zaplanować na godziny wieczorne, zostawiając sobie na później ostatni posiłek spoza świątecznego menu.  Ogranicza cię wyłącznie twoje własne podejście i możliwości czasowe wynikające z odwiedzin rodziny.

Czytaj: Jak schudnąć w 2 miesiące?

A może trening partnerski? Ćwiczenia zorganizowane w trakcie świąt

Gdyby zabrakło ci motywacji lub możliwości treningowe ograniczyły się wyłącznie do biegania, warto pomyśleć o treningu z partnerem. Jeśli umówisz się z kimś na konkretną godzinę, trudniej będzie zrezygnować ze spotkania. To będzie też dobry argument przetargowy w kwestii odejścia od świątecznego stołu i zaczerpnięcia odrobiny oddechu na kolejne etapy rodzinnej biesiady. Warto tak się zorganizować, aby trening nie kolidował ze spotkaniami z rodziną i nie burzył zamiarów gospodarzy. Weź pod uwagę wszystkie okoliczności, a na pewno się uda!


Zobacz też: Prognozy na zimę 2019/2020

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Aleks Dorosiński 0 16 grudnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

jak-przygotowac-cialo-do-sportow-zimowych

Jak przygotować ciało do sportów zimowych?

Sezon zimowy za pasem, a Ty jeszcze nie gotowy/-a? Przygotuj się odpowiednio wcześniej do sezonu. Oto wskazówki odnośnie treningu przed sezonem zimowym.

przygotowanie-do-sezonu-zimowego-w-dwa-miesiace

Przygotowanie do sezonu zimowego w dwa miesiące

Sezon zimowy za pasem, niedługo jesienne temperatury ustąpią zimowym chłodom. Zanim odkurzysz narty na kolejny sezon, przygotuj swoją formę i sprzęt do wyjazdu w góry. Zobacz, jak wygląda przygotowanie do sezonu zimowego.

aktywnie-zima-jazda-na-lyzwach

Aktywnie zimą: jazda na łyżwach

Za oknem chłód, śnieg i lód. Wiele osób zimą zakopuje się w domu pod ciepłą warstwą koców i unika wychodzenia. Dla innych zima to okazja do uprawiania sportów zimowych - takich jak jazda na łyżwach. Zobacz, jak jeździć na łyżwach!

hokej-na-lodzie-zasady-gry-i-podstawowe-informacje

Hokej na lodzie: zasady gry i podstawowe informacje

Z hokejem na lodzie miał styczność chyba każdy. Czy jednak wiemy dostatecznie dużo na temat tego sportu? Oto podstawowe informacje o hokeju na lodzie. Zobacz jak wyglądają zasady gry w hokeja. Ile trwa mecz hokeja?

jazda-na-lyzwach-dla-poczatkujacych

Jazda na łyżwach dla początkujących

Łyżwiarstwo to nie tylko dobry sposób na aktywną rozrywkę, lecz także sport mający wiele korzyści dla zdrowia. Lodowiska są praktycznie w każdym mieście, a nauka jazdy nie należy do najtrudniejszych. Oto kilka podstawowych informacji dla początkujących łyżwiarzy. Jak nauczyć się jeździć na łyżwach?

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

jak-przygotowac-cialo-do-sportow-zimowych

Jak przygotować ciało do sportów zimowych?

Sezon zimowy za pasem, a Ty jeszcze nie gotowy/-a? Przygotuj się odpowiednio wcześniej do sezonu. Oto wskazówki odnośnie treningu przed sezonem zimowym.

przygotowanie-do-sezonu-zimowego-w-dwa-miesiace

Przygotowanie do sezonu zimowego w dwa miesiące

Sezon zimowy za pasem, niedługo jesienne temperatury ustąpią zimowym chłodom. Zanim odkurzysz narty na kolejny sezon, przygotuj swoją formę i sprzęt do wyjazdu w góry. Zobacz, jak wygląda przygotowanie do sezonu zimowego.

aktywnie-zima-jazda-na-lyzwach

Aktywnie zimą: jazda na łyżwach

Za oknem chłód, śnieg i lód. Wiele osób zimą zakopuje się w domu pod ciepłą warstwą koców i unika wychodzenia. Dla innych zima to okazja do uprawiania sportów zimowych - takich jak jazda na łyżwach. Zobacz, jak jeździć na łyżwach!

hokej-na-lodzie-zasady-gry-i-podstawowe-informacje

Hokej na lodzie: zasady gry i podstawowe informacje

Z hokejem na lodzie miał styczność chyba każdy. Czy jednak wiemy dostatecznie dużo na temat tego sportu? Oto podstawowe informacje o hokeju na lodzie. Zobacz jak wyglądają zasady gry w hokeja. Ile trwa mecz hokeja?

jazda-na-lyzwach-dla-poczatkujacych

Jazda na łyżwach dla początkujących

Łyżwiarstwo to nie tylko dobry sposób na aktywną rozrywkę, lecz także sport mający wiele korzyści dla zdrowia. Lodowiska są praktycznie w każdym mieście, a nauka jazdy nie należy do najtrudniejszych. Oto kilka podstawowych informacji dla początkujących łyżwiarzy. Jak nauczyć się jeździć na łyżwach?