Suplementy na masę mięśniową - które są najlepsze?

Suplementy na masę mięśniową - które są najlepsze?

Podczas budowania masy mięśniowej wiele osób decyduje się na stosowanie wybranych suplementów. Niektóre z nich są bowiem w stanie znacznie przyspieszyć oczekiwany efekt. Jakie suplementy tego typu są najlepsze?

Jakie suplementy na masę?

Podczas budowania masy mięśniowej należy postawić nie tylko na regularne ćwiczenia siłowe, lecz także na odpowiednią dietę. Bez niej uzyskanie oczekiwanych efektów jest bowiem bardzo trudne, a niekiedy nawet zupełnie niemożliwe. Dietę można również uzupełnić o różne składniki pozwalające na szybsze zbudowanie masy mięśniowe, czyli suplementy.

Jakie suplementy na masę i rzeźbę?

Najpopularniejszymi suplementami diety spożywanymi podczas dążenia do rozbudowania masy mięśniowej są wszelkiego rodzaju odżywki białkowe. Są one bowiem głównym budulcem mięśni w ludzkim ciele. Tego typu suplementy dzielą się jednak na kilka rodzajów, takich jak białko serwatkowe, kazeinowe czy nawet pochodzenia roślinnego. Dzięki temu każdy ćwiczący jest w stanie dostosować wybrany środek do swoich potrzeb.

Jakie suplementy na masę mięśniową?

Jednym z popularniejszych suplementów diety na rozbudowę mięśni jest białko serwatkowe powstające podczas procesu wytwarzania sera. Jego niska zawartość tłuszczu i węglowodanów połączona z wysokim stężeniem niezbędnych aminokwasów pozwala na znaczne przyspieszenie rozbudowy masy mięśniowej. W porównaniu z osobami, które nie przyjmują takich suplementów, różnica ta może być naprawdę znacząca, jednak należy pamiętać o przyjmowaniu suplementu regularnie przed i/lub po treningu.

Jakie suplementy na masę?

Kolejnym popularnym suplementem na masę jest białko kazeinowe cechujące się wolnym wchłanianiem. Z tego powodu należy brać je przed pójściem spać, tak, aby zapewnić ciągłe zasilanie mięśni cennymi aminokwasami. Nieco mniej znanym, ale również bardzo ciekawym, suplementem jest białko roślinne spełniające oczekiwania wegan i osób, które ograniczają nabiał. Tego typu specyfik jest jednak znacznie słabiej dostępny.

Jakie suplementy na masę dla wegan?
suple na mase

Weganie również mogą wspomagać przyrost masy mięśniowej poprzez przyjmowanie odpowiednich suplementów diety. Obecnie na rynku pojawia się coraz więcej produktów tego typu bazujących na grochu, ziarnach soi, konopi i brązowym ryżu. Składniki te zawierają dużą ilość aminokwasów i błonnika, a ich odpowiednie dobranie do potrzeb danego ćwiczącego pozwala na uzyskanie zadowalających efektów bez udziału produktów pochodzenia zwierzęcego.

Jakie suplementy brać na masę?

Podczas dążenia do rozbudowania masy mięśniowej warto postawić na suplementy zawierające aminokwasy rozgałęzione, czyli BCAAkreatynę oraz ZMA (cynk, magnez i witamina B6). Tego typu składniki pozwalają na zmniejszenie uczucia zmęczenia i dają możliwość wykonywania większej liczby powtórzeń. W przypadku BCAA, jego regularnie stosowanie przyspiesza także procesy regeneracyjne mięśni i poprawia ogólną wytrzymałość organizmu.

Jakie suplementy na masę?

Istnieją również inne suplementy wskazane podczas rozbudowywania masy mięśniowej. Doskonałym przykładem takich środków są wszelkiego rodzaju preparaty z wyciągiem z buzdyganka naziemnego lub jabłczanem cytruliny. W przypadku osób, którym trudno jest przybrać na wadze, dobrym pomysłem mogą być także gainery pomagające w kompensacji wysokiego wydatku kalorycznego podczas wysiłku fizycznego.

Jakie suplementy na masę dla ektomorfika?

Ektomorficy, czyli osoby bardzo szczupłe i z szybką przemianą materii również mogą zbudować masę mięśniową. W ich przypadku wskazane jest przyjmowanie odżywek carbo, BCAA oraz kreatyny. Substancje te wspomagają budowę beztłuszczowej masy mięśniowej, zwiększają wytrzymałość, przyspieszają przebieg procesów regeneracyjnych oraz uzupełniają straty energetyczne wynikające z intensywnego wysiłku fizycznego. Doskonałym pomysłem są również wyżej wspomniane gainery składające się z białek o wysokiej wartości biologicznej.

Nikola Łuszyńska 0 12 czerwca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

krolewskie-cwiczenia-na-biceps-zobacz-jak-zwiekszyc-obwod-swoich-ramion

Królewskie ćwiczenia na biceps - zobacz, jak zwiększyć obwód swoich ramion!

Jeśli twój trening ramion nie przynosi pożądanych efektów, najpewniej robisz coś nie tak. Być może stosujesz niedostateczne obciążenia lub sięgasz po niewłaściwe ćwiczenia na biceps lub triceps. Podpowiadamy, jak zorganizować trening oraz jakie ćwiczenia na biceps dadzą najlepsze efekty. Sprawdź!

gainer-przed-treningiem-kiedy-warto-go-wypic-i-czy-to-dobry-pomysl

Gainer przed treningiem - kiedy warto go wypić i czy to dobry pomysł?

Produkty na masę mięśniową stosowane około treningowo to na pewno dobry patent w przypadku, gdy trudno zapewnić odpowiednią podaż kalorii. Gainer może stanowić zamiennik pełnowartościowego posiłku lub pewnej jego części, a przyjęty bezpośrednio po treningu może zahamować katabolizm. A gdyby tak wypić gainer przed treningiem? Zobacz, kiedy warto i czy to w ogóle ma sens!

squats-alternative-wyprobuj-przysiadow-z-hantlami-i-dopompuj-miesnie-nog

Squats alternative - wypróbuj przysiadów z hantlami i dopompuj mięśnie nóg!

Wydawać by się mogło, że na trening nóg składają się te same ćwiczenia i być może to jest powodem częstego pomijania tej partii mięśniowej w tygodniowym rozkładzie ćwiczeń. Okazuje się, że liczba ćwiczeń jest dosyć obszerna, a samych przysiadów jest ponad 10 kombinacji. Sprawdź przysiady z hantlami i zobacz, jak łatwo wycisnąć więcej z treningu!

szrugsy-z-hantlami-twoj-przepis-na-kaptury-jak-postronki

Szrugsy z hantlami - twój przepis na kaptury jak postronki!

Typowy trening domatora czy kilka ćwiczeń na maszynach to za mało. Imponującą muskulaturę i atletyczną sylwetkę można wykuć tylko przy kompleksowym treningu całego ciała z wykorzystaniem różnorodnych bodźców. Zobacz, jak wykonać szrugsy z hantlami i zbudować kaptury niewielkim kosztem.

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

krolewskie-cwiczenia-na-biceps-zobacz-jak-zwiekszyc-obwod-swoich-ramion

Królewskie ćwiczenia na biceps - zobacz, jak zwiększyć obwód swoich ramion!

Jeśli twój trening ramion nie przynosi pożądanych efektów, najpewniej robisz coś nie tak. Być może stosujesz niedostateczne obciążenia lub sięgasz po niewłaściwe ćwiczenia na biceps lub triceps. Podpowiadamy, jak zorganizować trening oraz jakie ćwiczenia na biceps dadzą najlepsze efekty. Sprawdź!

gainer-przed-treningiem-kiedy-warto-go-wypic-i-czy-to-dobry-pomysl

Gainer przed treningiem - kiedy warto go wypić i czy to dobry pomysł?

Produkty na masę mięśniową stosowane około treningowo to na pewno dobry patent w przypadku, gdy trudno zapewnić odpowiednią podaż kalorii. Gainer może stanowić zamiennik pełnowartościowego posiłku lub pewnej jego części, a przyjęty bezpośrednio po treningu może zahamować katabolizm. A gdyby tak wypić gainer przed treningiem? Zobacz, kiedy warto i czy to w ogóle ma sens!

squats-alternative-wyprobuj-przysiadow-z-hantlami-i-dopompuj-miesnie-nog

Squats alternative - wypróbuj przysiadów z hantlami i dopompuj mięśnie nóg!

Wydawać by się mogło, że na trening nóg składają się te same ćwiczenia i być może to jest powodem częstego pomijania tej partii mięśniowej w tygodniowym rozkładzie ćwiczeń. Okazuje się, że liczba ćwiczeń jest dosyć obszerna, a samych przysiadów jest ponad 10 kombinacji. Sprawdź przysiady z hantlami i zobacz, jak łatwo wycisnąć więcej z treningu!

szrugsy-z-hantlami-twoj-przepis-na-kaptury-jak-postronki

Szrugsy z hantlami - twój przepis na kaptury jak postronki!

Typowy trening domatora czy kilka ćwiczeń na maszynach to za mało. Imponującą muskulaturę i atletyczną sylwetkę można wykuć tylko przy kompleksowym treningu całego ciała z wykorzystaniem różnorodnych bodźców. Zobacz, jak wykonać szrugsy z hantlami i zbudować kaptury niewielkim kosztem.

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?