Street workout w damskiej wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

Street workout – dla kobiet to za dużo?

Panuje powszechny mit, że street workout nie jest dobry dla pań. Mówi się o tym, że ten typ treningu powoduje znaczny przyrost masy mięśniowej. Wiele kobiet boi się także, że urosną im przede wszystkim ramiona. Nic bardziej mylnego! Street workout opiera się głównie na ćwiczeniach kalistenicznych. Oznacza to, że ćwiczący wykorzystuje do treningu masę własnego ciała. Dzięki takim ćwiczeniom możliwe jest kompleksowe wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych. Co więcej, jest doskonałym sposobem na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej. Te dwa aspekty powinny szczególnie zachęcić kobiety do treningu street workout.

Nowy trend w świecie fitness – damski street workout
street workout dla kobiet

Pocieszające jest to, że wiele kobiet nie powiela ślepo stereotypów i zaczyna trenować street workout. Jest to trening dość wymagający – niekiedy kończy się bólami stawów czy mięśni. Przykładem dla wszystkich niezdecydowanych pań może być Dasha Chepiga. Ukrainka swoją przygodę z tym typem treningu rozpoczęła w młodym wieku. Obecnie może pochwalić się światowym rekordem w podciąganiu (42 powtórzenia). Nie trzeba jednak szukać daleko. Na naszym polskim podwórku mamy takie panie jak Aleksandra Kasperowicz czy Natalia Modzelewska. Obie zakochane w tym typie treningu. I obie bardzo dobre!

Czytaj: Sportowe gwiazdy street workout

Street workout dla pań – dlaczego warto?

- Trening opiera się na naturalnych ruchach ciała. Nie oznacza to jednak, że jest monotonny czy nudny. Dzięki temu, że odbywa się w przestrzeni miejskiej, kobiety mają duże pole do popisu. Do ćwiczeń można wykorzystać każdy trzepak czy zewnętrzną siłownię. Nie ma nudy!

- Ćwiczenia street workout pozwalają na zwiększanie siły w stosunku do masy ciała. Rozwój następuje więc proporcjonalnie. Panie, które boją się znacznego przyrostu siły czy masy nie mają się czego obawiać.

- Trening mało kontuzyjny. Ruchy w street workoucie wykorzystują głównie masę własnego ciała. Z tego powodu ćwiczenia stają się znacznie bezpieczniejsze.

- Street workout nie jest budowaniem masy mięśniowej! Podczas treningu panie mogą rozwinąć i wyrzeźbić całe ciało. Regularne treningi i można zyskać powalającą sylwetkę.

- Ćwiczenia w przestrzeni miejskiej pomagają w doskonaleniu zwinności i koordynacji ruchowej.

- Efekty treningów: spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej, poprawa siły i wytrzymałości, ujędrnienie i uelastycznienie skóry, rzeźba mięśni.

Damski street workout – jak zacząć?
kalistenika dla kobiet

Rozpoczęcie własnej przygody ze street workoutem nie wymaga wielkich przygotowań. Wystarczy dobra motywacja, strój sportowy i wyjście na miasto. Przydadzą się jednak podstawowe umiejętności w zakresie m.in. podciągania na drążku. Jeśli jesteś kompletnie zielona – zadbaj najpierw o wzmocnienie gorsetu mięśniowego oraz większych partii mięśniowych. Dobrymi ćwiczeniami na zwiększenie wytrzymałości i siły, a tym samym przygotowanie do treningu ulicznego są: wykroki z przeskokiem, pompki, przysiady z wyskokiem czy deska. Wystarczy kilka tygodni takich ćwiczeń, by śmiało poradzić sobie z treningiem na mieście.

Damski street workout – trening personalny

Przygotowaniem do samodzielnych treningów street workoutu mogą być także treningi personalne. Dzięki nim będziesz w stanie znacznie szybciej posiąść podstawową wiedzę i umiejętności. Trener personalny na bieżąco skoryguje twoje błędy. Dodatkowo, tak ułoży plan ćwiczeniowy – by jak najskuteczniej wzmocnić wszystkie partie mięśniowe. Tym samym będziesz kompletnie przygotowana do rozpoczęcia ulicznych treningów.

Damski street workout – podstawowe ćwiczenia
ćwiczenia dla kobiet

- pompki na poręczach

- stanie i chodzenie na rękach

- podciągnięcia na wszystkie możliwe sposoby

- pompki na wszystkie możliwe sposoby

- przysiady na wszystkie możliwe sposoby

- unoszenie kolan/nóg w zwisie

- ćwiczenia na drążku

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Anna Jarosz 0 21 kwietnia 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.