Street workout w damskiej wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

Street workout – dla kobiet to za dużo?

Panuje powszechny mit, że street workout nie jest dobry dla pań. Mówi się o tym, że ten typ treningu powoduje znaczny przyrost masy mięśniowej. Wiele kobiet boi się także, że urosną im przede wszystkim ramiona. Nic bardziej mylnego! Street workout opiera się głównie na ćwiczeniach kalistenicznych. Oznacza to, że ćwiczący wykorzystuje do treningu masę własnego ciała. Dzięki takim ćwiczeniom możliwe jest kompleksowe wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych. Co więcej, jest doskonałym sposobem na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej. Te dwa aspekty powinny szczególnie zachęcić kobiety do treningu street workout.

Nowy trend w świecie fitness – damski street workout
street workout dla kobiet

Pocieszające jest to, że wiele kobiet nie powiela ślepo stereotypów i zaczyna trenować street workout. Jest to trening dość wymagający – niekiedy kończy się bólami stawów czy mięśni. Przykładem dla wszystkich niezdecydowanych pań może być Dasha Chepiga. Ukrainka swoją przygodę z tym typem treningu rozpoczęła w młodym wieku. Obecnie może pochwalić się światowym rekordem w podciąganiu (42 powtórzenia). Nie trzeba jednak szukać daleko. Na naszym polskim podwórku mamy takie panie jak Aleksandra Kasperowicz czy Natalia Modzelewska. Obie zakochane w tym typie treningu. I obie bardzo dobre!

Czytaj: Sportowe gwiazdy street workout

Street workout dla pań – dlaczego warto?

- Trening opiera się na naturalnych ruchach ciała. Nie oznacza to jednak, że jest monotonny czy nudny. Dzięki temu, że odbywa się w przestrzeni miejskiej, kobiety mają duże pole do popisu. Do ćwiczeń można wykorzystać każdy trzepak czy zewnętrzną siłownię. Nie ma nudy!

- Ćwiczenia street workout pozwalają na zwiększanie siły w stosunku do masy ciała. Rozwój następuje więc proporcjonalnie. Panie, które boją się znacznego przyrostu siły czy masy nie mają się czego obawiać.

- Trening mało kontuzyjny. Ruchy w street workoucie wykorzystują głównie masę własnego ciała. Z tego powodu ćwiczenia stają się znacznie bezpieczniejsze.

- Street workout nie jest budowaniem masy mięśniowej! Podczas treningu panie mogą rozwinąć i wyrzeźbić całe ciało. Regularne treningi i można zyskać powalającą sylwetkę.

- Ćwiczenia w przestrzeni miejskiej pomagają w doskonaleniu zwinności i koordynacji ruchowej.

- Efekty treningów: spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej, poprawa siły i wytrzymałości, ujędrnienie i uelastycznienie skóry, rzeźba mięśni.

Damski street workout – jak zacząć?
kalistenika dla kobiet

Rozpoczęcie własnej przygody ze street workoutem nie wymaga wielkich przygotowań. Wystarczy dobra motywacja, strój sportowy i wyjście na miasto. Przydadzą się jednak podstawowe umiejętności w zakresie m.in. podciągania na drążku. Jeśli jesteś kompletnie zielona – zadbaj najpierw o wzmocnienie gorsetu mięśniowego oraz większych partii mięśniowych. Dobrymi ćwiczeniami na zwiększenie wytrzymałości i siły, a tym samym przygotowanie do treningu ulicznego są: wykroki z przeskokiem, pompki, przysiady z wyskokiem czy deska. Wystarczy kilka tygodni takich ćwiczeń, by śmiało poradzić sobie z treningiem na mieście.

Damski street workout – trening personalny

Przygotowaniem do samodzielnych treningów street workoutu mogą być także treningi personalne. Dzięki nim będziesz w stanie znacznie szybciej posiąść podstawową wiedzę i umiejętności. Trener personalny na bieżąco skoryguje twoje błędy. Dodatkowo, tak ułoży plan ćwiczeniowy – by jak najskuteczniej wzmocnić wszystkie partie mięśniowe. Tym samym będziesz kompletnie przygotowana do rozpoczęcia ulicznych treningów.

Damski street workout – podstawowe ćwiczenia
ćwiczenia dla kobiet

- pompki na poręczach

- stanie i chodzenie na rękach

- podciągnięcia na wszystkie możliwe sposoby

- pompki na wszystkie możliwe sposoby

- przysiady na wszystkie możliwe sposoby

- unoszenie kolan/nóg w zwisie

- ćwiczenia na drążku

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Anna Jarosz 0 21 kwietnia 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

poznaj-liczne-zalety-treningu-oporowego-z-gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

poznaj-liczne-zalety-treningu-oporowego-z-gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.