Sporty walki – trening wzmacniający palce

Sporty walki – trening wzmacniający palce

Mięśnie dłoni i placów są przeciążane codziennymi czynnościami. W przypadku osób trenujących sporty walki dochodzą także kolejne obciążenia tych partii ciała. Silne palce pozwalają bowiem na wykonywanie poszczególnych chwytów czy ciosów. Zobacz, na czym polega trening wzmacniający palce w sportach walki.

Dlaczego warto trenować palce w sportach walki?

Głównym założeniem treningu palców w sportach walki jest ich wzmocnienie. Stają się one silniejsze. Tym samym zwiększa się wydajność ciosów czy chwytów. Sporty walki są dość kontuzyjne. Dzięki odpowiedniemu treningowi palców zawodnicy zmniejszają ryzyko kontuzji w tej partii ciała. Co więcej, wzmocnieniu ulegają również stawy. Wyćwiczone palce zapewniają również większą kontrolę ruchów dłoni.

Sposoby na trening palców w sportach walki

Trening palców w sportach walki może odbywać się zarówno z wykorzystaniem sprzętu, jak i bez niego. Na rynku znajdziemy wiele urządzeń przydatnych do specjalistycznego treningu tej partii ciała. Przykładowo power balle pozwalają na zwiększenie siły mięśni palców, dłoni, nadgarstków i ramion. Co więcej, maja również wpływ na wzmocnienie więzadeł. Tym samym zmniejszają ryzyko kontuzji. W treningu karate sprawdzić się może karate gripper. Pozwala on na ćwiczenie mięśni dłoni, nadgarstka i przedramienia. Urządzenie składa się z obręczy i uchwytów na palce, na których można wykonywać ćwiczenia wzmacniające.

Sporty walki – trening palców na siłowni
Siła palców sporty walki

Skutecznym treningiem palców może być trening siłowy z wykorzystaniem hantli. W przypadku takich ćwiczeń warto jednak zwrócić uwagę na odpowiednie obciążenie treningowe. Istotny jest również maksymalny zakres ruchu podczas wykonywania ćwiczeń. W ten sposób nie tylko wzmocnimy palce, lecz także poprawimy siłę uścisku dłoni. Trening na tę partię ciała nie powinien być jednak zbyt intensywny. Dłonie, palce i nadgarstki przy dużych obciążeniach bardzo łatwo ulegają kontuzjom. Warto podczas treningu na palce na siłowni nosić rękawiczki

Czytaj także: Techniki utwardzania w sportach walki

Ćwiczenie na silne palce – unoszenie hantli

Usiądź na ławeczce poziomej. Przedramię połóż na udzie tak, by tworzyło z nim jedną linię. Dłoń znajduje się za kolanem. W niej trzymaj hantlę (nachwyt) opartą na końcach palców. Ruch polega na unoszeniu i opuszczaniu hantli przy maksymalnym zakresie ruchu. Unoszenie hantli powinno rozpocząć się od ruchu końców palców.

Karate – trening wzmacniający palce, dłonie i barki

Ćwiczenie 1. Stań w pozycji wykrocznej ([przedramiona na wysokości pasa). Napnij mięśnie i wykonaj cios do przodu przy równoczesnym skręcie tułowia. Drugą ręką dotknij biodra. Ćwiczenie powinno być wykonane płynnie. Powtarzaj ruch do momentu zmęczenia.

Ćwiczenie 2. Stań w pozycji wykrocznej. Jedną rękę wyprostuj przed sobą, drugą – zegnij w łokciu i ustaw na wysokości oczu (zaciśnij pięść). Wykonaj skręt tułowia i równocześnie rękę z zaciśniętą pięścią przesuń w przód, drugą zaś – w kierunku biodra. Powtarzaj ruch do momentu zmęczenia.

Ćwiczenie 3. Stań w pozycji wykrocznej, przedramiona skrzyżuj przed sobą. Przenieś jedną rękę na wysokość czoła (kąt w łokciu – 90 stopni). Druga rękę natomiast przenieś na wysokość biodra. Podczas ćwiczenia brzuch powinien być cały czas napięty. Ćwiczenie wykonuj naprzemiennie na obie ręce. Powtarzaj ruch do momentu zmęczenia.

Zobacz również: Trening na palce, dłonie i chwyt we wspinaczce

Sporty walki – najlepsze ćwiczenia na palce
Trening na palce w sportach walki

Prawdą jest, że metoda treningowa palców w dużej mierze zależy od poszczególnych sportów walki. Niemniej, najbardziej skuteczne ćwiczenia na tę partię ciała można wykonywać na siłowni. Sprawdzą się więc wszelkie ćwiczenia z wykorzystaniem grubych uchwytów (hantle, drążek, sztangi) czy ćwiczenia na wyciągu z rączką (ekscentryczną, nawijaną na palce czy w kształcie walca). W sportach walki stosuje się również trening ze ściskaczami czy kombajnami na palce. Dobrym wyjściem jest także wspinanie się na grubej linie.

Silna motywacja – silne palce

Trening sportów walki jest wymagający. Samodzielna nauka zwykle demotywuje lub zajmuje bardzo dużo czasu. Opracowanie planu treningowego, uwzględnienie ćwiczeń na wszystkie partie ciała czy wypracowanie prawidłowej techniki ruchów – to tylko część elementów treningu sportów walki. Podczas treningów personalnych czy grupowych osiąganie kolejnych poziomów zaawansowania i nauka nowych ruchów są znacznie łatwiejsze. Sprawdź naszą bazę trenerów i instruktorów sportów walki. Znajdziesz tam specjalistów, którzy doprowadzą cię do perfekcji!

admin 2 27 lipca 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Anna
    28 lipca 2018
    Pewnie niewiele jest takich trenujących, ale są.
  • Kacper
    27 lipca 2018
    Ten trening brzmi dość strasznie, naprawdę tak trenują?

Artykuły z kategorii: Sztuki Walki

brazylijskie-jiu-jitsu-warszawa-jak-wybrac-klub

Brazylijskie Jiu Jitsu Warszawa – jak wybrać klub?

Nie ma co ukrywać – kluby BJJ Warszawa aż się biją o klienta. W stolicy oferta treningów sportów walki jest wyjątkowo szeroka. Jak zdecydować się na klub BJJ w Warszawie? Na czym właściwie polega Brazylijskie Jiu Jitsu? BJJ Warszawa treningi dla każdego!

krav-maga-poznan-czy-to-trening-takze-dla-dzieci

Krav maga Poznań – czy to trening także dla dzieci?

Krav maga Poznań: jak znaleźć odpowiednią organizację? Czy krav maga dla dzieci to dobry pomysł? A jak jest z krav magą dla dorosłych? Wszystko o krav madze w Poznaniu!

krav-maga-podstawowe-techniki-samoobrony

Krav maga - podstawowe techniki samoobrony

Krav maga skupia się przede wszystkim na uczeniu samoobrony. Od wschodnich sztuk walki odróżnia ją to, że nie wykorzystuje widowiskowych chwytów, nie jest próbą doskonalenia siebie, lecz trenuje się ją po to, by móc w realnym życiu użyć wyuczonych technik do samoobrony. Poznaj podstawowe techniki krav magi.

boks-krakow-dla-poczatkujacych-jak-zaczac-trenowac-boks

Boks Kraków dla początkujących – jak zacząć trenować boks?

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem zajęć boksu w Krakowie? Mamy dla Ciebie poradnik! Boks Kraków dla początkujących, młodzieży, dziewczyn… Każdy może zacząć trenować boks z trenerem personalnym bądź w klubie w Krakowie!

sporty-walki-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-nokaucie

Sporty walki – wszystko co musisz wiedzieć o nokaucie

Jednym ze sposobów na rozstrzygnięcie zmagań w części sportów walki jest nokaut. Na czym on polega? Co dzieje się z zawodnikiem po nokaucie? Jak wygląda pierwsza pomoc w razie poważniejszych urazów po położeniu zawodnika na deski?

jak-trenowac-szybkosc-nog-w-sportach-walki

Jak trenować szybkość nóg w sportach walki?

Sprawne i szybkie poruszanie się po ringu należy do ważniejszych umiejętności zawodników sportów walki. Dzięki dużej szybkości nóg możliwe jest m.in. uniknięcie ciosów przeciwnika czy wykonanie skutecznych ataków. Na czym polega trening szybkości nóg w takich sportach walki jak boks, karate i MMA?

taekwondo-jak-rozciagac-sie-do-wysokich-kopniec

Taekwondo - jak rozciągać się do wysokich kopnięć?

Bez właściwego rozciągnięcia i rozgrzania mięśni nie są możliwe wysokie kopnięcia. W taekwondo duże znaczenie ma zatem trening elastyczności. Dzięki niemu ćwiczący, nawet zaskoczony przez napastnika na ulicy, będzie w stanie skutecznie się obronić. Oto, co powinien zawierać trening rozciągania w tym sporcie walki.

taekwondo-kroki-i-kopniecia

Taekwondo – kroki i kopnięcia

Nazwa taekwondo jest zbitką trzech wyrazów. Tae oznacza stopę, a więc wszystkie techniki wykonywane za pomocą nóg. Kwon to nazwa pięści a zarazem systemu pracy rękami. Do natomiast jest określeniem drogi. Oddaje duchowy element tej sztuki walki. System technik wykonywanych za pomocą nóg jest imponujący. Jakie kroki i kopnięcia znajdziemy w taekwondo?

psychologiczne-aspekty-samoobrony-jak-wybrac-wlasciwy-kurs

Psychologiczne aspekty samoobrony – jak wybrać właściwy kurs?

Mieszkasz w nieciekawej okolicy. Często zaczepiają cię na imprezach albo zwyczajnie wracasz nocą z pracy. Z jakiegoś powodu odczuwasz zagrożenie i chcesz coś z tym zrobić. Nie wiesz jak sobie poradzić, gdyby ktoś cię napadł. Stwierdzasz więc, że zapiszesz się na kurs samoobrony. Nauczysz się walczyć i eliminować zagrożenie. I tu pojawia się twój pierwszy problem. Ten rodzaj myślenia zakłada że walki nie da się uniknąć i nic nie możesz zrobić, żeby zapobiec napaści czy rabunkowi.

brazylijskie-jiu-jitsu-warszawa-jak-wybrac-klub

Brazylijskie Jiu Jitsu Warszawa – jak wybrać klub?

krav-maga-poznan-czy-to-trening-takze-dla-dzieci

Krav maga Poznań – czy to trening także dla dzieci?

krav-maga-podstawowe-techniki-samoobrony

Krav maga - podstawowe techniki samoobrony

boks-krakow-dla-poczatkujacych-jak-zaczac-trenowac-boks

Boks Kraków dla początkujących – jak zacząć trenować boks?

sporty-walki-wszystko-co-musisz-wiedziec-o-nokaucie

Sporty walki – wszystko co musisz wiedzieć o nokaucie

jak-trenowac-szybkosc-nog-w-sportach-walki

Jak trenować szybkość nóg w sportach walki?

taekwondo-jak-rozciagac-sie-do-wysokich-kopniec

Taekwondo - jak rozciągać się do wysokich kopnięć?

taekwondo-kroki-i-kopniecia

Taekwondo – kroki i kopnięcia

psychologiczne-aspekty-samoobrony-jak-wybrac-wlasciwy-kurs

Psychologiczne aspekty samoobrony – jak wybrać właściwy kurs?

{