Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru!

Spacer vs spalanie kalorii – indywidualne cechy

Spalenie kalorii podczas zwykłego spaceru zależy od wielu czynników. Każda osoba wykonująca taką samą aktywność fizyczną spali różną liczbę kalorii. Niestety, nie istnieje takie ćwiczenie, które gwarantuje nam pozbycie się określonej liczby kalorii w danym czasie. Spalanie kalorii podczas spaceru zależy od indywidualnych cech oraz intensywności wysiłku.

Poziom ubytych kalorii podczas spaceru zależy od wielu czynników

  • Wiek - młodszym osobom łatwiej jest spalić kalorie podczas spaceru. Im jesteśmy starsi, tym pozbywamy się mniejszej liczby kalorii. Z wiekiem obniża się tempo naszej przemiany materii.

  • Waga i wzrost – większe osoby spalają więcej kalorii podczas spaceru, ponieważ wprowadzenie ciała w ruch wymaga włożenia dużej ilości energii.

  • Skład ciała i płeć – tkanka mięśniowa wymaga większego wydatku energetycznego podczas ruchu niż tkanka tłuszczowa.

Czy można spalić kalorie podczas spaceru?

Spacer jest świetną metodą spalenia wielu kalorii w ciągu dnia. Zalicza się do aktywności fizycznej, która wchodzi w skład ubytku całkowitej przemiany materii. Ilość poświęconej energii podczas spaceru uwzględniana jest w codziennym wydatku energetycznym. Im więcej aktywności fizycznej w ciągu dnia, tym łatwiej wygenerować większą różnicę pomiędzy liczbą spalonych kalorii, a tym ile zjedliśmy.

spacer i spalanie kalorii

Bardzo ważna jest intensywność i regularność spacerów. Warto wprowadzić godzinne spacery w codzienny plan dnia. Osoba, która wykonuje godzinny spacer może spalić nawet do kilkuset kalorii dziennie. Stosowanie regularnych posiłków przy zwiększonej aktywności fizycznej jest kluczem do spalenia kalorii. Oczywiście, spacer nie da takich samych efektów, co bardziej intensywny trening. Spacer nie rozbuduje mięśni, lecz jest świetnym dodatkiem do spalenia ogromnej liczby kalorii. Może być idealnym sposobem na wdrożenie zdrowego nawyku, jakim jest aktywność fizyczna.

Do przeliczenia spalonych kalorii podczas spaceru mogą służyć przeróżne kalkulatory i aplikacje mobilne.

Kalkulatory spalania kalorii podczas spaceru

Na rynku fitness ukazało się wiele kalkulatorów do spalania kalorii podczas spaceru. Opierają się głównie na danych, takich jak m.in.: prędkość, czas i waga. Przykładowo, osoba ważąca 70 kg w ciągu godzinnego spaceru może spalić 400 kcal. Kalkulator do spalania kalorii podczas spaceru nie jest do końca precyzyjny. Ważne, aby traktować go jako motywator, który określa szacowaną liczbę spalonych kalorii podczas spaceru.

Najbardziej przekonywujące efekty spacerów są widoczne przed lustrem w postaci zmian w sylwetce. Alternatywą dla standardowych internetowych kalkulatorów do przeliczenia liczby spalonych kalorii podczas spaceruaplikacje mobilne. W dzisiejszych czasach, wysoko rozwinięta technologia pozwoliła na stworzenie mobilnych kalkulatorów, które mogą przełożyć liczbę pokonanych kroków na liczbę spalonych kalorii podczas spaceru. Jedynym minusem wielu aplikacji jest wymóg wprowadzenia danych dotyczących składu ciała.

Co jest lepsze: jazda na rowerze czy spacer? Spalanie kalorii

Oczywiście, jazda na rowerze spala więcej kalorii niż zwykły spacer. Przyjmuje się założenie, że marsz wykonywany w średnim tempie pozwala spalić średnio 300 kcal na godzinę. Standardowa jazda na rowerze o umiarkowanej prędkości 20 km/h pozwala spalić około 560 kcal na godzinę. Zwiększenie intensywności jazdy powoduje zwielokrotnienie spalanej liczby kalorii. Zwykły spacer ma tylko jedną przewagę w spalaniu kalorii – nie wymaga sprzętu. Na codzienny spacer może wyjść praktycznie każda osoba. Jazda na rowerze wymaga pojazdu, drogi i odpowiednich warunków pogodowych.

Już w starożytności wielu uczonych uważało, że szybki spacer może być świetnym sposobem na spalenie kalorii. Prawie półtora tysiąca lat temu Hipokrates powiedział „Chodzenie jest dla człowieka najlepszym lekarstwem”. Wiele osób zapomina, że spacer zapewnia relaks i stanowi świetny sposób pozbycia się niechcianej tkanki tłuszczowej. Spójrz na zwykły spacer z innej strony!

Mateusz Matysiak 0 29 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Bieganie

bieganie-a-cellulit-czy-moze-pomoc-w-zwalczeniu-pomaranczowej-skorki

Bieganie a cellulit – czy może pomóc w zwalczeniu pomarańczowej skórki?

Cellulit jest bardzo uporczywym problemem pojawiającym się nie tylko u kobiet, lecz także u mężczyzn borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Jak skutecznie pozbyć się cellulitu poprzez bieganie?

chod-sportowy-dzieki-niemu-mozesz-sporo-zrzucic

Chód sportowy - dzięki niemu możesz sporo zrzucić!

Ciągła popularyzacja biegów ulicznych sprawia, że coraz większa część społeczeństwa decyduje się na regularną aktywność fizyczną. Uliczne biegi organizowane są na całym świecie. Równie popularny staje się chód sportowy. Z czym to się je i jak się do tego w ogóle zabrać?

jak-obliczyc-swoja-idealna-predkosc-kalkulator-tempa-biegu

Jak obliczyć swoją idealną prędkość? Kalkulator tempa biegu!

Kalkulator tempa biegu to nic innego jak ustalenie i obliczenie prędkości, która jest odpowiednia dla konkretnego biegacza. Wyznaczając sobie swoje tempo biegu, dowiemy się, czy pokonamy daną odległość w satysfakcjonującym nas czasie. Warto zapoznać się z działaniem kalkulatora tempa biegu.

strzal-w-dziesiatke-jak-sie-przygotowac-do-biegu-na-10-km

Strzał w dziesiątkę! Jak się przygotować do biegu na 10 km

Kto raz przebiegnie 10 km wie, że ten dystans wiele zmienia w życiu biegacza, zwłaszcza początkującego. I chociaż nie jest to długi bieg, świetnie określa możliwości wytrzymałościowe zawodnika. Bieg na 10 km od wielu lat organizowany jest ulicami większych miast w Polsce i na całym świecie. Dlaczego?

biegasz-wyprobuj-trening-funkcjonalny

Biegasz? Wypróbuj trening funkcjonalny!

Bieganie to nie tylko praca nóg. Podczas treningu bowiem zaangażowane są niemal wszystkie partie mięśniowe. Ważna jest więc praca nad wieloma aspektami sprawności. Z tego powodu wielu biegaczy sięga po treningi uzupełniające. Jednym z nich jest właśnie trening funkcjonalny. Zobacz, dlaczego warto włączyć tę metodę ćwiczeń do własnego planu treningu biegowego.

jak-trenowac-tempo-do-maratonu

Jak trenować tempo do maratonu?

Przygotowanie do maratonu jest dość dużym przedsięwzięciem. Biegacz musi udoskonalić własne umiejętności na wielu płaszczyznach. Jedną z ważniejszych jest tempo. Jak skutecznie trenować ten aspekt biegowy, by ukończyć maraton?

jak-wyglada-trening-personalny-biegacza

Jak wygląda trening personalny biegacza?

Przed zawodami biegowymi lub maratonami sportowiec musi szczególnie zadbać o własne możliwości. Z pomocą przychodzą biegowe treningi personalne. Zobacz czym charakteryzują się osobiste zajęcia biegacza przed maratonem oraz biegami przełajowymi.

jak-zaplanowac-bieganie-w-swieta-bozego-narodzenia-bieganie-zima

Jak zaplanować bieganie w Święta Bożego Narodzenia? | Bieganie zimą

Okres świąteczny specjalnie nie sprzyja bieganiu. Mamy na głowie mnóstwo przygotowań. Sprzątanie, gotowanie, prezenty… Zobacz, jak w tym wszystkim odnaleźć czas na aktywność fizyczną. Jak zaplanować trening w Święta?

czym-sa-marszobiegi

Czym są marszobiegi?

Marszobiegi są doskonałym sposobem na rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem. Można je traktować jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów czy wysmuklenie sylwetki. Tę formę aktywności szczególnie upodobali sobie seniorzy. Czy jednak tylko oni na nich skorzystają? Na czym właściwie polegają marszobiegi?

bieganie-a-cellulit-czy-moze-pomoc-w-zwalczeniu-pomaranczowej-skorki

Bieganie a cellulit – czy może pomóc w zwalczeniu pomarańczowej skórki?

Cellulit jest bardzo uporczywym problemem pojawiającym się nie tylko u kobiet, lecz także u mężczyzn borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Jak skutecznie pozbyć się cellulitu poprzez bieganie?

chod-sportowy-dzieki-niemu-mozesz-sporo-zrzucic

Chód sportowy - dzięki niemu możesz sporo zrzucić!

Ciągła popularyzacja biegów ulicznych sprawia, że coraz większa część społeczeństwa decyduje się na regularną aktywność fizyczną. Uliczne biegi organizowane są na całym świecie. Równie popularny staje się chód sportowy. Z czym to się je i jak się do tego w ogóle zabrać?

jak-obliczyc-swoja-idealna-predkosc-kalkulator-tempa-biegu

Jak obliczyć swoją idealną prędkość? Kalkulator tempa biegu!

Kalkulator tempa biegu to nic innego jak ustalenie i obliczenie prędkości, która jest odpowiednia dla konkretnego biegacza. Wyznaczając sobie swoje tempo biegu, dowiemy się, czy pokonamy daną odległość w satysfakcjonującym nas czasie. Warto zapoznać się z działaniem kalkulatora tempa biegu.

strzal-w-dziesiatke-jak-sie-przygotowac-do-biegu-na-10-km

Strzał w dziesiątkę! Jak się przygotować do biegu na 10 km

Kto raz przebiegnie 10 km wie, że ten dystans wiele zmienia w życiu biegacza, zwłaszcza początkującego. I chociaż nie jest to długi bieg, świetnie określa możliwości wytrzymałościowe zawodnika. Bieg na 10 km od wielu lat organizowany jest ulicami większych miast w Polsce i na całym świecie. Dlaczego?

biegasz-wyprobuj-trening-funkcjonalny

Biegasz? Wypróbuj trening funkcjonalny!

Bieganie to nie tylko praca nóg. Podczas treningu bowiem zaangażowane są niemal wszystkie partie mięśniowe. Ważna jest więc praca nad wieloma aspektami sprawności. Z tego powodu wielu biegaczy sięga po treningi uzupełniające. Jednym z nich jest właśnie trening funkcjonalny. Zobacz, dlaczego warto włączyć tę metodę ćwiczeń do własnego planu treningu biegowego.

jak-trenowac-tempo-do-maratonu

Jak trenować tempo do maratonu?

Przygotowanie do maratonu jest dość dużym przedsięwzięciem. Biegacz musi udoskonalić własne umiejętności na wielu płaszczyznach. Jedną z ważniejszych jest tempo. Jak skutecznie trenować ten aspekt biegowy, by ukończyć maraton?

jak-wyglada-trening-personalny-biegacza

Jak wygląda trening personalny biegacza?

Przed zawodami biegowymi lub maratonami sportowiec musi szczególnie zadbać o własne możliwości. Z pomocą przychodzą biegowe treningi personalne. Zobacz czym charakteryzują się osobiste zajęcia biegacza przed maratonem oraz biegami przełajowymi.

jak-zaplanowac-bieganie-w-swieta-bozego-narodzenia-bieganie-zima

Jak zaplanować bieganie w Święta Bożego Narodzenia? | Bieganie zimą

Okres świąteczny specjalnie nie sprzyja bieganiu. Mamy na głowie mnóstwo przygotowań. Sprzątanie, gotowanie, prezenty… Zobacz, jak w tym wszystkim odnaleźć czas na aktywność fizyczną. Jak zaplanować trening w Święta?

czym-sa-marszobiegi

Czym są marszobiegi?

Marszobiegi są doskonałym sposobem na rozpoczęcie swojej przygody z bieganiem. Można je traktować jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów czy wysmuklenie sylwetki. Tę formę aktywności szczególnie upodobali sobie seniorzy. Czy jednak tylko oni na nich skorzystają? Na czym właściwie polegają marszobiegi?