>

Śniadanie białkowo-tłuszczowe - Zalety

Śniadanie białkowo-tłuszczowe - Zalety

Nie wiesz co zjeść na śniadanie? Oto pomysł na poranny posiłek białkowo-tłuszczowy wprost od fitfighterka.pl. Izabela Mioduszewska opowie nam, w jaki sposób jeść zdrowo, by poprawić sylwetkę!

Aktywna i pozytywna

Ruszamy z Wyzwaniem Aktywna i Pozytywna. Chcę się z Wami podzielić moim skutecznym planem na lepszą cerę, sylwetkę i zdrowie.

Też tak masz? Jesz zdrowo, jesteś aktywna, a zamiast ubytku w obwodach czy na wadze widzisz, że pomimo Twoich starań nie masz efektów? Ciało nie smukleje, a wręcz puchnie. Nagle zauważasz, że masz trochę więcej tkanki tłuszczowej. Nie wiesz skąd. Pojawia się także cellulit.

Na pocieszenie powiem Ci, że miałam tak samo! Nie używałam cukru, nie jadłam tłusto, byłam aktywna min. 3 razy w tygodniu, a ciało traciło jędrność, ładne wcześniej wypracowane kształty i forma malała.

W styczniu wprowadziłam nowe z

miany. Po 8 tygodniach zastosowania nowego planu dietetycznego i treningowego osiągnęłam wspaniałe efekty. 

 

 Śniadanie białkowo-tłuszczowe

Jeśli naprawdę chcecie schudnąć odradzam diety cud! Nie daj Boże głodówki!

Aby chudnąć musimy się dobrze odżywiać czyli gotujemy same, z produktów nieprzetworzonych.

Im bardziej naturalnie tym zdrowiej

Pierwszy wpis poświęcę śniadaniu, gdyż zmiany rozpoczniemy od pierwszego posiłku.

Dotychczas na śniadanie jadłam owsianki, a już po 1,5 godzinie byłam głodna i dopadała mnie ochota na coś słodkiego. Najczęściej kończyło się na kawie i jakimś słodyczem do kawy.

Dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego warto jeść śniadania? Otóż pół godziny po przebudzeniu poziom kortyzolu jest na najwyższym poziomie. „Hormon stresu” jest odpowiedzialny za utrzymanie glukozy na odpowiednim poziomie. W czasie snu uwalnia zapasy glukozy po to, aby dostarczyć energię na podtrzymanie podstawowych funkcji życiowych.

Rano najczęściej nie odczuwamy głodu. Niektóre z Was wychodzą z domu bez śniadania. To duży błąd!

Pamiętajcie więc od dziś, aby nie wychodzić z domu bez śniadania. Zaplanujcie sobie tak porę pobudki odpowiednio wcześnie, aby mieć czas ma przygotowanie i zjedzenie pierwszego posiłku w domu.

Jak zauważyłam większość z nas na śniadanie je posiłek węglowodanowy. Przez wiele lat wpajano nam, że z rana należy dostarczyć sobie energii. Jednak węglowodany z rana powodują wzrost stężenia glukozy we krwi i wyrzut insuliny, a po nim szybki spadek poziomu cukru. Nasz organizm odczuje nie tylko głód ale również spadek energii, osłabienie czy senność.

Dlatego wspaniałym rozwiązaniem, które sprawdziłam i stosuję jest śniadanie białkowo-tłuszczowe. To idealne rozwiązanie dla wszystkich osób pragnących przyspieszyć redukcję tkanki tłuszczowej. Po takim śniadaniu nie jestem głodna nawet do 4-5 godzin i nie mam ochoty na słodkie. Sprawdźcie same.

Dodam, że mój plan żywieniowy nie wymaga spożywania posiłków w określonych godzinach. Jem kiedy jestem głodna. Oczywiście nie należy doprowadzać do wilczego głodu. Nie jemy na zapas. Jemy 4-5 posiłków dziennie.

Zobacz, jak wyglądają śniadania dla sportowców w różnych zakątkach świata

Zaletą śniadania białkowo-tłuszczowego jest:

– powolne wchłanianie,

– nie powoduje gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi,

– przyspiesza redukcję tkanki tłuszczowej,

– daje uczucie sytości,

– usprawnia metabolizm,

– wzmacnia odporność,

– zalecane dla osób z chorobami autoimmunologicznymi, insulinoopornością, cukrzycą, hipoglikemią, hiperglikemią, zaburzeniami wydzielania kortyzolu oraz zaburzeniami snu.

Przykłady śniadań białkowo-tłuszczowych

Koktajl z avocado

Jogurt kokosowy z masłem orzechowym

Omlet z jaj z masłem orzechowym

Jajecznicę na maśle klarowanym z boczkiem

Jajecznicę z avocado

Jajka sadzone z boczkiem

Tatar wołowy z żółtkiem

Pasztet z wątróbki z warzywami

Pasta z makreli z warzywami

Omlet z mąki kokosowej z nasionami chia

Filet z piersi kurczaka na mleczku kokosowym

Muffiny wytrawne

lub

Jajka sadzone w avocado

Zobacz więcej na temat śniadań białkowo-tłuszczowych

Chcesz przeczytać cały artykuł?

fitfighterka.pl 0 25 kwietnia 2018  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

ziolowa-apteczka-sportowca-jakie-sa-najlepsze-adaptogeny

Ziołowa apteczka sportowca: Jakie są najlepsze adaptogeny?

W obecnym świecie, kiedy każdy się gdzieś spieszy, zaburzona zostaje równowaga pomiędzy odpoczynkiem a aktywnością zawodową. Natłok obowiązków, goniące terminy i rosnące wymagania sprawiają, że odczuwamy ciągłe zmęczenie i stres. Nie jest to jednak typowe, dobrze nam znane zmęczenie fizyczne. Jak sobie z nim radzić? Odpowiedzią są adaptogeny!

candida-to-twoj-przyjaciel

Candida to Twój przyjaciel!

Candida to grzyb naturalnie występujący w organizmie. Co jednak, gdy notujemy jego przerost? Standardowo taki stan jest uznawany za chorobę wymagającą leczenia. A co jeśli candida jest naszym sprzymierzeńcem? O tym opowie trener Damian Laszuk.

co-powinienes-wiedziec-zanim-przejdziesz-na-wegetarianizm

Co powinieneś wiedzieć zanim przejdziesz na wegetarianizm?

Dieta wegetariańska występuje w wielu odmianach. Skomponowanie poszczególnych planów żywieniowych wymaga wiedzy. Oto, co powinieneś wiedzieć o diecie wegetariańskiej zanim zmienisz sposób odżywiania. Dzięki tym informacjom twoja dieta pozwoli na zachowanie zdrowia i dobrej kondycji organizmu!

dlaczego-warto-jesc-sniadanie

Dlaczego warto jeść śniadanie?

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia - to zdanie słyszał każdy. Dowiedzmy się więc, dlaczego warto to robić. O śniadaniu i jego zaletach opowiada zaprzyjaźniona blogerka.

odchudzanie-bez-weglowodanow-poznaj-diete-low-carb

Odchudzanie bez węglowodanów – poznaj dietę low carb!

Dieta niskowęglowodanowa jest zdrowym sposobem na szybką utratę zbędnych kilogramów. Sprawdza się również wśród zawodowych sportowców w okresie redukcji tkanki tłuszczowej. Na czym polega dieta low carb? Co powinno znaleźć się w jadłospisie? Czy naprawdę działa?

neat-sposob-na-odchudzanie-chudnij-podczas-zwyklych-czynnosci-monitor-aktywnosci-fizycznej

NEAT - Sposób na odchudzanie. Chudnij podczas zwykłych czynności. Monitor aktywności fizycznej

Jak skutecznie tracić kalorie przez cały dzień, by chudnąć nawet o tym nie myśląc? NEAT to odpowiedź na na to pytanie! "Gdzie kupić ten NEAT i ile kosztuje??!! Biorę 3!" Czym zatem jest to magiczne NEAT?

sekrety-diety-czy-glodowka-moze-byc-lecznicza

Sekrety diety – czy głodówka może być lecznicza?

Głodówka zwykle kojarzy się z wyniszczaniem organizmu. Nie dostarczamy mu przecież składników odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania. Wiele osób wierzy jednak w prozdrowotne działanie głodówki leczniczej. Prześledźmy wady i zalety tej metody oczyszczania organizmu.

czym-jest-zespol-jelita-drazliwego

Czym jest zespół jelita drażliwego?

Zespół jelita drażliwego to przypadłość, która może spotkać każdego z nas. Jakie objawy jej towarzyszą? Po czym rozpoznać ten problem z jelitami? Jakie są metody leczenia? O tym opowiada Dominik Gronostajski - trener osobisty i specjalista ds. żywienia.

zaburzenia-cisnienia-krwi-przyczyny-objawy-leczenie

Zaburzenia ciśnienia krwi - przyczyny, objawy, leczenie

Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie krwi? Co robić w przypadku nadciśnienia, niedociśnienia i wahań ciśnienia? O tym z opowie trener personalny i specjalista ds. żywienia - Dominik Gronostajski.

ziolowa-apteczka-sportowca-jakie-sa-najlepsze-adaptogeny

Ziołowa apteczka sportowca: Jakie są najlepsze adaptogeny?

candida-to-twoj-przyjaciel

Candida to Twój przyjaciel!

co-powinienes-wiedziec-zanim-przejdziesz-na-wegetarianizm

Co powinieneś wiedzieć zanim przejdziesz na wegetarianizm?

dlaczego-warto-jesc-sniadanie

Dlaczego warto jeść śniadanie?

odchudzanie-bez-weglowodanow-poznaj-diete-low-carb

Odchudzanie bez węglowodanów – poznaj dietę low carb!

neat-sposob-na-odchudzanie-chudnij-podczas-zwyklych-czynnosci-monitor-aktywnosci-fizycznej

NEAT - Sposób na odchudzanie. Chudnij podczas zwykłych czynności. Monitor aktywności fizycznej

sekrety-diety-czy-glodowka-moze-byc-lecznicza

Sekrety diety – czy głodówka może być lecznicza?

czym-jest-zespol-jelita-drazliwego

Czym jest zespół jelita drażliwego?

zaburzenia-cisnienia-krwi-przyczyny-objawy-leczenie

Zaburzenia ciśnienia krwi - przyczyny, objawy, leczenie