>

Śniadanie białkowo-tłuszczowe - Zalety

Śniadanie białkowo-tłuszczowe - Zalety

Nie wiesz co zjeść na śniadanie? Oto pomysł na poranny posiłek białkowo-tłuszczowy wprost od fitfighterka.pl. Izabela Mioduszewska opowie nam, w jaki sposób jeść zdrowo, by poprawić sylwetkę!

Aktywna i pozytywna

Ruszamy z Wyzwaniem Aktywna i Pozytywna. Chcę się z Wami podzielić moim skutecznym planem na lepszą cerę, sylwetkę i zdrowie.

Też tak masz? Jesz zdrowo, jesteś aktywna, a zamiast ubytku w obwodach czy na wadze widzisz, że pomimo Twoich starań nie masz efektów? Ciało nie smukleje, a wręcz puchnie. Nagle zauważasz, że masz trochę więcej tkanki tłuszczowej. Nie wiesz skąd. Pojawia się także cellulit.

Na pocieszenie powiem Ci, że miałam tak samo! Nie używałam cukru, nie jadłam tłusto, byłam aktywna min. 3 razy w tygodniu, a ciało traciło jędrność, ładne wcześniej wypracowane kształty i forma malała.

W styczniu wprowadziłam nowe zmiany. Po 8 tygodniach zastosowania nowego planu dietetycznego i treningowego osiągnęłam wspaniałe efekty. 

 

 Śniadanie białkowo-tłuszczowe

Jeśli naprawdę chcecie schudnąć odradzam diety cud! Nie daj Boże głodówki!

Aby chudnąć musimy się dobrze od

żywiać czyli gotujemy same, z produktów nieprzetworzonych.

Im bardziej naturalnie tym zdrowiej

Pierwszy wpis poświęcę śniadaniu, gdyż zmiany rozpoczniemy od pierwszego posiłku.

Dotychczas na śniadanie jadłam owsianki, a już po 1,5 godzinie byłam głodna i dopadała mnie ochota na coś słodkiego. Najczęściej kończyło się na kawie i jakimś słodyczem do kawy.

Dlaczego tak się dzieje?

Dlaczego warto jeść śniadania? Otóż pół godziny po przebudzeniu poziom kortyzolu jest na najwyższym poziomie. „Hormon stresu” jest odpowiedzialny za utrzymanie glukozy na odpowiednim poziomie. W czasie snu uwalnia zapasy glukozy po to, aby dostarczyć energię na podtrzymanie podstawowych funkcji życiowych.

Rano najczęściej nie odczuwamy głodu. Niektóre z Was wychodzą z domu bez śniadania. To duży błąd!

Pamiętajcie więc od dziś, aby nie wychodzić z domu bez śniadania. Zaplanujcie sobie tak porę pobudki odpowiednio wcześnie, aby mieć czas ma przygotowanie i zjedzenie pierwszego posiłku w domu.

Jak zauważyłam większość z nas na śniadanie je posiłek węglowodanowy. Przez wiele lat wpajano nam, że z rana należy dostarczyć sobie energii. Jednak węglowodany z rana powodują wzrost stężenia glukozy we krwi i wyrzut insuliny, a po nim szybki spadek poziomu cukru. Nasz organizm odczuje nie tylko głód ale również spadek energii, osłabienie czy senność.

Dlatego wspaniałym rozwiązaniem, które sprawdziłam i stosuję jest śniadanie białkowo-tłuszczowe. To idealne rozwiązanie dla wszystkich osób pragnących przyspieszyć redukcję tkanki tłuszczowej. Po takim śniadaniu nie jestem głodna nawet do 4-5 godzin i nie mam ochoty na słodkie. Sprawdźcie same.

Dodam, że mój plan żywieniowy nie wymaga spożywania posiłków w określonych godzinach. Jem kiedy jestem głodna. Oczywiście nie należy doprowadzać do wilczego głodu. Nie jemy na zapas. Jemy 4-5 posiłków dziennie.

Zobacz, jak wyglądają śniadania dla sportowców w różnych zakątkach świata

Zaletą śniadania białkowo-tłuszczowego jest:

– powolne wchłanianie,

– nie powoduje gwałtownego wzrostu poziomu cukru we krwi,

– przyspiesza redukcję tkanki tłuszczowej,

– daje uczucie sytości,

– usprawnia metabolizm,

– wzmacnia odporność,

– zalecane dla osób z chorobami autoimmunologicznymi, insulinoopornością, cukrzycą, hipoglikemią, hiperglikemią, zaburzeniami wydzielania kortyzolu oraz zaburzeniami snu.

Przykłady śniadań białkowo-tłuszczowych

Koktajl z avocado

Jogurt kokosowy z masłem orzechowym

Omlet z jaj z masłem orzechowym

Jajecznicę na maśle klarowanym z boczkiem

Jajecznicę z avocado

Jajka sadzone z boczkiem

Tatar wołowy z żółtkiem

Pasztet z wątróbki z warzywami

Pasta z makreli z warzywami

Omlet z mąki kokosowej z nasionami chia

Filet z piersi kurczaka na mleczku kokosowym

Muffiny wytrawne

lub

Jajka sadzone w avocado

Zobacz więcej na temat śniadań białkowo-tłuszczowych

Chcesz przeczytać cały artykuł?

fitfighterka.pl 0 25 kwietnia 2018  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

Jak wybrać dietetyka? Szczególnie w tak dużym mieście, jak Lublin? Czy jest sposób na skuteczne odchudzanie z dietetykiem? Oczywiście, że tak! Zobaczcie co powinien mieć dobry dietetyk Lublin!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

Dostarczanie do organizmu warzyw i owoców powinno stanowić podstawę każdej diety. W okresie zimowym natomiast warto skupić się na jedzeniu owoców sezonowych. Dzięki nim można uzupełnić dietę w witaminy i zachować zdrowie. Jakie owoce jeść zimą? Oto owoce, które warto jeść w sezonie zimowym.

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

Korzeń maca. W medycynie ludowej traktowany jako afrodyzjak. Obecnie – roślina, na bazie której powstają wszechstronne suplementy diety. Sproszkowany korzeń maca poleca się m.in. zabieganym, zapracowanym i zestresowanym osobom. Maca suplement diety może bowiem w naturalny sposób przywrócić witalność i dodać energii. Jak wykorzystać sproszkowany korzeń maca w swojej rutynie treningowej?

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

Metabolizm odpowiada za zapotrzebowanie organizmu na kalorie. W dużej mierze to od tempa metabolizmu zależy charakter treningu czy komponowanie diety. Ważne jest więc, by dostosowywać posiłki do wymagań metabolizmu. Jakie artykuły spożywcze mają jednak negatywny wpływ na jego działanie? Jak spowolnić metabolizm? A co pobudza metabolizm?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

Młody jęczmień tabletki, młody jęczmień proszek, młody jęczmień rozdrobniony… W sklepach ze zdrową żywnością aż huczy od zalet młodego jęczmienia i jego rodzajów. Czym tak właściwie jest ta roślina? Jaki jest jej wpływ na organizm, a dokładniej – jak pomaga w odchudzaniu? Poznajcie zielony młody jęczmień!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

Maślane i lekko słodkawe orzechy macadamia bez wątpienia stanowią ważny składnik w cukiernictwie. Okazuje się jednak, że cenny jest nie tylko smak orzechów macadamia. Mają one wiele wartościowych składników odżywczych. Tym samym, orzechy macadamia mogą pomoc w zwalczaniu chorób cywilizacyjnych, a nawet przyspieszyć odchudzanie!

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

Węglowodany i cukier już dawno opuściły Twój jadłospis? W obrębie jednej kuchni można odczuć monotonię… Mamy dla Was pomysły na posiłki tłuszczowo-błonnikowe wprost z Rosji! Oto 10 rosyjskich dań idealnych dla diety low-carb.

czy-orzechy-nerkowca-sa-zdrowe

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

Czy orzechy nerkowca są zdrowe? Orzechy nerkowca często zyskują pierwsze miejsce w zestawieniu najsmaczniejszych orzechów na świecie. To co smaczne jednak, nie zawsze musi być dobre dla zdrowia. Zobacz, jakie są właściwości orzechów nerkowca. Czy można spożywać orzechy nerkowca w ciąży? Orzechy nerkowca kcal, cena, wartości odżywcze.

na-infekcje-organizmu-odpowiednia-dieta-i-to-wszystko

Na infekcje organizmu – odpowiednia dieta i to wszystko!

W trakcie choroby, przeziębienia czy infekcji nie można skupić się jedynie na lekach przepisanych przez lekarza. Osłabienie organizmu można przecież zmniejszyć dzięki właściwemu sposobowi odżywiania. Jaka dieta przy przeziębieniu grypie?

slodka-trucizna-czy-cukier-naprawde-szkodzi

Słodka trucizna – czy cukier naprawdę szkodzi?

Słodycze i słodkie potrawy wielbi większość. Z każdej strony jednak słyszy się opinie o szkodliwości cukru. Przeciętny człowiek spożywa aż 55 kilogramów cukru w ciągu roku. Jaki ma to wpływ na jego zdrowie? Zobacz, dlaczego cukier jest szkodliwy i dlaczego powinno się go ograniczyć. Jaki jest najzdrowszy zamiennik cukru?

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

naturalna-energia-sproszkowany-korzen-maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

orzechy-makadamia-na-cukrzyce-i-odchudzanie

Orzechy makadamia na cukrzycę i odchudzanie?

10-rosyjskich-posilkow-jako-uzupelnienie-twojej-diety-low-carb

10 rosyjskich posiłków jako uzupełnienie Twojej diety low-carb

czy-orzechy-nerkowca-sa-zdrowe

Czy orzechy nerkowca są zdrowe?

na-infekcje-organizmu-odpowiednia-dieta-i-to-wszystko

Na infekcje organizmu – odpowiednia dieta i to wszystko!

slodka-trucizna-czy-cukier-naprawde-szkodzi

Słodka trucizna – czy cukier naprawdę szkodzi?