Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging to nieco mniej popularna alternatywa dla klasycznego biegania znanego wielu osobom dążącym do szczupłej i wysportowanej sylwetki. Czym tak właściwie jest ta aktywność fizyczna i na czym dokładnie polega?

Slow jogging

Slow jogging, jak sama nazwa mówi, polega na bardzo wolnym truchtaniu, często znacznie wolniejszym, niż myślisz. Tego typu sport powstał na terenie Japonii, gdzie stanowi on idealny dodatek do innych czynności mających na celu utrzymanie dobrego stanu zdrowia przez długie lata. Na czym dokładnie polega ta aktywność dążąca do azjatyckiej długowieczności?

Czytaj: Bieganie czy spacerowanie?

Slow jogging - na czym polega?

Podczas trenowania slow joggingu niezwykle ważne jest zachowanie odpowiedniego tempa, które zazwyczaj wynosi 4-5 km/h, czyli znacznie mniej niż w trakcie zwykłego spaceru. Powinno być ono utrzymane na takim poziomie, aby osoba ćwicząca mogła swobodnie konwersować bez zadyszki. Oprócz odpowiedniego tempa, niezwykle istotne jest także lądowanie na śródstopiu.

Slow jogging - najważniejsze zasady

Oprócz utrzymania odpowiedniego tempa i lądowania na śródstopiu niezwykle ważna jest także częstotliwość treningów slow joggingu. Powinny one trwać około 30-60 minut dziennie, a w przypadku osób początkujących mogą być one podzielone na kilka sesji po kilkanaście minut. Równie istotne jest również zachowanie wyprostowanej sylwetki z podbródkiem lekko uniesionym ku górze.

Slow jogging - rozgrzewka

Rozgrzewka w przypadku slow joggingu wygląda tak samo, jak podczas innych aktywności fizycznych. Dobrym pomysłem jest wykonanie skipów, skoków i innych ćwiczeń znanych nam doskonale z lekcji WF-u. Po treningu natomiast warto postawić na rozciąganie, które zapobiegnie napięciu mięśni, co mogłoby doprowadzić do licznych kontuzji.

Slow jogging - buty

Przed rozpoczęciem swojej przygody ze slow joggingiem warto postawić także na wygodne buty pozwalające na bieganie bez ryzyka wystąpienia różnych kontuzji czy otarć. Zwykle jest to sportowe obuwie właściwie dopasowane do budowy stopy danej osoby, które można dostać w wielu sklepach stacjonarnych i internetowych. Zazwyczaj jednak warto udać się osobiście do danego punktu i przymierzyć buty przed ich kupieniem.

Slow jogging w domu
slow jogging

Slow jogging jest sportem niewymagającym posiadania żadnych urządzeń. Istnieje jednak opcja praktykowania go z wykorzystaniem bieżni pozwalającej na ustawienie wystarczająco wolnego tempa. Osoby, które nie mają możliwości biegania po okolicy mogą spróbować również swoich sił również w wolnym truchcie bez wykorzystania jakiegokolwiek sprzętu, jednak zazwyczaj wymaga to dysponowania dużą przestrzenią.

Slow jogging - efekty

Slow jogging pozwala na uzyskanie bardzo widocznych efektów stosunkowo małym kosztem. Sport ten jest bowiem znacznie mniej wymagający niż klasyczne bieganie, dlatego mogą uprawiać go również osoby z bardzo słabą kondycją fizyczną. Regularne praktykowanie slow joggingu pozwala na schudnięcie, poprawę wytrzymałości organizmu na wysiłek oraz chroni przed chorobami cywilizacyjnymi, takimi jak cukrzyca, nadciśnienie, miażdżyca, schorzenia serca czy otyłość.

Slow jogging - kalorie

Podczas biegania w japońskim stylu spala się tyle samo kalorii, jak w przypadku standardowego, szybkiego joggingu. Ich dokładna wartość zależy jednak przede wszystkim od pokonanego dystansu, czasu trwania aktywności oraz płci i masy ciała osoby ćwiczącej. Z tego powodu nie da się jednoznacznie określić, ile kalorii spala slow jogging, jednak liczba ta może wynosić około 300-600 kcal w przypadku godzinnej aktywności.

Slow jogging a kolana

Slow jogging jest mniej wymagającym sportem niż klasyczne bieganie, jednocześnie nie wpływając negatywnie na stawy. Podczas takiej aktywności fizycznej ląduje się bowiem na śródstopiu, czyli naturalnym amortyzatorze całej nogi. Dzięki temu slow jogging jest znacznie mniej kontuzyjny niż inne, często popularniejsze formy biegania.

Nikola Łuszyńska 0 24 marca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Bieganie

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski-aktualizacja-2020

Jak wygląda trening sprinterski? | AKTUALIZACJA 2020

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens-aktualizacja-2020

Czy codzienne bieganie ma sens? | AKTUALIZACJA 2020

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?

jakie-suplementy-warto-brac-podczas-biegania

Jakie suplementy warto brać podczas biegania?

Suplementy mają ogromne znaczenie nie tylko w przypadku profesjonalnych biegaczy, lecz także osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę ze sportem. Jakie suplementy należy brać, aby polepszyć swoje wyniki?

bieganie-a-cellulit-czy-moze-pomoc-w-zwalczeniu-pomaranczowej-skorki

Bieganie a cellulit – czy może pomóc w zwalczeniu pomarańczowej skórki?

Cellulit jest bardzo uporczywym problemem pojawiającym się nie tylko u kobiet, lecz także u mężczyzn borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Jak skutecznie pozbyć się cellulitu poprzez bieganie?

chod-sportowy-dzieki-niemu-mozesz-sporo-zrzucic

Chód sportowy - dzięki niemu możesz sporo zrzucić!

Ciągła popularyzacja biegów ulicznych sprawia, że coraz większa część społeczeństwa decyduje się na regularną aktywność fizyczną. Uliczne biegi organizowane są na całym świecie. Równie popularny staje się chód sportowy. Z czym to się je i jak się do tego w ogóle zabrać?

jak-obliczyc-swoja-idealna-predkosc-kalkulator-tempa-biegu

Jak obliczyć swoją idealną prędkość? Kalkulator tempa biegu!

Kalkulator tempa biegu to nic innego jak ustalenie i obliczenie prędkości, która jest odpowiednia dla konkretnego biegacza. Wyznaczając sobie swoje tempo biegu, dowiemy się, czy pokonamy daną odległość w satysfakcjonującym nas czasie. Warto zapoznać się z działaniem kalkulatora tempa biegu.

strzal-w-dziesiatke-jak-sie-przygotowac-do-biegu-na-10-km

Strzał w dziesiątkę! Jak się przygotować do biegu na 10 km

Kto raz przebiegnie 10 km wie, że ten dystans wiele zmienia w życiu biegacza, zwłaszcza początkującego. I chociaż nie jest to długi bieg, świetnie określa możliwości wytrzymałościowe zawodnika. Bieg na 10 km od wielu lat organizowany jest ulicami większych miast w Polsce i na całym świecie. Dlaczego?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru!

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski-aktualizacja-2020

Jak wygląda trening sprinterski? | AKTUALIZACJA 2020

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens-aktualizacja-2020

Czy codzienne bieganie ma sens? | AKTUALIZACJA 2020

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?

jakie-suplementy-warto-brac-podczas-biegania

Jakie suplementy warto brać podczas biegania?

Suplementy mają ogromne znaczenie nie tylko w przypadku profesjonalnych biegaczy, lecz także osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę ze sportem. Jakie suplementy należy brać, aby polepszyć swoje wyniki?

bieganie-a-cellulit-czy-moze-pomoc-w-zwalczeniu-pomaranczowej-skorki

Bieganie a cellulit – czy może pomóc w zwalczeniu pomarańczowej skórki?

Cellulit jest bardzo uporczywym problemem pojawiającym się nie tylko u kobiet, lecz także u mężczyzn borykających się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. Jak skutecznie pozbyć się cellulitu poprzez bieganie?

chod-sportowy-dzieki-niemu-mozesz-sporo-zrzucic

Chód sportowy - dzięki niemu możesz sporo zrzucić!

Ciągła popularyzacja biegów ulicznych sprawia, że coraz większa część społeczeństwa decyduje się na regularną aktywność fizyczną. Uliczne biegi organizowane są na całym świecie. Równie popularny staje się chód sportowy. Z czym to się je i jak się do tego w ogóle zabrać?

jak-obliczyc-swoja-idealna-predkosc-kalkulator-tempa-biegu

Jak obliczyć swoją idealną prędkość? Kalkulator tempa biegu!

Kalkulator tempa biegu to nic innego jak ustalenie i obliczenie prędkości, która jest odpowiednia dla konkretnego biegacza. Wyznaczając sobie swoje tempo biegu, dowiemy się, czy pokonamy daną odległość w satysfakcjonującym nas czasie. Warto zapoznać się z działaniem kalkulatora tempa biegu.

strzal-w-dziesiatke-jak-sie-przygotowac-do-biegu-na-10-km

Strzał w dziesiątkę! Jak się przygotować do biegu na 10 km

Kto raz przebiegnie 10 km wie, że ten dystans wiele zmienia w życiu biegacza, zwłaszcza początkującego. I chociaż nie jest to długi bieg, świetnie określa możliwości wytrzymałościowe zawodnika. Bieg na 10 km od wielu lat organizowany jest ulicami większych miast w Polsce i na całym świecie. Dlaczego?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru!