Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging, czyli doskonała alternatywa dla klasycznego biegania

Slow jogging to nieco mniej popularna alternatywa dla klasycznego biegania znanego wielu osobom dążącym do szczupłej i wysportowanej sylwetki. Czym tak właściwie jest ta aktywność fizyczna i na czym dokładnie polega?

Slow jogging

Slow jogging, jak sama nazwa mówi, polega na bardzo wolnym truchtaniu, często znacznie wolniejszym, niż myślisz. Tego typu sport powstał na terenie Japonii, gdzie stanowi on idealny dodatek do innych czynności mających na celu utrzymanie dobrego stanu zdrowia przez długie lata. Na czym dokładnie polega ta aktywność dążąca do azjatyckiej długowieczności?

Czytaj: Bieganie czy spacerowanie?

Slow jogging - na czym polega?

Podczas trenowania slow joggingu niezwykle ważne jest zachowanie odpowiedniego tempa, które zazwyczaj wynosi 4-5 km/h, czyli znacznie mniej niż w trakcie zwykłego spaceru. Powinno być ono utrzymane na takim poziomie, aby osoba ćwicząca mogła swobodnie konwersować bez zadyszki. Oprócz odpowiedniego tempa, niezwykle istotne jest także lądowanie na śródstopiu.

Slow jogging - najważniejsze zasady

Oprócz utrzymania odpowiedniego tempa i lądowania na śródstopiu niezwykle ważna jest także częstotliwość treningów slow joggingu. Powinny one trwać około 30-60 minut dziennie, a w przypadku osób początkujących mogą być one podzielone na kilka sesji po kilkanaście minut. Równie istotne jest również zachowanie wyprostowanej sylwetki z podbródkiem lekko uniesionym ku górze.

Slow jogging - rozgrzewka

Rozgrzewka w przypadku slow joggingu wygląda tak samo, jak podczas innych aktywności fizycznych. Dobrym pomysłem jest wykonanie skipów, skoków i innych ćwiczeń znanych nam doskonale z lekcji WF-u. Po treningu natomiast warto postawić na rozciąganie, które zapobiegnie napięciu mięśni, co mogłoby doprowadzić do licznych kontuzji.

Slow jogging - buty

Przed rozpoczęciem swojej przygody ze slow joggingiem warto postawić także na wygodne buty pozwalające na bieganie bez ryzyka wystąpienia różnych kontuzji czy otarć. Zwykle jest to sportowe obuwie właściwie dopasowane do budowy stopy danej osoby, które można dostać w wielu sklepach stacjonarnych i internetowych. Zazwyczaj jednak warto udać się osobiście do danego punktu i przymierzyć buty przed ich kupieniem.

Slow jogging w domu
slow jogging

Slow jogging jest sportem niewymagającym posiadania żadnych urządzeń. Istnieje jednak opcja praktykowania go z wykorzystaniem bieżni pozwalającej na ustawienie wystarczająco wolnego tempa. Osoby, które nie mają możliwości biegania po okolicy mogą spróbować również swoich sił również w wolnym truchcie bez wykorzystania jakiegokolwiek sprzętu, jednak zazwyczaj wymaga to dysponowania dużą przestrzenią.

Slow jogging - efekty

Slow jogging pozwala na uzyskanie bardzo widocznych efektów stosunkowo małym kosztem. Sport ten jest bowiem znacznie mniej wymagający niż klasyczne bieganie, dlatego mogą uprawiać go również osoby z bardzo słabą kondycją fizyczną. Regularne praktykowanie slow joggingu pozwala na schudnięcie, poprawę wytrzymałości organizmu na wysiłek oraz chroni przed chorobami cywilizacyjnymi, takimi jak cukrzyca, nadciśnienie, miażdżyca, schorzenia serca czy otyłość.

Slow jogging - kalorie

Podczas biegania w japońskim stylu spala się tyle samo kalorii, jak w przypadku standardowego, szybkiego joggingu. Ich dokładna wartość zależy jednak przede wszystkim od pokonanego dystansu, czasu trwania aktywności oraz płci i masy ciała osoby ćwiczącej. Z tego powodu nie da się jednoznacznie określić, ile kalorii spala slow jogging, jednak liczba ta może wynosić około 300-600 kcal w przypadku godzinnej aktywności.

Slow jogging a kolana

Slow jogging jest mniej wymagającym sportem niż klasyczne bieganie, jednocześnie nie wpływając negatywnie na stawy. Podczas takiej aktywności fizycznej ląduje się bowiem na śródstopiu, czyli naturalnym amortyzatorze całej nogi. Dzięki temu slow jogging jest znacznie mniej kontuzyjny niż inne, często popularniejsze formy biegania.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 24 marca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Bieganie

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski

Jak wygląda trening sprinterski?

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens

Czy codzienne bieganie ma sens?

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?

rozciaganie-po-bieganiu-jak-sie-do-niego-zabrac-by-przynioslo-pozadane-efekty

Rozciąganie po bieganiu - jak się do niego zabrać, by przyniosło pożądane efekty?

Odpowiednia rozgrzewka to ważny element treningu, również w przypadku treningu biegacza. Co zrobić, gdy już zakończymy ćwiczenia i nasze ciało będzie powoli stygnąć? Dobrym pomysłem będzie wykonanie kilku ćwiczeń na rozciąganie po bieganiu, dzięki którym nasze mięśnie nie stracą na elastyczności i będą gotowe na kolejne wyzwania. Jak się do tego zabrać?

oddychanie-podczas-biegania-czyli-jak-to-robic-z-glowa

Oddychanie podczas biegania, czyli jak to robić z głową?

Już od najmłodszych lat wiemy o tym, jak ważny jest udział tlenu w aktywności fizycznej. Oddychanie podczas biegania to trochę specyficzne zjawisko. Z jednej strony powinniśmy to robić przez nos, momentami jednak przez usta. Jak to rozróżnić i jak oddychać, żeby w ogóle miało to sens?

jak-wzmocnic-kolana-po-urazie-lub-bez-zadnej-kontuzji

Jak wzmocnić kolana po urazie lub bez żadnej kontuzji?

Wzmocnienie kolan może być konieczne nie tylko po urazie, lecz także w przypadku osób, które regularnie ćwiczą i narażają ten staw na kontuzje. Sprawdź, jak skutecznie wzmocnić kolana za pomocą kilku prostych ćwiczeń.

bieganie-czyli-jak-spalic-duzo-kalorii-w-krotkim-czasie

Bieganie, czyli jak spalić dużo kalorii w krótkim czasie

Bieganie to jeden z popularniejszych sposobów na gubienie zbędnych kilogramów. Ile tak naprawdę kalorii spala ten sport i jak długo trzeba biegać, aby uzyskać oczekiwane rezultaty?

jak-rozpoczac-swoja-przygode-z-bieganiem

Jak rozpocząć swoją przygodę z bieganiem?

Bieganie zyskuje na popularności od kilku lat, szczególnie w sezonie wiosenno-letnim. Tego typu aktywność fizyczna niesie bowiem za sobą wiele korzyści. Co daje bieganie i jak rozpocząć regularne treningi w sposób odpowiedzialny?

spacer-i-spalanie-kalorii-czy-to-jest-mozliwe

Spacer i spalanie kalorii – czy to jest możliwe?

Mówi się, że spalanie kalorii następuje wyłącznie przy intensywnym treningu. Wiele osób uważa, że zwykły ruch nie wpływa na zmniejszenie tkanki tłuszczowej. Czy aby pewno? Codzienny spacer może być świetnym sposobem na spalenie wielu kalorii! Dowiedz się, ile kalorii możesz spalić podczas zwykłego spaceru! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

biegaj-malo-zyskaj-duzo-metoda-treningowa-andyego-magnessa

Biegaj mało, zyskaj dużo – metoda treningowa Andy’ego Magnessa

Istnieją metody biegowe, które zakładają małą częstotliwość treningów i jednocześnie zachwycające wyniki sportowe. Istnieją też ludzie, którzy są w stanie to osiągnąć! Tak jest w przypadku Andy’ego Magnessa – ultramaratończyka, który trenując jedynie godzinę tygodniowo jest w stanie ukończyć stukilometrowe dystanse. Na czym polega skuteczność jego metody treningowej? I co proponują przeciwnicy?

jak-wyglada-trening-sprinterski

Jak wygląda trening sprinterski?

Każda dyscyplina wymaga odpowiedniego przygotowania, również w sprincie istotną rolę odgrywa przemyślany plan treningowy i niegasnąca motywacja zawodnika. Jak powinien wyglądać dobrze zorganizowany plan treningu sprinterskiego i czy już na etapie przygotowań można zaplanować poprawę wyników w zawodowym biegu? Sprinterzy potrzebują wszechstronnych treningów. Zobacz, jak wygląda trening sprinterski i wypróbuj konkretny plan treningowy dla sprintera.

czy-codzienne-bieganie-ma-sens

Czy codzienne bieganie ma sens?

Zapaleni biegacze nie są w stanie odpuścić sobie nawet dnia treningu. Co jednak z czasem na regenerację po treningową? Czy codzienne bieganie może być zdrowe?