Skoki większe i mniejsze - czyli wszystko o trampolinach fitness

Skoki większe i mniejsze - czyli wszystko o trampolinach fitness

Różnorodność zajęć, sprzętów i przyrządów do aktywności fizycznej, sprawia, że dzisiaj każda nawet najbardziej wymagająca osoba może znaleźć coś dla siebie. Możliwości na aktywne spędzenie czasu jest wiele, począwszy od trenowania konkretnej dyscypliny, przechodząc przez aktywność na siłowni i w klubach fitness, a kończąc na wysiłku fizycznym w domu.

Jednym z przykładów takiej aktywności może być trampolina fitness, której sprzedaż jak i powszechność na siłowniach z dnia na dzień coraz bardziej imponuje. Czym charakteryzuje się ten rodzaj trampoliny? Czy wykorzystując ją treningu będzie równie efektywny jak w przypadku innej aktywności? I w końcu, na co należy zwrócić uwagę, decydując się na zakup tego sprzętu?

Trampolina Fitness – czym jest?

Trampolina fitness to nic innego jak sprzęt sportowy, podczas którego osoba ćwicząca wykonuje szereg ćwiczeń na poszczególne partie ciała, skacząc na trampolinie. Popularny jumping fitness, przez wiele osób kojarzony tylko z ćwiczeniami cardio, oferuje znacznie więcej możliwości.

Trampolina Fitness – efekty ćwiczeń

Skoki na trampolinie to świetny sposób na poprawienie sylwetki, redukcję tkanki tłuszczowej, jaki i trening konkretnych partii ciała. Najbardziej zaangażowane oczywiście są nogi, pośladki, brzuch i ręce, które dbają o równowagę podczas skoków na trampolinie z uchwytem. To co wyróżnia ten rodzaj aktywności fizycznej, to fakt, że podczas skoków, osoba ćwicząca nie obciąża stawów, a co za tym idzie występuje mniejsze prawdopodobieństwo kontuzji czy urazu. Element ten jest szczególnie istotny w przypadku osób początkujących, które dopiero uczą się poprawnej techniki ćwiczeń.

Jakie są rodzaje trampolin?
trampolina fitness

Popularne trampoliny dostępne są w wielu rozmiarach jak i kształtach. Elementami którymi warto się kierować podczas zakupu powinny być: solidna podstawa i wytrzymały materiał, na którym oddawane będą skoki. Wśród najbardziej powszechnych trampolin wymienić można dwa rodzaje:

  • Trampoliny fitness z uchwytem – to szczególny rodzaj trampoliny, który spotkać można bardzo często na siłowniach chociażby w dedykowanych salach fitness. Podczas ćwiczeń osoba wykonująca skoki, wspiera swoje ręce na metalowej rurce, której głównym zadaniem jest utrzymanie równowagi. Wspomniana metalowa rurka pozwala również na wykonywanie bardziej złożonych ćwiczeń, które przy standardowych trampolinach zakończyłyby się upadkiem.

  • Trampoliny fitness bez uchwytu - bardziej uniwersalne, często składane, łatwe do przewiezienia i schowania.

Jak wygląda trening na trampolinie?

Trening na trampolinie to dobrze znana forma aktywności, a co za tym idzie w zasobach Internetu dostępnych jest wiele, gotowych i sprawdzonych planów treningowych, jak i możliwych do realizacji w domu filmików instruktażowych, których podstawą są wspominane wyżej skoki. Oprócz samych skoków, podczas treningu wykorzystywać można również dodatkowe obciążenia na przykład w postaci hantli.

Wśród popularnych ćwiczeń na trampolinie wymienia się: przysiady, treningi interwałowe, skipping, pajacyki, czy aktywny marsz – możliwości jednak jest znacznie więcej i wszystko zależy od kreatywności osoby ćwiczącej. Ćwiczenia z trampoliną są często osobnymi zajęciami w klubach fitness, gdzie instruktor bądź instruktorka nadzoruje cały trening od początku do końca. Forma ta jest polecana wszystkim osobom, które planują zakup, ale nie są do końca przekonane i chciałby najpierw spróbować.

Trampoliny fitness – podsumowanie

Treningi na trampolinie to popularna forma aktywności fizycznej, która w połączeniu ze świetną zabawą, przynosi oczekiwane rezultaty. Zajęcia typu crazy frog, czy jumping można spotkać na większości siłowni, które oferują również zajęcia fitness. Dzięki przystępnej cenie, możliwości składania, jak i braku dużych wymagań co do infrastruktury, trampoliny to sprzęt, który doskonale nadaje się do treningów w domu.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 30 września 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Fitness

dowiedz-sie-jak-jezdzic-na-rolkach-aby-sport-byl-efektywny

Dowiedz się, jak jeździć na rolkach, aby sport był efektywny

Jazda na rolkach może być zarówno zabawą, jak i sportem kształtującym sylwetkę. Rolki są sportem sezonowym, dlatego jeżeli zbliżają się cieplejsze miesiące, to warto wyciągnąć sprzęt z piwnicy i zacząć jeździć. Dowiedz się, jak wpływa regularna jazda na rolkach na organizm i zacznij się ruszać!

zobacz-w-jaki-sposob-bieg-bokserski-wplywa-na-twoja-sylwetke

Zobacz, w jaki sposób bieg bokserski wpływa na Twoją sylwetkę?

Siłownia, rower, bieganie, a może bieg bokserski? Możliwości na aktywne i sportowe spędzenie czasu jest wiele. W zależności od oczekiwanych efektów i potrzeb dobiera się odpowiedni trening dla swojego organizmu. Jednym z takich treningów jest bieg bokserski, który z dnia na dzień przyciąga swoich zwolenników. Czym jest bieg bokserki? Jakie korzyści płyną z tego rodzaju treningu? I w jaki sposób ćwiczyć?

odchudzajaca-jazda-na-rolkach-dowiedz-sie-jak-wiele-kalorii-spalisz-podczas-godzinnej-jazdy

Odchudzająca jazda na rolkach! Dowiedz się jak wiele kalorii spalisz podczas godzinnej jazdy!

Jazda na rolkach, to sport, który lubi wiele osób. Rolki są ogólnodostępne i może na nich jeździć każdy. Wystarczy odrobina wprawy i spalanie kalorii murowane. Dowiedz się jakie rolki są najlepsze do jazdy rekreacyjnej i ile kalorii spalisz jeżdżąc jedynie godzinę na rolkach!

zajecia-fitness-dla-prawdziwych-mezczyzn

Zajęcia fitness dla prawdziwych mężczyzn

Kto powiedział, że zajęcia fitness muszą być tylko dla kobiet? To jest kłamstwo! Na zajęcia fitness mogą uczęszczać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni również powinni dbać o swoje zdrowie, aby utrzymywać ciało w odpowiedniej formie. Jakie zajęcia w związku z tym polecane są dla mężczyzn?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

dowiedz-sie-jak-jezdzic-na-rolkach-aby-sport-byl-efektywny

Dowiedz się, jak jeździć na rolkach, aby sport był efektywny

Jazda na rolkach może być zarówno zabawą, jak i sportem kształtującym sylwetkę. Rolki są sportem sezonowym, dlatego jeżeli zbliżają się cieplejsze miesiące, to warto wyciągnąć sprzęt z piwnicy i zacząć jeździć. Dowiedz się, jak wpływa regularna jazda na rolkach na organizm i zacznij się ruszać!

zobacz-w-jaki-sposob-bieg-bokserski-wplywa-na-twoja-sylwetke

Zobacz, w jaki sposób bieg bokserski wpływa na Twoją sylwetkę?

Siłownia, rower, bieganie, a może bieg bokserski? Możliwości na aktywne i sportowe spędzenie czasu jest wiele. W zależności od oczekiwanych efektów i potrzeb dobiera się odpowiedni trening dla swojego organizmu. Jednym z takich treningów jest bieg bokserski, który z dnia na dzień przyciąga swoich zwolenników. Czym jest bieg bokserki? Jakie korzyści płyną z tego rodzaju treningu? I w jaki sposób ćwiczyć?

odchudzajaca-jazda-na-rolkach-dowiedz-sie-jak-wiele-kalorii-spalisz-podczas-godzinnej-jazdy

Odchudzająca jazda na rolkach! Dowiedz się jak wiele kalorii spalisz podczas godzinnej jazdy!

Jazda na rolkach, to sport, który lubi wiele osób. Rolki są ogólnodostępne i może na nich jeździć każdy. Wystarczy odrobina wprawy i spalanie kalorii murowane. Dowiedz się jakie rolki są najlepsze do jazdy rekreacyjnej i ile kalorii spalisz jeżdżąc jedynie godzinę na rolkach!

zajecia-fitness-dla-prawdziwych-mezczyzn

Zajęcia fitness dla prawdziwych mężczyzn

Kto powiedział, że zajęcia fitness muszą być tylko dla kobiet? To jest kłamstwo! Na zajęcia fitness mogą uczęszczać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni również powinni dbać o swoje zdrowie, aby utrzymywać ciało w odpowiedniej formie. Jakie zajęcia w związku z tym polecane są dla mężczyzn?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.