Skakanka crossfit w roli głównej - czym jest i jak jej używać?

Skakanka crossfit w roli głównej - czym jest i jak jej używać?

Ćwiczenia z użyciem skakanki są nam znane od najmłodszych lat. Niegdyś wykonywane jako element zabawy, dziś przyjęły formę treningu na redukcję, wzmocnienie mięśnie i koordynacji ruchowej. Zobacz, jak wybrać dobrać skakankę crossfit, jak jej używać i ile kalorii możesz spalić z jej użyciem!

Jak wybrać skakankę crossfit: parametry techniczne

Chociaż na rynku dostępnych jest mnóstwo modeli zwykłych skakanek, które dobrze się sprawdzą również na crossfit, warto się chwilę zastanowić i sięgnąć po dedykowane rozwiązania. Dlaczego? Skakanka na crossfit powinna mieć konkretną długość, być lekka i ergonomiczna, tak by trening z jej wykorzystaniem był maksymalnie dynamiczny. Decydując się na zakup, zwróć uwagę na parametry techniczne produktu i jakość wykonania. Twoja skakanka crossfit musi mieć wygodne uchwyty, najlepiej wykonane z aluminium lub lekkich tworzyw sztucznych z ruchomymi łożyskami. Linka skakanki musi być solidna i jednocześnie lekka, o określonej długości około 3-3,5 metra. Idealnie, jeśli twoja skakanka crossfit waży max 130 g i jest wyposażona w licznik obrotów, a dodatkowo ma możliwość regulacji linki. Dzięki takiej funkcji dobierzesz długość skakanki idealnie do swojego wzrostu. Jak to zrobić?

Zasady treningu i przeciwwskazania: skakanka crossfit
skakanka crossfit

Długość twojej skakanki crossfit powinna być dopasowana indywidualnie. Aby to zrobić, stań na lince i unieś ręce - skakanka powinna ci sięgać mniej więcej do pach. Takie ustawienie pozwoli ci na pełną swobodę ruchów i wyzwoli cię od ciągłego kontrolowania, czy aby na pewno nie owiniesz skakanki wokół siebie. Pamiętaj, aby skakać na miękkiej nawierzchni lub w amortyzowanym obuwiu, tak by jak najbardziej odciążyć stawy kolanowe. Podczas wykonywania kolejnych ćwiczeń trzymaj prostą postawę - nie tylko plecy, ale cała sylwetka powinna być napięta i wyprostowana. Ruch skakanki winien być inicjowany siłą nadgarstków - pamiętaj, by nie inicjować go ramionami. Co da ci trening na skakance crossfit? Na pewno wzmocnisz mm. nóg i ramion oraz zwiększysz wytrzymałość tlenową organizmu. Co ważne, trening na skakance daje fajne efekty redukcyjne - mówi się, że 10 minut skakania to spalone 150 kcal i chociaż nie ma na to oficjalnych badań, to dobra motywacja.  Pamiętaj, że jeśli masz problemy z nadwagą lub słabe kolana, zrezygnuj ze skakanki crossfit, bo przyniesie to więcej biedy niż pożytku, a przecież nie o to ci chodzi.

Czytaj: Skakanka bokserska

Skakanka crossfit: przykładowe skoki

Nauka ćwiczeń ze skakanką crossfit przypomina podwórkowe zabawy z dzieciństwa, z tą różnicą, że utrzymanie prostej postawy jest tutaj kwestią kluczową. Tego typu trening crossfit nie musi być nudny - przeciwnie! Może być świetna alternatywą dla rutynowego rowerka, może też pomóc ci odejść na chwilę od natłoku obowiązków w pracy. Ważne, aby skakanka crossfit była dla ciebie celem samym w sobie, a nie tylko środkiem do celu, a skoki dawały ci fun! Oprócz pojedynczych przeskoków, możesz wykonać przeskoki podwójne i potrójne, a także przeskoki w przód i w tył, przeskoki na jednej nodze czy przeskoki na przemian. W miarę doświadczenia i zaawansowania w twoich prywatnych zawodach na skakance crossfit, możesz wykonać przeskoki z wykrokiem, bieg w miejscu albo nawet ósemki czy krzyżowanie linki skakanki przed sobą.

Przepis na mocny trening: skakanka crossfit

Dla osób początkujących mamy fajny challenge, który pozwoli wdrożyć się w rutynę ze skakanką crossfit. Dlatego jeśli dopiero planujesz zacząć swoją przygodę z tym narzędziem albo jesteś na początkowym etapie pracy, to wyzwanie jest właśnie dla ciebie! Wykonuj dziennie kilka serii na skakance crossfit w określonym czasie. W jednej serii staraj się wykonać od 50 do 100 skoków. W ramach challenge’u ćwicz max 4 dni z rzędu i zrób sobie 1 dzień przerwy. Możesz robić skoki na czas, możesz iść na ilość - w tej drugiej formie każdego dnia rób o 50-100 skoków więcej niż poprzedniego. Nawet jeśli brzmi to nie najłatwiej, na pewno szybko się wdrożysz i świetnie sobie poradzisz, a trening ze skakanką crossfit przyniesie zamierzone rezultaty.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 5 lutego 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Crossfit

ile-zajmuje-nauczenie-sie-podstaw-crossfitu

Ile zajmuje nauczenie się podstaw crossfitu?

O popularności treningu crossfit nie trzeba chyba nikogo zapewniać. Jak wyglądają początki z tym sportem? Ile czasu potrzeba, by nauczyć się podstaw crossfitu?

crossfit-cwiczenia-bez-tajemnic-poznaj-mocny-trening-dla-kazdego

Crossfit ćwiczenia bez tajemnic: poznaj mocny trening dla każdego!

Mówi się, że crossfit to morderczy trening dla prawdziwych zapaleńców i tylko najlepsi mogą wykonać wszystkie ćwiczenia. Każdy kiedyś zaczynał i występujące w treningu crossfit ćwiczenia można wykonywać na różnym poziomie zaawansowania. Poznaj najskuteczniejsze WOD-y i działaj, gdzie tylko chcesz!

crossfit-dla-poczatkujacych-twoj-trening-jeszcze-nigdy-nie-byl-tak-skuteczny

Crossfit dla początkujących - twój trening jeszcze nigdy nie był tak skuteczny!

Próbujesz coraz to nowszych planów treningowych z wolnym ciężarem? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę z siłownią i nie wiesz, do czego się zabrać? Jeśli zależy ci na naprawdę dobrych efektach i wszechstronnym rozwoju sylwetki, crossfit dla początkujących to plan dla ciebie! Zobacz, o co chodzi!

crossfit-najpopularniejsze-wody-aktualizacja-2020

Crossfit – najpopularniejsze WODy | AKTUALIZACJA 2020

WOD, czyli Workout of The Day to nieodłączny element każdego treningu crossfit. WOD ma miejsce po rozgrzewce i nauce techniki. WOD to zadanie, które należy wykonać jak najszybciej. Uczestnicy treningów crossfit idąc na trening nie wiedzą jakie wyzwanie ich czeka. I to lubią w nim najbardziej! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

crossfit-dla-poczatkujacych-torun-jak-znalezc-najlepszy-crossfit-box-aktualizacja-2020

Crossfit dla początkujących Toruń | Jak znaleźć najlepszy crossfit box? | AKTUALIZACJA 2020

Crossfit to idealny system treningowy dla ludzi, którzy chcieliby zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Jest to świetna alternatywa dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych. Wielu początkujących sportowców decyduje się na wybór crossfitu - także w Toruniu. Dowiedz się, jakie są ceny treningów i opinie o crossfit w Toruniu.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

ile-zajmuje-nauczenie-sie-podstaw-crossfitu

Ile zajmuje nauczenie się podstaw crossfitu?

O popularności treningu crossfit nie trzeba chyba nikogo zapewniać. Jak wyglądają początki z tym sportem? Ile czasu potrzeba, by nauczyć się podstaw crossfitu?

crossfit-cwiczenia-bez-tajemnic-poznaj-mocny-trening-dla-kazdego

Crossfit ćwiczenia bez tajemnic: poznaj mocny trening dla każdego!

Mówi się, że crossfit to morderczy trening dla prawdziwych zapaleńców i tylko najlepsi mogą wykonać wszystkie ćwiczenia. Każdy kiedyś zaczynał i występujące w treningu crossfit ćwiczenia można wykonywać na różnym poziomie zaawansowania. Poznaj najskuteczniejsze WOD-y i działaj, gdzie tylko chcesz!

crossfit-dla-poczatkujacych-twoj-trening-jeszcze-nigdy-nie-byl-tak-skuteczny

Crossfit dla początkujących - twój trening jeszcze nigdy nie był tak skuteczny!

Próbujesz coraz to nowszych planów treningowych z wolnym ciężarem? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę z siłownią i nie wiesz, do czego się zabrać? Jeśli zależy ci na naprawdę dobrych efektach i wszechstronnym rozwoju sylwetki, crossfit dla początkujących to plan dla ciebie! Zobacz, o co chodzi!

crossfit-najpopularniejsze-wody-aktualizacja-2020

Crossfit – najpopularniejsze WODy | AKTUALIZACJA 2020

WOD, czyli Workout of The Day to nieodłączny element każdego treningu crossfit. WOD ma miejsce po rozgrzewce i nauce techniki. WOD to zadanie, które należy wykonać jak najszybciej. Uczestnicy treningów crossfit idąc na trening nie wiedzą jakie wyzwanie ich czeka. I to lubią w nim najbardziej! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

crossfit-dla-poczatkujacych-torun-jak-znalezc-najlepszy-crossfit-box-aktualizacja-2020

Crossfit dla początkujących Toruń | Jak znaleźć najlepszy crossfit box? | AKTUALIZACJA 2020

Crossfit to idealny system treningowy dla ludzi, którzy chcieliby zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Jest to świetna alternatywa dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych. Wielu początkujących sportowców decyduje się na wybór crossfitu - także w Toruniu. Dowiedz się, jakie są ceny treningów i opinie o crossfit w Toruniu.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.