Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

Idea aktywności fizycznej

W dzisiejszych czasach konfrontacji z wyższą siłą pandemii, która zmusza nas do radykalnej zmiany nawyków, na każdym kroku odpowiadamy sobie na pytanie: Co tak naprawdę stanowi moją codzienność? Jak wygląda mój dzień? Czy to aby na pewno to na pewno dotychczas robiłem/am?

Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że wypady na fitness były raczej pewnego rodzaju wydarzeniem towarzyskim niż głęboką dbałością o ruch. Kompletny rytuał przygotowanie, wyjście, spotkanie z ludźmi, wspólne sukcesy lub porażki na macie i powrót do wspólnej szatni. Niezależnie od motywów, cały proces nierozerwalnie związany był z aktywnością fizyczną, która (czasem jako skutek uboczny) stanowiła element naszego zapracowanego tygodnia. Nie zważając jednak na fakt, czy na siłowni bywasz ze względu na towarzyskie spotkanie, odcięcie się od rzeczywistości czy motywujące zdjęcie na social media … dziś niewątpliwie wszystkim tego brakuje.

Ćwiczyć - tak! Ale gdzie?

Sprzyjające warunki pogodowe, pozwalają na zwiększoną aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Niestety, jednak żyjąc w strefie przejściowego klimatu, nie możemy 356 dni roku liczyć na na przyjemną temperaturę do joggingu czy skorzystania z siłowni outdoorowej. Niezależnie od warunków zewnętrznych, czy to pogody czy innych okoliczności, determinacją i siłą woli można osiągnąć niemal wszystko.

W domowych warunkach jesteśmy w stanie stworzyć sobie idealne warunki do konsekwentnego dbania o regularny poziom aktywności fizycznej. Czyż dwie 1,5-litrowe butelki z wodą nie mogą służyć za dodatkowe obciążenie podczas ćwiczeń? Czy dywan nie może być matą, a kuchenny timer licznikiem czasu? Oczywiście, że mogą. Są to jednak z pewnością tzw. warunki polowe, które sprzyjają człowiekowi tylko w krótkoterminowym spectrum. Jesteśmy przyzwyczajeni do komfortu, profesjonalnych urządzeń czy asysty trenera personalnego. Ciężko to wszystko zastąpić banalnym zastępczym hantlem zrobionym z butelki.

Biorąc pod uwagę fakt, że istnieje ryzyko, że świat pracy zdalnej, który zwiększa ilość czasu spędzanego w jednym miejscu przed komputerem będzie się raczej zwiększał niż zmniejszał. Warto jest pomyśleć o rozwiązaniach poza-polowych, które wspomogą komfort codziennego funkcjonowania, nawet w najbardziej ekstremalnej sytuacji społecznej izolacji. Niechaj twój dom stanie się prawdziwą siłownią.

Domowa siłownia - czy warto?

Jeżeli cenisz sobie profesjonalny i bezpieczny trening oraz regularna aktywność fizyczną, bez wątpienia wartą uwagi inwestycją jest zakup domowego sprzętu, który pozwoli na zwiększenie zakresu ruchomości i aktywizacji głębszych partii mięśniowych. Jednym z gotowych rozwiązań jest tzw. orbitrek. Urządzenie pozwalające na skuteczną pracę nad kondycją i wagą ciała.

Historia urządzenia sięga lat 80., orbitrek powstał wówczas jako maszyna symulująca warunki dla narciarzy biegowych, których trening mocno ograniczone są sezonowością. Dzięki podstawowym założeniom orbitrek stał się znakomitym urządzeniem do codziennych treningów przede wszystkim zapewniającym bardzo bezpieczne ćwiczenia. Profesjonalni trenerzy czy instruktorzy traktują to urządzenie raczej jako element rozgrzewki lub tzw. finisher.

Uważność i bezpieczeństwo

Wszystkie, nawet najprostsze ćwiczenia powinny być wykonywane w dużej uważności i dbałości o odpowiednią rozgrzewkę. Z mięśniami i stawami nie ma żartów, czasem nawet najmniejsza kontuzja może prowadzić do poważnych konsekwencji. W przypadku urządzenia jakim jest orbitrek profesjonaliści zgodnie przyznają, że zagrożenie dla zdrowia jest minimalne jak nie zerowe. Urządzenie rekomendowane jest zarówno dla tych, którzy podejmują swoje pierwsze treningowe kroki i jako uzupełnienie zawodowego treningu kondycyjnego.

Niezależnie jednak czy to w domu czy na ogólnodostępnej siłowni, w zachowaniu balansu i otrzymaniu widocznych efektów, niezbędna jest konsekwencja. Wspólna rodzinna inwestycja w sprzęt do tzw. domowej siłowni może znakomicie sprawdzić się jako wzajemny motywator do ćwiczeń. I nie ma co ukrywać, gdzie indziej jak nie w domowym zaciszu, będziesz mógł wykonać serię treningową zerkając na ulubiony serial czy bawiące się dziecko.

Artykuł sponsorowany 0 17 marca 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

jak-skutecznie-wyrzezbic-kaloryfer-na-brzuchu

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

jak-skutecznie-wyrzezbic-kaloryfer-na-brzuchu

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.