Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

Siłownia w trakcie ciąży - dla kogo?

Ćwiczeniami siłowymi w ciąży interesują się głównie kobiety, które już wcześniej prowadziły aktywny tryb życia i nie rezygnowały z regularnych treningów. Wówczas drastyczna zmiana sposobu organizacji dnia mogłaby wpłynąć na nie niekorzystnie, zarówno pod względem psychicznym, jak i fizycznym. Jednak warto pamiętać, że podczas ciąży należy zachować szczególną ostrożność i dostosować intensywność ćwiczeń do swojego samopoczucia oraz wskazań lekarza. Wówczas aktywność fizyczna w ciąży może stać się sposobem na zminimalizowanie nieprzyjemnych dolegliwości.

Siłownia w czasie ciąży - jakie ma zalety?

Siłownia w ciąży może mieć wiele zalet wpływających na samopoczucie i zdrowie przyszłej mamy. Regularne ćwiczenia są bowiem w stanie obniżyć ryzyko wystąpienia cukrzycy lub depresji oraz sprawić, że poród przebiegnie w sposób znacznie szybszy i mniej bolesny. Aktywność fizyczna w trakcie ciąży pozwala również na pozbycie się zaparć i bólów pleców, co ma szczególne znaczenie podczas kolejnych trymestrów, kiedy obciążenie kręgosłupa staje się coraz większe i bardziej uciążliwe.

Czytaj też: Pilates w ciąży

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży - kto nie powinien ćwiczyć?
siłownia w ciąży

Nie wszystkie kobiety posiadają predyspozycje do ćwiczenia na siłowni podczas ciąży. Istnieją bowiem przyszłe mamy, które wcześniej nie uprawiały żadnych sportów. Wówczas nadmierne obciążenie mogłoby doprowadzić do niepożądanych skutków, takich jak zwiększone bóle lub problemy z utrzymaniem ciąży. W takich przypadkach najlepiej sprawdzi się aktywność fizyczna w znacznie mniejszych dawkach, takich jak na przykład regularne spacery czy jazda na rowerze. Siłownia w ciąży jest również ryzykowna w przypadku kobiet, których lekarz prowadzący odradził wykonywania ćwiczeń tego typu.

Siłownia w ciąży - jak i gdzie zacząć?

Siłownia w pierwszych tygodniach ciąży zdaniem przyszłych mam jest prawdziwym wyzwaniem. Przyzwyczajenie się ciała do regularnej aktywności fizycznej podczas zachodzenia ciągłych zmian w jego wyglądzie trwa zazwyczaj nawet kilka miesięcy. W drugim trymestrze ćwiczenia stają się znacznie przyjemniejsze i przynoszą pożądane rezultaty. Aktywność fizyczna w ciąży najlepiej sprawdza się podczas treningów grupowych ukierunkowanych wyłącznie na kobiety w stanie błogosławionym. Wówczas wsparcie innych uczestniczek i dostosowanie intensywności ćwiczeń do ich możliwości sprawia, że siłownia nie nudzi się już po kilku tygodniach.

Siłownia w czasie ciąży - czego unikać?

Warto wiedzieć, że istnieją ćwiczenia, których zdecydowanie nie powinny wykonywać kobiety w ciąży. Są nimi wszelkiego rodzaju podskoki (w tym skakanie na skakance), jazda konna, wspinaczka oraz niektóre formy aerobowe. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem dostosowanie intensywności i rodzaju ćwiczeń do możliwości oraz stanu zdrowia danej kobiety. Z tego powodu siłownia w trakcie ciąży powinna wiązać się ze stałym nadzorem osoby posiadającej odpowiednie kwalifikacje i wiedzę pozwalającą na dopasowanie właściwej aktywności do potrzeb oraz kondycji konkretnej ciężarnej.

Siłownia w ciąży - ćwiczenia

Podczas ciąży najlepiej decydować się na delikatne i niewymagające ćwiczenia, które pozwalają na zachowanie odpowiedniego poziomu aktywności fizycznej. Doskonałym pomysłem jest joga dla ciężarnych, thai-chi oraz płynne tańce. Kobiety w trakcie pierwszego trymestru mogą też pływać, maszerować lub biegać delikatnym truchtem. Warto jednak wiedzieć, że treningi w ciąży powinny trwać około pół godziny i być wykonywane w sposób regularny. Wówczas możliwe jest uzyskanie najbardziej widocznych i odczuwalnych efektów, które mogą przyczynić się również do szybszego powrotu do formy po zakończeniu ciąży.

Nikola Łuszyńska 0 26 września 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w ciąży

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

cwiczenia-dla-kobiet-przygotowujacych-sie-do-ciazy

Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ciąża wiąże się z diametralną zmianą kobiecego ciała. Wszystkie panie wiedzą, że konieczne jest podjęcie pewnych ważnych kroków przed zajściem w ciążę. Wliczają się w to badania ginekologiczne, prawidłowe odżywianie oraz właśnie treningi. Jakie ćwiczenia będą bezpieczne i korzystne dla przyszłej mamy?

trening-dla-mam-rozstep-miesni-prostych-brzucha-w-ciazy-i-po-porodzie

Trening dla mam – rozstęp mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie

Wszystkie młode mamy marzą o jak najszybszym powrocie do formy sprzed urodzenia dziecka. Zdarza się jednak, że na drodze staje im nie lada problem – rozstęp mięśni prostych brzucha. Na czym on polega? Gdzie tkwi przyczyna? Jakie ćwiczenia mogą pomóc mamom pozbyć się tego problemu? Zobacz, jak radzić sobie z rozstępem mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie.

aktywnosc-fizyczna-po-porodzie-co-mozna-a-czego-nie-mozna

Aktywność fizyczna po porodzie – co można a czego nie można?

Urodzenie dziecka jest dużym obciążeniem dla kobiecego ciała. Powrót do aktywności fizycznej po porodzie rządzi się więc swoimi prawami. W jaki sposób ma on przebiegać? Jakie ćwiczenia można wykonywać? Kiedy można wrócić do intensywnych treningów?

jazda-na-rowerze-czy-to-bezpieczny-sport-dla-kobiet-w-ciazy

Jazda na rowerze – czy to bezpieczny sport dla kobiet w ciąży?

Większość kobiet we właściwym momencie swojego życia decyduje się na dziecko. Problem pojawia się wtedy, gdy kobieta przed ciążą uprawiała sport, a nie jest pewna czy może go kontynuować. Są również kobiety, dla których to właśnie ciąża jest najlepszym momentem na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Rozwiewamy więc wątpliwości na temat jazdy na rowerze w trakcie ciąży.

bezpieczny-trening-na-silowni-dla-kobiet-w-ciazy

Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Wbrew pozorom aktywność fizyczna w trakcie ciąży jest zalecana. Regularne treningi w ciąży gwarantują prawidłowy rozwój dziecka i utrzymanie mamy w dobrym samopoczuciu. Jak powinien wyglądać bezpieczny trening kobiet w ciąży?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

pilates-dla-kobiet-w-ciazy-podstawowe-informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

cwiczenia-dla-kobiet-przygotowujacych-sie-do-ciazy

Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ciąża wiąże się z diametralną zmianą kobiecego ciała. Wszystkie panie wiedzą, że konieczne jest podjęcie pewnych ważnych kroków przed zajściem w ciążę. Wliczają się w to badania ginekologiczne, prawidłowe odżywianie oraz właśnie treningi. Jakie ćwiczenia będą bezpieczne i korzystne dla przyszłej mamy?

trening-dla-mam-rozstep-miesni-prostych-brzucha-w-ciazy-i-po-porodzie

Trening dla mam – rozstęp mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie

Wszystkie młode mamy marzą o jak najszybszym powrocie do formy sprzed urodzenia dziecka. Zdarza się jednak, że na drodze staje im nie lada problem – rozstęp mięśni prostych brzucha. Na czym on polega? Gdzie tkwi przyczyna? Jakie ćwiczenia mogą pomóc mamom pozbyć się tego problemu? Zobacz, jak radzić sobie z rozstępem mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie.

aktywnosc-fizyczna-po-porodzie-co-mozna-a-czego-nie-mozna

Aktywność fizyczna po porodzie – co można a czego nie można?

Urodzenie dziecka jest dużym obciążeniem dla kobiecego ciała. Powrót do aktywności fizycznej po porodzie rządzi się więc swoimi prawami. W jaki sposób ma on przebiegać? Jakie ćwiczenia można wykonywać? Kiedy można wrócić do intensywnych treningów?

jazda-na-rowerze-czy-to-bezpieczny-sport-dla-kobiet-w-ciazy

Jazda na rowerze – czy to bezpieczny sport dla kobiet w ciąży?

Większość kobiet we właściwym momencie swojego życia decyduje się na dziecko. Problem pojawia się wtedy, gdy kobieta przed ciążą uprawiała sport, a nie jest pewna czy może go kontynuować. Są również kobiety, dla których to właśnie ciąża jest najlepszym momentem na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Rozwiewamy więc wątpliwości na temat jazdy na rowerze w trakcie ciąży.

bezpieczny-trening-na-silowni-dla-kobiet-w-ciazy

Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Wbrew pozorom aktywność fizyczna w trakcie ciąży jest zalecana. Regularne treningi w ciąży gwarantują prawidłowy rozwój dziecka i utrzymanie mamy w dobrym samopoczuciu. Jak powinien wyglądać bezpieczny trening kobiet w ciąży?