Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

Siłownia w trakcie ciąży - dla kogo?

Ćwiczeniami siłowymi w ciąży interesują się głównie kobiety, które już wcześniej prowadziły aktywny tryb życia i nie rezygnowały z regularnych treningów. Wówczas drastyczna zmiana sposobu organizacji dnia mogłaby wpłynąć na nie niekorzystnie, zarówno pod względem psychicznym, jak i fizycznym. Jednak warto pamiętać, że podczas ciąży należy zachować szczególną ostrożność i dostosować intensywność ćwiczeń do swojego samopoczucia oraz wskazań lekarza. Wówczas aktywność fizyczna w ciąży może stać się sposobem na zminimalizowanie nieprzyjemnych dolegliwości.

Siłownia w czasie ciąży - jakie ma zalety?

Siłownia w ciąży może mieć wiele zalet wpływających na samopoczucie i zdrowie przyszłej mamy. Regularne ćwiczenia są bowiem w stanie obniżyć ryzyko wystąpienia cukrzycy lub depresji oraz sprawić, że poród przebiegnie w sposób znacznie szybszy i mniej bolesny. Aktywność fizyczna w trakcie ciąży pozwala również na pozbycie się zaparć i bólów pleców, co ma szczególne znaczenie podczas kolejnych trymestrów, kiedy obciążenie kręgosłupa staje się coraz większe i bardziej uciążliwe.

Czytaj też: Pilates w ciąży

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży - kto nie powinien ćwiczyć?
siłownia w ciąży

Nie wszystkie kobiety posiadają predyspozycje do ćwiczenia na siłowni podczas ciąży. Istnieją bowiem przyszłe mamy, które wcześniej nie uprawiały żadnych sportów. Wówczas nadmierne obciążenie mogłoby doprowadzić do niepożądanych skutków, takich jak zwiększone bóle lub problemy z utrzymaniem ciąży. W takich przypadkach najlepiej sprawdzi się aktywność fizyczna w znacznie mniejszych dawkach, takich jak na przykład regularne spacery czy jazda na rowerze. Siłownia w ciąży jest również ryzykowna w przypadku kobiet, których lekarz prowadzący odradził wykonywania ćwiczeń tego typu.

Siłownia w ciąży - jak i gdzie zacząć?

Siłownia w pierwszych tygodniach ciąży zdaniem przyszłych mam jest prawdziwym wyzwaniem. Przyzwyczajenie się ciała do regularnej aktywności fizycznej podczas zachodzenia ciągłych zmian w jego wyglądzie trwa zazwyczaj nawet kilka miesięcy. W drugim trymestrze ćwiczenia stają się znacznie przyjemniejsze i przynoszą pożądane rezultaty. Aktywność fizyczna w ciąży najlepiej sprawdza się podczas treningów grupowych ukierunkowanych wyłącznie na kobiety w stanie błogosławionym. Wówczas wsparcie innych uczestniczek i dostosowanie intensywności ćwiczeń do ich możliwości sprawia, że siłownia nie nudzi się już po kilku tygodniach.

Siłownia w czasie ciąży - czego unikać?

Warto wiedzieć, że istnieją ćwiczenia, których zdecydowanie nie powinny wykonywać kobiety w ciąży. Są nimi wszelkiego rodzaju podskoki (w tym skakanie na skakance), jazda konna, wspinaczka oraz niektóre formy aerobowe. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem dostosowanie intensywności i rodzaju ćwiczeń do możliwości oraz stanu zdrowia danej kobiety. Z tego powodu siłownia w trakcie ciąży powinna wiązać się ze stałym nadzorem osoby posiadającej odpowiednie kwalifikacje i wiedzę pozwalającą na dopasowanie właściwej aktywności do potrzeb oraz kondycji konkretnej ciężarnej.

Siłownia w ciąży - ćwiczenia

Podczas ciąży najlepiej decydować się na delikatne i niewymagające ćwiczenia, które pozwalają na zachowanie odpowiedniego poziomu aktywności fizycznej. Doskonałym pomysłem jest joga dla ciężarnych, thai-chi oraz płynne tańce. Kobiety w trakcie pierwszego trymestru mogą też pływać, maszerować lub biegać delikatnym truchtem. Warto jednak wiedzieć, że treningi w ciąży powinny trwać około pół godziny i być wykonywane w sposób regularny. Wówczas możliwe jest uzyskanie najbardziej widocznych i odczuwalnych efektów, które mogą przyczynić się również do szybszego powrotu do formy po zakończeniu ciąży.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 26 września 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w Ciąży

ciaza-a-jazda-na-rowerze-czy-stan-blogoslawiony-ogranicza-twoja-aktywnosc

Ciąża a jazda na rowerze - czy stan błogosławiony ogranicza twoją aktywność?

Kluby fitness i siłownie organizują serię zajęć dla przyszłych mam w różnym stadium ciąży. Czy to oznacza, że trening dozwolony jest w każdym trymestrze? Może się wydawać, że prawidłowo przebiegająca ciąża i jazda na rowerze to dwa światy i razem im nie po drodze. Sprawdziliśmy, jak to naprawdę jest - zobacz!

trening-w-ciazy-czy-warto-cwiczyc-w-tym-okresie

Trening w ciąży - czy warto ćwiczyć w tym okresie?

Wiele przyszłych mam zastanawia się, czy warto ćwiczyć w trakcie ciąży. Tego typu decyzja wymaga bowiem dopasowania odpowiedniej aktywności do możliwości i potrzeb danej kobiety i jej nienarodzonego dziecka. Jak zatem powinien wyglądać trening w ciąży?

joga-w-ciazy-kiedy-mozna-ja-cwiczyc-oraz-jakie-ma-dzialanie-na-kobiete-i-dziecko

Joga w ciąży - kiedy można ją ćwiczyć oraz jakie ma działanie na kobietę i dziecko?

Joga w ciąży to temat coraz popularniejszy wśród przyszłych mam. Istnieje wiele głosów popierających tę aktywność, jednak zdarzają się i takie, które wskazują na liczne przeciwwskazania. Kiedy można trenować jogę w ciąży i jak zrobić to w sposób bezpieczny?

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

twoje-9-miesiecy-na-sportowo-zobacz-najlepsze-cwiczenia-w-ciazy-na-silowni

Twoje 9 miesięcy na sportowo - zobacz najlepsze ćwiczenia w ciąży na siłowni

Mogłoby się wydawać, że dziewięć miesięcy w stanie błogosławionym to czas na regenerację. Nie musi to jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z twojej ulubionej aktywności. Sprawdź, dlaczego ćwiczenia w ciąży na siłowni to dobry pomysł i przekonaj się, jak w prosty sposób zadbać o siebie i swoje maleństwo.

pilates-w-ciazy-mozesz-sobie-na-to-pozwolic

Pilates w ciąży? Możesz sobie na to pozwolić!

Stan błogosławiony nie musi oznaczać całkowitego oszczędzania się przez okres 9 miesięcy. Regularny trening w ciąży to dobry sposób na zachowanie świetnej kondycji i łatwiejszy powrót do formy po porodzie. Jaką aktywność wybrać z wachlarza możliwości? Gdy inne kobiety decydują się na trening siłowy, jogę czy aqua aerobic, ty masz jeszcze do wyboru pilates w ciąży. Z czym to się je i jak działa?

silownia-i-fitness-w-ciazy-odrzuc-zabobony-i-pozwol-sobie-na-aktywnosc

Siłownia i fitness w ciąży - odrzuć zabobony i pozwól sobie na aktywność!

Codzienne ćwiczenia w ciąży to podstawa dobrego przygotowania organizmu na poród. Liczy się dobre przygotowanie oddechowe i wydolność pracy serca. Fitness w ciąży to dobra alternatywa dla ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu. Trzeba w końcu wyjść do ludzi i zamienić parę zdań na luźne tematy. Jak zorganizować się na sportowo i jakie zajęcia grupowe będą dla ciebie najlepsze?

ciazowa-nie-tylko-odziez-zobacz-jak-wyglada-i-jak-dziala-gimnastyka-w-ciazy

Ciążowa nie tylko odzież. Zobacz, jak wygląda i jak działa gimnastyka w ciąży

Dotychczas nie odmawiałaś sobie aktywności. Ćwiczyłaś kilka razy w tygodniu, a cały twój tydzień wypełniały nie tylko biznesowe spotkania, ale też treningi na siłowni. Ciąża nie musi pokrzyżować twoich planów! Zobacz, jak wygląda dobra gimnastyka w ciąży i poznaj skuteczne metody treningowe.

czy-trening-w-ciazy-to-dobry-pomysl-zobacz-czy-warto-i-dlaczego

Czy trening w ciąży to dobry pomysł? Zobacz, czy warto i dlaczego!

Aktywność fizyczna - nawet ta najmniej wymagająca - może pozytywnie wpłynąć na twoje samopoczucie i rozwój płodu. Trening w ciąży powinien być obowiązkowym elementem w codziennym harmonogramie. Jaki wpływ ma regularna aktywność na zdrowie twoje i twojego maleństwa i jak ćwiczyć, by osiągnąć jak najlepsze efekty bez obciążania wydolności układu krwionośnego?

abc-sportu-w-ciazy-jak-ma-sie-twoja-aktualna-kondycja-do-cwiczen-fizycznych

ABC sportu w ciąży - jak ma się twoja aktualna kondycja do ćwiczeń fizycznych?

Ciąża to szczególny czas w życiu każdej pary. Zmienia dosłownie wszystko. Kobieta w ciąży staje się bardziej wrażliwa i jednocześnie otwiera się na nowe. Sport w ciąży to idealny sposób na przygotowanie ciała do tego, co najczęściej jest jeszcze nieznane. Jeśli chcesz, aby poród był możliwie lekki, sprawdź, jaki sport w ciąży uprawiać i jak często decydować się na trening, by nie zaszkodzić sobie i maluszkowi.

ciaza-a-jazda-na-rowerze-czy-stan-blogoslawiony-ogranicza-twoja-aktywnosc

Ciąża a jazda na rowerze - czy stan błogosławiony ogranicza twoją aktywność?

Kluby fitness i siłownie organizują serię zajęć dla przyszłych mam w różnym stadium ciąży. Czy to oznacza, że trening dozwolony jest w każdym trymestrze? Może się wydawać, że prawidłowo przebiegająca ciąża i jazda na rowerze to dwa światy i razem im nie po drodze. Sprawdziliśmy, jak to naprawdę jest - zobacz!

trening-w-ciazy-czy-warto-cwiczyc-w-tym-okresie

Trening w ciąży - czy warto ćwiczyć w tym okresie?

Wiele przyszłych mam zastanawia się, czy warto ćwiczyć w trakcie ciąży. Tego typu decyzja wymaga bowiem dopasowania odpowiedniej aktywności do możliwości i potrzeb danej kobiety i jej nienarodzonego dziecka. Jak zatem powinien wyglądać trening w ciąży?

joga-w-ciazy-kiedy-mozna-ja-cwiczyc-oraz-jakie-ma-dzialanie-na-kobiete-i-dziecko

Joga w ciąży - kiedy można ją ćwiczyć oraz jakie ma działanie na kobietę i dziecko?

Joga w ciąży to temat coraz popularniejszy wśród przyszłych mam. Istnieje wiele głosów popierających tę aktywność, jednak zdarzają się i takie, które wskazują na liczne przeciwwskazania. Kiedy można trenować jogę w ciąży i jak zrobić to w sposób bezpieczny?

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

twoje-9-miesiecy-na-sportowo-zobacz-najlepsze-cwiczenia-w-ciazy-na-silowni

Twoje 9 miesięcy na sportowo - zobacz najlepsze ćwiczenia w ciąży na siłowni

Mogłoby się wydawać, że dziewięć miesięcy w stanie błogosławionym to czas na regenerację. Nie musi to jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z twojej ulubionej aktywności. Sprawdź, dlaczego ćwiczenia w ciąży na siłowni to dobry pomysł i przekonaj się, jak w prosty sposób zadbać o siebie i swoje maleństwo.

pilates-w-ciazy-mozesz-sobie-na-to-pozwolic

Pilates w ciąży? Możesz sobie na to pozwolić!

Stan błogosławiony nie musi oznaczać całkowitego oszczędzania się przez okres 9 miesięcy. Regularny trening w ciąży to dobry sposób na zachowanie świetnej kondycji i łatwiejszy powrót do formy po porodzie. Jaką aktywność wybrać z wachlarza możliwości? Gdy inne kobiety decydują się na trening siłowy, jogę czy aqua aerobic, ty masz jeszcze do wyboru pilates w ciąży. Z czym to się je i jak działa?

silownia-i-fitness-w-ciazy-odrzuc-zabobony-i-pozwol-sobie-na-aktywnosc

Siłownia i fitness w ciąży - odrzuć zabobony i pozwól sobie na aktywność!

Codzienne ćwiczenia w ciąży to podstawa dobrego przygotowania organizmu na poród. Liczy się dobre przygotowanie oddechowe i wydolność pracy serca. Fitness w ciąży to dobra alternatywa dla ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu. Trzeba w końcu wyjść do ludzi i zamienić parę zdań na luźne tematy. Jak zorganizować się na sportowo i jakie zajęcia grupowe będą dla ciebie najlepsze?

ciazowa-nie-tylko-odziez-zobacz-jak-wyglada-i-jak-dziala-gimnastyka-w-ciazy

Ciążowa nie tylko odzież. Zobacz, jak wygląda i jak działa gimnastyka w ciąży

Dotychczas nie odmawiałaś sobie aktywności. Ćwiczyłaś kilka razy w tygodniu, a cały twój tydzień wypełniały nie tylko biznesowe spotkania, ale też treningi na siłowni. Ciąża nie musi pokrzyżować twoich planów! Zobacz, jak wygląda dobra gimnastyka w ciąży i poznaj skuteczne metody treningowe.

czy-trening-w-ciazy-to-dobry-pomysl-zobacz-czy-warto-i-dlaczego

Czy trening w ciąży to dobry pomysł? Zobacz, czy warto i dlaczego!

Aktywność fizyczna - nawet ta najmniej wymagająca - może pozytywnie wpłynąć na twoje samopoczucie i rozwój płodu. Trening w ciąży powinien być obowiązkowym elementem w codziennym harmonogramie. Jaki wpływ ma regularna aktywność na zdrowie twoje i twojego maleństwa i jak ćwiczyć, by osiągnąć jak najlepsze efekty bez obciążania wydolności układu krwionośnego?

abc-sportu-w-ciazy-jak-ma-sie-twoja-aktualna-kondycja-do-cwiczen-fizycznych

ABC sportu w ciąży - jak ma się twoja aktualna kondycja do ćwiczeń fizycznych?

Ciąża to szczególny czas w życiu każdej pary. Zmienia dosłownie wszystko. Kobieta w ciąży staje się bardziej wrażliwa i jednocześnie otwiera się na nowe. Sport w ciąży to idealny sposób na przygotowanie ciała do tego, co najczęściej jest jeszcze nieznane. Jeśli chcesz, aby poród był możliwie lekki, sprawdź, jaki sport w ciąży uprawiać i jak często decydować się na trening, by nie zaszkodzić sobie i maluszkowi.