Siłownia dla dzieci – czy posyłać dziecko na siłownię?

Siłownia dla dzieci – czy posyłać dziecko na siłownię?

Treningi siłowe dla dzieci i młodzieży zawsze budzą kontrowersje. Czy siłownia dla dzieci jest dobrym pomysłem? Czy ćwiczenia nie wpłyną na rozwój dziecka? O wadach i zaletach chodzenia na siłownię przez dzieci i młodzież w dzisiejszym materiale!

Siłownia dla dzieci | Skąd w ogóle ten pomysł?

Dawanie dzieciom dobrego przykładu to podstawowe zadanie dorosłych. Wiadomo, że aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie w utrzymaniu zdrowia. A w przypadku dzieci, także prawidłowego ich rozwoju. Trenowanie piłki nożnej, siatkówki, jazda na rowerze, pływanie czy rolki żadnych kontrowersji nie budzą. Dlaczego więc siłownia dla dzieci jest często tematem tabu? Otóż, wiele osób uważa, że dla niewykształconych w pełni układów: kostnego, mięśniowego czy wydolnościowego, siłownia może przynieść więcej złego niż dobrego.

Obecnie wiele dorosłych chodzi na siłownię lub na zajęcia fitness. Co wtedy zrobić z dziećmi, jeśli nie ma ich z kim zostawić? Coraz więcej siłowni i klubów oferuje wspólne zajęcia dzieci z rodzicami czy też samodzielne zajęcia dla dzieci i młodzieży. Czy takie rozwiązanie jest zdrowe dla naszych pociech?

Czy siłownia dzieciom nie zaszkodzi?
siłownia dla dzieci

Dzieci są pełne energii i bardzo chętnie sięgają po najróżniejsze sporty. Same treningi nie są dla nich aż tak męczące i wyczerpujące, jak dla osób dorosłych. Podczas treningu na siłowni dzieci mogą śmiało rozładować nadmiary energii. A dodatkowo, poprawić swoją formę fizyczną, wydolność czy kondycję. Trzeba jednak pamiętać, że siłownia dla dzieci ma swoje ograniczenia. Nie jest wcale mitem to, że treningi siłowe u dzieci mogą przełożyć się na odkształcanie się kości. Cały układ kostny bowiem jest u dzieci jeszcze nie w pełni wykształcony i bardzo podatny na zmiany pod wpływem ćwiczeń z obciążeniem zewnętrznym. Jeśli więc decydujemy się na zapisanie dziecka na siłownię – pamiętajmy o tym, że powinien obserwować go trener. Nie możemy również dopuścić do sytuacji, że dziecko trenuje z dużymi obciążeniami. Przyjmuje się, że takie obciążenie treningowe dla dzieci nie powinno przekraczać 15-20 % masy ciała dziecka.

Siłownia dla dzieci, ale w jakiej formie?

Najbezpieczniejszym wyjściem są lekkie ćwiczenia (także siłowe) z małym obciążeniem lub bez obciążenia. Dzięki takiemu treningowi zagwarantujemy maluchowi zarówno rozrywkę, jak i zdrowy rozwój. Innym wyjściem jest zapisanie dzieci na statyczne zajęcia, takie jak m.in. joga, stretching, pilates. Jeśli dziecko lubi bardziej dynamiczne treningi – śmiało możemy skorzystać z oferty energetycznych zajęć fitness. Wiele klubów i siłowni prowadzi zajęcia dedykowane dzieciom. Tym samym nasza pociecha ma szansę na dobry trening koncentracji, pracy w grupie, refleksu, koordynacji i rozwój fizyczny.

Bezpieczna siłownia dla dzieci

Nie powinno się hamować zapału dzieci do treningów bez względu na wiek. Jeśli jednak nasze dziecko jest młodsze niż 7 lat – lepiej poczekać z treningami na siłowni. Zawsze można zachęcić dziecko do bezpieczniejszych metod treningowych. W momencie, gdy rozpocznie już chodzenie na siłownię, pod uwagę trzeba wziąć kilka ważnych kwestii. Treningi nie mogą cechować się dużą objętością, intensywnością i częstotliwością. Cały trening powinien być przemyślany, dostosowany do możliwości/wieku dziecka, a nad przebiegiem ćwiczeń koniecznie musi czuwać trener. I to trener doświadczony w prowadzeniu treningów siłowych dla dzieci. Ogromne znaczenie podczas treningów na siłowni ma zachowanie prawidłowej techniki podczas wykonywania wszystkich ruchów.

Siłownia dla dzieci – dlaczego warto?

Treningi siłowe w posty sposób mogą pomóc w prawidłowym rozwoju dziecka. Poprawie ulegają wszystkie cechy motoryczne, takie jak m.in. koordynacja, wydolność, siła, gibkość… Rozpoczęcie treningów we wczesnym wieku zapewni dobre zdrowie na kolejne lata oraz przygotowanie do późniejszych treningów na siłowni.

Czytaj też: Gimnastyka i akrobatyka dla dzieci

admin 0 11 kwietnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening siłowy

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.

challenge-na-silna-klate-jak-zrobic-100-pompek-w-serii

Challenge na silną klatę - jak zrobić 100 pompek w serii?

Pompki to jedno z popularniejszych ćwiczeń siłowych. Są przedmiotem chłopięcych rywalizacji w szkolnych latach. Pompki to też solidna podstawa do rozbudowy muskularnej i silnej klatki piersiowej i barków oraz wzmocnienia mięśni tułowia. Tylko jak zrobić 100 pompek w serii i czy to w ogóle możliwe?

trening-silowy-twoj-plan-na-dobra-forme

Trening siłowy - twój plan na dobrą formę

Trening siłowy jest na tyle uniwersalny, że sprawdza się jako forma aktywności w wielu sportowych dyscyplinach. W zależności od zastosowanej metody i bieżącego celu treningowego może przynieść rozbudowę mięśni lub redukcję. Jak zorganizować trening siłowy i w jakiej formie go przeprowadzić?

ile-bialka-po-treningu-oblicz-sam-swoje-zapotrzebowanie

Ile białka po treningu? Oblicz sam swoje zapotrzebowanie!

Wielu sportowców zastanawia się, jaka ilość białka jest wskazana po konkretnym treningu. Ile dokładnie białka należy spożywać po aktywności fizycznej, aby zbudować mięśnie?

cardio-po-treningu-silowym-czy-warto

Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Zdania na temat cardio po treningu siłowym są podzielone, jednak nie ulega wątpliwości, że jest on nieodzownym elementem całej sesji. Kiedy robić ćwiczenia cardio i w jakim celu?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

plecy-jak-lotnisko-najlepsze-cwiczenia-na-silownie-na-mocne-i-szerokie-plecy

Plecy jak lotnisko - najlepsze ćwiczenia na siłownię na mocne i szerokie plecy

Grzbiet to strategiczna partia mięśniowa. Szerokie plecy kojarzą się z siłą, wzmacniają nasz kręgosłup i chronią go przed urazami, a razem z mięśniami brzucha skutecznie stabilizują całą naszą sylwetkę. Podpowiadamy, które ćwiczenia na plecy wybrać, by trening na siłowni przynosił oczekiwane efekty.

challenge-na-silna-klate-jak-zrobic-100-pompek-w-serii

Challenge na silną klatę - jak zrobić 100 pompek w serii?

Pompki to jedno z popularniejszych ćwiczeń siłowych. Są przedmiotem chłopięcych rywalizacji w szkolnych latach. Pompki to też solidna podstawa do rozbudowy muskularnej i silnej klatki piersiowej i barków oraz wzmocnienia mięśni tułowia. Tylko jak zrobić 100 pompek w serii i czy to w ogóle możliwe?

trening-silowy-twoj-plan-na-dobra-forme

Trening siłowy - twój plan na dobrą formę

Trening siłowy jest na tyle uniwersalny, że sprawdza się jako forma aktywności w wielu sportowych dyscyplinach. W zależności od zastosowanej metody i bieżącego celu treningowego może przynieść rozbudowę mięśni lub redukcję. Jak zorganizować trening siłowy i w jakiej formie go przeprowadzić?

ile-bialka-po-treningu-oblicz-sam-swoje-zapotrzebowanie

Ile białka po treningu? Oblicz sam swoje zapotrzebowanie!

Wielu sportowców zastanawia się, jaka ilość białka jest wskazana po konkretnym treningu. Ile dokładnie białka należy spożywać po aktywności fizycznej, aby zbudować mięśnie?

cardio-po-treningu-silowym-czy-warto

Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Zdania na temat cardio po treningu siłowym są podzielone, jednak nie ulega wątpliwości, że jest on nieodzownym elementem całej sesji. Kiedy robić ćwiczenia cardio i w jakim celu?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.