Siłownia dla dzieci – czy posyłać dziecko na siłownię?

Siłownia dla dzieci – czy posyłać dziecko na siłownię?

Treningi siłowe dla dzieci i młodzieży zawsze budzą kontrowersje. Czy siłownia dla dzieci jest dobrym pomysłem? Czy ćwiczenia nie wpłyną na rozwój dziecka? O wadach i zaletach chodzenia na siłownię przez dzieci i młodzież w dzisiejszym materiale!

Siłownia dla dzieci | Skąd w ogóle ten pomysł?

Dawanie dzieciom dobrego przykładu to podstawowe zadanie dorosłych. Wiadomo, że aktywność fizyczna ma ogromne znaczenie w utrzymaniu zdrowia. A w przypadku dzieci, także prawidłowego ich rozwoju. Trenowanie piłki nożnej, siatkówki, jazda na rowerze, pływanie czy rolki żadnych kontrowersji nie budzą. Dlaczego więc siłownia dla dzieci jest często tematem tabu? Otóż, wiele osób uważa, że dla niewykształconych w pełni układów: kostnego, mięśniowego czy wydolnościowego, siłownia może przynieść więcej złego niż dobrego.

Obecnie wiele dorosłych chodzi na siłownię lub na zajęcia fitness. Co wtedy zrobić z dziećmi, jeśli nie ma ich z kim zostawić? Coraz więcej siłowni i klubów oferuje wspólne zajęcia dzieci z rodzicami czy też samodzielne zajęcia dla dzieci i młodzieży. Czy takie rozwiązanie jest zdrowe dla naszych pociech?

Czy siłownia dzieciom nie zaszkodzi?
siłownia dla dzieci

Dzieci są pełne energii i bardzo chętnie sięgają po najróżniejsze sporty. Same treningi nie są dla nich aż tak męczące i wyczerpujące, jak dla osób dorosłych. Podczas treningu na siłowni dzieci mogą śmiało rozładować nadmiary energii. A dodatkowo, poprawić swoją formę fizyczną, wydolność czy kondycję. Trzeba jednak pamiętać, że siłownia dla dzieci ma swoje ograniczenia. Nie jest wcale mitem to, że treningi siłowe u dzieci mogą przełożyć się na odkształcanie się kości. Cały układ kostny bowiem jest u dzieci jeszcze nie w pełni wykształcony i bardzo podatny na zmiany pod wpływem ćwiczeń z obciążeniem zewnętrznym. Jeśli więc decydujemy się na zapisanie dziecka na siłownię – pamiętajmy o tym, że powinien obserwować go trener. Nie możemy również dopuścić do sytuacji, że dziecko trenuje z dużymi obciążeniami. Przyjmuje się, że takie obciążenie treningowe dla dzieci nie powinno przekraczać 15-20 % masy ciała dziecka.

Siłownia dla dzieci, ale w jakiej formie?

Najbezpieczniejszym wyjściem są lekkie ćwiczenia (także siłowe) z małym obciążeniem lub bez obciążenia. Dzięki takiemu treningowi zagwarantujemy maluchowi zarówno rozrywkę, jak i zdrowy rozwój. Innym wyjściem jest zapisanie dzieci na statyczne zajęcia, takie jak m.in. joga, stretching, pilates. Jeśli dziecko lubi bardziej dynamiczne treningi – śmiało możemy skorzystać z oferty energetycznych zajęć fitness. Wiele klubów i siłowni prowadzi zajęcia dedykowane dzieciom. Tym samym nasza pociecha ma szansę na dobry trening koncentracji, pracy w grupie, refleksu, koordynacji i rozwój fizyczny.

Bezpieczna siłownia dla dzieci

Nie powinno się hamować zapału dzieci do treningów bez względu na wiek. Jeśli jednak nasze dziecko jest młodsze niż 7 lat – lepiej poczekać z treningami na siłowni. Zawsze można zachęcić dziecko do bezpieczniejszych metod treningowych. W momencie, gdy rozpocznie już chodzenie na siłownię, pod uwagę trzeba wziąć kilka ważnych kwestii. Treningi nie mogą cechować się dużą objętością, intensywnością i częstotliwością. Cały trening powinien być przemyślany, dostosowany do możliwości/wieku dziecka, a nad przebiegiem ćwiczeń koniecznie musi czuwać trener. I to trener doświadczony w prowadzeniu treningów siłowych dla dzieci. Ogromne znaczenie podczas treningów na siłowni ma zachowanie prawidłowej techniki podczas wykonywania wszystkich ruchów.

Siłownia dla dzieci – dlaczego warto?

Treningi siłowe w posty sposób mogą pomóc w prawidłowym rozwoju dziecka. Poprawie ulegają wszystkie cechy motoryczne, takie jak m.in. koordynacja, wydolność, siła, gibkość… Rozpoczęcie treningów we wczesnym wieku zapewni dobre zdrowie na kolejne lata oraz przygotowanie do późniejszych treningów na siłowni.

Czytaj też: Gimnastyka i akrobatyka dla dzieci

admin 0 11 kwietnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening siłowy

na-czym-polega-wzmocnienie-fazowe

Na czym polega wzmocnienie fazowe?

To oczywiste, że sportowcy starają się wykorzystać każdą metodę, by poprawić własne wyniki. Takiemu celowi służy właśnie wzmocnienie fazowe. Najprościej rzecz ujmując – jest to podział cyklu treningowego na fazy. Czym jednak charakteryzuje się wzmocnienie fazowe i jak wprowadzić je we własnym treningu?

kulturystyka-witaminy-i-mineraly-jakie-suplementy-do-treningu

Kulturystyka witaminy i minerały – jakie suplementy do treningu?

Uprawianie kulturystyki wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym. Spożywanie węglowodanów, białek i tłuszczy nie wystarczy do zbudowania doskonałej muskulatury. Do prawidłowego funkcjonowania komórek mięśniowych niezbędne są także witaminy. Zobacz, dlaczego kulturyści sięgają po suplementy witaminowe. Trening siłowy jakie witaminy stosować? W jakich produktach można znaleźć witaminy dla kulturystów?

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu?

cwiczenia-na-miesnie-klatki-piersiowej-oto-najlepsze-z-nich

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej – oto najlepsze z nich!

Doskonale rozbudowana klatka piersiowa jest marzeniem wielu ćwiczących na siłowni. Taki efekt można osiągnąć dzięki ćwiczeniom opartym na właściwych skurczach i rozkurczach mięśni. Co więcej, duże znaczenie ma wykorzystanie ćwiczeń izolowanych. Poznaj najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

na-czym-polega-wzmocnienie-fazowe

Na czym polega wzmocnienie fazowe?

To oczywiste, że sportowcy starają się wykorzystać każdą metodę, by poprawić własne wyniki. Takiemu celowi służy właśnie wzmocnienie fazowe. Najprościej rzecz ujmując – jest to podział cyklu treningowego na fazy. Czym jednak charakteryzuje się wzmocnienie fazowe i jak wprowadzić je we własnym treningu?

kulturystyka-witaminy-i-mineraly-jakie-suplementy-do-treningu

Kulturystyka witaminy i minerały – jakie suplementy do treningu?

Uprawianie kulturystyki wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym. Spożywanie węglowodanów, białek i tłuszczy nie wystarczy do zbudowania doskonałej muskulatury. Do prawidłowego funkcjonowania komórek mięśniowych niezbędne są także witaminy. Zobacz, dlaczego kulturyści sięgają po suplementy witaminowe. Trening siłowy jakie witaminy stosować? W jakich produktach można znaleźć witaminy dla kulturystów?

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu?

cwiczenia-na-miesnie-klatki-piersiowej-oto-najlepsze-z-nich

Ćwiczenia na mięśnie klatki piersiowej – oto najlepsze z nich!

Doskonale rozbudowana klatka piersiowa jest marzeniem wielu ćwiczących na siłowni. Taki efekt można osiągnąć dzięki ćwiczeniom opartym na właściwych skurczach i rozkurczach mięśni. Co więcej, duże znaczenie ma wykorzystanie ćwiczeń izolowanych. Poznaj najlepsze ćwiczenia na klatkę piersiową.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.