Schudnięcie po porodzie może być proste!

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

Szybkie schudnięcie po ciąży – to jest możliwe

Każda kobieta po porodzie martwi się o powrót do smukłej sylwetki. Szybkie schudnięcie po ciąży wymaga sumiennego treningu i trzymania odpowiedniej diety. Naukowcy specjalizujący się w żywieniu udowodnili, że idealnym czasem na schudnięcie jest pierwsze 6 miesięcy po ciąży. W tym momencie ciało kobiety jest idealnie przygotowane do szybkiego schudnięcia po porodzie. Warto wykorzystać tę chwilę na treningi i trzymanie odpowiedniej diety.

Dieta to podstawa | schudnięcie po ciąży

Najważniejsze w schudnięciu po ciąży jest trzymanie się diety. W okresie poporodowym ważne jest, aby jeść zdrowo i zgodnie z zasadami piramidy żywieniowej. W ciąży, organizm kobiety wymagał przyjmowania posiłków zawierających dużą ilość białka. Białko powinno stanowić 30% diety kobiety, która stara się schudnąć po porodzie. Składnik jest bardzo potrzebny do prawidłowego funkcjonowania organizmu i spalania tłuszczów w czasie odchudzania.

Schudnięcie po porodzie wymaga od kobiety przyjmowanie odpowiedniej ilości składników odżywczych. Prawidłowy jadłospis powinien składać się z 50% węglowodanów i błonnika. Składniki odżywcze znajdują się w produktach pełnoziarnistych, takich jak:

  • razowe pieczywo
  • makaron
  • kasze
  • owoce
  • warzywa
  • ryż

Nie można zapominać o produktach bogatych w zdrowy tłuszcz. Zawierają go produkty m.in. ryby morskie, oliwa z oliwek, orzechy i otręby. Dobrą praktyką jest jedzenie potraw gotowanych na parze lub pieczonych na grillu. Dania przygotowane na parze zawierają więcej składników odżywczych. Podczas stosowania diety wspomagającej schudnięcie po porodzie z brzucha należy ograniczyć wielkość porcji posiłków. Oczywiście, odpowiednie nawadnianie jest także bardzo ważne. Dieta jest podstawą, nie można jednak zapomnieć o treningach odchudzających dla kobiet po porodzie.

Pozbądź się tłuszczu z brzucha po porodzie             

Dla każdej kobiety okres poporodowy jest bardzo ciężki. Należy postawić na ruch, który wspomaga schudnięcie po ciąży z brzucha. Kobieta może wykonywać podstawowe ćwiczenia fizyczne już miesiąc po fizjologicznym porodzie, a w przypadku cesarskiego cięcia – po siedmiu tygodniach. Na początku wystarczą podstawowe ćwiczenia rozciągające. Warto postarać się, aby spacer z wózkiem pokonywać szybkim marszem. Kobieta chcąca schudnąć z brzucha po porodzie powinna także wykonywać ćwiczenia rozciągające i wzmacniające np. skakanie na skakance. Dobrym sposobem na schudnięcie po porodzie z brzucha jest wykonywanie prostych ćwiczeń jogi w pozycji leżącej. Kobiety karmiące piersią mają naturalne przystosowania, które gwarantują im szybkie schudnięcie po porodzie.


Karmienie piersią, a schudnięcie z brzucha

Kobiety karmiące piersią mogą schudnąć po porodzie z brzucha. Po trzech miesiącach od porodu pojawia się moment, w którym kobiety gubią nagromadzone podczas ciąży kilogramy. Waga powinna powoli sama spadać. Kobiety im więcej karmią, tym więcej chudną. Kobiety karmiące piersią mają dodatkowe utrudnienie w postaci uwalniającego się hormonu w organizmie – prolaktyny. Hormon powoduje zwiększenie uczucia łaknienia. Głodna osoba może wybierać niewłaściwe produkty, które utrudnią schudnięcie po ciąży z brzucha. Karmienie piersią jest idealnym sposobem na schudnięcie po porodzie.

  • Odłożony tłuszcz po ciąży jest zużywany do produkcji mleka
  • Karmienie piersią pozwala spalić dziennie 900 kcal
  • Karmienie piersią pozwala macicy powrócić do pierwotnego stanu.

Specjalista pomoże Ci schudnąć po porodzie!

Warto skorzystać z pomocy trenera personalnego, który pozwoli Ci w szybki sposób osiągnąć wymarzoną sylwetkę po porodzie. Wielu instruktorów osobistych zapewnia ułożenie odpowiedniej diety i planu treningowego, które są dostosowane do Twojego trybu życia. Wielu specjalistów prowadzi specjalne zajęcia i treningi właśnie dla kobiet po porodzie. W celu ułatwienia poszukiwań zapraszamy Cię do skorzystania z naszej wyszukiwarki:



Chcesz przeczytać cały artykuł?

Mateusz Matysiak 0 21 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w Ciąży

aktywna-mama-trening-przed-porodem

Aktywna mama – trening przed porodem

Spodziewanie się dziecka w żaden sposób nie powinno oznaczać zaprzestania treningów. Trzeba jednak dostosować plan ćwiczeniowy do własnych możliwości oraz bezpieczeństwa dziecka. Jak powinien wyglądać trening przed porodem? Ile trzeba ćwiczyć, by przygotować ciało do ciąży? Jakimi zasadami się kierować?

ciaza-a-jazda-na-rowerze-czy-stan-blogoslawiony-ogranicza-twoja-aktywnosc

Ciąża a jazda na rowerze - czy stan błogosławiony ogranicza twoją aktywność?

Kluby fitness i siłownie organizują serię zajęć dla przyszłych mam w różnym stadium ciąży. Czy to oznacza, że trening dozwolony jest w każdym trymestrze? Może się wydawać, że prawidłowo przebiegająca ciąża i jazda na rowerze to dwa światy i razem im nie po drodze. Sprawdziliśmy, jak to naprawdę jest - zobacz!

trening-w-ciazy-czy-warto-cwiczyc-w-tym-okresie

Trening w ciąży - czy warto ćwiczyć w tym okresie?

Wiele przyszłych mam zastanawia się, czy warto ćwiczyć w trakcie ciąży. Tego typu decyzja wymaga bowiem dopasowania odpowiedniej aktywności do możliwości i potrzeb danej kobiety i jej nienarodzonego dziecka. Jak zatem powinien wyglądać trening w ciąży?

joga-w-ciazy-kiedy-mozna-ja-cwiczyc-oraz-jakie-ma-dzialanie-na-kobiete-i-dziecko

Joga w ciąży - kiedy można ją ćwiczyć oraz jakie ma działanie na kobietę i dziecko?

Joga w ciąży to temat coraz popularniejszy wśród przyszłych mam. Istnieje wiele głosów popierających tę aktywność, jednak zdarzają się i takie, które wskazują na liczne przeciwwskazania. Kiedy można trenować jogę w ciąży i jak zrobić to w sposób bezpieczny?

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

twoje-9-miesiecy-na-sportowo-zobacz-najlepsze-cwiczenia-w-ciazy-na-silowni

Twoje 9 miesięcy na sportowo - zobacz najlepsze ćwiczenia w ciąży na siłowni

Mogłoby się wydawać, że dziewięć miesięcy w stanie błogosławionym to czas na regenerację. Nie musi to jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z twojej ulubionej aktywności. Sprawdź, dlaczego ćwiczenia w ciąży na siłowni to dobry pomysł i przekonaj się, jak w prosty sposób zadbać o siebie i swoje maleństwo.

pilates-w-ciazy-mozesz-sobie-na-to-pozwolic

Pilates w ciąży? Możesz sobie na to pozwolić!

Stan błogosławiony nie musi oznaczać całkowitego oszczędzania się przez okres 9 miesięcy. Regularny trening w ciąży to dobry sposób na zachowanie świetnej kondycji i łatwiejszy powrót do formy po porodzie. Jaką aktywność wybrać z wachlarza możliwości? Gdy inne kobiety decydują się na trening siłowy, jogę czy aqua aerobic, ty masz jeszcze do wyboru pilates w ciąży. Z czym to się je i jak działa?

silownia-i-fitness-w-ciazy-odrzuc-zabobony-i-pozwol-sobie-na-aktywnosc

Siłownia i fitness w ciąży - odrzuć zabobony i pozwól sobie na aktywność!

Codzienne ćwiczenia w ciąży to podstawa dobrego przygotowania organizmu na poród. Liczy się dobre przygotowanie oddechowe i wydolność pracy serca. Fitness w ciąży to dobra alternatywa dla ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu. Trzeba w końcu wyjść do ludzi i zamienić parę zdań na luźne tematy. Jak zorganizować się na sportowo i jakie zajęcia grupowe będą dla ciebie najlepsze?

ciazowa-nie-tylko-odziez-zobacz-jak-wyglada-i-jak-dziala-gimnastyka-w-ciazy

Ciążowa nie tylko odzież. Zobacz, jak wygląda i jak działa gimnastyka w ciąży

Dotychczas nie odmawiałaś sobie aktywności. Ćwiczyłaś kilka razy w tygodniu, a cały twój tydzień wypełniały nie tylko biznesowe spotkania, ale też treningi na siłowni. Ciąża nie musi pokrzyżować twoich planów! Zobacz, jak wygląda dobra gimnastyka w ciąży i poznaj skuteczne metody treningowe.

czy-trening-w-ciazy-to-dobry-pomysl-zobacz-czy-warto-i-dlaczego

Czy trening w ciąży to dobry pomysł? Zobacz, czy warto i dlaczego!

Aktywność fizyczna - nawet ta najmniej wymagająca - może pozytywnie wpłynąć na twoje samopoczucie i rozwój płodu. Trening w ciąży powinien być obowiązkowym elementem w codziennym harmonogramie. Jaki wpływ ma regularna aktywność na zdrowie twoje i twojego maleństwa i jak ćwiczyć, by osiągnąć jak najlepsze efekty bez obciążania wydolności układu krwionośnego?

aktywna-mama-trening-przed-porodem

Aktywna mama – trening przed porodem

Spodziewanie się dziecka w żaden sposób nie powinno oznaczać zaprzestania treningów. Trzeba jednak dostosować plan ćwiczeniowy do własnych możliwości oraz bezpieczeństwa dziecka. Jak powinien wyglądać trening przed porodem? Ile trzeba ćwiczyć, by przygotować ciało do ciąży? Jakimi zasadami się kierować?

ciaza-a-jazda-na-rowerze-czy-stan-blogoslawiony-ogranicza-twoja-aktywnosc

Ciąża a jazda na rowerze - czy stan błogosławiony ogranicza twoją aktywność?

Kluby fitness i siłownie organizują serię zajęć dla przyszłych mam w różnym stadium ciąży. Czy to oznacza, że trening dozwolony jest w każdym trymestrze? Może się wydawać, że prawidłowo przebiegająca ciąża i jazda na rowerze to dwa światy i razem im nie po drodze. Sprawdziliśmy, jak to naprawdę jest - zobacz!

trening-w-ciazy-czy-warto-cwiczyc-w-tym-okresie

Trening w ciąży - czy warto ćwiczyć w tym okresie?

Wiele przyszłych mam zastanawia się, czy warto ćwiczyć w trakcie ciąży. Tego typu decyzja wymaga bowiem dopasowania odpowiedniej aktywności do możliwości i potrzeb danej kobiety i jej nienarodzonego dziecka. Jak zatem powinien wyglądać trening w ciąży?

joga-w-ciazy-kiedy-mozna-ja-cwiczyc-oraz-jakie-ma-dzialanie-na-kobiete-i-dziecko

Joga w ciąży - kiedy można ją ćwiczyć oraz jakie ma działanie na kobietę i dziecko?

Joga w ciąży to temat coraz popularniejszy wśród przyszłych mam. Istnieje wiele głosów popierających tę aktywność, jednak zdarzają się i takie, które wskazują na liczne przeciwwskazania. Kiedy można trenować jogę w ciąży i jak zrobić to w sposób bezpieczny?

jak-zgubic-zbedne-kilogramy-po-ciazy

Jak zgubić zbędne kilogramy po ciąży?

Ciąża to okres, podczas którego większość kobiet nabiera dodatkowych kilogramów stanowiących problem przez kolejne miesiące. Jak skutecznie pozbyć się tkanki tłuszczowej po porodzie w bezpieczny sposób?

twoje-9-miesiecy-na-sportowo-zobacz-najlepsze-cwiczenia-w-ciazy-na-silowni

Twoje 9 miesięcy na sportowo - zobacz najlepsze ćwiczenia w ciąży na siłowni

Mogłoby się wydawać, że dziewięć miesięcy w stanie błogosławionym to czas na regenerację. Nie musi to jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z twojej ulubionej aktywności. Sprawdź, dlaczego ćwiczenia w ciąży na siłowni to dobry pomysł i przekonaj się, jak w prosty sposób zadbać o siebie i swoje maleństwo.

pilates-w-ciazy-mozesz-sobie-na-to-pozwolic

Pilates w ciąży? Możesz sobie na to pozwolić!

Stan błogosławiony nie musi oznaczać całkowitego oszczędzania się przez okres 9 miesięcy. Regularny trening w ciąży to dobry sposób na zachowanie świetnej kondycji i łatwiejszy powrót do formy po porodzie. Jaką aktywność wybrać z wachlarza możliwości? Gdy inne kobiety decydują się na trening siłowy, jogę czy aqua aerobic, ty masz jeszcze do wyboru pilates w ciąży. Z czym to się je i jak działa?

silownia-i-fitness-w-ciazy-odrzuc-zabobony-i-pozwol-sobie-na-aktywnosc

Siłownia i fitness w ciąży - odrzuć zabobony i pozwól sobie na aktywność!

Codzienne ćwiczenia w ciąży to podstawa dobrego przygotowania organizmu na poród. Liczy się dobre przygotowanie oddechowe i wydolność pracy serca. Fitness w ciąży to dobra alternatywa dla ćwiczeń wykonywanych w domowym zaciszu. Trzeba w końcu wyjść do ludzi i zamienić parę zdań na luźne tematy. Jak zorganizować się na sportowo i jakie zajęcia grupowe będą dla ciebie najlepsze?

ciazowa-nie-tylko-odziez-zobacz-jak-wyglada-i-jak-dziala-gimnastyka-w-ciazy

Ciążowa nie tylko odzież. Zobacz, jak wygląda i jak działa gimnastyka w ciąży

Dotychczas nie odmawiałaś sobie aktywności. Ćwiczyłaś kilka razy w tygodniu, a cały twój tydzień wypełniały nie tylko biznesowe spotkania, ale też treningi na siłowni. Ciąża nie musi pokrzyżować twoich planów! Zobacz, jak wygląda dobra gimnastyka w ciąży i poznaj skuteczne metody treningowe.

czy-trening-w-ciazy-to-dobry-pomysl-zobacz-czy-warto-i-dlaczego

Czy trening w ciąży to dobry pomysł? Zobacz, czy warto i dlaczego!

Aktywność fizyczna - nawet ta najmniej wymagająca - może pozytywnie wpłynąć na twoje samopoczucie i rozwój płodu. Trening w ciąży powinien być obowiązkowym elementem w codziennym harmonogramie. Jaki wpływ ma regularna aktywność na zdrowie twoje i twojego maleństwa i jak ćwiczyć, by osiągnąć jak najlepsze efekty bez obciążania wydolności układu krwionośnego?