Różne warianty zajęć jogi

Różne warianty zajęć jogi

Kluby fitness oferują zindywidualizowane zajęcia grupowe w zakresie treningu jogi. Dostosowują treningi do potrzeb każdego klienta. Zobacz, jak wygląda trening jogi dla seniorów, joga dla kobiet w ciąży oraz ćwiczenia power jogi.

Joga dla kobiet w ciąży

Zajęcia z jogi skupiają się głównie na kształtowaniu związków między ciałem, umysłem, duchem i świadomością. Jest to doskonały trening dla kobiet w ciąży, przede wszystkim ze względu na swoje relaksacyjne właściwości. Co więcej, podczas tego typu zajęć można pracować nad wzmocnieniem mięśni, uelastycznieniem kręgosłupa, a także budowaniem samoświadomości ciała. Przygotowują one kobiece ciało do porodu. Joga to także nauka prawidłowego oddechu i kontrolowanie go. Dzięki takim zajęciom można skutecznie zniwelować stres oraz ból, które towarzyszą ciąży.

joga dla ciężarnych kobiet

Uczęszczanie na grupowe zajęcia jogi pozwalają przyszłym mamom na socjalizowanie się i nawiązywanie przyjaźni. Ćwiczenia wykonuje się w wolnym tempie. Angażują głównie mięśnie brzucha, nóg, bioder. Joga dla kobiet w ciąży jest łagodną aktywnością fizyczną, nastawioną na odprężenie się, zredukowanie stresu, rozciąganie i wzmacnianie partii ciała. Ponadto, podczas zajęć wykonuje się także ćwiczenia na mięśnie Kegla – wyjątkowo ważne w trakcie porodu. Uczestnictwo w zajęciach jogi pozytywnie wpływa na rozwój płodu, polepsza przemianę materii ułatwia poród (skurcze są mniej bolesne) oraz wpływa na szybsze odzyskanie sprawności po narodzinach dziecka.

Power joga

Niektóre zajęcia power jogi składają się z ustalonej sekwencji asan (podobnie jak w Ashtandze), inne natomiast są kombinacją różnego rodzaju ćwiczeń z wielu dziedzin fitness lub są prowadzone w podgrzewanej sali. Rodzi się więc problem z charakterystyką power jogi. Zajęcia tego typu – jak sama nazwa wskazuje – są bardzo dynamiczne, intensywne i energetyczne. Asany z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała wykonuje się w dużo szybszym tempie. Dodatkowo, mocny oddech wyznacza rytm treningu oraz czas trwania określonego ćwiczenia. Pomiędzy kolejnymi asanami są płynne i dosyć szybkie przejścia.

Power joga składa się także z elementów pilatesu i fitnessu. Jest szczególnie polecana osobom, które miały wcześniej styczność np. z jogą klasyczną. Dzięki wcześniejszemu przygotowaniu mają szansę na skuteczniejsze ćwiczenia, a trening nie będzie dla nich zbyt intensywny. Trenowanie tego wariantu jogi daje wyraźne korzyści fizyczne, często dużo bardziej widoczne niż po treningu klasycznej jogi. Power joga jest treningiem wpływającym na budowanie wytrzymałości, wzmacnianie mięśni, poprawianie koordynacji ruchowej czy zrzucenie zbędnych kilogramów. Po treningu uczestnik zajęć jest naładowany pozytywną energią oraz poprawia się jego samopoczucie.

Joga dla seniorów

joga dla seniorów osób starszych

Wraz z wiekiem spada kondycja fizyczna oraz ogólna sprawność organizmu. Nawet najlżejsza forma regularnego ruchu może zdecydowanie poprawić formę fizyczną osób starszych. Joga dla seniorów jest tak rozplanowana, by włożyli oni jak najmniejszy wysiłek przy zachowaniu wymiernych efektów. Dzięki zajęciom grupowym jogi osoby starsze przywracają naturalną ruchomość w stawach oraz angażują do pracy całe ciało. Co więcej, zwiększa się ich tolerancja na stres oraz poprawiają się możliwości mentalno-emocjonalne oraz zdolności do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Szczególnie ważne jest to, że ta forma zajęć oddziałuje na całe ciało, przywraca równowagę statyczną organizmu oraz niweluje bóle mięśni czy pleców. Ponadto, polepsza się praca organów wewnętrznych czy wyostrzają się zmysły, a także poprawia się proces krążenia krwi. Te wszystkie czynniki są szczególnie ważne wśród osób starszych. Zajęcia jogi dla seniorów są bardzo bezpieczne. Ćwiczenia układane są w taki sposób, by każda osoba była w stanie je wykonać.

Dominika Górska 2 30 grudnia 2016  1384

Dodaj komentarz

  • Antośka
    9 stycznia 2017
    Spodziewam się dziecka i chciałabym pójść na jogę, ale mama się nie zgadza...Niestety, jej nie da się niczym przekonać :(
  • Kajtek
    9 stycznia 2017
    Dla każdego coś dobrego :)

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

czym-jest-power-joga

Czym jest power joga?

Zajęcia z power jogi znajdziemy w niemal każdym większym klubie fitness. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które wolą bardziej dynamiczne treningi. Na czym jednak polega power joga? Jak wyglądają ćwiczenia? Dla kogo przeznaczony jest ten typ treningu?

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

czym-jest-power-joga

Czym jest power joga?

Zajęcia z power jogi znajdziemy w niemal każdym większym klubie fitness. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które wolą bardziej dynamiczne treningi. Na czym jednak polega power joga? Jak wyglądają ćwiczenia? Dla kogo przeznaczony jest ten typ treningu?

{