Rower do spinningu - odkrywamy jego tajemnice!

Rower do spinningu - odkrywamy jego tajemnice!

Rama, kierownica, system napędowy, koło zamachowe i siodełko. Niby prosta budowa, w rzeczywistości to konkretne narzędzie treningowe, które może zdziałać cuda. Jaki powinien być dobry rower spinningowy, jakie są jego funkcje i czy spinning można uprawiać w domowym zaciszu?

Co jest czym: budowa roweru do spinningu

Choć historia spinningu sięga lat 80. ubiegłego stulecia, konstrukcja rowerów spinningowych nie jest szczególnie skomplikowana. Swoją budową są przystosowane do ćwiczeń aerobowo-siłowych wykonywanych w różnych sekwencjach, jak podczas jazdy interwałowej z różnym ułożeniem dłoni i różnymi technikami (np. jumps-climb-seat-stand). Z tego względu rama roweru do spinningu musi być stabilna i odpowiednio wyprofilowana, by zapewnić możliwość regulacji elementów podparcia wykorzystywanych w treningu.

Jak pozostałe rowery, w tych do indoor cyclingu znajdziemy kierownicę i siodełko, regulowane w płaszczyznach pionowych i poziomych. Kierownica ma specjalnie wyprofilowany kształt, co umożliwia trening w różnych pozycjach dłoni i tym samym rozszerza spektrum sekwencji i obciążenia ciała w kolejnych odcinkach. W rowerach do spinningu stosuje się łańcuchowy system napędowy, a koło zamachowe działa w sposób zapobiegający kontuzjom przy ewentualnym nagłym zatrzymaniu.

Rower do spinningu: jak go poprawnie ustawić?

Zanim zaczniesz trening na rowerze do spinningu, musisz go właściwie ustawić, aby trening odbywał się w sposób bezpieczny i przede wszystkim bez zbędnego przeciążania kręgosłupa. Przygotowanie do jazdy należy rozpocząć od ustawienia kierownicy i siodełka. Jak je poprawnie odmierzyć? Gdy staniesz koło rowery, siodełko powinno znajdować się na wysokości górnej krawędzi kości miednicy. Łatwo uregulujesz siodełko pokrętłem na ramie, wsuwając lub wysuwając sztycę na właściwą wysokość.

W przypadku kierownicy jest to zasadniczo kwestia gustu, jednak najlepsza do spinningu będzie nisko osadzona kierownica, mniej więcej na poziomie siodła. Regulacja wygląda identycznie jak w przypadku siodełka. Ważna jest odległość pomiędzy siodełkiem a kierownicą - powinna być zbliżona do długości przedramienia, co pomoże zapobiec przeciążeniom kręgosłupa lędźwiowego. Wszystkie ustawienia są oczywiście kwestią indywidualną, a rekomendowane przez nas ułatwiają trening i czynią go bardziej efektywnym.

Czytaj też: Spinning w realu

Mocne i słabe strony: rower do spinningu od kuchni
rower do spinningu

Jazda na rowerze do spinningu to zdecydowanie dobry patent na skuteczną redukcję. Wysoka intensywność ćwiczeń świetnie modeluje dolne partie ciała, wzmacnia i uelastycznia mięśnie nóg i pośladków oraz wspomaga pracę mięśni grzbietu, dając solidne podparcie dla naszego kręgosłupa. Regularne uprawianie indoor cyclingu to także poprawa krążenia krwi i zwiększona wydolność płuc.

Rower do spinningu ze względu na swoją masę jest bezpieczną alternatywą dla treningu na zewnątrz, pozwalając na całoroczną aktywność cyklistyczną. Wszak to tylko substytut outdoorowego treningu rowerowego i nie jest w stanie zastąpić jazdy na świeżym powietrzu. Ćwiczenia na rowerze do spinningu angażują dolne partie mięśniowe, konieczne będzie urozmaicenie aktywności o ćwiczenia siłowe i wzmacniające na pozostałe mięśnie, w szczególności mięśnie ramion i klatki piersiowej.

Trenażer do spinningu: zrób to z własnym rowerem!

Trening indoor cycling śmiało zrobisz w domowym zaciszu. Można zdecydować się na zakup stacjonarnego roweru do spinningu, jednak warto wziąć pod uwagę dwie istotne kwestie. Po pierwsze cena: sprzęt do spinningu swoje kosztuje i choć na rynku można znaleźć domowy rower już za 900 zł, te lepsze to wydatek rzędu 7 lub nawet 9 tysięcy.

Rzecz druga: miejsce. W naszych mieszkaniach najczęściej nie ma go zbyt wiele. Dobrym pomysłem będzie rowerowy trenażer! Zajmuje zdecydowanie mniej miejsca niż rower stacjonarny, można go bez problemu przechować w szafie, a za narzędzie treningowe posłuży nasz rower zewnętrzny. Widełki cenowe sięgają od 300 do 5000 zł. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla tych cyklistów, którzy na co dzień jeżdżą outdoorowo.

Aleks Dorosiński 0 16 stycznia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Fitness

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

guma-do-cwiczen-na-brzuch-czyli-jak-wyrzezbic-miesnie-malym-kosztem

Guma do ćwiczeń na brzuch, czyli jak wyrzeźbić mięśnie małym kosztem

Guma do ćwiczeń to stosunkowo tanie rozwiązanie pozwalające na wykonanie efektywnych ćwiczeń zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jak trenować z takim narzędziem i co można dzięki niemu osiągnąć?

trening-cardio-co-to-tak-wlasciwie-jest

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

plaski-brzuch-w-zasiegu-reki-miejscowe-spalanie-tkanki-tluszczowej-w-pigulce

Płaski brzuch w zasięgu ręki: miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej w pigułce

Większość treningowych zamierzeń koncentruje się na idealnie wyrzeźbionym sześciopaku, z możliwie najniższą zawartością tkanki tłuszczowej. Punktem wyjścia jest całkowita zmiana dotychczasowych nawyków, zastosowanie właściwej diety i treningu redukcyjnego. Podpowiadamy proste triki, jak łatwo spalić tkankę tłuszczową z brzucha bez rewolucyjnych diet.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

guma-do-cwiczen-na-brzuch-czyli-jak-wyrzezbic-miesnie-malym-kosztem

Guma do ćwiczeń na brzuch, czyli jak wyrzeźbić mięśnie małym kosztem

Guma do ćwiczeń to stosunkowo tanie rozwiązanie pozwalające na wykonanie efektywnych ćwiczeń zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jak trenować z takim narzędziem i co można dzięki niemu osiągnąć?

trening-cardio-co-to-tak-wlasciwie-jest

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

plaski-brzuch-w-zasiegu-reki-miejscowe-spalanie-tkanki-tluszczowej-w-pigulce

Płaski brzuch w zasięgu ręki: miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej w pigułce

Większość treningowych zamierzeń koncentruje się na idealnie wyrzeźbionym sześciopaku, z możliwie najniższą zawartością tkanki tłuszczowej. Punktem wyjścia jest całkowita zmiana dotychczasowych nawyków, zastosowanie właściwej diety i treningu redukcyjnego. Podpowiadamy proste triki, jak łatwo spalić tkankę tłuszczową z brzucha bez rewolucyjnych diet.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.