Rodzaje zajęć pilates w klubach fitness

Rodzaje zajęć pilates w klubach fitness

Pilates służy utworzeniu równowagi w ciele. Dzięki takim treningom stajemy się bardziej świadomi swojego ciała, a zarazem poprawiamy elastyczność i rozciągnięcie. Zalicza się go również do najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. W klubach fitness wciąż powstają nowe zajęcia z pilatesu. Przyjrzyjmy się, czym się charakteryzują.

Efekty trenowania pilatesu

Dzięki regularnym zajęciom zwiększa się elastyczność ciała, wzmacniają się mięśnie (szczególnie mięśnie brzucha, bioder, pleców i pośladków), a także wykształca się umiejętność prawidłowego oddychania. Ponadto, ćwiczenie pilatesu jest doskonałą i bezpieczną rehabilitacją po przebytych kontuzjach (np. stawów czy kręgosłupa). Co więcej, zapobiega podobnym urazom w przyszłości. Ćwiczenia stabilizują kręgosłup oraz uczą właściwego napinania partii mięśniowych. Dzięki temu zwiększa się świadomość własnego ciała oraz jego możliwości. Takie zajęcia mają również wpływ na poprawę koordynacji ruchowej czy równowagi mięśni po obu stronach ciała. Są również sposobem na skuteczne spalanie kalorii oraz wysmuklenie sylwetki.

Dlaczego wybrać akurat pilates?

Wiele osób nazywa pilates treningiem dobrego samopoczucia. Ćwiczenia ukierunkowane są na wzmocnienie, uelastycznienie i rozciąganie mięśni. A wszystko przy spokojnej muzyce. Pełen relaks. Efektem zajęć jest wysmuklenie całej sylwetki i jednocześnie poprawa humoru. Ciało staje się pełne wdzięku i całkowicie sprawne. Pilates sprawdza się wśród osób cierpiących na dolegliwości w obrębie stawów i kręgosłupa. Co więcej, ćwiczenia są uniwersalne. Mogą je wykonywać osoby w każdym wieku. I o różnych poziomach zaawansowania i możliwościach organizmu.

Obciążenia wykorzystywane w trakcie treningu są bezpieczne dla stawów. Mięśnie stają się wzmocnione i zyskują naturalne kształty. Cały organizm staje się dużo bardziej odporny na kontuzje.

Rodzaje zajęć pilates

Zobacz jakie rodzaje zajęć pilates oferuje fitness

Pilates klasyczny

Najpopularniejsza forma pilatesu. Podczas ćwiczeń ważne jest wykonywanie prawidłowych oddechów oraz naśladowanie wzorców ruchowych. Oddech jest zintegrowany z płynnymi ruchami. Ponadto, ćwiczenia równocześnie wpływają na poprawienie siły mięśniowej oraz koordynacji ruchowej. W ten sposób jedne partie ciała są mobilizowane, inne – stabilizowane. Podstawowym elementem treningu klasycznego pilatesu jest skupienie się na wzmocnieniu mięśni głębokich tułowia, które mają udział w stabilizowaniu kręgosłupa. Taka forma zajęć skupia się na założeniach twórcy tej metody treningowej – Josepha Pilatesa. W zakresie klubów fitness istnieją modyfikacje tej metody. Dołącza się do niej np. elementy jogi, stretchingu, kinezyterapii czy treningu równowagi. Zajęcia są zazwyczaj dostosowywane do poziomu grupy. Ćwiczenia zazwyczaj odbywają się na matach.

Pilates dla kobiet w ciąży i po urodzeniu dziecka

Kobiet spodziewające się dziecka oraz młode mamy coraz częściej są aktywne fizycznie. Dzięki temu mają szansę na utrzymanie dobrego stanu zdrowia oraz zmniejszenie dolegliwości związanych z ciążą. W przypadku młodych mam uprawianie fitnessu doskonale wpływa na powrót do formy sprzed urodzenia dziecka. Wiele klubów fitness oferuje sprofilowane zajęcia pilatesu. Podczas takich treningów kobiety w ciąży mają szansę przygotować ciało do porodu. Ponadto, zestawy ćwiczeń pomagają w otwieraniu kanału rodnego, a także wzmacniają dno miednicy. Takie treningi dla kobiet w ciąży składają się głównie z ćwiczeń oddechowych oraz rozluźniających. Nie obciążają kręgosłupa – dolegliwości z nim związane dają się we znaki w trakcie ciąży.

Pilates z dzieckiem

pilates dla kobiet w ciąży i z dzieckiem fitness

Młode mamy zazwyczaj nie chcą się rozstawać z niedawno urodzonym bobasem. Czasem bywa również, że trudno jest znaleźć opiekę dla dziecka. W takiej sytuacji często rezygnują z aktywności fizycznej. Z pomocą przychodzi jednak pilates z dzieckiem. Ćwiczenia składają się z elementów m.in. pilatesu i stretchingu ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa kręgosłupa. Dodatkową zaletą jest wykorzystanie technik jogi w odmianie skierowanej do kobiet, które niedawno urodziły. Podczas takich zajęć mamy mogą nie tylko spędzić czas z dzieckiem, lecz także zadbać o własną formę. Co więcej, dzieci mają szansę na integrację między sobą.

Jakie są efekty trenowania pilatesu po porodzie?

- młode mamy mają szansę na pozbycie się bólów ramion i pleców

- ćwiczenia wzmacniają mięśnie – potrzebne do noszenia małego dziecka

- trening jest sposobem na zmniejszenie obciążeń psychicznych i poprawę nastroju

- ćwiczenia to wyzwolenie pozytywnej energii

- trening z dzieckiem pomaga w budowaniu z nim więzi rodzicielskiej

- ćwiczenie pilatesu niweluje wahania nastroju

Pilates dla mężczyzn

pilates dla mężczyzn fitness

Utarło się przekonanie, że wszelkie formy fitnessu są skierowane tylko dla kobiet. Chcesz dowiedzieć się jakie rodzaje fitnessu najczęściej wybierają panowie? Zajrzyj tutaj. Na szczęście, wiele klubów fitness wychodzi na przekór temu trendowi i oferuje zajęcia dla mężczyzn. Pilates w takiej wersji jest treningiem siłowo-wytrzymałościowym. Ćwiczenia mają na celu wzmocnienie wszystkich partii mięśniowych, szczególnie brzucha i grzbietu. Ponadto, są one dostosowane do specyfiki męskiej anatomii oraz motoryki. Jak na pilates przystało – podczas zajęć przywiązuje się szczególną wagę do ochrony kręgosłupa.

Pilates z wykorzystaniem sprzętu

Taki trening wykorzystuje w dużej mierze założenia klasycznego pilatesu. Ćwiczenia są jednak modyfikowane pod kątem wykorzystywanego podczas zajęć sprzętu. Instruktorzy starają się o zachowanie różnorodnych ćwiczeń. W tym celu używa się do nich piłek, ciężarków, kół, taśm TRX czy wałków. Treningi są konstruowane w taki sposób, by w jak najmniejszym stopniu obciążać kręgosłup.

Pilates w piżamie, weekly chillout

W niektórych klubach fitness można wziąć udział w zajęciach mających na celu przede wszystkim rozluźnienie całego ciała. Ponadto, takie treningi są doskonałym sposobem na zastrzyk energii na koniec tygodnia oraz na jego początek. Zajęcia najczęściej trwają godzinę i są wyjątkowo intensywne. Na zakończenie stretching i rozluźnienie. Doskonały wybór m.in. dla osób pracujących cały tydzień w biurze.

Urozmaicony pilates także w domu

Rodzajem pilatesu, który zdobywa coraz większą popularność jest Pilates Core. Głównym założeniem tej metody treningowej jest skuteczne wyeliminowanie błędnej techniki ćwiczeń. Dzięki temu ćwiczący uzyskują lepsze efekty zarówno w wyglądzie, jak i w zdrowiu. Ta forma treningów polega na stopniowalności. W ten sposób trudno o wyjście poza komfort ćwiczeń. Łatwo jednak o naukę prawidłowej techniki, a tym samym – budowanie świadomości własnego ciała. Pilates Core to także ćwiczenia mające na celu zachowanie hierarchii, właściwej kolejności oraz dokładności w wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń. Program ćwiczeń można znaleźć bezpłatnie w internecie.

Dominika Górska 2 29 grudnia 2016  1100

Dodaj komentarz

  • Leniuszek
    11 stycznia 2017
    Pilates w piżamie <3
  • Magnolia
    9 stycznia 2017
    Człowiek chodzi na pilates i nie wie, że jest aż tyle możliwości :)

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

bieznia-domowa-biegaj-nie-wychodzac-z-domu

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

niechciany-tluszczyk-jak-szybko-schudnac-z-brzucha-i-ud-w-miesiac

Niechciany tłuszczyk – jak szybko schudnąć z brzucha i ud w miesiąc?

Wiele osób boryka się z niechcianym tłuszczykiem zalegającym na brzuchu. Niektórzy starają się za wszelką cenę szybko schudnąć z brzucha. Istnieją pewne ćwiczenia, które pozwalają szybko schudnąć z brzucha i ud nawet w miesiąc! Dowiedz się, jak schudnąć z brzucha i ud.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.

jak-szybko-odchudzic-uda-silownia-a-moze-bieganie

Jak szybko odchudzić uda? Siłownia a może bieganie?

Wiele osób marzy o odchudzeniu ud w szybkim czasie. Niektórzy wybierają standardowe ćwiczenia na siłowni, inni natomiast – bieganie. Poznaj skuteczny sposób na odchudzenie ud.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

bieznia-domowa-biegaj-nie-wychodzac-z-domu

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

niechciany-tluszczyk-jak-szybko-schudnac-z-brzucha-i-ud-w-miesiac

Niechciany tłuszczyk – jak szybko schudnąć z brzucha i ud w miesiąc?

Wiele osób boryka się z niechcianym tłuszczykiem zalegającym na brzuchu. Niektórzy starają się za wszelką cenę szybko schudnąć z brzucha. Istnieją pewne ćwiczenia, które pozwalają szybko schudnąć z brzucha i ud nawet w miesiąc! Dowiedz się, jak schudnąć z brzucha i ud.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.

jak-szybko-odchudzic-uda-silownia-a-moze-bieganie

Jak szybko odchudzić uda? Siłownia a może bieganie?

Wiele osób marzy o odchudzeniu ud w szybkim czasie. Niektórzy wybierają standardowe ćwiczenia na siłowni, inni natomiast – bieganie. Poznaj skuteczny sposób na odchudzenie ud.

wybor-stroju-do-zumby-podstawowe-informacje

Wybór stroju do zumby – Podstawowe informacje

Zumba to bardzo energiczny sposób na spalanie kalorii. Jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi lubiących latynoskie tańce. Strój pełnią bardzo ważną rolę w treningu zumby. Dowiedź się, jaki strój sprawdza się na zajęciach zumby.