Rodzaje siłowni w Polsce

Rodzaje siłowni w Polsce

Każdy z nas ma o siłowni nieco inne wyobrażenie. Jedni z nas słysząc słowo siłownia widzą duży klub fitness, inni kameralną salę ze skromnym sprzętem do ćwiczeń, inni siłownię domową, a jeszcze inni siłownię pod chmurką przystosowaną do treningu typu street workout. Poznaj wszystkie rodzaje siłowni, które możesz spotkać w Polsce.

Polski rynek klubów fitness

Moda na treningi w Polsce wciąż rośnie. Jesteśmy coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z prowadzenia pełnego stresu i napięcia siedzącego trybu życia. Nie tylko zdrowiej się odżywiamy, ale również sięgamy po rady specjalistów w zakresie sportu. Polska należy do jednego z najbardziej perspektywicznych rynków fitness w Europie. Siłownie i kluby fitness znajdują się w każdym większym mieście. Jest ich prawie 3 tysiące i są regularnie odwiedzane przez 3 miliony Polaków. Roczne przychody właścicieli polskich klubów fitness to prawie 4 miliardy złotych! Ponieważ perspektywa rozwoju branży fitness w Polsce jest bardzo pozytywna, powstają kolejne ośrodki oraz nowe formy treningowe. Większość z amatorów sportu wybiera tradycyjne siłownie, czyli albo duże kluby fitness albo małe, lokalne siłownie. Jednak na tym lista się nie kończy. Przed Polakami stoi więcej możliwości. Możemy trenować na siłowniach specjalistycznych (na przykład dla wspinaczy, trójboistów lub osób z wadą postawy, które potrzebują rehabilitacji i pomocy medycznej). Dzięki dofinansowaniom możemy się również cieszyć coraz większą liczbą miejsc, gdzie można ćwiczyć pod gołym niebem zupełnie za darmo. Gdyby tego było mało, w lasach i parkach powstają siłownie, które wpasowują się w krajobraz i umożliwiają trening blisko natury. A oprócz wszystkich powyższych możliwości coraz więcej siłowni powstaje… w naszych domach. Sklepy sportowe oferują dziesiątki narzędzi, które sprawią, że trening w zaciszu domowym jest profesjonalny i bezpieczny.

Rodzaje i typy siłowni w Polsce

Siłownia siłowni nierówna, zobaczcie czym różnią się podstawowe typy siłowni. Sprawdź i wybierz najlepszą do swoich potrzeb. 

Duża siłownia w klubie fitness

siłownia sieciówka duża komercyjna

Duże siłownie to rozwiązanie dla osób, które na treningu chcą czuć się anonimowo. Na dużej powierzchni ćwiczy wiele osób i każda z nich jest skupiona na swoim treningu. Popularne sieciówki znajdują się w punktach o bardzo dobrej lokalizacji. Z tego powodu korzystają z nich zwłaszcza osoby, które wybierają trening bezpośrednio przed, w trakcie lub po pracy. W weekendy tłumy są znacznie mniejsze.

Kameralna siłownia na osiedlu

mała kameralna osiedlowa siłownia

Osiedlowe siłownie największe oblężenie przechodzą wieczorami oraz w weekendy. Odwiedzają je stali klienci, którzy już po kilku treningach znają się między sobą i sympatycznie sobie gawędzą. Kameralne siłownie mają specyficzny rodzinny klimat, dzięki któremu czujemy się jak byśmy byli w domu. Z uwagi na mniejszą powierzchnię siłowni, czasem robi się naprawdę tłoczno.

Siłownie specjalistyczne

siłownia specjalistyczna dobra profesjonalna

Osoby o wyjątkowych potrzebach również znajdą coś dla siebie. Od niedawna pojawia się nowy rodzaj siłowni - siłownie specjalistyczne, które są ukierunkowane na rozwój w określonej dyscyplinie. Trenerzy siłowni specjalistycznych doskonale znają się na swoim fachu i udzielają porad, dzięki którym szybciej poprawisz swoje wyniki sportowe. Istnieją również siłownie specjalistyczne, które powstały z myślą o osobach z problemami zdrowotnymi. Ich wyposażenie pozwala na lepsze indywidualizowanie treningu. Pracownicy siłowni to rehabilitanci i fizjoterapeuci, którzy udzielają indywidualnych wskazówek jak bezpiecznie trenować i monitorują trening. Minusem tego rodzaju siłowni jest zazwyczaj wyższa opłata miesięczna. 

Siłownia pod chmurką

street workout siłownia drążki kalistenika

Osoby znudzone monotonnymi treningami w czterech ścianach wybierają aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Zwłaszcza popularna dyscyplina sportowa to street workout, czyli rozbudowana kalistenika wykorzystująca elementy infrastruktury publicznej. Dzięki różnym dofinansowaniom powstają coraz to nowe siłownie pod chmurką, gdzie możemy ćwiczyć zupełnie za darmo.

Siłownia domowa

siłownia domowa w domu 4 kąty mała

Brakuje ci czasu na treningi? Nie lubisz ćwiczyć wśród ludzi? Szkoda ci pieniędzy na karnet na siłownię? Kup sprzęt sportowy i ćwicz w domu! To jak będzie wyglądała twoja siłownia zależy tylko i wyłącznie od ciebie.

Karolina Szweda 2 20 października 2016  2378

Dodaj komentarz

  • Agnieszka
    24 października 2016
    Ja chciałabym mieć domową siłownię. Nie jakieś wielkie maszyny, ale kilka podstawowych... Jak na razie mam tylko rowerek stacjonarny i piłkę do fitnesu ;o
  • Patrycja
    21 października 2016
    Ku mojemu zaskoczeniu parę dni temu powstała u mnie na osiedlu siłownia plenerowa. Jeszcze nie miałam okazji z niej skorzystać, ale jest to chyba najcudowniejszy sposób na wyciągnięcie leniów z domu :)

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

trening-silowy-efektywne-cwiczenia-na-przedramiona-aktualizacja-2020

Trening siłowy – efektywne ćwiczenia na przedramiona | AKTUALIZACJA 2020

Ćwiczenia na przedramiona to dla jednych ważny element treningu, dla drugich – wypadkowa ćwiczeń na inne partie ciała. Trening mięśni przedramion jednak zapobiega dysproporcjom ciała. Poznaj skuteczne ćwiczenia na przedramiona.

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa-aktualizacja

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa | AKTUALIZACJA

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

jak-laczyc-partie-miesni-ile-razy-w-tygodniu-trenowac-jedna-partie-aktualizacja-2020

Jak łączyć partie mięśni – ile razy w tygodniu trenować jedną partię? | AKTUALIZACJA 2020

Zbyt częste treningi siłowe nie dadzą wymiernych efektów. Podobnie rzecz ma się ze zbyt rzadkimi sesjami treningowymi. Jednak co metoda treningowa, to inna częstotliwość trenowania danych partii mięśniowych. Ile razy w tygodniu można ćwiczyć jedną partię mięśni? Jak łączyć partie mięśni? Jakie partie mięśni ćwiczyć razem? Trening na wszystkie partie mięśni.

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening-aktualizacja-2020

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening | AKTUALIZACJA 2020

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

top-najpopularniejszych-cwiczen-na-drazku-aktualizacja-2020

Top najpopularniejszych ćwiczeń na drążku | AKTUALIZACJA 2020

Drążek jest przyrządem, który znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach sportu m.in. street workoucie, kalistenice, treningach siłowych czy gimnastyce. Oto zestawienie najczęściej wykonywanych ćwiczeń na drążku dla początkujących i nie tylko. Zobacz, jak je prawidłowo wykonywać oraz co można dzięki nim osiągnąć.

ktora-kreatyna-dostepna-na-rynku-jest-najlepsza-na-mase

Która kreatyna dostępna na rynku jest najlepsza na masę?

Kreatyna to jeden z suplementów pozwalających na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej. Która ogólnodostępna kreatyna jest najlepsza i umożliwia osiągnięcie najbardziej zadowalających efektów?

idealne-cwiczenie-na-szerokie-bary-podciaganie-sztangi-do-brody-w-pigulce

Idealne ćwiczenie na szerokie bary! Podciąganie sztangi do brody w pigułce

Każdemu z nas trening barków kojarzy się z dobrym dopompowaniem wszystkich aktonów mięśni naramiennych, w szczególności części bocznych. Dobry trening barków to tony przerzuconego żelastwa i w efekcie maksymalizacja ukrwienia komórek. Jak zapewnić sobie możliwie największe ukrwienie barków i jednocześnie rozbudować kaptury? Warto sięgnąć po podciąganie sztangi do brody.

armwrestling-podstawowe-informacje-o-silowaniu-na-reke-aktualizacja-2020

Armwrestling – podstawowe informacje o siłowaniu na rękę | Aktualizacja 2020

Zobaczcie zasady obowiązujące w siłowaniu na rękę. Armwrestling nie jest tak oczywisty na jaki wygląda. Ten sport siłowy wymaga dobrego przygotowania i przemyślanej taktyki.

przykladowy-trening-fbw-jak-go-wykonac

Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Trening Full Body Workout to jedna z bardziej uniwersalnych aktywności fizycznych trafiająca w gusta wielu osób posiadających różne cele. Jak poprawnie ćwiczyć FBW i o czym warto pamiętać?

wyciskanie-hantli-lezac-technika-wzmacniania-miesni

Wyciskanie hantli leżąc | technika wzmacniania mięśni

Wyciskanie hantli leżąc to jedna z popularniejszych metod na wzmocnienie mięśni znajdujących się na długości całych rąk i klatki piersiowej. Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia tego typu?

trening-silowy-efektywne-cwiczenia-na-przedramiona-aktualizacja-2020

Trening siłowy – efektywne ćwiczenia na przedramiona | AKTUALIZACJA 2020

Ćwiczenia na przedramiona to dla jednych ważny element treningu, dla drugich – wypadkowa ćwiczeń na inne partie ciała. Trening mięśni przedramion jednak zapobiega dysproporcjom ciała. Poznaj skuteczne ćwiczenia na przedramiona.

trening-push-pull-legs-poznaj-skuteczny-plan-dla-pasjonatow-zelastwa-aktualizacja

Trening PUSH PULL LEGS - poznaj skuteczny plan dla pasjonatów żelastwa | AKTUALIZACJA

Obok treningu obwodowego i FBW, split cieszy się sporym zainteresowaniem ze względu na mocne oddziaływanie na poszczególne partie mięśniowe. Specyficzną odmianą treningu dzielonego jest PUSH PULL LEGS, który zakłada podział całego ciała na 3 części i ćwiczenie każdej z nich na osobnym treningu. Jak działa i jak powinien wyglądać trening w takim wydaniu?

jak-laczyc-partie-miesni-ile-razy-w-tygodniu-trenowac-jedna-partie-aktualizacja-2020

Jak łączyć partie mięśni – ile razy w tygodniu trenować jedną partię? | AKTUALIZACJA 2020

Zbyt częste treningi siłowe nie dadzą wymiernych efektów. Podobnie rzecz ma się ze zbyt rzadkimi sesjami treningowymi. Jednak co metoda treningowa, to inna częstotliwość trenowania danych partii mięśniowych. Ile razy w tygodniu można ćwiczyć jedną partię mięśni? Jak łączyć partie mięśni? Jakie partie mięśni ćwiczyć razem? Trening na wszystkie partie mięśni.

czym-jest-kompleks-sztangowy-redukcja-plan-trening-aktualizacja-2020

Czym jest kompleks sztangowy? | redukcja, plan, trening | AKTUALIZACJA 2020

Kompleks sztangowy – przebojem zdobywająca popularność metoda ćwiczeń rodem z treningu crossfit. Zobacz, na czym polega ten rodzaj treningu. Poznaj przykładowe zestawy ćwiczeń. Kto skorzysta najbardziej na włączeniu kompleksu sztangowego do własnego planu? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

top-najpopularniejszych-cwiczen-na-drazku-aktualizacja-2020

Top najpopularniejszych ćwiczeń na drążku | AKTUALIZACJA 2020

Drążek jest przyrządem, który znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach sportu m.in. street workoucie, kalistenice, treningach siłowych czy gimnastyce. Oto zestawienie najczęściej wykonywanych ćwiczeń na drążku dla początkujących i nie tylko. Zobacz, jak je prawidłowo wykonywać oraz co można dzięki nim osiągnąć.

ktora-kreatyna-dostepna-na-rynku-jest-najlepsza-na-mase

Która kreatyna dostępna na rynku jest najlepsza na masę?

Kreatyna to jeden z suplementów pozwalających na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej. Która ogólnodostępna kreatyna jest najlepsza i umożliwia osiągnięcie najbardziej zadowalających efektów?

idealne-cwiczenie-na-szerokie-bary-podciaganie-sztangi-do-brody-w-pigulce

Idealne ćwiczenie na szerokie bary! Podciąganie sztangi do brody w pigułce

Każdemu z nas trening barków kojarzy się z dobrym dopompowaniem wszystkich aktonów mięśni naramiennych, w szczególności części bocznych. Dobry trening barków to tony przerzuconego żelastwa i w efekcie maksymalizacja ukrwienia komórek. Jak zapewnić sobie możliwie największe ukrwienie barków i jednocześnie rozbudować kaptury? Warto sięgnąć po podciąganie sztangi do brody.

armwrestling-podstawowe-informacje-o-silowaniu-na-reke-aktualizacja-2020

Armwrestling – podstawowe informacje o siłowaniu na rękę | Aktualizacja 2020

Zobaczcie zasady obowiązujące w siłowaniu na rękę. Armwrestling nie jest tak oczywisty na jaki wygląda. Ten sport siłowy wymaga dobrego przygotowania i przemyślanej taktyki.

przykladowy-trening-fbw-jak-go-wykonac

Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Trening Full Body Workout to jedna z bardziej uniwersalnych aktywności fizycznych trafiająca w gusta wielu osób posiadających różne cele. Jak poprawnie ćwiczyć FBW i o czym warto pamiętać?

wyciskanie-hantli-lezac-technika-wzmacniania-miesni

Wyciskanie hantli leżąc | technika wzmacniania mięśni

Wyciskanie hantli leżąc to jedna z popularniejszych metod na wzmocnienie mięśni znajdujących się na długości całych rąk i klatki piersiowej. Jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia tego typu?