Rodzaje siłowni w Polsce

Rodzaje siłowni w Polsce

Każdy z nas ma o siłowni nieco inne wyobrażenie. Jedni z nas słysząc słowo siłownia widzą duży klub fitness, inni kameralną salę ze skromnym sprzętem do ćwiczeń, inni siłownię domową, a jeszcze inni siłownię pod chmurką przystosowaną do treningu typu street workout. Poznaj wszystkie rodzaje siłowni, które możesz spotkać w Polsce.

Polski rynek klubów fitness

Moda na treningi w Polsce wciąż rośnie. Jesteśmy coraz bardziej świadomi zagrożeń wynikających z prowadzenia pełnego stresu i napięcia siedzącego trybu życia. Nie tylko zdrowiej się odżywiamy, ale również sięgamy po rady specjalistów w zakresie sportu. Polska należy do jednego z najbardziej perspektywicznych rynków fitness w Europie. Siłownie i kluby fitness znajdują się w każdym większym mieście. Jest ich prawie 3 tysiące i są regularnie odwiedzane przez 3 miliony Polaków. Roczne przychody właścicieli polskich klubów fitness to prawie 4 miliardy złotych! Ponieważ perspektywa rozwoju branży fitness w Polsce jest bardzo pozytywna, powstają kolejne ośrodki oraz nowe formy treningowe. Większość z amatorów sportu wybiera tradycyjne siłownie, czyli albo duże kluby fitness albo małe, lokalne siłownie. Jednak na tym lista się nie kończy. Przed Polakami stoi więcej możliwości. Możemy trenować na siłowniach specjalistycznych (na przykład dla wspinaczy, trójboistów lub osób z wadą postawy, które potrzebują rehabilitacji i pomocy medycznej). Dzięki dofinansowaniom możemy się również cieszyć coraz większą liczbą miejsc, gdzie można ćwiczyć pod gołym niebem zupełnie za darmo. Gdyby tego było mało, w lasach i parkach powstają siłownie, które wpasowują się w krajobraz i umożliwiają trening blisko natury. A oprócz wszystkich powyższych możliwości coraz więcej siłowni powstaje… w naszych domach. Sklepy sportowe oferują dziesiątki narzędzi, które sprawią, że trening w zaciszu domowym jest profesjonalny i bezpieczny.

Rodzaje i typy siłowni w Polsce

Siłownia siłowni nierówna, zobaczcie czym różnią się podstawowe typy siłowni. Sprawdź i wybierz najlepszą do swoich potrzeb. 

Duża siłownia w klubie fitness

siłownia sieciówka duża komercyjna

Duże siłownie to rozwiązanie dla osób, które na treningu chcą czuć się anonimowo. Na dużej powierzchni ćwiczy wiele osób i każda z nich jest skupiona na swoim treningu. Popularne sieciówki znajdują się w punktach o bardzo dobrej lokalizacji. Z tego powodu korzystają z nich zwłaszcza osoby, które wybierają trening bezpośrednio przed, w trakcie lub po pracy. W weekendy tłumy są znacznie mniejsze.

Kameralna siłownia na osiedlu

mała kameralna osiedlowa siłownia

Osiedlowe siłownie największe oblężenie przechodzą wieczorami oraz w weekendy. Odwiedzają je stali klienci, którzy już po kilku treningach znają się między sobą i sympatycznie sobie gawędzą. Kameralne siłownie mają specyficzny rodzinny klimat, dzięki któremu czujemy się jak byśmy byli w domu. Z uwagi na mniejszą powierzchnię siłowni, czasem robi się naprawdę tłoczno.

Siłownie specjalistyczne

siłownia specjalistyczna dobra profesjonalna

Osoby o wyjątkowych potrzebach również znajdą coś dla siebie. Od niedawna pojawia się nowy rodzaj siłowni - siłownie specjalistyczne, które są ukierunkowane na rozwój w określonej dyscyplinie. Trenerzy siłowni specjalistycznych doskonale znają się na swoim fachu i udzielają porad, dzięki którym szybciej poprawisz swoje wyniki sportowe. Istnieją również siłownie specjalistyczne, które powstały z myślą o osobach z problemami zdrowotnymi. Ich wyposażenie pozwala na lepsze indywidualizowanie treningu. Pracownicy siłowni to rehabilitanci i fizjoterapeuci, którzy udzielają indywidualnych wskazówek jak bezpiecznie trenować i monitorują trening. Minusem tego rodzaju siłowni jest zazwyczaj wyższa opłata miesięczna. 

Siłownia pod chmurką

street workout siłownia drążki kalistenika

Osoby znudzone monotonnymi treningami w czterech ścianach wybierają aktywność fizyczną na świeżym powietrzu. Zwłaszcza popularna dyscyplina sportowa to street workout, czyli rozbudowana kalistenika wykorzystująca elementy infrastruktury publicznej. Dzięki różnym dofinansowaniom powstają coraz to nowe siłownie pod chmurką, gdzie możemy ćwiczyć zupełnie za darmo.

Siłownia domowa

siłownia domowa w domu 4 kąty mała

Brakuje ci czasu na treningi? Nie lubisz ćwiczyć wśród ludzi? Szkoda ci pieniędzy na karnet na siłownię? Kup sprzęt sportowy i ćwicz w domu! To jak będzie wyglądała twoja siłownia zależy tylko i wyłącznie od ciebie.

Karolina Szweda 2 20 października 2016  1940

Dodaj komentarz

  • Agnieszka
    24 października 2016
    Ja chciałabym mieć domową siłownię. Nie jakieś wielkie maszyny, ale kilka podstawowych... Jak na razie mam tylko rowerek stacjonarny i piłkę do fitnesu ;o
  • Patrycja
    21 października 2016
    Ku mojemu zaskoczeniu parę dni temu powstała u mnie na osiedlu siłownia plenerowa. Jeszcze nie miałam okazji z niej skorzystać, ale jest to chyba najcudowniejszy sposób na wyciągnięcie leniów z domu :)

Artykuły z kategorii: Trening siłowy

cardio-po-treningu-silowym-czy-warto

Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Zdania na temat cardio po treningu siłowym są podzielone, jednak nie ulega wątpliwości, że jest on nieodzownym elementem całej sesji. Kiedy robić ćwiczenia cardio i w jakim celu?

pas-treningowy-twoj-sprzymierzeniec-w-drodze-na-szczyt

Pas treningowy - Twój sprzymierzeniec w drodze na szczyt

W wielu ćwiczeniach siłowych nasz pas lędźwiowy poddawany jest mocnym przeciążeniom. Wielostawowe boje na siłowni mogą wywierać duży nacisk na nasz kręgosłup. By choć w niewielkim stopniu odciążyć nasz grzbiet i zwiększyć efektywność, warto sięgnąć po kulturystyczny pas treningowy. Czym tak naprawdę jest i jak go używać?

trening-na-drazku-czy-warto-go-robic

Trening na drążku - czy warto go robić?

Trening na drążku może mieć imponujące efekty, a powtarzany regularnie pozwala na kształtowanie różnych obszarów mięśni. Jak poprawnie wykonywać trening na drążku?

zapoznaj-sie-z-miejscami-do-cwiczen-silowych-w-gdansku

Zapoznaj się z miejscami do ćwiczeń siłowych w Gdańsku

Jesteś mieszkańcem Trójmiasta? Chciałbyś konkretniej poćwiczyć w Gdańsku lub w jego okolicach, ale nie wiesz, która siłownia jest najlepsza i która najbardziej będzie spełniała twoje wszystkie oczekiwania? My ci pomożemy. Poniżej przedstawiamy zestawienie najlepszych i sprawdzonych siłowni w Gdańsku.

rozciaganie-po-treningu-silowym-dlaczego-jest-tak-wazne

Rozciąganie po treningu siłowym - dlaczego jest tak ważne?

Ćwiczenia rozciągające po treningu mogą mieć ogromne znaczenie niezależnie od stopnia zaawansowania danej osoby. Jakie ćwiczenia na rozciąganie warto wykonywać? Czym grozi ich pominięcie?

wariacje-klasycznego-martwego-ciagu-pracujace-miesnie-i-inne-przydatne-informacje

Wariacje klasycznego martwego ciągu – pracujące mięśnie i inne przydatne informacje

Martwy ciąg jest chętnie wykonywanym ćwiczeniem przez większość ludzi trenujących na siłowni. Klasyczny martwy ciąg można wykonywać w różnych wariacjach np. na jednej nodze. Ćwiczenie niesamowicie angażuje do pracy większość mięśni ciała. Poznaj przydatne informacje o różnych wariacjach na temat martwego ciągu!

cwiczenia-na-barki-dla-poczatkujacych-hantle-i-sztangi

Ćwiczenia na barki dla początkujących – hantle i sztangi

Duża cześć osób uczęszczających na siłownię zapomina o rozwoju mięśni obręczy barkowej. Należy szczególnie uważać na barki, ponieważ łatwo można dorobić się kontuzji. Ćwiczenia na barki dla początkujących można wykonywać z użyciem sztangi lub hantli. Dowiedz się, jak powinien wyglądać prawidłowy trening barków dla początkujących za pomocą hantli i sztang.

silownia-dla-dzieci-czy-posylac-dziecko-na-silownie

Siłownia dla dzieci – czy posyłać dziecko na siłownię?

Treningi siłowe dla dzieci i młodzieży zawsze budzą kontrowersje. Czy siłownia dla dzieci jest dobrym pomysłem? Czy ćwiczenia nie wpłyną na rozwój dziecka? O wadach i zaletach chodzenia na siłownię przez dzieci i młodzież w dzisiejszym materiale!

na-czym-polega-wzmocnienie-fazowe

Na czym polega wzmocnienie fazowe?

To oczywiste, że sportowcy starają się wykorzystać każdą metodę, by poprawić własne wyniki. Takiemu celowi służy właśnie wzmocnienie fazowe. Najprościej rzecz ujmując – jest to podział cyklu treningowego na fazy. Czym jednak charakteryzuje się wzmocnienie fazowe i jak wprowadzić je we własnym treningu?

kulturystyka-witaminy-i-mineraly-jakie-suplementy-do-treningu

Kulturystyka witaminy i minerały – jakie suplementy do treningu?

Uprawianie kulturystyki wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym. Spożywanie węglowodanów, białek i tłuszczy nie wystarczy do zbudowania doskonałej muskulatury. Do prawidłowego funkcjonowania komórek mięśniowych niezbędne są także witaminy. Zobacz, dlaczego kulturyści sięgają po suplementy witaminowe. Trening siłowy jakie witaminy stosować? W jakich produktach można znaleźć witaminy dla kulturystów?

cardio-po-treningu-silowym-czy-warto

Cardio po treningu siłowym - czy warto?

Zdania na temat cardio po treningu siłowym są podzielone, jednak nie ulega wątpliwości, że jest on nieodzownym elementem całej sesji. Kiedy robić ćwiczenia cardio i w jakim celu?

pas-treningowy-twoj-sprzymierzeniec-w-drodze-na-szczyt

Pas treningowy - Twój sprzymierzeniec w drodze na szczyt

W wielu ćwiczeniach siłowych nasz pas lędźwiowy poddawany jest mocnym przeciążeniom. Wielostawowe boje na siłowni mogą wywierać duży nacisk na nasz kręgosłup. By choć w niewielkim stopniu odciążyć nasz grzbiet i zwiększyć efektywność, warto sięgnąć po kulturystyczny pas treningowy. Czym tak naprawdę jest i jak go używać?

trening-na-drazku-czy-warto-go-robic

Trening na drążku - czy warto go robić?

Trening na drążku może mieć imponujące efekty, a powtarzany regularnie pozwala na kształtowanie różnych obszarów mięśni. Jak poprawnie wykonywać trening na drążku?

zapoznaj-sie-z-miejscami-do-cwiczen-silowych-w-gdansku

Zapoznaj się z miejscami do ćwiczeń siłowych w Gdańsku

Jesteś mieszkańcem Trójmiasta? Chciałbyś konkretniej poćwiczyć w Gdańsku lub w jego okolicach, ale nie wiesz, która siłownia jest najlepsza i która najbardziej będzie spełniała twoje wszystkie oczekiwania? My ci pomożemy. Poniżej przedstawiamy zestawienie najlepszych i sprawdzonych siłowni w Gdańsku.

rozciaganie-po-treningu-silowym-dlaczego-jest-tak-wazne

Rozciąganie po treningu siłowym - dlaczego jest tak ważne?

Ćwiczenia rozciągające po treningu mogą mieć ogromne znaczenie niezależnie od stopnia zaawansowania danej osoby. Jakie ćwiczenia na rozciąganie warto wykonywać? Czym grozi ich pominięcie?

wariacje-klasycznego-martwego-ciagu-pracujace-miesnie-i-inne-przydatne-informacje

Wariacje klasycznego martwego ciągu – pracujące mięśnie i inne przydatne informacje

Martwy ciąg jest chętnie wykonywanym ćwiczeniem przez większość ludzi trenujących na siłowni. Klasyczny martwy ciąg można wykonywać w różnych wariacjach np. na jednej nodze. Ćwiczenie niesamowicie angażuje do pracy większość mięśni ciała. Poznaj przydatne informacje o różnych wariacjach na temat martwego ciągu!

cwiczenia-na-barki-dla-poczatkujacych-hantle-i-sztangi

Ćwiczenia na barki dla początkujących – hantle i sztangi

Duża cześć osób uczęszczających na siłownię zapomina o rozwoju mięśni obręczy barkowej. Należy szczególnie uważać na barki, ponieważ łatwo można dorobić się kontuzji. Ćwiczenia na barki dla początkujących można wykonywać z użyciem sztangi lub hantli. Dowiedz się, jak powinien wyglądać prawidłowy trening barków dla początkujących za pomocą hantli i sztang.

silownia-dla-dzieci-czy-posylac-dziecko-na-silownie

Siłownia dla dzieci – czy posyłać dziecko na siłownię?

Treningi siłowe dla dzieci i młodzieży zawsze budzą kontrowersje. Czy siłownia dla dzieci jest dobrym pomysłem? Czy ćwiczenia nie wpłyną na rozwój dziecka? O wadach i zaletach chodzenia na siłownię przez dzieci i młodzież w dzisiejszym materiale!

na-czym-polega-wzmocnienie-fazowe

Na czym polega wzmocnienie fazowe?

To oczywiste, że sportowcy starają się wykorzystać każdą metodę, by poprawić własne wyniki. Takiemu celowi służy właśnie wzmocnienie fazowe. Najprościej rzecz ujmując – jest to podział cyklu treningowego na fazy. Czym jednak charakteryzuje się wzmocnienie fazowe i jak wprowadzić je we własnym treningu?

kulturystyka-witaminy-i-mineraly-jakie-suplementy-do-treningu

Kulturystyka witaminy i minerały – jakie suplementy do treningu?

Uprawianie kulturystyki wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym. Spożywanie węglowodanów, białek i tłuszczy nie wystarczy do zbudowania doskonałej muskulatury. Do prawidłowego funkcjonowania komórek mięśniowych niezbędne są także witaminy. Zobacz, dlaczego kulturyści sięgają po suplementy witaminowe. Trening siłowy jakie witaminy stosować? W jakich produktach można znaleźć witaminy dla kulturystów?