Przyrząd lepszy od innych, który wybrać?

Przyrząd lepszy od innych, który wybrać?

Mało jest na świecie osób, które nie chciałyby mieć płaskiego brzucha. Istnieją oczywiście miłośnicy Rubensowskich kształtów, jednak z całą pewnością można ich zaliczyć do społecznej niszy. Cała reszta świata woli oglądać smukłe talie, pozbawione tak zwanych „fałdek miłości” (za które można partnera złapać i przyciągnąć do siebie).

Jeśli czytasz ten artykuł to mogę śmiało założyć, że niski poziom tłuszczu w ciele jest twoim celem. Dlatego pozwól, że spytam: Czy zdarzyło ci się stanąć przed dylematem wyboru maszyny do treningu aerobowego? Jeśli tak, to na pewno strasznie frustrujący był wybór pomiędzy całą masą rowerków, orbitreków, stepperów, bieżni i pozostałych wynalazków typu „ruchome schody”. Być może masz jeden ulubiony przyrząd, na którym ćwiczysz, być może zmieniasz je, wykonując na każdym treningu inne ćwiczenie kardio. Jak okazuje się, nie każde z nich daje identyczny efekt w postaci spalania tkanki tłuszczowej.

Bieżnia jest najlepsza..?

Wciąż jeszcze pokutuje przekonanie, że najlepszą metodą na szczupłą talięćwiczenia brzucha. No cóż, możesz wykonywać ich ile tylko chcesz, ale mięśnie brzucha nie staną widoczne, dopóki nie zmniejszysz ilości tkanki tłuszczowej. Dotyczy to również całej reszty ciała, nóg, ramion i łydek. Tak długo, jak pod skórą znajdować się będzie gruba warstwa tkanki tłuszczowej, nie może być mowy o smukłej talii czy zgrabnych nogach. Dlatego jeśli do tej pory aeroby nie były elementem twojego programu treningowego, albo były traktowane zbyt opieszale, czas zastanowić się nad wyborem tego jednego, który będzie stanowił podstawę twojego wysiłku ukierunkowanego na spalanie tłuszczu. I co ważniejsze, będzie skuteczniejsze od innych.

Opublikowano badanie, w którym naukowcy z Akademii Medycznej w Wisconsin postanowili sprawdzić, jak szybko spalają się kalorie podczas ćwiczeń o zróżnicowanej intensywności na różnych przyrządach do ćwiczeń aerobowych. Badali oni wydatek energetyczny podczas ćwiczeń na bieżni, orbitreku, rowerze stacjonarnym i  bieżni schodkowej w trzech wariantach intensywności, niskiej, umiarkowanej i wysokiej. Czy będzie dla Ciebie zaskoczeniem, że najsłabiej wypadł rowerek? Podczas treningu o najwyższej intensywności badani spalili w ciągu godziny „zaledwie” 500 kcal. Najlepiej wypadła bieżnia, na której biegacze spalili aż 850 kcal, natomiast pozostałe przyrządy umożliwiły utratę około 700 kcal, co w gruncie rzeczy też nie jest złym wynikiem.

Jak intensywnie należy ćwiczyć?
bieganie odchudzanie

To pierwsze pytanie, które należy sobie zadać podczas planowania treningów ukierunkowanych na spalanie tkanki tłuszczowej. Po przeczytaniu kilku artykułów w prasie czy internecie można szybko dojść do wniosku, że ile specjalistów, tyle metod. Co ciekawe, podejście do odchudzania zmienia się okresowo. Jeśli dziś eksperci trąbią, że najlepszy jest trening interwałowy, najprawdopodobniej za rok najskuteczniejszy będzie długotrwały trening o niskiej intensywności, a za dwa lata dwa krótkotrwałe treningi dziennie o wysokiej intensywności. Jeśli nie jesteś kulturystą to proces odchudzania masz znacznie uproszczony. Kulturyści, którzy i tak mają bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej muszą dobrać sobie dietę i intensywność treningów bardzo dokładnie, w przeciwnym razie zamiast tłuszczu, będą znikać mięśnie. Na szczęście zwykli śmiertelnicy, którym zależy jedynie na zmniejszeniu obwodu swojego pasa, powinni skupić się tylko i wyłącznie na tym, aby maksymalizować tempo spalania tkanki tłuszczowej. Nie oszukujmy się. Jeśli trenujesz przez 30 minut z intensywnością 50 procent maksimum, to spalisz więcej kalorii, niż trenując przez 20 minut. A kiedy ćwiczysz z intensywnością 70-80 procent, wydatek energetyczny będzie jeszcze większy.

Spalaj kalorie także po zakończeniu ćwiczeń!

Należy uświadomić sobie, że tkanka tłuszczowa spala się nie tylko podczas treningu, ale również i po jego zakończeniu. Podczas wysiłku fizycznego z podskórnych magazynów uwalniane są wolne kwasy tłuszczowe, które następnie zostają spalone, część z nich niezależnie od tego, czy wysiłek fizyczny trwa dalej, czy nie. W toku prowadzonych badań okazało się, że podczas trwających godzinę ćwiczeń, polegających na chodzeniu na bieżni, spalanie tłuszczu miało miejsce przez kolejne 20 godzin. Co ciekawe, średnia ilość spalania tłuszczu była identyczna zarówno w czasie wysiłku, jak i po jego zakończeniu. Oznacza to, że kiedy w czasie treningu spalasz 10 gramów tłuszczu, drugie tyle spala się w ciągu kolejnych 12 godzin.

Jeśli zależy Tobie na maksymalizacji osiąganych przez Ciebie efektów i dążysz do redukcji masy ciała, bez szczególnego oszczędzania mięśni, włącz jogging na bieżni do swojego programu treningowego. Trenuj ciężko i nie daj się zwieść specom mówiącym, że najlepszy jest trening taki czy inny. Najlepszy trening to ten, po skończeniu, którego cała twoja twarz i plecy są mokre, serce Ci bije jak szalone, a Ty masz świadomość tego, że dałeś z siebie wszystko.

To najlepsza recepta na sukces!


Artykuł przygotowany przez:
www: ProFi Fitness School
facebook: FB ProFi Fitness School

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 1 5 lutego 2019  1044

Dodaj komentarz

  • Angelina
    7 lutego 2019
    Hmm czy przyrządy są aż tak potrzebne? W moim przypadku wystarczy codzienny jogging z psem. Dzienna dawka aktywności fizycznej zapewniona. Do tego warto trzymać się wyznaczonej przez dietetyka diety i stosować jakiś suplement. Ja postawiłam na [spam] bo zawiera ekstrakt z zielonych ziaren kawy, dostarcza organizmowi niezbędnych witamin i chroni przed wystąpieniem efektu jojo.

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

jazda-na-rowerze-a-cellulit-odchudzaj-sie-i-zredukuj-pomaranczowa-skorke

Jazda na rowerze a cellulit: odchudzaj się i zredukuj pomarańczową skórkę

Nie od dziś wiadomo, że trening aerobowy może skutecznie wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej i cały proces odchudzania. Pozostaje trudniejszy temat, który większości kobiet zabiera sen z powiek: cellulit. Czy można ograć ten problem dzięki regularnym treningom na dwóch kółkach? Czy jazda na rowerze może pozytywnie wpłynąć na cellulit?

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

cwiczenia-na-posladki-i-uda-proste-patenty-bez-wychodzenia-z-domu

Ćwiczenia na pośladki i uda - proste patenty bez wychodzenia z domu!

Epidemia czy nie, o formę trzeba dbać! Niezależnie od twojego doświadczenia w treningu, możesz sprawdzić nasze ćwiczenia na pośladki i uda, które wykonasz w domu. Zamknięte siłownie to nie problem! Przekonaj się, jakie to proste i zadbaj o kształtne pośladki i jędrne uda już dziś!

zdrowy-sen-a-proces-odchudzania-sprawdz-co-musisz-wiedziec-na-temat-spania

Zdrowy sen a proces odchudzania: sprawdź, co musisz wiedzieć na temat… spania!

Wielu z nas zdaje się, że 8 godzin snu to magiczna granica wyspania się, bycia wypoczętym przez cały dzień i w pełni zregenerowanym. Okazuje się, że zdrowy sen nie jedno ma imię i nie dla wszystkich musi trwać tak samo długo. Z czego to wynika? I jak nasz sen może wpływać na proces odchudzania?

wrzuc-wyzszy-bieg-w-swoim-treningu-siegnij-po-cwiczenia-ze-skakanka

Wrzuć wyższy bieg w swoim treningu - sięgnij po ćwiczenia ze skakanką!

Niepozorny przyrząd treningowy, który znasz właściwie od najmłodszych lat. Ćwiczenia ze skakanką mogą być elementem bardzo intensywnego treningu na całe ciało. Zobacz, jak w prosty sposób wejść na wyższy poziom treningu i włącz skakankę do codziennej aktywności. Efekty przyjdą szybciej niż myślisz!

co-jest-lepsze-bieganie-czy-rower-fakty-i-mity-w-starciu-z-rzeczywistoscia

Co jest lepsze: bieganie czy rower? Fakty i mity w starciu z rzeczywistością

Na temat odchudzania powiedziano już chyba wszystko, jednak ilość pytań i ich kombinacji pozostawia spory niedosyt. Niezależnie, po jaką aktywność sięgniesz - bieganie czy rower - obie sprawdzą się dobrze, o ile podejdziesz do tego z głową. Jak zorganizować swój trening, by miał sens i przyniósł efekty?

otylosc-brzuszna-jak-poradzic-sobie-z-tym-problemem

Otyłość brzuszna - jak poradzić sobie z tym problemem?

Otyłość brzuszna to ogromny problem pojawiający się zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Problem ten z roku na rok staje się niestety coraz popularniejszy. Jaką dietę należy stosować w walce z otyłością brzuszną?

suplementy-na-redukcje-czyli-jak-szybciej-spalic-tluszcz

Suplementy na redukcję, czyli jak szybciej spalić tłuszcz

Zwykle podczas redukcji zależy nam na przyspieszeniu spalania tłuszczu lub zniwelowaniu uczucia zmęczenia i innych negatywnych objawów. W tym celu warto zastosować wybrane, ogólnodostępne środki. Jakie suplementy są najlepsze podczas redukcji?

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

jazda-na-rowerze-a-cellulit-odchudzaj-sie-i-zredukuj-pomaranczowa-skorke

Jazda na rowerze a cellulit: odchudzaj się i zredukuj pomarańczową skórkę

Nie od dziś wiadomo, że trening aerobowy może skutecznie wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej i cały proces odchudzania. Pozostaje trudniejszy temat, który większości kobiet zabiera sen z powiek: cellulit. Czy można ograć ten problem dzięki regularnym treningom na dwóch kółkach? Czy jazda na rowerze może pozytywnie wpłynąć na cellulit?

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

cwiczenia-na-posladki-i-uda-proste-patenty-bez-wychodzenia-z-domu

Ćwiczenia na pośladki i uda - proste patenty bez wychodzenia z domu!

Epidemia czy nie, o formę trzeba dbać! Niezależnie od twojego doświadczenia w treningu, możesz sprawdzić nasze ćwiczenia na pośladki i uda, które wykonasz w domu. Zamknięte siłownie to nie problem! Przekonaj się, jakie to proste i zadbaj o kształtne pośladki i jędrne uda już dziś!

zdrowy-sen-a-proces-odchudzania-sprawdz-co-musisz-wiedziec-na-temat-spania

Zdrowy sen a proces odchudzania: sprawdź, co musisz wiedzieć na temat… spania!

Wielu z nas zdaje się, że 8 godzin snu to magiczna granica wyspania się, bycia wypoczętym przez cały dzień i w pełni zregenerowanym. Okazuje się, że zdrowy sen nie jedno ma imię i nie dla wszystkich musi trwać tak samo długo. Z czego to wynika? I jak nasz sen może wpływać na proces odchudzania?

wrzuc-wyzszy-bieg-w-swoim-treningu-siegnij-po-cwiczenia-ze-skakanka

Wrzuć wyższy bieg w swoim treningu - sięgnij po ćwiczenia ze skakanką!

Niepozorny przyrząd treningowy, który znasz właściwie od najmłodszych lat. Ćwiczenia ze skakanką mogą być elementem bardzo intensywnego treningu na całe ciało. Zobacz, jak w prosty sposób wejść na wyższy poziom treningu i włącz skakankę do codziennej aktywności. Efekty przyjdą szybciej niż myślisz!

co-jest-lepsze-bieganie-czy-rower-fakty-i-mity-w-starciu-z-rzeczywistoscia

Co jest lepsze: bieganie czy rower? Fakty i mity w starciu z rzeczywistością

Na temat odchudzania powiedziano już chyba wszystko, jednak ilość pytań i ich kombinacji pozostawia spory niedosyt. Niezależnie, po jaką aktywność sięgniesz - bieganie czy rower - obie sprawdzą się dobrze, o ile podejdziesz do tego z głową. Jak zorganizować swój trening, by miał sens i przyniósł efekty?

otylosc-brzuszna-jak-poradzic-sobie-z-tym-problemem

Otyłość brzuszna - jak poradzić sobie z tym problemem?

Otyłość brzuszna to ogromny problem pojawiający się zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Problem ten z roku na rok staje się niestety coraz popularniejszy. Jaką dietę należy stosować w walce z otyłością brzuszną?

suplementy-na-redukcje-czyli-jak-szybciej-spalic-tluszcz

Suplementy na redukcję, czyli jak szybciej spalić tłuszcz

Zwykle podczas redukcji zależy nam na przyspieszeniu spalania tłuszczu lub zniwelowaniu uczucia zmęczenia i innych negatywnych objawów. W tym celu warto zastosować wybrane, ogólnodostępne środki. Jakie suplementy są najlepsze podczas redukcji?