Przyrząd lepszy od innych, który wybrać?

Przyrząd lepszy od innych, który wybrać?

Mało jest na świecie osób, które nie chciałyby mieć płaskiego brzucha. Istnieją oczywiście miłośnicy Rubensowskich kształtów, jednak z całą pewnością można ich zaliczyć do społecznej niszy. Cała reszta świata woli oglądać smukłe talie, pozbawione tak zwanych „fałdek miłości” (za które można partnera złapać i przyciągnąć do siebie).

Jeśli czytasz ten artykuł to mogę śmiało założyć, że niski poziom tłuszczu w ciele jest twoim celem. Dlatego pozwól, że spytam: Czy zdarzyło ci się stanąć przed dylematem wyboru maszyny do treningu aerobowego? Jeśli tak, to na pewno strasznie frustrujący był wybór pomiędzy całą masą rowerków, orbitreków, stepperów, bieżni i pozostałych wynalazków typu „ruchome schody”. Być może masz jeden ulubiony przyrząd, na którym ćwiczysz, być może zmieniasz je, wykonując na każdym treningu inne ćwiczenie kardio. Jak okazuje się, nie każde z nich daje identyczny efekt w postaci spalania tkanki tłuszczowej.

Bieżnia jest najlepsza..?

Wciąż jeszcze pokutuje przekonanie, że najlepszą metodą na szczupłą talięćwiczenia brzucha. No cóż, możesz wykonywać ich ile tylko chcesz, ale mięśnie brzucha nie staną widoczne, dopóki nie zmniejszysz ilości tkanki tłuszczowej. Dotyczy to również całej reszty ciała, nóg, ramion i łydek. Tak długo, jak pod skórą znajdować się będzie gruba warstwa tkanki tłuszczowej, nie może być mowy o smukłej talii czy zgrabnych nogach. Dlatego jeśli do tej pory aeroby nie były elementem twojego programu treningowego, albo były traktowane zbyt opieszale, czas zastanowić się nad wyborem tego jednego, który będzie stanowił podstawę twojego wysiłku ukierunkowanego na spalanie tłuszczu. I co ważniejsze, będzie skuteczniejsze od innych.

Opublikowano badanie, w którym naukowcy z Akademii Medycznej w Wisconsin postanowili sprawdzić, jak szybko spalają się kalorie podczas ćwiczeń o zróżnicowanej intensywności na różnych przyrządach do ćwiczeń aerobowych. Badali oni wydatek energetyczny podczas ćwiczeń na bieżni, orbitreku, rowerze stacjonarnym i  bieżni schodkowej w trzech wariantach intensywności, niskiej, umiarkowanej i wysokiej. Czy będzie dla Ciebie zaskoczeniem, że najsłabiej wypadł rowerek? Podczas treningu o najwyższej intensywności badani spalili w ciągu godziny „zaledwie” 500 kcal. Najlepiej wypadła bieżnia, na której biegacze spalili aż 850 kcal, natomiast pozostałe przyrządy umożliwiły utratę około 700 kcal, co w gruncie rzeczy też nie jest złym wynikiem.

Jak intensywnie należy ćwiczyć?
bieganie odchudzanie

To pierwsze pytanie, które należy sobie zadać podczas planowania treningów ukierunkowanych na spalanie tkanki tłuszczowej. Po przeczytaniu kilku artykułów w prasie czy internecie można szybko dojść do wniosku, że ile specjalistów, tyle metod. Co ciekawe, podejście do odchudzania zmienia się okresowo. Jeśli dziś eksperci trąbią, że najlepszy jest trening interwałowy, najprawdopodobniej za rok najskuteczniejszy będzie długotrwały trening o niskiej intensywności, a za dwa lata dwa krótkotrwałe treningi dziennie o wysokiej intensywności. Jeśli nie jesteś kulturystą to proces odchudzania masz znacznie uproszczony. Kulturyści, którzy i tak mają bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej muszą dobrać sobie dietę i intensywność treningów bardzo dokładnie, w przeciwnym razie zamiast tłuszczu, będą znikać mięśnie. Na szczęście zwykli śmiertelnicy, którym zależy jedynie na zmniejszeniu obwodu swojego pasa, powinni skupić się tylko i wyłącznie na tym, aby maksymalizować tempo spalania tkanki tłuszczowej. Nie oszukujmy się. Jeśli trenujesz przez 30 minut z intensywnością 50 procent maksimum, to spalisz więcej kalorii, niż trenując przez 20 minut. A kiedy ćwiczysz z intensywnością 70-80 procent, wydatek energetyczny będzie jeszcze większy.

Spalaj kalorie także po zakończeniu ćwiczeń!

Należy uświadomić sobie, że tkanka tłuszczowa spala się nie tylko podczas treningu, ale również i po jego zakończeniu. Podczas wysiłku fizycznego z podskórnych magazynów uwalniane są wolne kwasy tłuszczowe, które następnie zostają spalone, część z nich niezależnie od tego, czy wysiłek fizyczny trwa dalej, czy nie. W toku prowadzonych badań okazało się, że podczas trwających godzinę ćwiczeń, polegających na chodzeniu na bieżni, spalanie tłuszczu miało miejsce przez kolejne 20 godzin. Co ciekawe, średnia ilość spalania tłuszczu była identyczna zarówno w czasie wysiłku, jak i po jego zakończeniu. Oznacza to, że kiedy w czasie treningu spalasz 10 gramów tłuszczu, drugie tyle spala się w ciągu kolejnych 12 godzin.

Jeśli zależy Tobie na maksymalizacji osiąganych przez Ciebie efektów i dążysz do redukcji masy ciała, bez szczególnego oszczędzania mięśni, włącz jogging na bieżni do swojego programu treningowego. Trenuj ciężko i nie daj się zwieść specom mówiącym, że najlepszy jest trening taki czy inny. Najlepszy trening to ten, po skończeniu, którego cała twoja twarz i plecy są mokre, serce Ci bije jak szalone, a Ty masz świadomość tego, że dałeś z siebie wszystko.

To najlepsza recepta na sukces!


Artykuł przygotowany przez:
www: ProFi Fitness School
facebook: FB ProFi Fitness School

admin 1 5 lutego 2019  < 1000

Dodaj komentarz

  • Angelina
    7 lutego 2019
    Hmm czy przyrządy są aż tak potrzebne? W moim przypadku wystarczy codzienny jogging z psem. Dzienna dawka aktywności fizycznej zapewniona. Do tego warto trzymać się wyznaczonej przez dietetyka diety i stosować jakiś suplement. Ja postawiłam na [spam] bo zawiera ekstrakt z zielonych ziaren kawy, dostarcza organizmowi niezbędnych witamin i chroni przed wystąpieniem efektu jojo.

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

omin-korki-i-podkrec-metabolizm-indoor-cycling-w-pigulce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

bieznia-domowa-biegaj-nie-wychodzac-z-domu

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

niechciany-tluszczyk-jak-szybko-schudnac-z-brzucha-i-ud-w-miesiac

Niechciany tłuszczyk – jak szybko schudnąć z brzucha i ud w miesiąc?

Wiele osób boryka się z niechcianym tłuszczykiem zalegającym na brzuchu. Niektórzy starają się za wszelką cenę szybko schudnąć z brzucha. Istnieją pewne ćwiczenia, które pozwalają szybko schudnąć z brzucha i ud nawet w miesiąc! Dowiedz się, jak schudnąć z brzucha i ud.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.

omin-korki-i-podkrec-metabolizm-indoor-cycling-w-pigulce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

bieznia-domowa-biegaj-nie-wychodzac-z-domu

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

niechciany-tluszczyk-jak-szybko-schudnac-z-brzucha-i-ud-w-miesiac

Niechciany tłuszczyk – jak szybko schudnąć z brzucha i ud w miesiąc?

Wiele osób boryka się z niechcianym tłuszczykiem zalegającym na brzuchu. Niektórzy starają się za wszelką cenę szybko schudnąć z brzucha. Istnieją pewne ćwiczenia, które pozwalają szybko schudnąć z brzucha i ud nawet w miesiąc! Dowiedz się, jak schudnąć z brzucha i ud.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.