Przyrząd lepszy od innych, który wybrać?

Przyrząd lepszy od innych, który wybrać?

Mało jest na świecie osób, które nie chciałyby mieć płaskiego brzucha. Istnieją oczywiście miłośnicy Rubensowskich kształtów, jednak z całą pewnością można ich zaliczyć do społecznej niszy. Cała reszta świata woli oglądać smukłe talie, pozbawione tak zwanych „fałdek miłości” (za które można partnera złapać i przyciągnąć do siebie).

Jeśli czytasz ten artykuł to mogę śmiało założyć, że niski poziom tłuszczu w ciele jest twoim celem. Dlatego pozwól, że spytam: Czy zdarzyło ci się stanąć przed dylematem wyboru maszyny do treningu aerobowego? Jeśli tak, to na pewno strasznie frustrujący był wybór pomiędzy całą masą rowerków, orbitreków, stepperów, bieżni i pozostałych wynalazków typu „ruchome schody”. Być może masz jeden ulubiony przyrząd, na którym ćwiczysz, być może zmieniasz je, wykonując na każdym treningu inne ćwiczenie kardio. Jak okazuje się, nie każde z nich daje identyczny efekt w postaci spalania tkanki tłuszczowej.

Bieżnia jest najlepsza..?

Wciąż jeszcze pokutuje przekonanie, że najlepszą metodą na szczupłą talięćwiczenia brzucha. No cóż, możesz wykonywać ich ile tylko chcesz, ale mięśnie brzucha nie staną widoczne, dopóki nie zmniejszysz ilości tkanki tłuszczowej. Dotyczy to również całej reszty ciała, nóg, ramion i łydek. Tak długo, jak pod skórą znajdować się będzie gruba warstwa tkanki tłuszczowej, nie może być mowy o smukłej talii czy zgrabnych nogach. Dlatego jeśli do tej pory aeroby nie były elementem twojego programu treningowego, albo były traktowane zbyt opieszale, czas zastanowić się nad wyborem tego jednego, który będzie stanowił podstawę twojego wysiłku ukierunkowanego na spalanie tłuszczu. I co ważniejsze, będzie skuteczniejsze od innych.

Opublikowano badanie, w którym naukowcy z Akademii Medycznej w Wisconsin postanowili sprawdzić, jak szybko spalają się kalorie podczas ćwiczeń o zróżnicowanej intensywności na różnych przyrządach do ćwiczeń aerobowych. Badali oni wydatek energetyczny podczas ćwiczeń na bieżni, orbitreku, rowerze stacjonarnym i  bieżni schodkowej w trzech wariantach intensywności, niskiej, umiarkowanej i wysokiej. Czy będzie dla Ciebie zaskoczeniem, że najsłabiej wypadł rowerek? Podczas treningu o najwyższej intensywności badani spalili w ciągu godziny „zaledwie” 500 kcal. Najlepiej wypadła bieżnia, na której biegacze spalili aż 850 kcal, natomiast pozostałe przyrządy umożliwiły utratę około 700 kcal, co w gruncie rzeczy też nie jest złym wynikiem.

Jak intensywnie należy ćwiczyć?
bieganie odchudzanie

To pierwsze pytanie, które należy sobie zadać podczas planowania treningów ukierunkowanych na spalanie tkanki tłuszczowej. Po przeczytaniu kilku artykułów w prasie czy internecie można szybko dojść do wniosku, że ile specjalistów, tyle metod. Co ciekawe, podejście do odchudzania zmienia się okresowo. Jeśli dziś eksperci trąbią, że najlepszy jest trening interwałowy, najprawdopodobniej za rok najskuteczniejszy będzie długotrwały trening o niskiej intensywności, a za dwa lata dwa krótkotrwałe treningi dziennie o wysokiej intensywności. Jeśli nie jesteś kulturystą to proces odchudzania masz znacznie uproszczony. Kulturyści, którzy i tak mają bardzo niski poziom tkanki tłuszczowej muszą dobrać sobie dietę i intensywność treningów bardzo dokładnie, w przeciwnym razie zamiast tłuszczu, będą znikać mięśnie. Na szczęście zwykli śmiertelnicy, którym zależy jedynie na zmniejszeniu obwodu swojego pasa, powinni skupić się tylko i wyłącznie na tym, aby maksymalizować tempo spalania tkanki tłuszczowej. Nie oszukujmy się. Jeśli trenujesz przez 30 minut z intensywnością 50 procent maksimum, to spalisz więcej kalorii, niż trenując przez 20 minut. A kiedy ćwiczysz z intensywnością 70-80 procent, wydatek energetyczny będzie jeszcze większy.

Spalaj kalorie także po zakończeniu ćwiczeń!

Należy uświadomić sobie, że tkanka tłuszczowa spala się nie tylko podczas treningu, ale również i po jego zakończeniu. Podczas wysiłku fizycznego z podskórnych magazynów uwalniane są wolne kwasy tłuszczowe, które następnie zostają spalone, część z nich niezależnie od tego, czy wysiłek fizyczny trwa dalej, czy nie. W toku prowadzonych badań okazało się, że podczas trwających godzinę ćwiczeń, polegających na chodzeniu na bieżni, spalanie tłuszczu miało miejsce przez kolejne 20 godzin. Co ciekawe, średnia ilość spalania tłuszczu była identyczna zarówno w czasie wysiłku, jak i po jego zakończeniu. Oznacza to, że kiedy w czasie treningu spalasz 10 gramów tłuszczu, drugie tyle spala się w ciągu kolejnych 12 godzin.

Jeśli zależy Tobie na maksymalizacji osiąganych przez Ciebie efektów i dążysz do redukcji masy ciała, bez szczególnego oszczędzania mięśni, włącz jogging na bieżni do swojego programu treningowego. Trenuj ciężko i nie daj się zwieść specom mówiącym, że najlepszy jest trening taki czy inny. Najlepszy trening to ten, po skończeniu, którego cała twoja twarz i plecy są mokre, serce Ci bije jak szalone, a Ty masz świadomość tego, że dałeś z siebie wszystko.

To najlepsza recepta na sukces!


Artykuł przygotowany przez:
www: ProFi Fitness School
facebook: FB ProFi Fitness School

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 1 5 lutego 2019  1639

Dodaj komentarz

  • Angelina
    7 lutego 2019
    Hmm czy przyrządy są aż tak potrzebne? W moim przypadku wystarczy codzienny jogging z psem. Dzienna dawka aktywności fizycznej zapewniona. Do tego warto trzymać się wyznaczonej przez dietetyka diety i stosować jakiś suplement. Ja postawiłam na [spam] bo zawiera ekstrakt z zielonych ziaren kawy, dostarcza organizmowi niezbędnych witamin i chroni przed wystąpieniem efektu jojo.

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spalacze-tluszczu-sprawdzonym-sposobem-na-odchudzanie

Spalacze tłuszczu sprawdzonym sposobem na odchudzanie?

Skuteczny sposób na odchudzanie to temat, który powraca we wszystkich środkach masowego przekazu jak bumerang. Skala problemu otyłości, powoduje, że na rynku pojawiają się nowe, dotychczas nieznane metody. Niewiele z nich przynosi upragnione efekty. Jednym ze sposób na pozbycie się nadprogramowych kilogramów są spalacze tłuszczu. Czym są spalacze tłuszczu? Czy warto je stosować i czy są bezpieczne? I w końcu jakie są opinie lekarzy na ten temat? Dzięki nam dowiesz się wszystkiego na temat spalaczy tłuszczu.

dowiedz-sie-czym-jest-trening-metaboliczny

Dowiedz się, czym jest trening metaboliczny

Jesteś na diecie redukcyjnej lub myślisz o schudnięciu, ale od lat nie potrafisz tego dokonać? Może warto zainteresować się treningiem metabolicznym, który przyspiesza metabolizm. Dowiedz się, na czym polega ten rodzaj ćwiczeń i wprowadź go do swojej aktywności fizycznej.

hiit-czy-mit-czyli-wszystko-o-treningach-odchudzajacych

HIIT czy mit – czyli wszystko o treningach odchudzających

Odpowiednio zbilansowana dieta i aktywność fizyczna to czynniki, które są kluczowe w walce o wymarzoną sylwetkę. W dobie coraz większej świadomości ludzi, pojawiają się nowe, dotychczas nieznane sposoby na pozbycie się nadprogramowych kalorii z organizmu.

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

spalacze-tluszczu-sprawdzonym-sposobem-na-odchudzanie

Spalacze tłuszczu sprawdzonym sposobem na odchudzanie?

Skuteczny sposób na odchudzanie to temat, który powraca we wszystkich środkach masowego przekazu jak bumerang. Skala problemu otyłości, powoduje, że na rynku pojawiają się nowe, dotychczas nieznane metody. Niewiele z nich przynosi upragnione efekty. Jednym ze sposób na pozbycie się nadprogramowych kilogramów są spalacze tłuszczu. Czym są spalacze tłuszczu? Czy warto je stosować i czy są bezpieczne? I w końcu jakie są opinie lekarzy na ten temat? Dzięki nam dowiesz się wszystkiego na temat spalaczy tłuszczu.

dowiedz-sie-czym-jest-trening-metaboliczny

Dowiedz się, czym jest trening metaboliczny

Jesteś na diecie redukcyjnej lub myślisz o schudnięciu, ale od lat nie potrafisz tego dokonać? Może warto zainteresować się treningiem metabolicznym, który przyspiesza metabolizm. Dowiedz się, na czym polega ten rodzaj ćwiczeń i wprowadź go do swojej aktywności fizycznej.

hiit-czy-mit-czyli-wszystko-o-treningach-odchudzajacych

HIIT czy mit – czyli wszystko o treningach odchudzających

Odpowiednio zbilansowana dieta i aktywność fizyczna to czynniki, które są kluczowe w walce o wymarzoną sylwetkę. W dobie coraz większej świadomości ludzi, pojawiają się nowe, dotychczas nieznane sposoby na pozbycie się nadprogramowych kalorii z organizmu.

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!