Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Trening Full Body Workout to jedna z bardziej uniwersalnych aktywności fizycznych trafiająca w gusta wielu osób posiadających różne cele. Jak poprawnie ćwiczyć FBW i o czym warto pamiętać?

Trening FBW - czym jest?

Trening FBW, czyli Full Body Workout to aktywność fizyczna realizowana zarówno w celu rozbudowania masy mięśniowej, jak i w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej czy zwiększania siły. Ćwiczenia tego typu są niezwykle uniwersalne, dzięki czemu mogą korzystać z nich zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Full Body Workout jest również doskonałym pomysłem dla osób początkujących, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z siłownią. Wówczas należy jednak pamiętać o odpowiednim dostosowaniu intensywności ćwiczeń do własnych możliwości.

Przykładowy trening FBW

Skomponowanie skutecznego i bezpiecznego treningu Full Body Workout wymaga znajomości podstawowych zasad realizowania tej aktywności fizycznej. Nie należy bowiem ćwiczyć częściej niż 3 razy w tygodniu. Ludzki organizm potrzebuje czasu na regenerację, a jego zbyt częste obciążanie może doprowadzić do wystąpienia kontuzji i innych problemów tego typu. Osoby początkujące powinny natomiast zwrócić uwagę na odpowiednie dostosowanie intensywności treningu Full Body Workout do swoich możliwości.

Przykładowy trening FBW na masę

Treningi Full Body Workout na masę zazwyczaj obejmują około 4-5 serii po 6-8 powtórzeń. Jest to optymalna liczba pozwalająca na szybkie zbudowanie widocznej tkanki mięśniowej. Przerwy pomiędzy poszczególnymi seriami powinny wynosić od 60 do 90 sekund. Są to jednak tylko sugestie, ponieważ przed rozpoczęciem treningu warto zorientować się we własnych możliwościach i dostosować intensywność ćwiczeń do swoich potrzeb.

Przykładowy trening FBW na redukcję
przykładowy trening fbw

Trening FBW na redukcję zazwyczaj obejmuje ćwiczenia wymagające zastosowania nieco mniejszych ciężarów niż w przypadku opcji na masę. Wówczas konieczne jest jednak wykonanie większej ilości powtórzeń, których liczba wynosi około 15. Przerwy pomiędzy poszczególnymi seriami powinny natomiast trwać od 30 do 40 sekund. Wówczas możliwe jest uzyskanie pożądanych efektów w stosunkowo bezpieczny sposób.

Przykładowy trening FBW na siłę

Trening FBW może mieć na celu również zwiększenie siły osoby ćwiczącej. Wówczas należy wykonywać odpowiednie ćwiczenia w 5 seriach po 5 powtórzeń. Jest to jednak opcja dla bardziej zaawansowanych osób, wymagająca dysponowania imponującą wytrzymałością fizyczną, dlatego ćwiczący dopiero rozpoczynający swoją przygodę z Full Body Workout powinni skupić się na nieco łatwiejszych wariantach.

Przykładowy trening FBW dla początkujących

Przed rozpoczęciem treningów Full Body Workout należy zorientować się we własnych możliwościach i ograniczeniach. Na tej podstawie można dobrać odpowiedni plan ćwiczeniowy pozwalający na szybkie i bezpieczne osiągnięcie zamierzonych rezultatów. W tym celu można skorzystać z licznych harmonogramów treningów dostępnych w Internecie, skorzystać z pomocy trenera lub samodzielnie dopasować aktywność fizyczną do swoich potrzeb.

Przykładowy trening FBW - plan

Plany poszczególnych treningów Full Body Workout różnią się w zależności od ich celów. Zwykle są to takie aspekty, jak liczba powtórzeń czy długość przerw pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami. Jednak w przypadku wszystkich rodzajów trening FBW obejmuje około 5 serii i może być wykonywany 3 razy w ciągu tygodnia. Pozostały czas należy przeznaczyć na regenerację organizmu.

Przykładowy trening FBW dla zaawansowanych

Treningi Full Body Workout dla zaawansowanych zazwyczaj są znacznie bardziej wymagające niż klasyczne opcje na masę czy rzeźbę. Wówczas konieczne jest dysponowanie imponującą wytrzymałością fizyczną pozwalającą na wykonywanie dużej ilości powtórzeń w stosunkowo krótkim czasie. W Internecie znaleźć można wiele przykładowych treningów FBW dla zaawansowanych, dzięki czemu każdy ćwiczący znajdzie coś dla siebie.

Nikola Łuszyńska 0 14 stycznia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

top-najpopularniejszych-cwiczen-na-drazku-aktualizacja-2020

Top najpopularniejszych ćwiczeń na drążku | AKTUALIZACJA 2020

Drążek jest przyrządem, który znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach sportu m.in. street workoucie, kalistenice, treningach siłowych czy gimnastyce. Oto zestawienie najczęściej wykonywanych ćwiczeń na drążku dla początkujących i nie tylko. Zobacz, jak je prawidłowo wykonywać oraz co można dzięki nim osiągnąć.

ktora-kreatyna-dostepna-na-rynku-jest-najlepsza-na-mase

Która kreatyna dostępna na rynku jest najlepsza na masę?

Kreatyna to jeden z suplementów pozwalających na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej. Która ogólnodostępna kreatyna jest najlepsza i umożliwia osiągnięcie najbardziej zadowalających efektów?

idealne-cwiczenie-na-szerokie-bary-podciaganie-sztangi-do-brody-w-pigulce

Idealne ćwiczenie na szerokie bary! Podciąganie sztangi do brody w pigułce

Każdemu z nas trening barków kojarzy się z dobrym dopompowaniem wszystkich aktonów mięśni naramiennych, w szczególności części bocznych. Dobry trening barków to tony przerzuconego żelastwa i w efekcie maksymalizacja ukrwienia komórek. Jak zapewnić sobie możliwie największe ukrwienie barków i jednocześnie rozbudować kaptury? Warto sięgnąć po podciąganie sztangi do brody.

armwrestling-podstawowe-informacje-o-silowaniu-na-reke-aktualizacja-2020

Armwrestling – podstawowe informacje o siłowaniu na rękę | Aktualizacja 2020

Zobaczcie zasady obowiązujące w siłowaniu na rękę. Armwrestling nie jest tak oczywisty na jaki wygląda. Ten sport siłowy wymaga dobrego przygotowania i przemyślanej taktyki.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

top-najpopularniejszych-cwiczen-na-drazku-aktualizacja-2020

Top najpopularniejszych ćwiczeń na drążku | AKTUALIZACJA 2020

Drążek jest przyrządem, który znalazł szerokie zastosowanie w różnych dziedzinach sportu m.in. street workoucie, kalistenice, treningach siłowych czy gimnastyce. Oto zestawienie najczęściej wykonywanych ćwiczeń na drążku dla początkujących i nie tylko. Zobacz, jak je prawidłowo wykonywać oraz co można dzięki nim osiągnąć.

ktora-kreatyna-dostepna-na-rynku-jest-najlepsza-na-mase

Która kreatyna dostępna na rynku jest najlepsza na masę?

Kreatyna to jeden z suplementów pozwalających na przyspieszenie przyrostu masy mięśniowej. Która ogólnodostępna kreatyna jest najlepsza i umożliwia osiągnięcie najbardziej zadowalających efektów?

idealne-cwiczenie-na-szerokie-bary-podciaganie-sztangi-do-brody-w-pigulce

Idealne ćwiczenie na szerokie bary! Podciąganie sztangi do brody w pigułce

Każdemu z nas trening barków kojarzy się z dobrym dopompowaniem wszystkich aktonów mięśni naramiennych, w szczególności części bocznych. Dobry trening barków to tony przerzuconego żelastwa i w efekcie maksymalizacja ukrwienia komórek. Jak zapewnić sobie możliwie największe ukrwienie barków i jednocześnie rozbudować kaptury? Warto sięgnąć po podciąganie sztangi do brody.

armwrestling-podstawowe-informacje-o-silowaniu-na-reke-aktualizacja-2020

Armwrestling – podstawowe informacje o siłowaniu na rękę | Aktualizacja 2020

Zobaczcie zasady obowiązujące w siłowaniu na rękę. Armwrestling nie jest tak oczywisty na jaki wygląda. Ten sport siłowy wymaga dobrego przygotowania i przemyślanej taktyki.

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.