Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Przykładowy trening FBW – jak go wykonać?

Trening Full Body Workout to jedna z bardziej uniwersalnych aktywności fizycznych trafiająca w gusta wielu osób posiadających różne cele. Jak poprawnie ćwiczyć FBW i o czym warto pamiętać?

Trening FBW - czym jest?

Trening FBW, czyli Full Body Workout to aktywność fizyczna realizowana zarówno w celu rozbudowania masy mięśniowej, jak i w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej czy zwiększania siły. Ćwiczenia tego typu są niezwykle uniwersalne, dzięki czemu mogą korzystać z nich zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Full Body Workout jest również doskonałym pomysłem dla osób początkujących, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z siłownią. Wówczas należy jednak pamiętać o odpowiednim dostosowaniu intensywności ćwiczeń do własnych możliwości.

Przykładowy trening FBW

Skomponowanie skutecznego i bezpiecznego treningu Full Body Workout wymaga znajomości podstawowych zasad realizowania tej aktywności fizycznej. Nie należy bowiem ćwiczyć częściej niż 3 razy w tygodniu. Ludzki organizm potrzebuje czasu na regenerację, a jego zbyt częste obciążanie może doprowadzić do wystąpienia kontuzji i innych problemów tego typu. Osoby początkujące powinny natomiast zwrócić uwagę na odpowiednie dostosowanie intensywności treningu Full Body Workout do swoich możliwości.

Przykładowy trening FBW na masę

Treningi Full Body Workout na masę zazwyczaj obejmują około 4-5 serii po 6-8 powtórzeń. Jest to optymalna liczba pozwalająca na szybkie zbudowanie widocznej tkanki mięśniowej. Przerwy pomiędzy poszczególnymi seriami powinny wynosić od 60 do 90 sekund. Są to jednak tylko sugestie, ponieważ przed rozpoczęciem treningu warto zorientować się we własnych możliwościach i dostosować intensywność ćwiczeń do swoich potrzeb.

Przykładowy trening FBW na redukcję
przykładowy trening fbw

Trening FBW na redukcję zazwyczaj obejmuje ćwiczenia wymagające zastosowania nieco mniejszych ciężarów niż w przypadku opcji na masę. Wówczas konieczne jest jednak wykonanie większej ilości powtórzeń, których liczba wynosi około 15. Przerwy pomiędzy poszczególnymi seriami powinny natomiast trwać od 30 do 40 sekund. Wówczas możliwe jest uzyskanie pożądanych efektów w stosunkowo bezpieczny sposób.

Przykładowy trening FBW na siłę

Trening FBW może mieć na celu również zwiększenie siły osoby ćwiczącej. Wówczas należy wykonywać odpowiednie ćwiczenia w 5 seriach po 5 powtórzeń. Jest to jednak opcja dla bardziej zaawansowanych osób, wymagająca dysponowania imponującą wytrzymałością fizyczną, dlatego ćwiczący dopiero rozpoczynający swoją przygodę z Full Body Workout powinni skupić się na nieco łatwiejszych wariantach.

Przykładowy trening FBW dla początkujących

Przed rozpoczęciem treningów Full Body Workout należy zorientować się we własnych możliwościach i ograniczeniach. Na tej podstawie można dobrać odpowiedni plan ćwiczeniowy pozwalający na szybkie i bezpieczne osiągnięcie zamierzonych rezultatów. W tym celu można skorzystać z licznych harmonogramów treningów dostępnych w Internecie, skorzystać z pomocy trenera lub samodzielnie dopasować aktywność fizyczną do swoich potrzeb.

Przykładowy trening FBW - plan

Plany poszczególnych treningów Full Body Workout różnią się w zależności od ich celów. Zwykle są to takie aspekty, jak liczba powtórzeń czy długość przerw pomiędzy poszczególnymi ćwiczeniami. Jednak w przypadku wszystkich rodzajów trening FBW obejmuje około 5 serii i może być wykonywany 3 razy w ciągu tygodnia. Pozostały czas należy przeznaczyć na regenerację organizmu.

Przykładowy trening FBW dla zaawansowanych

Treningi Full Body Workout dla zaawansowanych zazwyczaj są znacznie bardziej wymagające niż klasyczne opcje na masę czy rzeźbę. Wówczas konieczne jest dysponowanie imponującą wytrzymałością fizyczną pozwalającą na wykonywanie dużej ilości powtórzeń w stosunkowo krótkim czasie. W Internecie znaleźć można wiele przykładowych treningów FBW dla zaawansowanych, dzięki czemu każdy ćwiczący znajdzie coś dla siebie.

Nikola Łuszyńska 0 14 stycznia 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening Siłowy

squats-alternative-wyprobuj-przysiadow-z-hantlami-i-dopompuj-miesnie-nog

Squats alternative - wypróbuj przysiadów z hantlami i dopompuj mięśnie nóg!

Wydawać by się mogło, że na trening nóg składają się te same ćwiczenia i być może to jest powodem częstego pomijania tej partii mięśniowej w tygodniowym rozkładzie ćwiczeń. Okazuje się, że liczba ćwiczeń jest dosyć obszerna, a samych przysiadów jest ponad 10 kombinacji. Sprawdź przysiady z hantlami i zobacz, jak łatwo wycisnąć więcej z treningu!

szrugsy-z-hantlami-twoj-przepis-na-kaptury-jak-postronki

Szrugsy z hantlami - twój przepis na kaptury jak postronki!

Typowy trening domatora czy kilka ćwiczeń na maszynach to za mało. Imponującą muskulaturę i atletyczną sylwetkę można wykuć tylko przy kompleksowym treningu całego ciała z wykorzystaniem różnorodnych bodźców. Zobacz, jak wykonać szrugsy z hantlami i zbudować kaptury niewielkim kosztem.

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

miej-odwage-na-wiecej-pas-kulturystyczny-recepta-na-lepsze-wyniki

Miej odwagę na więcej! Pas kulturystyczny receptą na lepsze wyniki

Nawet jeśli nie odczuwasz bólu podczas złożonych ćwiczeń, możesz pożałować niektórych decyzji za kilka lat. Przeciążenia, jakim poddawany jest cały kręgosłup podczas treningu siłowego, przekraczają niekiedy jego potencjał kinetyczny. Spróbuj ćwiczeń z pasem kulturystycznym i ciesz się coraz lepszymi wynikami!

suplementy-na-mase-miesniowa-ktore-sa-najlepsze

Suplementy na masę mięśniową - które są najlepsze?

Podczas budowania masy mięśniowej wiele osób decyduje się na stosowanie wybranych suplementów. Niektóre z nich są bowiem w stanie znacznie przyspieszyć oczekiwany efekt. Jakie suplementy tego typu są najlepsze?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

squats-alternative-wyprobuj-przysiadow-z-hantlami-i-dopompuj-miesnie-nog

Squats alternative - wypróbuj przysiadów z hantlami i dopompuj mięśnie nóg!

Wydawać by się mogło, że na trening nóg składają się te same ćwiczenia i być może to jest powodem częstego pomijania tej partii mięśniowej w tygodniowym rozkładzie ćwiczeń. Okazuje się, że liczba ćwiczeń jest dosyć obszerna, a samych przysiadów jest ponad 10 kombinacji. Sprawdź przysiady z hantlami i zobacz, jak łatwo wycisnąć więcej z treningu!

szrugsy-z-hantlami-twoj-przepis-na-kaptury-jak-postronki

Szrugsy z hantlami - twój przepis na kaptury jak postronki!

Typowy trening domatora czy kilka ćwiczeń na maszynach to za mało. Imponującą muskulaturę i atletyczną sylwetkę można wykuć tylko przy kompleksowym treningu całego ciała z wykorzystaniem różnorodnych bodźców. Zobacz, jak wykonać szrugsy z hantlami i zbudować kaptury niewielkim kosztem.

kreatyna-na-redukcji-komu-sluzy-i-w-jaki-sposob-powinno-sie-ja-przyjmowac

Kreatyna na redukcji - komu służy i w jaki sposób powinno się ją przyjmować?

Kreatyna na redukcji to dosyć kontrowersyjny temat. Wiąże się on głównie z możliwością powodowania niekorzystnego zatrzymywania wody w organizmie przez ten suplement. Czy jest to prawda i w jaki sposób należy przyjmować kreatynę na redukcji?

miej-odwage-na-wiecej-pas-kulturystyczny-recepta-na-lepsze-wyniki

Miej odwagę na więcej! Pas kulturystyczny receptą na lepsze wyniki

Nawet jeśli nie odczuwasz bólu podczas złożonych ćwiczeń, możesz pożałować niektórych decyzji za kilka lat. Przeciążenia, jakim poddawany jest cały kręgosłup podczas treningu siłowego, przekraczają niekiedy jego potencjał kinetyczny. Spróbuj ćwiczeń z pasem kulturystycznym i ciesz się coraz lepszymi wynikami!

suplementy-na-mase-miesniowa-ktore-sa-najlepsze

Suplementy na masę mięśniową - które są najlepsze?

Podczas budowania masy mięśniowej wiele osób decyduje się na stosowanie wybranych suplementów. Niektóre z nich są bowiem w stanie znacznie przyspieszyć oczekiwany efekt. Jakie suplementy tego typu są najlepsze?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.