Przygotowanie do gimnastyki - sylwetki gimnastyczne

Przygotowanie do gimnastyki - sylwetki gimnastyczne

Chcesz rozpocząć przygodę z kalisteniką czyli tzw. Street workout? A może interesuje Cię gimnastyka i akrobatyka? Tak czy inaczej zanim przystąpisz do robienia akrobacji, salt i innych trudnych manewrów ciałem musisz wzmocnić core czyli brzuch, plecy i lędźwie. Zobacz trening przygotowujący do gimnastyki czyli sylwetki gimnastyczne.

Sylwetki gimnastyczne - zalety treningu

Trening sylwetek gimnastycznych wykonuje się jako wstęp do gimnastyki i akrobatyki i Street workout. Ćwiczenie sylwetek nie jest trudne, taki trening jest dobry nie tylko dla osób chcących robić ambitne akrobacje ale to dobre ćwiczenie dla osób cierpiących na nadwagę oraz ból pleców.

Ćwiczenie sylwetek skutecznie spala kalorie i pomaga w redukowani tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia są wykonywanie izometryczne bez obciążania aparatu ruchowego. Sprawdzą się więc również u osób z wadami postawy (krzywy kręgosłup).

Szukasz specjalisty od treningu gimnastycznego? Sprawdź naszą bazę trenerów i instruktorów sportowych

gimnastyka i akrobatyka

Sylwetki gimnastyczne co to i jakie efekty daje ich trening?

Ćwiczenie sylwetek gimnastycznych wzmacnia wszystkie mięśnie brzucha. W tym mięśnie głębokie brzucha które są trudne do ćwiczenia w tradycyjny sposób (za pomocą brzuszków). Sylwetki poprawiają stabilizację odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz lędźwi i bioder. To dobre ćwiczenie które nie zajmuje dużo czasu, szybko przynosi efekty (przy regularnym treningu). Można je wykonywać w domu, wystarczy tylko zaopatrzyć się w matę do jogi. Masz siedzący tryb życia, bolą cię plecy – wykonuj sylwetki gimnastyczne przez 10 minut w domu 3 razy w tygodniu a pozbędziesz się problemów z plecami :)

Sylwetki gimnastyczne są podstawą wykonywania elementów gimnastycznych. Przygotowują do wykonywania m.in. hollow body, stania na rękach, flagi i innych trudnych postaw znanych z akrobatyki. Włączając sylwetki gimnastyczne w swój plan treningowy zdecydowanie szybciej opanujesz inne elementy gimnastyczne. Dodatkowo dzięki stabilizacji poszczególne postawy gimnastyczne będą wyglądały lepiej bez uciekających pleców, wygięć i innych problemów z postawą.

Gdzie wykorzystuje się sylwetki gimnastyczne?

Oczywiście w gimnastyce i akrobatyce. Jednak jest to trening wykorzystywany również w kalistenice, fizjoterapii oraz treningu personalnym. Po czym poznasz że sylwetki są dobrym treningiem? Bo są szeroko wykorzystywane w pilatesie, fitnessie, na zajęciach w siłowniach, a nawet stanowią elementy ćwiczeń jogi.

Sylwetki gimnastyczne a odchudzanie

Wykonywanie sylwetek jest ćwiczeniem izometrycznym i izotonicznym. Jest to średnio intensywny wysiłek fizyczny. Trening podnosi puls i temperaturę ciała, zdecydowanie przyśpiesza metabolizm powodując szybsze spalanie kalorii. 10 minut treningu sylwetek gimnastycznych to wydatek nawet 100 kcal.

Podstawowe sylwetki gimnastyczne dla początkujących

Trening sylwetek gimnastycznych najlepiej wykonywać na macie, grubym dywanie lub innym miękkim podłożu. Dodatkowo przyda się stoper do odmierzania czasu poszczególnych ćwiczeń. Początkujący najlepiej jeżeli będą wykonywali ćwiczenie sylwetek przed lustrem lub z pomocą trenera personalnego by wyeliminować błędy. Przypominam że o ile trening sylwetek jest bezpieczny i mogą go wykonywać również seniorzy i osoby z ograniczoną mobilnością, o tyle źle robione ćwiczenia mogą zaszkodzić. Błędy na samym początku ćwiczenia sylwetek gimnastycznych pojawiają się u każdego dlatego warto jest je już na samym początku poprawiać.

Przykładowe sylwetki gimnastyczne na trening core

Sylwetek gimnastycznych jest bardzo dużo. Nie sposób wymienić wszystkich. Dlatego poniżej znajdziesz kilka przykładowych sylwetek gimnastycznych od najłatwiejszych po trudne dla bardziej zaawansowanych.

Lista praktycznych sylwetek gimnastycznych 

Wznosy tułowia w leżeniu na brzuchu (na plecy) tzw. kołyska

wznosy tułowia sylwetka gimnastyczna

 

Unoszenie tłowia z nogami w górze i lędźwiami płasko na macie (na brzuch)

sylwetka gimnastyczna łatwa

 

Popularne ćwiczenie na brzuch "deska" również jest zaliczane do sylwetek gimnastycznych

ćwiczenie brzucha deska sylwetka

 

Aby trening był kompletny należy trenowac wszystkie partie mieśńi tułowia, w tym mięśnie skośne

ćwiczenie brzucha w podporze

W tym cwiczeniu zaczynamy od siadu w podporze z uniesionymi nogami. Następnie przenosząc ciężar na jedną stronę ze spiętymi pośladkami prostujemy lekko nogi. 

trening brzucha w podporze 2

 

Sylwetka gimnastyczna Hollow Body pozycja wyjściowa

sylwetka gimnastyczna hollow body 1

 

Pozycja hollow body uniesienie odcinka piersiowego i nóg

pozycja hollow body 2 uniesienie

Te ćwiczenia gimnastyczne należy powtarzać tak często jak to tylko możliwe. Ogranizm adoptuje się do poszczególnych ruchów i tylko ciągłe powtarzanie treningu może przynieśc zamierzone efekty.

 

Czytaj więcej: Gimnastyka artystyczna charakterystyka

Marcin Lemański 3 16 sierpnia 2016  6552

Dodaj komentarz

  • Jan
    20 lipca 2017
    Pamiętam "kołyskę" ze szkoły :D
  • Gienia
    20 lipca 2017
    Warto zainteresować się gimnastyką, szczególnie jak się jest starszym. Bo można potrenować nad ogólną sprawnością
  • 20 lipca 2017
    Całkiem tego sporo

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

sila-i-sprawnosc-poznaj-kalistenike

Siła i sprawność – poznaj kalistenikę!

Istnieje bardzo duża różnorodność ćwiczeń kształtujących naszą sylwetkę. Do wykonania niektórych potrzebujemy specjalnych sprzętów. Zazwyczaj są one bardzo drogie i dostępne jedynie na siłowni. W takim razie, w jaki sposób rozpoczać przygodę z ćwiczeniami bez ponoszenia dużych kosztów? Odpowiedź jest prosta – ćwiczenia kalisteniczne. Możesz je wykonywać w domowych warunkach!

dobry-trener-personalny-rzeszow-ceny-i-opinie

Dobry trener personalny Rzeszów - ceny i opinie

Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego trenera personalnego w Rzeszowie? Jakie są opinie o trenerach z tego miasta? Ile kosztują usługi trenera osobistego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule. Po jego przeczytaniu będziesz wiedział, jak znaleźć odpowiedniego trenera osobistego w Rzeszowie.

turbo-spalacz-interwalowy-trening-odchudzajacy

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

trening-relaksacyjny-sposob-na-stres-i-zmeczenie

Trening relaksacyjny – sposób na stres i zmęczenie

W dzisiejszych czasach na każdym kroku jesteśmy narażeni na stresujące sytuacje. Mówi się, że stres jest jedną z najgorszych chorób towarzyszących rozwojowi społeczeństwa. Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z nim jest trening relaksacyjny.

cwiczenia-dla-kobiet-na-szczuple-uda-i-posladki

Ćwiczenia dla kobiet na szczupłe uda i pośladki!

Wiele kobiet marzy o szczupłych udach i pięknych pośladkach. Jest to jeden z głównych powodów, dla których zaczynają się przygody z siłownią. Przedstawimy Ci ćwiczenia, które sprawią, że Twoje uda i pośladki będą jeszcze piękniejsze!

treningi-fitness-gdansk-jak-znalezc-najlepsze-zajecia

Treningi fitness Gdańsk – jak znaleźć najlepsze zajęcia?

Każde większe i mniejsze polskie miasto notuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o nowe kluby fitness, siłownie i trenerów personalnych. W gąszczu ofert trudno jest znaleźć tę najlepszą. Podpowiadamy, jak wybrać klub fitness w Gdańsku i na jakie zajęcia się zapisać.

mobility-trening-sposob-na-zwiekszenie-mobilnosci

Mobility trening – sposób na zwiększenie mobilności

Oprócz typowych treningów siłowych musimy także pamiętać o mobility training. Praca nad mobilnością jest bardzo ważna – zwiększa naszą wytrzymałość fizyczną np. utrzymanie sztangi nad głową czy utrzymanie łokci w przysiadzie z wykorzystaniem sztangi z przodu. W tym artykule przedstawimy Ci kilka ćwiczeń poprawiających Twoją mobilność.

slackline-wszystko-co-powinienes-wiedziec

Slackline - wszystko co powinieneś wiedzieć

Wiele osób pamięta z dzieciństwa zabawę „podłoga to lawa” - podobne zasady występują w Slackline. Cała zabawa polega na utrzymaniu równowagi podczas przechodzeniu przez linę wykonując przy tym niesamowite tricki. Jeśli chciałbyś rozpocząć przygodę z tą niesamowitą dyscypliną – to jest to artykuł dla Ciebie.

przysiady-ze-sztanga-na-barkach-jak-prawidlowo-je-wykonywac

Przysiady ze sztangą na barkach – jak prawidłowo je wykonywać?

Zależy Ci na zwiększeniu masy mięśniowej w szybkim czasie? Mamy na to sposób, wykonuj przysiady ze sztangą na barkach! Jest to jedno z najbardziej popularnych ćwiczeń na ujędrnienie nóg i pośladków. Angażuje wiele partii mięśni i daje niesamowite efekty.

pomysly-na-uliczny-trening-street-workout-cwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

sila-i-sprawnosc-poznaj-kalistenike

Siła i sprawność – poznaj kalistenikę!

Istnieje bardzo duża różnorodność ćwiczeń kształtujących naszą sylwetkę. Do wykonania niektórych potrzebujemy specjalnych sprzętów. Zazwyczaj są one bardzo drogie i dostępne jedynie na siłowni. W takim razie, w jaki sposób rozpoczać przygodę z ćwiczeniami bez ponoszenia dużych kosztów? Odpowiedź jest prosta – ćwiczenia kalisteniczne. Możesz je wykonywać w domowych warunkach!

dobry-trener-personalny-rzeszow-ceny-i-opinie

Dobry trener personalny Rzeszów - ceny i opinie

Zastanawiasz się jak znaleźć dobrego trenera personalnego w Rzeszowie? Jakie są opinie o trenerach z tego miasta? Ile kosztują usługi trenera osobistego? Odpowiedzi na te wszystkie pytania znajdziesz w naszym artykule. Po jego przeczytaniu będziesz wiedział, jak znaleźć odpowiedniego trenera osobistego w Rzeszowie.

turbo-spalacz-interwalowy-trening-odchudzajacy

Turbo spalacz - interwałowy trening odchudzający

Jeśli chcesz spalić tłuszcz w rekordowo szybkim tempie, zastosuj jeden z najczęściej wybieranych form treningowych. Zamień swoje kalorie na energię do wykonywania intensywnych ćwiczeń. Poznaj interwały!

trening-relaksacyjny-sposob-na-stres-i-zmeczenie

Trening relaksacyjny – sposób na stres i zmęczenie

W dzisiejszych czasach na każdym kroku jesteśmy narażeni na stresujące sytuacje. Mówi się, że stres jest jedną z najgorszych chorób towarzyszących rozwojowi społeczeństwa. Jednym ze sposobów na poradzenie sobie z nim jest trening relaksacyjny.

cwiczenia-dla-kobiet-na-szczuple-uda-i-posladki

Ćwiczenia dla kobiet na szczupłe uda i pośladki!

Wiele kobiet marzy o szczupłych udach i pięknych pośladkach. Jest to jeden z głównych powodów, dla których zaczynają się przygody z siłownią. Przedstawimy Ci ćwiczenia, które sprawią, że Twoje uda i pośladki będą jeszcze piękniejsze!

treningi-fitness-gdansk-jak-znalezc-najlepsze-zajecia

Treningi fitness Gdańsk – jak znaleźć najlepsze zajęcia?

Każde większe i mniejsze polskie miasto notuje tendencję wzrostową jeśli chodzi o nowe kluby fitness, siłownie i trenerów personalnych. W gąszczu ofert trudno jest znaleźć tę najlepszą. Podpowiadamy, jak wybrać klub fitness w Gdańsku i na jakie zajęcia się zapisać.

mobility-trening-sposob-na-zwiekszenie-mobilnosci

Mobility trening – sposób na zwiększenie mobilności

Oprócz typowych treningów siłowych musimy także pamiętać o mobility training. Praca nad mobilnością jest bardzo ważna – zwiększa naszą wytrzymałość fizyczną np. utrzymanie sztangi nad głową czy utrzymanie łokci w przysiadzie z wykorzystaniem sztangi z przodu. W tym artykule przedstawimy Ci kilka ćwiczeń poprawiających Twoją mobilność.

slackline-wszystko-co-powinienes-wiedziec

Slackline - wszystko co powinieneś wiedzieć

Wiele osób pamięta z dzieciństwa zabawę „podłoga to lawa” - podobne zasady występują w Slackline. Cała zabawa polega na utrzymaniu równowagi podczas przechodzeniu przez linę wykonując przy tym niesamowite tricki. Jeśli chciałbyś rozpocząć przygodę z tą niesamowitą dyscypliną – to jest to artykuł dla Ciebie.