Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

Trening z gumami oporowymi – co daje?

Gumy oporowe to nic innego jak długie i cienkie gumy wykonywane z trwałego materiału o rożnym oporze. Trening z wykorzystaniem gum oporowych to aktywność, dzięki której zaangażować można wszystkie mięśnie poszczególnych partii ciała. Gumy oporowe przede wszystkim odpowiedzialne są za modelowanie i wzmocnienie sylwetki. Dlatego stosunkowo częściej wykorzystywane są przez kobiety, jednak to nie jedyny powód częstszego wykorzystywania ich przez panie. W ciele kobiety przeważają włókna wolnokurczliwe, co oznacza, że są w stanie wykonywać więcej powtórzeń przy mniejszym obciążeniu.

Gumy oporowe dostępne są w wielu kolorach, które najczęściej są odpowiednikiem stawianego oporu. Zazwyczaj im dłuższa guma tym większy opór. Najbardziej uniwersalną klasyfikację można przedstawić następująco:

  • Gumy lekkie (5-10kg), wykorzystywane przy ćwiczeniach rozciągających, relaksacyjnych, zarówno w przypadku początkujących osób, pracujących nad poprawną techniką ćwiczeń, jak i osób wykorzystujących je jako dodatek do obciążenia

  • Gumy średnie (10-15kg)

  • Gumy mocne (15-25kg)

Trening z gumami oporowymi – efekty

Gumy oporowe w głównej mierze odpowiedzialne są za wspomniane wcześniej modelowanie i wzmocnienie sylwetki, jednak to nie wszystko. Efektów jest znacznie więcej, przede wszystkim ćwicząc regularnie można:

  • Zbudować masę mięśniową – gumy oporowe, mogą być wykorzystywane zarówno jako dodatkowy bodziec treningowy, angażujący mięśnie głębokie, poprawiające m.in. posturę ciała, jak i konkretny zamiennik hantli, czy innego obciążenia

  • Zrzucić zbędne kilogramy – podobnie jak w przypadku innych aktywności fizycznych, trening z gumami oporowymi to szansa na pozbycie się nadprogramowych kilogramów

  • Poprawić jakość, jędrność i kondycje skóry

  • Urozmaicić treningi

Trening z gumami oporowymi w domu a na siłowni
trening gumy oporowe

Gumy oporowe wykorzystywać można zarówno w domu, jak i na siłowni. Niezbyt wysokie wymagania co do infrastruktury czy miejsca na trening sprawia, że często ćwiczenia wykonywane są w domu. Wystarczy kawałek podłogi, mata do ćwiczeń, plan treningowy i odpowiednia technika. W zasobach Internetu znaleźć można szereg filmów instruktażowych, które pokazują jak poprawnie wykonywać poszczególne ćwiczenia na konkretne partie ciała. Wśród najbardziej powszechnych domowych ćwiczeń wymienia się: przysiady, wykroki, rozpiętki, czy pompki.

Trening z gumami oporowymi dla mężczyzn

Gumy oporowe świetnie sprawdzają się także w przypadku mężczyzn i treningów bardziej siłowych. Często wykorzystywane są jako dodatkowe obciążenie na siłowni pozwalające wyizolować konkretną partię mięśniową. Uniwersalność gum oporowych sprawia, że podczas treningu mięśnie poddawane są innym obciążeniom (m.in. aktywowane są mięśnie głębokie). Co więcej, gumy o większym oporze to także świetni zamiennik dla tradycyjnych przyrządów wykorzystywanych przez mężczyzn na siłowni.  

Gumowy oporowe – podsumowanie

Głównymi argumentami przemawiającymi za gumami oporowymi są ich efektywność, funkcjonalność i cena. Koszt zakupu kilku gum treningowych dobrej jakości nie przekracza zazwyczaj 100 zł, co w połączeniu z funkcjonalnością i możliwością zrobienia treningu w zaciszu mieszkania sprawia, że jest to godna uwagi alternatywa. Szereg ogólnodostępnych filmików instruktażowych sprawia, że osoba ćwicząca bez pomocy osoby trzeciej jest w stanie przeprowadzić efektywny trening, który w połączeniu z regularnością jest w stanie przynieść upragnione efekty! Chcesz spróbować? Nie czekaj długo na efekty, zaczynając trenować już dziś.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 24 lutego 2022  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

trenuj-po-mistrzowsku

Trenuj po mistrzowsku

Ifografika przedstawiająca ćwiczenia na podstawowe grupy mięsni i ich działanie na poszczególne partie włókien. Przydatne w mistrzowskim treningu.

trenuj-po-mistrzowsku-cz-2

Trenuj po mistrzowsku cz. 2

Najlepsze ćwiczenia na nogi. Pełen trening siłowy na uda, łydki i pośladki. Infografika - ćwiczenia i odpowiadające im grupy mięśni nóg.

podciaganie-na-drazku-jedno-z-najlepszych-cwiczen-z-masa-wlasnego-ciala

Podciąganie na drążku – jedno z najlepszych ćwiczeń z masą własnego ciała

Poradnik: Podciąganie na drążku dla początkujących. Zalety podciągania można wymieniać długo, wzmocnienie mięśni ramion szczególnie bicepsów, pleców oraz brzucha. Poprawia siłę chwytu, wyczucie równowagi, a samo ćwiczenie jest mało kontuzyjne. Ale co jeśli nigdy się nie podciągałeś? Od czego zacząć?

trening-klatki-piersiowej-w-domu-pompki-8-tygodniowy-program

Trening klatki piersiowej w domu: pompki 8 tygodniowy program

Plan treningowy oparty na popularnych pompkach dla osób chcących rozpocząć przygodę z treningiem oraz tych, którzy wracają do formy po dłuższej przerwie. Zobacz jak skutecznie wzmocnić klatkę piersiową ćwicząc w domu.

kulturystyka-piekno-w-sile

Kulturystyka - piękno w sile

Rozbudowana klatka piersiowa, szerokie plecy, wyraźnie zarysowane bicepsy i tricepsy, kaloryfer na brzuchu, muskularne nogi. Widzisz mężczyznę? To stereotyp. Kulturystykę i bodybuilding uprawia się niezależnie od płci. To nie tylko sport, ale dbałość o harmonijny rozwój ciała i dążenie do piękna.