Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej

Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej

Pozbądź się boczków – trening na spalanie tkanki tłuszczowej Nadmiar tkanki tłuszczowej „wylewający” się ze spodni jest zmorą wielu kobiet. Zdarza się, że cała sylwetka jest pięknie wyrzeźbiona, a jedynym mankamentem są boczki… Jak sobie z nimi poradzić? Oto ćwiczenia, które pomogą spalić tkankę tłuszczową w tym obszarze.

Poznaj wroga – skąd się biorą boczki?

Pod pojęciem ‘boczki’ kryje się nic innego jak tkanka tłuszczowa (napęczniałe adipocyty). Zbieranie się tłuszczu w tym obszarze ściśle wiąże się z genetyką i potrzebami dawnych ludzi. Mianowicie dawniej boczki służyły do magazynowania energii na wypadek głodu. Dziś ten problem został rozwiązany, ale nieestetyczne boczki zostały.

Boczki powstają z podobnych powodów, co całość tkanki tłuszczowej. Ich przyczyną jest zwykle naddatek kaloryczny w stosunku do wydatku energetycznego. Zdarza się jednak, że ich pojawienie się jest związane z zaburzeniami metabolicznymi.

 

Błędy w diecie = boczki

- Zbyt duża ilość cukrów rafineryjnych w diecie;

- Zbyt duża ilość tłuszczów trans w diecie;

- Nieregularny czas posiłków;

- Jedzenie słodkich bądź tłustych kolacji;

- Zbyt duża ilość białej mąki w diecie;

- Jedzenie przetworzonej żywności.

 

Walcz z boczkami dietą!
jak pozbyć się boczków

Nieodpowiedni sposób odżywiania prowadzi do powstawania boczków – to fakt. Pierwszym krokiem w niwelowaniu tkanki tłuszczowej w tym obszarze powinna więc być zmiana diety. Ważne, by zawierała ona duże ilości warzyw i owoców oraz artykuły pełnoziarniste. Na początek warto wprowadzić podstawowy zdrowy sposób odżywiania. Istotne jest także powstrzymywanie się od picia podczas posiłków. Napoje spowalniają bowiem procesy trawienne. Tym samym ułatwione zostaje odkładanie się tkanki tłuszczowej. Należy także pamiętać o odpowiednim czasie ostatniego posiłku przed snem (2-3 godziny).

Dieta pomagająca w pozbyciu się boczków przyjaźni się z produktami o niskim indeksie glikemicznym. Dozwolone są artykuły poniżej wartości 55.

 

Walcz z boczkami treningiem!
sposoby na boczki

Spalanie tkanki tłuszczowej jest możliwe dzięki aktywności fizycznej. Temu celowi służy głównie trening cardio. Dobre efekty można uzyskać zatem dzięki ćwiczeniom, takim jak m.in. skakanie na skakance, burpees, mountain climbers, bieganie czy jeździe na rowerze.

Nie da się niestety spalić tkanki tłuszczowej z danego obszaru w izolacji. Trening na likwidację boczków musi więc zawierać się w ćwiczeniach angażujących całe ciało. Dobrym sposobem jest spacerowanie, pływanie czy jazda na rowerku stacjonarnym. Co więcej, z boczkami świetnie poradzi sobie trening z hula hopem.

 

Koniec z boczkami – ćwiczenia

1. Skłony. Stań wyprostowana w dość szerokim rozkroku. Wykonuj naprzemienne skłony do obu nóg. Wykonaj 30 powtórzeń tego ćwiczenia.

2. Nożyce pionowe. Połóż się na plecach, ręce ułóż wzdłuż ciała. Unieś obie nogi lekko nad ziemię i wykonuj naprzemienne wymachy nimi. Wykonaj 30 powtórzeń tego ćwiczenia.

3. Brzuszki skośne. Połóż się na plecach, ręce ułóż z tylnej strony szyi. Ruch polega na unoszeniu tułowia tak, by łokciem dotknąć podłoża obok przeciwległego kolana. Powtórz ćwiczenie na drugą stronę ciała. Wykonaj 20 powtórzeń tego ćwiczenia.

 

Trener personalny – osobisty ekspert od spalania tkanki tłuszczowej

Odchudzanie, spalanie tkanki tłuszczowej z danej partii ciała czy walka z boczkami – to niektóre z wielu celów treningowych, które stawiają sobie kobiety. Samodzielne ćwiczenia mogą przynieść zamierzone efekty. Zwykle jednak jest to długotrwały i trudny proces. Doskonałym wyjściem jest skorzystanie z usług trenera personalnego. Profesjonalny instruktor osobisty powinien zlecić wykonanie badań składu ciała. Dzięki niemu można ocenić m.in. ilość tkanki tłuszczowej w organizmie. Tym samym możliwe jest ułożenie skuteczniejszego treningu. Trening personalny to także korzyści motywacyjne!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 2 3 września 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Daria
    7 listopada 2018
    No niestety, piękne ciało wymaga poświęceń i pracy nad sobą
  • Alina
    3 września 2018
    Jakby to było takie proste, to już żadna z nas by tych boczków nie miała

Artykuły z kategorii: Trening

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

bezpieczenstwo-i-higiena-w-pigulce-jak-zadbac-o-swoje-stawy-podczas-treningow

Bezpieczeństwo i higiena w pigułce: jak zadbać o swoje stawy podczas treningów?

Choć w istocie stawy to ruchome połączenia kości, należy pamiętać, że nadmierny wysiłek może szybko doprowadzić do stanów zapalnych czy kontuzji. Ważne jest odpowiednie podejście do wysiłku i diety, aby cały proces treningowy był jak najbardziej optymalny. Zobacz, jak zadbać o swoje stawy podczas treningów i nie martw się o swoją kondycję za kilka lat.

jak-powinno-sie-trenowac-przy-nadcisnieniu

Jak powinno się trenować przy nadciśnieniu?

Choroby układu krążenia i serca są nam nieobce w dzisiejszej rzeczywistości. To, że regularna aktywność fizyczna może im zapobiec jest jasne. Jak jednak powinno się trenować, jeśli już cierpi się na nadciśnienie? Zobacz, jakie sporty są bezpieczne przy tej chorobie serca.

odwodnienie-czyli-najwiekszy-wrog-sportowca-jak-go-pokonac

Odwodnienie, czyli największy wróg sportowca. Jak go pokonać?

Podczas intensywnego treningu metabolizm przyspiesza nawet dwudziestokrotnie. Zwiększa się temperatura ciała, a tym samym wypacanie wody i soli mineralnych z organizmu. Odwodnienie może prowadzić do znacznego osłabienia organizmu, a nawet zagrożenia życia. Zobacz, jak skutecznie nawadniać organizm, by ustrzec się skutków odwodnienia.

trening-tlenowy-czy-beztlenowy-ktory-rodzaj-wysilku-lepiej-sie-sprawdzi

Trening tlenowy czy beztlenowy: który rodzaj wysiłku lepiej się sprawdzi?

Wiele osób podchodzi do form organizacji treningu zero-jedynkowo. Przyjmuje się, że skoro dana forma treningowa działa, inna mogłaby nie dać takiego efektu. Tymczasem sprawa jest bardziej złożona i trudno jednoznacznie stwierdzić, która forma wysiłku będzie lepsza. To jak: trening tlenowy czy beztlenowy?

zestresowany-trening-czy-stres-ma-wplyw-na-aktywnosc-fizyczna

Zestresowany trening – czy stres ma wpływ na aktywność fizyczną?

W obecnych czasach bardzo trudno o całkowite wyzbycie się stresu. Dzięki treningom można jednak skutecznie zmniejszyć jego poziom – to jasne. W jaki sposób stres wpływa na efekty treningu? Czy może powodować pogorszenie wyników sportowych?

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?