Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

Street workout | Co to jest?

Street workout to aktywność fizyczna, polegająca na wykorzystaniu zabudowy miejskiej np. barierek, ławek i trzepaków. Wykonywane ćwiczenia są oparte na elementach kalisteniki. Wykorzystywane są w takich sportach jak: parkour, atletyka czy sztuki walki.

Główne skupiska osób uprawiających street workout znajdują się w Rosji i USA. Treningi na powietrzu stały się bardzo popularne w Polsce od 2009 roku. W wielu miastach powstały specjalne obiekty do street workoutu. Można na nich spotkać barierki i ławeczki. Korzystanie z nich jest całkowicie darmowe!

Czytaj też: Ćwiczenia z ciężarem własnego ciała

Street workout – ćwiczenia kalistenika

Street workout opiera się na kalistenice. Podczas treningu wykorzystuje się masę własnego ciała. Najprostszym ćwiczeniem jest klasyczna pompka, której techniki wykonania zazwyczaj są modyfikowane. Najczęściej plan treningowy zawiera także brzuszki, przysiady, podciągnięcia oraz dipy.

Plac street workout – gdzie trenować?


Najlepszym miejscem na uprawianie street workout jest ulica. Wykorzystaj elementy zabudowy miejskiej. Możesz ćwiczyć w każdym miejscu – na tym polega cała zabawa. Jedynym ograniczeniem może być twoja wyobraźnia. Do wykonywania ćwiczeń doskonale nadają się:

  • ławki
  • osiedlowe trzepaki
  • latarnie
  • bramki
  • rurki
  • barierki

Jeśli w Twojej okolicy nie ma żadnych wspomnianych elementów lub po prostu nie możesz z nich skorzystać, to udaj się do najbliższego parku. W większych miastach dostępne są „place street workout”, które oferują podstawowe sprzęty przeznaczone do ćwiczeń np. drążki, barierki i drabinki. Wstęp jest bezpłatny.

Czytaj teżStreet workout ćwiczenia na nogi 

Jak zacząć trening street workout?

Jeśli nie miałeś do czynienia z żadnym sportem siłowym, to Twoje początki mogą być trudne. Musisz włożyć dużo wysiłku w nabranie odpowiedniej siły i koordynacji ruchowej. Dobrym rozwiązaniem jest poświęcenie dwóch miesięcy na trening przygotowawczy – ogólnorozwojowy. Możesz zacząć od prostych ćwiczeń: pompki, brzuszki i przysiady. Wzmocnią one wstępnie Twoje partie mięśniowe.

Plan treningowy street workout

Ćwiczenia street workout są uniwersalne. Mogą zwiększyć Twoją tkankę mięśniową, wytrzymałość, siłę czy nawet dynamikę ciała. Na samym wstępie określ swój cel. Zastanów się na czym Ci zależy. Gdy poczujesz się gotowy - przejdź do ustalenia planu treningowego.

Intensywność planu treningowego – street workout

Najlepiej wykonywać ćwiczenia seriami - starannie z umiarkowanym wysiłkiem. Pamiętaj o odpoczynku między nimi. Postaraj się zwiększać liczbę powtórzeń z każdym treningiem.

Uważaj, aby się nie przeforsować, bo możesz stracić całą motywację!

Czytaj też: Najpopularniejsi sportowcy street workout

Przykłady ćwiczeń street workout

Do najbardziej popularnych ćwiczeń street workout należą:

  • Pompki na poręczy (dipy) - Do wykonania tego ćwiczenia potrzebujesz równoległych drążków, na których możesz się oprzeć i wykonać pompki.
  • Tuck planche - Podstawą w tym ćwiczeniu jest utrzymanie równowagi. Polega na oparciu rąk na drążkach i przyciągnięciu kolan do klatki piersiowej. W takiej pozycji cały ciężar ciała spoczywa na ramionach.
  • Podciąganie na drążku - Ćwiczenia można wykonywać z różnymi wariacjami np. unoszenie prostych nóg i kolan.
  • Przysiady – Klasyczne ćwiczenie wzmacniające mięśnie nóg. Aby zwiększyć jego efekt, możemy wykonywać tzw. „pistolety” – przysiady na jednej nodze.
  • Frog stand – Ćwiczenie bardzo podobne do Tuck planche z tą różnicą, że nie opieramy się na poręczach, a bezpośrednio na podłożu. Rozkładamy kolana na boki – opierając się przy tym na zgiętych łokciach.




Mateusz Matysiak 0 15 lipca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

top-9-ranking-najwiekszych-sieci-silowni-w-polsce

TOP 9 - ranking największych sieci siłowni w Polsce

Już blisko 10 lat drzwiami i oknami wali do nas kult ciała. Jędrne pośladki smukłych kobiecych sylwetek, szerokie męskie ramiona, płaskie brzuchy, szerokie plecy. Do tego koniecznie zdrowy styl życia i pożywienie z jak najlepszych składników. Tylko gdzie tak szlifować atletyczną formę i czy to na pewno na każdą kieszeń? Przedstawiamy ranking 9 największych sieci siłowni dostępnych na Polskim rynku.

trening-ems-wroclaw-zacznij-cwiczyc-juz-dzis

Trening EMS Wrocław - zacznij ćwiczyć już dziś!

Trening EMS Wrocław jest zupełnie nową formą aktywności fizycznej znacznie różniącą się od standardowych ćwiczeń na siłowni. Na czym polega EMS i czemu zyskuje rosnącą popularność?

trening-na-nogi-w-domu-hantle-i-gumy-plan-treningowy

Trening na nogi w domu – hantle i gumy | Plan treningowy

Dużo osób ćwiczących zapomina o wyrzeźbieniu dolnej partii ciała. Trening nóg można przeprowadzać nawet w domu. Najczęściej plan treningu nóg opiera się na ćwiczeniach z użyciem hantli i gum oporowych. Poznaj najpopularniejsze ćwiczenia na nogi, które możesz wykonać w swoim domu.

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?