Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Pomysły na uliczny trening | Street workout ćwiczenia

Nie musisz wydawać pieniędzy na drogie karnety na siłownię, aby zadbać o swój wygląd. Wystarczy, że wyjdziesz z domu. W tym artykule dowiesz się, jak wykonać kilka ćwiczeń street workout i szybko poprawić swoją formę.

Street workout | Co to jest?

Street workout to aktywność fizyczna, polegająca na wykorzystaniu zabudowy miejskiej np. barierek, ławek i trzepaków. Wykonywane ćwiczenia są oparte na elementach kalisteniki. Wykorzystywane są w takich sportach jak: parkour, atletyka czy sztuki walki.

Główne skupiska osób uprawiających street workout znajdują się w Rosji i USA. Treningi na powietrzu stały się bardzo popularne w Polsce od 2009 roku. W wielu miastach powstały specjalne obiekty do street workoutu. Można na nich spotkać barierki i ławeczki. Korzystanie z nich jest całkowicie darmowe!

Czytaj też: Ćwiczenia z ciężarem własnego ciała

Street workout – ćwiczenia kalistenika

Street workout opiera się na kalistenice. Podczas treningu wykorzystuje się masę własnego ciała. Najprostszym ćwiczeniem jest klasyczna pompka, której techniki wykonania zazwyczaj są modyfikowane. Najczęściej plan treningowy zawiera także brzuszki, przysiady, podciągnięcia oraz dipy.

Plac street workout – gdzie trenować?


Najlepszym miejscem na uprawianie street workout jest ulica. Wykorzystaj elementy zabudowy miejskiej. Możesz ćwiczyć w każdym miejscu – na tym polega cała zabawa. Jedynym ograniczeniem może być twoja wyobraźnia. Do wykonywania ćwiczeń doskonale nadają się:

  • ławki
  • osiedlowe trzepaki
  • latarnie
  • bramki
  • rurki
  • barierki

Jeśli w Twojej okolicy nie ma żadnych wspomnianych elementów lub po prostu nie możesz z nich skorzystać, to udaj się do najbliższego parku. W większych miastach dostępne są „place street workout”, które oferują podstawowe sprzęty przeznaczone do ćwiczeń np. drążki, barierki i drabinki. Wstęp jest bezpłatny.

Czytaj teżStreet workout ćwiczenia na nogi 

Jak zacząć trening street workout?

Jeśli nie miałeś do czynienia z żadnym sportem siłowym, to Twoje początki mogą być trudne. Musisz włożyć dużo wysiłku w nabranie odpowiedniej siły i koordynacji ruchowej. Dobrym rozwiązaniem jest poświęcenie dwóch miesięcy na trening przygotowawczy – ogólnorozwojowy. Możesz zacząć od prostych ćwiczeń: pompki, brzuszki i przysiady. Wzmocnią one wstępnie Twoje partie mięśniowe.

Plan treningowy street workout

Ćwiczenia street workout są uniwersalne. Mogą zwiększyć Twoją tkankę mięśniową, wytrzymałość, siłę czy nawet dynamikę ciała. Na samym wstępie określ swój cel. Zastanów się na czym Ci zależy. Gdy poczujesz się gotowy - przejdź do ustalenia planu treningowego.

Intensywność planu treningowego – street workout

Najlepiej wykonywać ćwiczenia seriami - starannie z umiarkowanym wysiłkiem. Pamiętaj o odpoczynku między nimi. Postaraj się zwiększać liczbę powtórzeń z każdym treningiem.

Uważaj, aby się nie przeforsować, bo możesz stracić całą motywację!

Czytaj też: Najpopularniejsi sportowcy street workout

Przykłady ćwiczeń street workout

Do najbardziej popularnych ćwiczeń street workout należą:

  • Pompki na poręczy (dipy) - Do wykonania tego ćwiczenia potrzebujesz równoległych drążków, na których możesz się oprzeć i wykonać pompki.
  • Tuck planche - Podstawą w tym ćwiczeniu jest utrzymanie równowagi. Polega na oparciu rąk na drążkach i przyciągnięciu kolan do klatki piersiowej. W takiej pozycji cały ciężar ciała spoczywa na ramionach.
  • Podciąganie na drążku - Ćwiczenia można wykonywać z różnymi wariacjami np. unoszenie prostych nóg i kolan.
  • Przysiady – Klasyczne ćwiczenie wzmacniające mięśnie nóg. Aby zwiększyć jego efekt, możemy wykonywać tzw. „pistolety” – przysiady na jednej nodze.
  • Frog stand – Ćwiczenie bardzo podobne do Tuck planche z tą różnicą, że nie opieramy się na poręczach, a bezpośrednio na podłożu. Rozkładamy kolana na boki – opierając się przy tym na zgiętych łokciach.




Chcesz przeczytać cały artykuł?

Mateusz Matysiak 0 15 lipca 2019  1234

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

poznaj-liczne-zalety-treningu-oporowego-z-gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?

bezpieczne-treningi-przysiady-i-bolace-plecy

Bezpieczne treningi – przysiady i bolące plecy

Podczas wykonywania ćwiczeń fizycznych nierzadko pojawiają się bóle poszczególnych partii mięśniowych. Tak dzieje się między innymi w przypadku przysiadów – najczęstsze są jednak bóle pleców. Gdzie tkwią przyczyny tych dolegliwości?

poznaj-liczne-zalety-treningu-oporowego-z-gumami

Poznaj liczne zalety treningu oporowego z gumami

Trening w domu, czy na siłowni? Na siłowni jest sprzęt do ćwiczeń, a w domu niekoniecznie. Czy trening na siłowni można zastąpić treningiem domowym i czy w domu można osiągnąć to samo co w klubie fitness? Oczywiście tak! Alternatywą do sprzętu na siłowni są hantle, bieżnia czy nawet gumy oporowe, na które decyduje się coraz więcej osób.

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

trenuj-jak-strazak-czyli-strazacki-trening-bojowy

Trenuj jak strażak, czyli strażacki trening bojowy

Jeden z najbardziej pożytecznych zawodów na Świecie. Ich trening do walki z ogniem, jest trudny i wyczerpujący, poznajcie ćwiczenia ludzi którzy często pierwsi przybywają na miejsce zdarzenia.

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-co-musisz-wiedziec-na-poczatek

Crossfit – co musisz wiedzieć na początek 

Połączenie treningu siłowego, kondycyjnego i szybkościowego. Crossfit dostosowuje się do potrzeb trenującego. Potrzebujesz siły? Proszę bardzo. Chcesz poprawić swoją moc, szybkość? Nie ma problemu. Metody dowolne: kalistenika, wolne ciężary, izometria - wybór jest praktycznie nieograniczony. Zobaczcie co koniecznie trzeba wiedzieć o Crossfit.

zostan-trenerem-crossfit

Zostań trenerem Crossfit

Co trzeba zrobić, aby zostać trenerem Crossfit? Dlaczego warto jest rozwijać się w tym kierunku? Na te pytania odpowiada certyfikowany trener CrossFit: Paweł Wojciechowski - Head Coach w krakowskim boxie CrossFit Reymonta

crossfit-dla-poczatkujacych-szybka-droga-do-poprawy-sprawnosci

Crossfit dla początkujących – szybka droga do poprawy sprawności

Crossfit to nic innego jak plan treningowy, który jest alternatywą dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych na siłowni. Ćwiczenia crossfit angażują całe ciało, ze szczególnym akcentem na pośladki, uda i mięśnie brzucha. Jak żaden inny trening przynosi wymierne efekty w postaci wymarzonej sylwetki, lecz od trenującego wymaga nie lada determinacji. Dlaczego warto rozpocząć treningi? Dla kogo przeznaczona jest dyscyplina? Jakie są podstawowe zasady crossfitu?