Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

Woda zamiast słodzonych napojów: jak usunąć cukier z diety

Jedną z postaci cukru, który spożywamy na co dzień, są słodzone napoje. To najczęściej kolorowe napoje gazowane. Większość tych produktów bazuje co prawda na sokach owocowych, jednak stanowią one max 30% zawartości. Jeśli zdarza ci się sięgać po takie napoje i jednocześnie zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, najprościej będzie, gdy zrezygnujesz z napojów słodzonych. Na początek zamień je na soki owocowe 100%, choć docelowo lepiej postawić na mineralną wodę niegazowaną. Nie tylko zmniejsza łaknienie na smak słodki, ale też przyspiesza procesy metaboliczne. Nie polecamy napojów gazowanych typu “zero” czy “light”, ze względu na zastąpienie cukru substancjami słodzącymi.

Czytaj: Popularne błędy podczas odchudzania

Mniej węglowodanów: jak łatwo usunąć cukier z diety

Wysoki poziom węglowodanów w diecie, zwłaszcza cukrów prostych, może być źródłem wielu bolączek i chorób układu krążenia. Większość z nas nie wyobraża sobie śniadania bez bułeczek kajzerek czy świeżego chleba baltonowskiego. Tymczasem białe pieczywo również zawiera w swoim składzie cukry proste - 1 kajzerka to nawet 5 łyżeczek cukru! Jeśli poważnie myślisz o tym, jak usunąć cukier z diety, zastąp białe pieczywo pełnoziarnistym, biały ryż i makaron zamień na ciemniejsze produkty, a ziemniaki zastąp kaszą. Ograniczenie spożycia węglowodanów pomoże zmniejszyć ładunek glikogenowy twojej diety i tym samym spowolni wyrzuty insuliny do krwi. Jednocześnie uda ci się usprawnić w ten sposób działanie gruczołów trawiennych i uregulować gospodarkę hormonalną w zakresie rozkładania cukrów.

Jak usunąć cukier z diety: zamienniki cukru na co dzień
cukier w diecie

O ile sam cukier trudno jest odstawić z dnia na dzień, można łatwo zastąpić go innymi produktami. Jeśli nie wiesz, jak usunąć cukier z diety i chcesz ograniczyć słodzenie, na początek polecamy zmianę cukru na stewię. Porcja tego słodzika jest dużo słodsza niż taka sama porcja białego cukru. W ten sposób zaczniesz słodzić mniej. Z czasem stewię warto zamienić na ksylitol (cukier brzozowy). Ten z kolei jest mniej słodki od cukru, ale nie można go stosować w dużych ilościach. Może to spowodować efekt przeczyszczający - to dobry sposób, by usunąć cukier z diety szybko i skutecznie.

Jak usunąć cukier z diety: zmniejsz apetyt na słodycze

Cukierki, ciasteczka i inne łakocie - wszystkie w pięknych, kolorowych opakowaniach. Brzmi znajomo, co? Wiemy, że rezygnacja ze słodyczy z dnia na dzień nigdy się nie udaje. Jeśli pytanie, jak usunąć cukier z diety, wciąż spędza ci sen z powiek, mamy dla ciebie łatwe rozwiązanie na zmniejszenie apetytu na słodycze. Rośliny strączkowe i słodkie warzywa skutecznie wesprą cię w walce z pokusą na słodkie i zmniejszą apetyt na słodycze. Kuracja będzie tym lepsza, jeśli będziesz je długo żuć - słodki smak w buzi długo się utrzyma, a ty łatwo oszukasz swój umysł.

Inne nazwy cukru: jak wyeliminować go z diety?

Nie od dziś wiadomo, że cukier niejedno ma imię. Pomijamy już długie składy produktów wypisane na etykietach - skupmy się raczej na nazwach cukru, pod jakimi może występować w żywności. Jeśli chcesz usunąć cukier z diety, unikaj produktów, gdzie w składzie występuje syrop glukozowy, fruktozowy lub glukozowo-fruktozowy, maltoza, dekstroza, glukoza czy maltodekstryna. Cukier ukrywa się także pod pseudonimami melasa, cukier palmowy, buraczany, inwertowany oraz cukier owocowy. Zwracaj też uwagę na tabelę wartości odżywczych, w szczególności w zakresie ilości węglowodanów i cukrów prostych. Im ich mniej, tym lepiej!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 2 stycznia 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?