Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

Woda zamiast słodzonych napojów: jak usunąć cukier z diety

Jedną z postaci cukru, który spożywamy na co dzień, są słodzone napoje. To najczęściej kolorowe napoje gazowane. Większość tych produktów bazuje co prawda na sokach owocowych, jednak stanowią one max 30% zawartości. Jeśli zdarza ci się sięgać po takie napoje i jednocześnie zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, najprościej będzie, gdy zrezygnujesz z napojów słodzonych. Na początek zamień je na soki owocowe 100%, choć docelowo lepiej postawić na mineralną wodę niegazowaną. Nie tylko zmniejsza łaknienie na smak słodki, ale też przyspiesza procesy metaboliczne. Nie polecamy napojów gazowanych typu “zero” czy “light”, ze względu na zastąpienie cukru substancjami słodzącymi.

Czytaj: Popularne błędy podczas odchudzania

Mniej węglowodanów: jak łatwo usunąć cukier z diety

Wysoki poziom węglowodanów w diecie, zwłaszcza cukrów prostych, może być źródłem wielu bolączek i chorób układu krążenia. Większość z nas nie wyobraża sobie śniadania bez bułeczek kajzerek czy świeżego chleba baltonowskiego. Tymczasem białe pieczywo również zawiera w swoim składzie cukry proste - 1 kajzerka to nawet 5 łyżeczek cukru! Jeśli poważnie myślisz o tym, jak usunąć cukier z diety, zastąp białe pieczywo pełnoziarnistym, biały ryż i makaron zamień na ciemniejsze produkty, a ziemniaki zastąp kaszą. Ograniczenie spożycia węglowodanów pomoże zmniejszyć ładunek glikogenowy twojej diety i tym samym spowolni wyrzuty insuliny do krwi. Jednocześnie uda ci się usprawnić w ten sposób działanie gruczołów trawiennych i uregulować gospodarkę hormonalną w zakresie rozkładania cukrów.

Jak usunąć cukier z diety: zamienniki cukru na co dzień
cukier w diecie

O ile sam cukier trudno jest odstawić z dnia na dzień, można łatwo zastąpić go innymi produktami. Jeśli nie wiesz, jak usunąć cukier z diety i chcesz ograniczyć słodzenie, na początek polecamy zmianę cukru na stewię. Porcja tego słodzika jest dużo słodsza niż taka sama porcja białego cukru. W ten sposób zaczniesz słodzić mniej. Z czasem stewię warto zamienić na ksylitol (cukier brzozowy). Ten z kolei jest mniej słodki od cukru, ale nie można go stosować w dużych ilościach. Może to spowodować efekt przeczyszczający - to dobry sposób, by usunąć cukier z diety szybko i skutecznie.

Jak usunąć cukier z diety: zmniejsz apetyt na słodycze

Cukierki, ciasteczka i inne łakocie - wszystkie w pięknych, kolorowych opakowaniach. Brzmi znajomo, co? Wiemy, że rezygnacja ze słodyczy z dnia na dzień nigdy się nie udaje. Jeśli pytanie, jak usunąć cukier z diety, wciąż spędza ci sen z powiek, mamy dla ciebie łatwe rozwiązanie na zmniejszenie apetytu na słodycze. Rośliny strączkowe i słodkie warzywa skutecznie wesprą cię w walce z pokusą na słodkie i zmniejszą apetyt na słodycze. Kuracja będzie tym lepsza, jeśli będziesz je długo żuć - słodki smak w buzi długo się utrzyma, a ty łatwo oszukasz swój umysł.

Inne nazwy cukru: jak wyeliminować go z diety?

Nie od dziś wiadomo, że cukier niejedno ma imię. Pomijamy już długie składy produktów wypisane na etykietach - skupmy się raczej na nazwach cukru, pod jakimi może występować w żywności. Jeśli chcesz usunąć cukier z diety, unikaj produktów, gdzie w składzie występuje syrop glukozowy, fruktozowy lub glukozowo-fruktozowy, maltoza, dekstroza, glukoza czy maltodekstryna. Cukier ukrywa się także pod pseudonimami melasa, cukier palmowy, buraczany, inwertowany oraz cukier owocowy. Zwracaj też uwagę na tabelę wartości odżywczych, w szczególności w zakresie ilości węglowodanów i cukrów prostych. Im ich mniej, tym lepiej!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Witold Milewski 0 2 stycznia 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?