Płaski brzuch w zasięgu ręki: miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej w pigułce

Płaski brzuch w zasięgu ręki: miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej w pigułce

Większość treningowych zamierzeń koncentruje się na idealnie wyrzeźbionym sześciopaku, z możliwie najniższą zawartością tkanki tłuszczowej. Punktem wyjścia jest całkowita zmiana dotychczasowych nawyków, zastosowanie właściwej diety i treningu redukcyjnego. Podpowiadamy proste triki, jak łatwo spalić tkankę tłuszczową z brzucha bez rewolucyjnych diet.

Spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha: zacznij od diety!

Choć nie trzeba rewolucyjnych zmian, istotne będzie nasze własne podejście. Kluczowa w tym wszystkim może się okazać metoda małych kroków i idącą z nią w parze stopniowa rezygnacja z dotychczasowych nawyków żywieniowych. W diecie na spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha ważne jest nie tylko ograniczenie cukrów prostych i całkowita rezygnacja ze słodyczy i słodkich przekąsek, lecz także ujemny bilans kaloryczny. Dobrym pomysłem będzie zasięgnięcie porady dietetyka czy trenera personalnego, którzy w holistyczny sposób podejdą do naszych planów dotyczących zrzucenia kilku centymetrów z obwodu brzucha. Odpowiedni dobór makroskładników sprawi, że dieta - mimo braku całkowitej restrykcji - będzie dobrą bazą do dalszych działań, a wysokiej jakości białko, złożone węglowodany i duża ilość warzyw tylko spotęguje ostateczny efekt. Z czasem można sięgnąć po naturalne suplementy przyspieszające spalanie tłuszczu z brzucha, m.in. L-karnityna i chrom czy zielona kawa i herbata.

Woda i ziołowe napary: spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha

Według najnowszych zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, utrzymanie satysfakcjonującego poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie powinno iść w parze z odpowiednią ilością przyjmowanych płynów. Na każdy kilogram masy ciała powinno przypadać 30 ml mineralnej wody, istnieje też prosty przelicznik jednego mililitra płynu na każdą kilokalorię spożywaną w diecie. To właśnie dlatego WHO zaleca spożywanie ok. 2,5 litra wody każdego dnia - to uśredniona ilość, która pozwala na zachowanie zdrowia i idealnego samopoczucia. Spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha można podkręcić dodatkowo naparami z ziół, które nie tylko pomagają strawić produkty spożywcze, ale również likwidują typowo żołądkowe dolegliwości. Polecamy szczególnie takie zioła, jak rumianek, pokrzywa i mięta, świetnie sprawdzi się też melisa i zielona herbata, która korzystnie wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej brzucha.

Ruch to zdrowie: jak spalić tkankę tłuszczową z brzucha?
szybkie spalanie tkanki tłuszczowej

Pamiętacie na pewno, że za czasów nastoletnich nasze brzuchy były bardziej płaskie i ogólnie masa ciała była okej. Dlaczego? Mimo wielu godzin spędzanych na nauce, byliśmy w ciągłym ruchu. Obecne potrzeby gospodarcze sprawia, że nasze życie zawodowe to w większości praca siedząca. Ma to bardzo negatywny wpływ na kondycję naszego brzucha - nie tylko spowalnia metabolizm i “wspomaga” odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicy pasa lędźwiowego, ale również przyczynia się do zwiotczenia mięśni brzucha i spowalnia krążenie krwi. Praca siedząca wymaga regularnych przerw na odejście od stanowiska i rozprostowanie ciała. Korzystajcie z nich! Podczas siedzenia warto ściągnąć łopatki i wyciągnąć ręce, wspomożemy tym spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha i unikniemy odkładania balastu.

Czytaj też: Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha: trening siłowy i interwały

Równie istotne w procesie spalania tkanki tłuszczowej z brzucha są regularne treningi interwałowe i siłowe. Największy nacisk należy oczywiście kłaść na mięśnie brzucha i przebieżki aerobowe. Nie można zapominać o pozostałych partiach mięśniowych. Utrzymanie całego ciała w dobrej kondycji to zapewnienie ruchu i jednoczesnego ukrwienia wszystkich mięśni - to kluczowy element całego procesu odchudzania i redukcji tkanki tłuszczowej również z okolic brzucha. Ujemny bilans kaloryczny w diecie i podkręcenie metabolizmu poprzez spalanie energii przez wszystkie komórki mięśniowe naszego organizmu to dobry krok w stronę lepszej redukcji. Pamiętajmy, aby treningi interwałowe wykonywać po treningu siłowym. Ze względu na nasz układ nerwowy, tego typu nie powinna przekraczać 30 minut.

Aleks Dorosiński 0 27 grudnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Fitness

brzuszki-na-pilce-gimnastycznej-czyli-skuteczne-cwiczenie-na-wszystkie-miesnie-brzucha

Brzuszki na piłce gimnastycznej, czyli skuteczne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha

Brzuszki z użyciem piłki gimnastycznej są znacznie bardziej skuteczne niż klasyczna odmiana tego ćwiczenia. Jak prawidłowo wykonywać brzuszki z wykorzystaniem piłki?

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

guma-do-cwiczen-na-brzuch-czyli-jak-wyrzezbic-miesnie-malym-kosztem

Guma do ćwiczeń na brzuch, czyli jak wyrzeźbić mięśnie małym kosztem

Guma do ćwiczeń to stosunkowo tanie rozwiązanie pozwalające na wykonanie efektywnych ćwiczeń zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jak trenować z takim narzędziem i co można dzięki niemu osiągnąć?

trening-cardio-co-to-tak-wlasciwie-jest

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

rower-do-spinningu-odkrywamy-jego-tajemnice

Rower do spinningu - odkrywamy jego tajemnice!

Rama, kierownica, system napędowy, koło zamachowe i siodełko. Niby prosta budowa, w rzeczywistości to konkretne narzędzie treningowe, które może zdziałać cuda. Jaki powinien być dobry rower spinningowy, jakie są jego funkcje i czy spinning można uprawiać w domowym zaciszu?

tabata-trening-czym-tak-wlasciwie-jest-i-jakie-sa-jego-efekty

Tabata trening - czym tak właściwie jest i jakie są jego efekty?

Tabata trening to określenie, z którym kiedykolwiek spotkały się głównie osoby kochające różne warianty aktywności fizycznej. Jak wygląda takie ćwiczenie i na czym dokładnie polega?

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

brzuszki-na-pilce-gimnastycznej-czyli-skuteczne-cwiczenie-na-wszystkie-miesnie-brzucha

Brzuszki na piłce gimnastycznej, czyli skuteczne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha

Brzuszki z użyciem piłki gimnastycznej są znacznie bardziej skuteczne niż klasyczna odmiana tego ćwiczenia. Jak prawidłowo wykonywać brzuszki z wykorzystaniem piłki?

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

guma-do-cwiczen-na-brzuch-czyli-jak-wyrzezbic-miesnie-malym-kosztem

Guma do ćwiczeń na brzuch, czyli jak wyrzeźbić mięśnie małym kosztem

Guma do ćwiczeń to stosunkowo tanie rozwiązanie pozwalające na wykonanie efektywnych ćwiczeń zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jak trenować z takim narzędziem i co można dzięki niemu osiągnąć?

trening-cardio-co-to-tak-wlasciwie-jest

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

rower-do-spinningu-odkrywamy-jego-tajemnice

Rower do spinningu - odkrywamy jego tajemnice!

Rama, kierownica, system napędowy, koło zamachowe i siodełko. Niby prosta budowa, w rzeczywistości to konkretne narzędzie treningowe, które może zdziałać cuda. Jaki powinien być dobry rower spinningowy, jakie są jego funkcje i czy spinning można uprawiać w domowym zaciszu?

tabata-trening-czym-tak-wlasciwie-jest-i-jakie-sa-jego-efekty

Tabata trening - czym tak właściwie jest i jakie są jego efekty?

Tabata trening to określenie, z którym kiedykolwiek spotkały się głównie osoby kochające różne warianty aktywności fizycznej. Jak wygląda takie ćwiczenie i na czym dokładnie polega?

wybor-odpowiednich-butow-do-cwiczen-silownia-fitness

Wybór odpowiednich butów do ćwiczeń – siłownia, fitness

Buty do ćwiczeń to podstawa każdego stroju treningowego na siłowni. Wiele marek sportowych wypuściło na rynek buty przystosowane do wykonywania treningu siłowego. Wybór odpowiedniego obuwia powinien być oczywiście przemyślany. Dowiedz się, jakie wybrać buty, aby zapewnić sobie optymalny komfort podczas różnego rodzaju treningów.

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?