Płaski brzuch w zasięgu ręki: miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej w pigułce

Płaski brzuch w zasięgu ręki: miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej w pigułce

Większość treningowych zamierzeń koncentruje się na idealnie wyrzeźbionym sześciopaku, z możliwie najniższą zawartością tkanki tłuszczowej. Punktem wyjścia jest całkowita zmiana dotychczasowych nawyków, zastosowanie właściwej diety i treningu redukcyjnego. Podpowiadamy proste triki, jak łatwo spalić tkankę tłuszczową z brzucha bez rewolucyjnych diet.

Spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha: zacznij od diety!

Choć nie trzeba rewolucyjnych zmian, istotne będzie nasze własne podejście. Kluczowa w tym wszystkim może się okazać metoda małych kroków i idącą z nią w parze stopniowa rezygnacja z dotychczasowych nawyków żywieniowych. W diecie na spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha ważne jest nie tylko ograniczenie cukrów prostych i całkowita rezygnacja ze słodyczy i słodkich przekąsek, lecz także ujemny bilans kaloryczny. Dobrym pomysłem będzie zasięgnięcie porady dietetyka czy trenera personalnego, którzy w holistyczny sposób podejdą do naszych planów dotyczących zrzucenia kilku centymetrów z obwodu brzucha. Odpowiedni dobór makroskładników sprawi, że dieta - mimo braku całkowitej restrykcji - będzie dobrą bazą do dalszych działań, a wysokiej jakości białko, złożone węglowodany i duża ilość warzyw tylko spotęguje ostateczny efekt. Z czasem można sięgnąć po naturalne suplementy przyspieszające spalanie tłuszczu z brzucha, m.in. L-karnityna i chrom czy zielona kawa i herbata.

Woda i ziołowe napary: spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha

Według najnowszych zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia, utrzymanie satysfakcjonującego poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie powinno iść w parze z odpowiednią ilością przyjmowanych płynów. Na każdy kilogram masy ciała powinno przypadać 30 ml mineralnej wody, istnieje też prosty przelicznik jednego mililitra płynu na każdą kilokalorię spożywaną w diecie. To właśnie dlatego WHO zaleca spożywanie ok. 2,5 litra wody każdego dnia - to uśredniona ilość, która pozwala na zachowanie zdrowia i idealnego samopoczucia. Spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha można podkręcić dodatkowo naparami z ziół, które nie tylko pomagają strawić produkty spożywcze, ale również likwidują typowo żołądkowe dolegliwości. Polecamy szczególnie takie zioła, jak rumianek, pokrzywa i mięta, świetnie sprawdzi się też melisa i zielona herbata, która korzystnie wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej brzucha.

Ruch to zdrowie: jak spalić tkankę tłuszczową z brzucha?
szybkie spalanie tkanki tłuszczowej

Pamiętacie na pewno, że za czasów nastoletnich nasze brzuchy były bardziej płaskie i ogólnie masa ciała była okej. Dlaczego? Mimo wielu godzin spędzanych na nauce, byliśmy w ciągłym ruchu. Obecne potrzeby gospodarcze sprawia, że nasze życie zawodowe to w większości praca siedząca. Ma to bardzo negatywny wpływ na kondycję naszego brzucha - nie tylko spowalnia metabolizm i “wspomaga” odkładanie się tkanki tłuszczowej w okolicy pasa lędźwiowego, ale również przyczynia się do zwiotczenia mięśni brzucha i spowalnia krążenie krwi. Praca siedząca wymaga regularnych przerw na odejście od stanowiska i rozprostowanie ciała. Korzystajcie z nich! Podczas siedzenia warto ściągnąć łopatki i wyciągnąć ręce, wspomożemy tym spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha i unikniemy odkładania balastu.

Czytaj też: Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej z brzucha: trening siłowy i interwały

Równie istotne w procesie spalania tkanki tłuszczowej z brzucha są regularne treningi interwałowe i siłowe. Największy nacisk należy oczywiście kłaść na mięśnie brzucha i przebieżki aerobowe. Nie można zapominać o pozostałych partiach mięśniowych. Utrzymanie całego ciała w dobrej kondycji to zapewnienie ruchu i jednoczesnego ukrwienia wszystkich mięśni - to kluczowy element całego procesu odchudzania i redukcji tkanki tłuszczowej również z okolic brzucha. Ujemny bilans kaloryczny w diecie i podkręcenie metabolizmu poprzez spalanie energii przez wszystkie komórki mięśniowe naszego organizmu to dobry krok w stronę lepszej redukcji. Pamiętajmy, aby treningi interwałowe wykonywać po treningu siłowym. Ze względu na nasz układ nerwowy, tego typu nie powinna przekraczać 30 minut.

Aleks Dorosiński 0 27 grudnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Fitness

step-fitness-czyli-cwiczenia-z-wykorzystaniem-stepu

Step fitness, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem stepu

Step fitness może być bardzo efektywnym ćwiczeniem, szczególnie jeśli chodzi o pośladki i uda. Gdzie można wziąć udział w takim treningu i jaki step wybrać?

cwiczenia-na-podniesienie-biustu-popraw-wyglad-swojego-dekoltu-na-silowni

Ćwiczenia na podniesienie biustu - popraw wygląd swojego dekoltu na siłowni!

Jędrne i uniesione piersi to marzenie każdej kobiety! Trening siłowy w nieodpowiednio dobranym staniku lub standardowym biustonoszu z fiszbinami może być przyczyną bezpowrotnego zniekształcenia piersi. Zobacz proste ćwiczenia na podniesienie biustu i zainwestuj swój trening w piękny dekolt!

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia-aktualizacja-2020

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia | AKTUALIZACJA 2020

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

aerobik-sportowy-czyli-inna-odmiana-popularnych-cwiczen

Aerobik sportowy, czyli inna odmiana popularnych ćwiczeń

Aerobik zwykle kojarzy się z niezbyt wymagającymi zajęciami dla kobiet. Jego sportowa odmiana jest jednak zupełnie inna i pozwala na uprawianie przez różne osoby, niezależnie od ich wieku i płci. Na czym dokładnie polega aerobik sportowy i gdzie można go ćwiczyć?

jakie-piosenki-pasuja-do-treningow-zumby

Jakie piosenki pasują do treningów zumby?

Zumba to sport, a właściwie taniec, ściśle powiązany z odpowiednią muzyką. Zazwyczaj są to latynoskie utwory, jednak istnieją również piosenki innego typu nadające się do przeprowadzenia takiego treningu. Jaka muzyka sprawdza się podczas ćwiczenia zumby?

brzuszki-na-pilce-gimnastycznej-czyli-skuteczne-cwiczenie-na-wszystkie-miesnie-brzucha

Brzuszki na piłce gimnastycznej, czyli skuteczne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha

Brzuszki z użyciem piłki gimnastycznej są znacznie bardziej skuteczne niż klasyczna odmiana tego ćwiczenia. Jak prawidłowo wykonywać brzuszki z wykorzystaniem piłki?

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

guma-do-cwiczen-na-brzuch-czyli-jak-wyrzezbic-miesnie-malym-kosztem

Guma do ćwiczeń na brzuch, czyli jak wyrzeźbić mięśnie małym kosztem

Guma do ćwiczeń to stosunkowo tanie rozwiązanie pozwalające na wykonanie efektywnych ćwiczeń zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jak trenować z takim narzędziem i co można dzięki niemu osiągnąć?

trening-cardio-co-to-tak-wlasciwie-jest

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

rower-do-spinningu-odkrywamy-jego-tajemnice

Rower do spinningu - odkrywamy jego tajemnice!

Rama, kierownica, system napędowy, koło zamachowe i siodełko. Niby prosta budowa, w rzeczywistości to konkretne narzędzie treningowe, które może zdziałać cuda. Jaki powinien być dobry rower spinningowy, jakie są jego funkcje i czy spinning można uprawiać w domowym zaciszu?

step-fitness-czyli-cwiczenia-z-wykorzystaniem-stepu

Step fitness, czyli ćwiczenia z wykorzystaniem stepu

Step fitness może być bardzo efektywnym ćwiczeniem, szczególnie jeśli chodzi o pośladki i uda. Gdzie można wziąć udział w takim treningu i jaki step wybrać?

cwiczenia-na-podniesienie-biustu-popraw-wyglad-swojego-dekoltu-na-silowni

Ćwiczenia na podniesienie biustu - popraw wygląd swojego dekoltu na siłowni!

Jędrne i uniesione piersi to marzenie każdej kobiety! Trening siłowy w nieodpowiednio dobranym staniku lub standardowym biustonoszu z fiszbinami może być przyczyną bezpowrotnego zniekształcenia piersi. Zobacz proste ćwiczenia na podniesienie biustu i zainwestuj swój trening w piękny dekolt!

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia-aktualizacja-2020

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia | AKTUALIZACJA 2020

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

aerobik-sportowy-czyli-inna-odmiana-popularnych-cwiczen

Aerobik sportowy, czyli inna odmiana popularnych ćwiczeń

Aerobik zwykle kojarzy się z niezbyt wymagającymi zajęciami dla kobiet. Jego sportowa odmiana jest jednak zupełnie inna i pozwala na uprawianie przez różne osoby, niezależnie od ich wieku i płci. Na czym dokładnie polega aerobik sportowy i gdzie można go ćwiczyć?

jakie-piosenki-pasuja-do-treningow-zumby

Jakie piosenki pasują do treningów zumby?

Zumba to sport, a właściwie taniec, ściśle powiązany z odpowiednią muzyką. Zazwyczaj są to latynoskie utwory, jednak istnieją również piosenki innego typu nadające się do przeprowadzenia takiego treningu. Jaka muzyka sprawdza się podczas ćwiczenia zumby?

brzuszki-na-pilce-gimnastycznej-czyli-skuteczne-cwiczenie-na-wszystkie-miesnie-brzucha

Brzuszki na piłce gimnastycznej, czyli skuteczne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha

Brzuszki z użyciem piłki gimnastycznej są znacznie bardziej skuteczne niż klasyczna odmiana tego ćwiczenia. Jak prawidłowo wykonywać brzuszki z wykorzystaniem piłki?

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

guma-do-cwiczen-na-brzuch-czyli-jak-wyrzezbic-miesnie-malym-kosztem

Guma do ćwiczeń na brzuch, czyli jak wyrzeźbić mięśnie małym kosztem

Guma do ćwiczeń to stosunkowo tanie rozwiązanie pozwalające na wykonanie efektywnych ćwiczeń zarówno na siłowni, jak i we własnym domu. Jak trenować z takim narzędziem i co można dzięki niemu osiągnąć?

trening-cardio-co-to-tak-wlasciwie-jest

Trening cardio - co to tak właściwie jest?

Trening cardio to określenie często pojawiające się w wielu planach ćwiczeniowych i poradnikach. Trening cardio - co to znaczy i na czym polega? Kiedy go wykonywać i jakie ma działanie?

rower-do-spinningu-odkrywamy-jego-tajemnice

Rower do spinningu - odkrywamy jego tajemnice!

Rama, kierownica, system napędowy, koło zamachowe i siodełko. Niby prosta budowa, w rzeczywistości to konkretne narzędzie treningowe, które może zdziałać cuda. Jaki powinien być dobry rower spinningowy, jakie są jego funkcje i czy spinning można uprawiać w domowym zaciszu?