Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

Czy pilates jest dobry dla kobiet w ciąży?

Na zajęciach pilates można spotkać się z ćwiczeniami fizycznymi, będącymi połączeniem baletu, jogi i ćwiczeń wzmacniających mięśnie. Ćwiczenia pilates dla kobiet w ciąży wykonuje się przy użyciu piłki. System pilates został wymyślony przez Niemca – Josepha Pilatesa. Pierwotnie pilates miał służyć kontuzjowanym sportowcom. Aktualnie stał się bardzo popularną formą ćwiczeń dla kobiet w ciąży. Zajęcia odbywają się w większości klubów fitness.

Pilates na piłce dla kobiet w ciąży

Pilates w ciąży na piłce to zestaw idealnych ćwiczeń, które pozwalają kobiecie zapobiec wielu dolegliwościom ciążowym np. ból kręgosłupa, opuchlizna. Zmniejszają prawdopodobieństwo występowania niechcianych powikłań np. nietrzymania moczu.

Pilates w pierwszym trymestrze ciąży

Ćwiczenia wykonywane na zajęciach fitness dla kobiet w ciąży pozwalają utrzymać odpowiednie napięcia mięśni. Udowodniono, że kobiety ćwiczące pilates w pierwszym trymestrze ciąży lepiej znoszą poród. System ćwiczeń pilates jest ukierunkowany na poprawę ogólnej elastyczności, siły i sprawności ciała. Pilates w ciąży to idealny sposób na przygotowanie się do naturalnego porodu. W wielu szkołach rodzenia zajęcia opierają się na ćwiczeniach pilates z użyciem piłki. Kobiety w ciąży nie powinny martwić się o tempo wykonywanego treningu. Ćwiczenia na zajęciach pilates odbywają się przy relaksującej muzyce. Ruchy są wolne i bardzo precyzyjne. Warto zadbać o dobór odpowiedniej maty do pilatesu.


Zalety pilatesu dla kobiet w ciąży

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży oparte na metodzie pilates mają bardzo dużo zalet. Większość z nich przygotowuje ciało matki do wysiłku fizycznego związanego z porodem. Do najważniejszych zalet ćwiczeń pilates dla kobiet w ciąży zaliczamy:

  • Zmniejszenie objawów związanych z ciążą – zapobieganie żylakom poprzez wzmocnienie mięśni
  • Poprawa postawy ciała i ogólnego samopoczucia
  • Wzmocnienie mięśni dna miednicy
  • Relaks i poprawa oddychania
  • Zmniejszenie bóli w odcinku lędźwiowym kręgosłupa
  • Łagodzenie zaparć
  • Zapewnienie prawidłowej pracy nerek
  • Uelastycznienie i wzmocnienie mięśni dna miednicy i brzucha
  • Przygotowanie ciała matki do wysiłku związanego z porodem
  • Zmniejszanie ryzyka nietrzymania moczu

Jest bardzo dużo zalet wykonywania ćwiczeń pilates przez kobiety w ciąży. Zajęcia pilates są dla każdego – niezależnie od wieku i płci. Uczestnictwo w pierwszych zajęciach pilates dla kobiet w ciąży są darmowe. Warto udać się na swój pierwszy trening pilates! Zapraszamy do odnalezienia odpowiedniego klubu fitness za pomocą naszej przeglądarki.

Joga czy pilates w ciąży – co wybrać?

Każda aktywność fizyczna w ciąży, taka jak np. rozpoczęcie uczestnictwa na zajęciach jogi, wymaga przyzwolenia lekarza. Wybierając zajęcia jogi, kobieta w III trymestrze ciąży musi pamiętać, aby wykonywać tylko asany w pozycji podpartej. Każda aktywność fizyczna niesie ogrom korzyści dla przyszłej mamy. Należy zwracać uwagę na profesjonalizm instruktorów. Jeśli trafimy na niekompetentny zespół możemy sobie poważnie zaszkodzić. Warto wybrać odpowiednie miejsce, aby pomóc sobie i swojemu dziecku. Najważniejsze to zdrowe podejście!

 


Mateusz Matysiak 0 21 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w Ciąży

bieganie-podczas-ciazy-czy-warto-i-czy-w-ogole-mozna

Bieganie podczas ciąży - czy warto i czy w ogóle można?

Ciąża jest szczególnym okresem, podczas którego wszelka aktywność fizyczna powinna być dokładnie przemyślana i dostosowana do stanu zdrowia danej kobiety. Jak kwestia ta wygląda w przypadku biegania?

nie-aktywne-9-miesiecy-poznaj-10-mitow-na-temat-treningow-w-ciazy

(Nie)aktywne 9 miesięcy? Poznaj 10 mitów na temat treningów w ciąży

Nadmierna troska bliskich ci osób bywa niekiedy przytłaczająca. I choć w głębi serca wiesz, że twoja mama, babcia czy ciocia chcą dla ciebie dobrze, sama wiesz, co jest najlepsze dla ciebie i twojego ciała. Zobacz top 10 mitów na temat treningów w ciąży, by łatwo rozprawić się z podobnymi wskazówkami.

joga-w-ciazy-rozluznianie-i-rozciaganie-krok-po-kroku

Joga w ciąży - rozluźnianie i rozciąganie krok po kroku

Wszechstronne działanie jogi na nasz organizm sprawia, że trening w ciąży może wywierać zbawienny wpływ na rozwój wypadków. I choć niektóre asany klasycznej jogi są wyjątkowo trudne i nie poleca się ich m.in. kobietom ciężarnym, jest wiele pozycji, które świetnie wpłyną na ogólne rozluźnienie i pomogą ci lepiej pracować oddechem. Zobacz, od czego zacząć, by joga w ciąży przyniosła jak najklepsze efekty!

cwiczenia-na-pilce-w-ciazy-czy-warto

Ćwiczenia na piłce w ciąży - czy warto?

W mediach społecznościowych i na wielu blogach regularnie pojawiają się poradniki, dotyczące tego, jak ćwiczyć na piłce w czasie ciąży. Czy jest to dobry pomysł i co można uzyskać regularnie praktykując taką aktywność?

nordic-walking-dla-kobiet-w-ciazy-spacer-z-kijkami-nie-tylko-na-emeryturze

Nordic walking dla kobiet w ciąży - spacer z kijkami nie tylko na emeryturze!

Wiadomość o ciąży dla wielu przyszłych mam oznacza przejście w stan wytężonego dbania o siebie i swój organizm. Niestety, większość ciężarnych rezygnuje z aktywności fizycznej w obawie przed niekorzystnym wpływem na rozwój maleństwa. Okazuje się, że aktywność fizyczna, wskazana na każdym etapie życia, świetnie sprawdzi się również w ciąży. Nordic walking będzie idealny! Dlaczego?

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

silownia-w-ciazy-czy-jest-to-bezpieczne

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

cwiczenia-dla-kobiet-przygotowujacych-sie-do-ciazy

Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ciąża wiąże się z diametralną zmianą kobiecego ciała. Wszystkie panie wiedzą, że konieczne jest podjęcie pewnych ważnych kroków przed zajściem w ciążę. Wliczają się w to badania ginekologiczne, prawidłowe odżywianie oraz właśnie treningi. Jakie ćwiczenia będą bezpieczne i korzystne dla przyszłej mamy?

bieganie-podczas-ciazy-czy-warto-i-czy-w-ogole-mozna

Bieganie podczas ciąży - czy warto i czy w ogóle można?

Ciąża jest szczególnym okresem, podczas którego wszelka aktywność fizyczna powinna być dokładnie przemyślana i dostosowana do stanu zdrowia danej kobiety. Jak kwestia ta wygląda w przypadku biegania?

nie-aktywne-9-miesiecy-poznaj-10-mitow-na-temat-treningow-w-ciazy

(Nie)aktywne 9 miesięcy? Poznaj 10 mitów na temat treningów w ciąży

Nadmierna troska bliskich ci osób bywa niekiedy przytłaczająca. I choć w głębi serca wiesz, że twoja mama, babcia czy ciocia chcą dla ciebie dobrze, sama wiesz, co jest najlepsze dla ciebie i twojego ciała. Zobacz top 10 mitów na temat treningów w ciąży, by łatwo rozprawić się z podobnymi wskazówkami.

joga-w-ciazy-rozluznianie-i-rozciaganie-krok-po-kroku

Joga w ciąży - rozluźnianie i rozciąganie krok po kroku

Wszechstronne działanie jogi na nasz organizm sprawia, że trening w ciąży może wywierać zbawienny wpływ na rozwój wypadków. I choć niektóre asany klasycznej jogi są wyjątkowo trudne i nie poleca się ich m.in. kobietom ciężarnym, jest wiele pozycji, które świetnie wpłyną na ogólne rozluźnienie i pomogą ci lepiej pracować oddechem. Zobacz, od czego zacząć, by joga w ciąży przyniosła jak najklepsze efekty!

cwiczenia-na-pilce-w-ciazy-czy-warto

Ćwiczenia na piłce w ciąży - czy warto?

W mediach społecznościowych i na wielu blogach regularnie pojawiają się poradniki, dotyczące tego, jak ćwiczyć na piłce w czasie ciąży. Czy jest to dobry pomysł i co można uzyskać regularnie praktykując taką aktywność?

nordic-walking-dla-kobiet-w-ciazy-spacer-z-kijkami-nie-tylko-na-emeryturze

Nordic walking dla kobiet w ciąży - spacer z kijkami nie tylko na emeryturze!

Wiadomość o ciąży dla wielu przyszłych mam oznacza przejście w stan wytężonego dbania o siebie i swój organizm. Niestety, większość ciężarnych rezygnuje z aktywności fizycznej w obawie przed niekorzystnym wpływem na rozwój maleństwa. Okazuje się, że aktywność fizyczna, wskazana na każdym etapie życia, świetnie sprawdzi się również w ciąży. Nordic walking będzie idealny! Dlaczego?

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

silownia-w-ciazy-czy-jest-to-bezpieczne

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

cwiczenia-dla-kobiet-przygotowujacych-sie-do-ciazy

Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ciąża wiąże się z diametralną zmianą kobiecego ciała. Wszystkie panie wiedzą, że konieczne jest podjęcie pewnych ważnych kroków przed zajściem w ciążę. Wliczają się w to badania ginekologiczne, prawidłowe odżywianie oraz właśnie treningi. Jakie ćwiczenia będą bezpieczne i korzystne dla przyszłej mamy?