Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Pilates dla kobiet w ciąży – podstawowe informacje

Wiele klubów fitness organizuje zajęcia pilates. Kobiety w ciąży zastanawiają się, czy mogą ćwiczyć pilates w pierwszym trymestrze ciąży. Wykonywane ćwiczenia przy użyciu piłki na zajęciach pilates są całkowicie bezpieczne dla kobiet w ciąży. Poznaj podstawowe informacje o zajęciach pilates w ciąży.

Czy pilates jest dobry dla kobiet w ciąży?

Na zajęciach pilates można spotkać się z ćwiczeniami fizycznymi, będącymi połączeniem baletu, jogi i ćwiczeń wzmacniających mięśnie. Ćwiczenia pilates dla kobiet w ciąży wykonuje się przy użyciu piłki. System pilates został wymyślony przez Niemca – Josepha Pilatesa. Pierwotnie pilates miał służyć kontuzjowanym sportowcom. Aktualnie stał się bardzo popularną formą ćwiczeń dla kobiet w ciąży. Zajęcia odbywają się w większości klubów fitness.

Pilates na piłce dla kobiet w ciąży

Pilates w ciąży na piłce to zestaw idealnych ćwiczeń, które pozwalają kobiecie zapobiec wielu dolegliwościom ciążowym np. ból kręgosłupa, opuchlizna. Zmniejszają prawdopodobieństwo występowania niechcianych powikłań np. nietrzymania moczu.

Pilates w pierwszym trymestrze ciąży

Ćwiczenia wykonywane na zajęciach fitness dla kobiet w ciąży pozwalają utrzymać odpowiednie napięcia mięśni. Udowodniono, że kobiety ćwiczące pilates w pierwszym trymestrze ciąży lepiej znoszą poród. System ćwiczeń pilates jest ukierunkowany na poprawę ogólnej elastyczności, siły i sprawności ciała. Pilates w ciąży to idealny sposób na przygotowanie się do naturalnego porodu. W wielu szkołach rodzenia zajęcia opierają się na ćwiczeniach pilates z użyciem piłki. Kobiety w ciąży nie powinny martwić się o tempo wykonywanego treningu. Ćwiczenia na zajęciach pilates odbywają się przy relaksującej muzyce. Ruchy są wolne i bardzo precyzyjne. Warto zadbać o dobór odpowiedniej maty do pilatesu.


Zalety pilatesu dla kobiet w ciąży

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży oparte na metodzie pilates mają bardzo dużo zalet. Większość z nich przygotowuje ciało matki do wysiłku fizycznego związanego z porodem. Do najważniejszych zalet ćwiczeń pilates dla kobiet w ciąży zaliczamy:

  • Zmniejszenie objawów związanych z ciążą – zapobieganie żylakom poprzez wzmocnienie mięśni
  • Poprawa postawy ciała i ogólnego samopoczucia
  • Wzmocnienie mięśni dna miednicy
  • Relaks i poprawa oddychania
  • Zmniejszenie bóli w odcinku lędźwiowym kręgosłupa
  • Łagodzenie zaparć
  • Zapewnienie prawidłowej pracy nerek
  • Uelastycznienie i wzmocnienie mięśni dna miednicy i brzucha
  • Przygotowanie ciała matki do wysiłku związanego z porodem
  • Zmniejszanie ryzyka nietrzymania moczu

Jest bardzo dużo zalet wykonywania ćwiczeń pilates przez kobiety w ciąży. Zajęcia pilates są dla każdego – niezależnie od wieku i płci. Uczestnictwo w pierwszych zajęciach pilates dla kobiet w ciąży są darmowe. Warto udać się na swój pierwszy trening pilates! Zapraszamy do odnalezienia odpowiedniego klubu fitness za pomocą naszej przeglądarki.

Joga czy pilates w ciąży – co wybrać?

Każda aktywność fizyczna w ciąży, taka jak np. rozpoczęcie uczestnictwa na zajęciach jogi, wymaga przyzwolenia lekarza. Wybierając zajęcia jogi, kobieta w III trymestrze ciąży musi pamiętać, aby wykonywać tylko asany w pozycji podpartej. Każda aktywność fizyczna niesie ogrom korzyści dla przyszłej mamy. Należy zwracać uwagę na profesjonalizm instruktorów. Jeśli trafimy na niekompetentny zespół możemy sobie poważnie zaszkodzić. Warto wybrać odpowiednie miejsce, aby pomóc sobie i swojemu dziecku. Najważniejsze to zdrowe podejście!

 


Mateusz Matysiak 0 21 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Aktywnie w ciąży

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

silownia-w-ciazy-czy-jest-to-bezpieczne

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

cwiczenia-dla-kobiet-przygotowujacych-sie-do-ciazy

Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ciąża wiąże się z diametralną zmianą kobiecego ciała. Wszystkie panie wiedzą, że konieczne jest podjęcie pewnych ważnych kroków przed zajściem w ciążę. Wliczają się w to badania ginekologiczne, prawidłowe odżywianie oraz właśnie treningi. Jakie ćwiczenia będą bezpieczne i korzystne dla przyszłej mamy?

trening-dla-mam-rozstep-miesni-prostych-brzucha-w-ciazy-i-po-porodzie

Trening dla mam – rozstęp mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie

Wszystkie młode mamy marzą o jak najszybszym powrocie do formy sprzed urodzenia dziecka. Zdarza się jednak, że na drodze staje im nie lada problem – rozstęp mięśni prostych brzucha. Na czym on polega? Gdzie tkwi przyczyna? Jakie ćwiczenia mogą pomóc mamom pozbyć się tego problemu? Zobacz, jak radzić sobie z rozstępem mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie.

aktywnosc-fizyczna-po-porodzie-co-mozna-a-czego-nie-mozna

Aktywność fizyczna po porodzie – co można a czego nie można?

Urodzenie dziecka jest dużym obciążeniem dla kobiecego ciała. Powrót do aktywności fizycznej po porodzie rządzi się więc swoimi prawami. W jaki sposób ma on przebiegać? Jakie ćwiczenia można wykonywać? Kiedy można wrócić do intensywnych treningów?

jazda-na-rowerze-czy-to-bezpieczny-sport-dla-kobiet-w-ciazy

Jazda na rowerze – czy to bezpieczny sport dla kobiet w ciąży?

Większość kobiet we właściwym momencie swojego życia decyduje się na dziecko. Problem pojawia się wtedy, gdy kobieta przed ciążą uprawiała sport, a nie jest pewna czy może go kontynuować. Są również kobiety, dla których to właśnie ciąża jest najlepszym momentem na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Rozwiewamy więc wątpliwości na temat jazdy na rowerze w trakcie ciąży.

bezpieczny-trening-na-silowni-dla-kobiet-w-ciazy

Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Wbrew pozorom aktywność fizyczna w trakcie ciąży jest zalecana. Regularne treningi w ciąży gwarantują prawidłowy rozwój dziecka i utrzymanie mamy w dobrym samopoczuciu. Jak powinien wyglądać bezpieczny trening kobiet w ciąży?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

joga-i-pilates-w-ciazy-czy-warto

Joga i pilates w ciąży - czy warto?

Joga i pilates w ciąży mogą mieć podobne zalety, co ćwiczenia siłowe. Zmniejszanie bólu kręgosłupa i skracanie porodu to tylko niektóre efekty regularnych treningów. Jak zacząć praktykować jogę lub pilates w ciąży?

silownia-w-ciazy-czy-jest-to-bezpieczne

Siłownia w ciąży - czy jest to bezpieczne?

Siłownia w pierwszym trymestrze ciąży nie jest wcale tak szokującym rozwiązaniem, jak mogłoby się wydawać. Jakie zalety ma aktywność fizyczna podczas tego szczęśliwego okresu? Komu może zaszkodzić siłownia w ciąży?

schudniecie-po-porodzie-moze-byc-proste

Schudnięcie po porodzie może być proste!

Pierwsze miesiące po ciąży to idealny moment na powrót do smukłej sylwetki. Schudnięcie po ciąży z brzucha może być proste. Dowiedz się, jak schudnąć po porodzie karmiąc piersią.

cwiczenia-dla-kobiet-przygotowujacych-sie-do-ciazy

Ćwiczenia dla kobiet przygotowujących się do ciąży

Ciąża wiąże się z diametralną zmianą kobiecego ciała. Wszystkie panie wiedzą, że konieczne jest podjęcie pewnych ważnych kroków przed zajściem w ciążę. Wliczają się w to badania ginekologiczne, prawidłowe odżywianie oraz właśnie treningi. Jakie ćwiczenia będą bezpieczne i korzystne dla przyszłej mamy?

trening-dla-mam-rozstep-miesni-prostych-brzucha-w-ciazy-i-po-porodzie

Trening dla mam – rozstęp mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie

Wszystkie młode mamy marzą o jak najszybszym powrocie do formy sprzed urodzenia dziecka. Zdarza się jednak, że na drodze staje im nie lada problem – rozstęp mięśni prostych brzucha. Na czym on polega? Gdzie tkwi przyczyna? Jakie ćwiczenia mogą pomóc mamom pozbyć się tego problemu? Zobacz, jak radzić sobie z rozstępem mięśni prostych brzucha w ciąży i po porodzie.

aktywnosc-fizyczna-po-porodzie-co-mozna-a-czego-nie-mozna

Aktywność fizyczna po porodzie – co można a czego nie można?

Urodzenie dziecka jest dużym obciążeniem dla kobiecego ciała. Powrót do aktywności fizycznej po porodzie rządzi się więc swoimi prawami. W jaki sposób ma on przebiegać? Jakie ćwiczenia można wykonywać? Kiedy można wrócić do intensywnych treningów?

jazda-na-rowerze-czy-to-bezpieczny-sport-dla-kobiet-w-ciazy

Jazda na rowerze – czy to bezpieczny sport dla kobiet w ciąży?

Większość kobiet we właściwym momencie swojego życia decyduje się na dziecko. Problem pojawia się wtedy, gdy kobieta przed ciążą uprawiała sport, a nie jest pewna czy może go kontynuować. Są również kobiety, dla których to właśnie ciąża jest najlepszym momentem na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Rozwiewamy więc wątpliwości na temat jazdy na rowerze w trakcie ciąży.

bezpieczny-trening-na-silowni-dla-kobiet-w-ciazy

Bezpieczny trening na siłowni dla kobiet w ciąży

Wbrew pozorom aktywność fizyczna w trakcie ciąży jest zalecana. Regularne treningi w ciąży gwarantują prawidłowy rozwój dziecka i utrzymanie mamy w dobrym samopoczuciu. Jak powinien wyglądać bezpieczny trening kobiet w ciąży?