Pielęgnacja skóry przed i po treningu

Pielęgnacja skóry przed i po treningu

Makijaż na siłownię? Sprawdź, jak pielęgnować skórę przed i po treningu! Czyli co lubi nasza skóra.

Dyscyplina sportu a pielęgnacja skóry

Różne dyscypliny sportowe wymagają różnej pielęgnacji skóry przed i po treningu. Osoby z suchą i wrażliwą cerą powinny unikać basenu z wodą chlorowaną, która tylko niepotrzebnie podrażni skórę. W tym przypadku lepsza okaże się siłownia, zumba i inne zajęcia fitness.

Osoby z rumieniem powinny wybrać spokojną dyscyplinę sportową, która nie narazi naczyń krwionośnych na nadmierne obciążenie. Niewskazany jest crossfit i wszystkie rodzaje intensywnych treningów. Polecana jest za to na przykład spokojna joga.

Osoby z cerą trądzikową powinny unikać basenu oraz sportów, których treningi wiążą się z dużą potliwością. W przypadku tego typu cery polecane jest bieganie, jazda na rowerze, joga czy pilates.

Pielęgnacja skóry przed treningiem

Przed rozpoczęciem ćwiczeń zmyj makijaż i dokładnie oczyść skórę twarzy i dekoltu. Jeśli Twoja cera jest przesuszona, wklep odrobinę kremu nawilżającego. W przypadku innych typów cery warto nałożyć delikatny krem, najlepiej o żelowej formule bez ciężkich składników.

Jeśli trenujesz na zewnątrz, zadbaj o dodatkową ochronę cery. Ćwicząc latem pamiętaj o filtrze przeciwsłonecznym. Nałóż go nie tylko na skórę twarzy, ale również na dekolt i ramiona. Trenując zimą, warto sięgnąć po tłusty lub półtłusty krem, który będzie chronił skórę przed mrozem i wiatrem.

Jeśli chcesz uniknąć nadmiernej potliwości w trakcie ćwiczeń, przed treningiem weź szybki, zimny prysznic. Na ciało nie stosuj kremów ani balsamów – pozwól skórze oddychać w trakcie ćwiczeń. Włosy zwiąż tak, aby w trakcie treningu nie miały kontaktu z twarzą. Opadająca na spoconą skórę grzywka przyspieszy przetłuszczanie włosów oraz niepotrzebnie podrażni skórę czoła.

Czy można trenować w makijażu?

Wiele kobiet nie wyobraża sobie wyjść z domu bez makijażu. Umalowane oczy, trochę pudru czy błyszczyk skutecznie dodają pewności siebie, dlatego niektóre z pań noszą makijaż nawet na siłowni. Jednak często nie wiedzą, że jest to najgorsze co mogą zrobić swojej cerze…

czy można trenować w makijażu na siłowni skóra

Podczas treningu na siłowni ciało się poci, dlatego skóra produkuje większą ilość potu i łoju. W połączeniu z kosmetykami na twarzy i innymi zanieczyszczeniami na skórze tworzy się mieszanka, która zatyka pory. Co gorsza, w trakcie intensywnego treningu ciało jest rozgrzane, dlatego pory się rozszerzają. A wtedy cały brud z twarzy wnika do skóry i tworzą się stany zapalne. Z tego powodu przed treningiem lepiej umyć twarz i zrezygnować z makijażu. Jeśli faktycznie masz problem z pojawieniem się na siłowni bez maskowania niedoskonałości cery, możesz sięgnąć po lekki krem BB. Nie obciąży on skóry, a wyrówna jej koloryt.

Nie wspominając o fakcie, że płynący po twarzy makijaż jest bardzo nieatrakcyjny…

Pielęgnacja skóry po treningu

Po skończonym treningu najlepiej od razu wziąć prysznic, zwłaszcza jeśli ćwiczyliśmy na siłowni. Na wszelkich urządzeniach aż roi się od zarazków i bakterii. Biorąc prysznic nie można zapomnieć o właściwej pielęgnacji cery. Najlepiej umyć twarz letnią wodą z delikatnym kosmetykiem myjącym dopasowanym do swojego typu cery. Umytą twarz warto przemyć tonikiem, który odświeży cerę i przywróci jej naturalne pH. Zmęczoną po treningu skórę należy ukoić, dlatego zamiast od razu nakładać makijaż, odczekaj kilka minut i wklep w skórę delikatny krem lub olejek odżywczy. Pozwoli to odpocząć cerze, która po treningu jest doskonale ukrwiona i oddycha.

Nie czekaj z umyciem twarzy do powrotu do domu. Oczyść cerę jeszcze przed wyjściem z klubu fitness. Umyte ciało możesz nawilżyć balsamem, rozgrzana skóra szybko wchłonie wszystkie składniki odżywcze.

Karolina Szweda 1 7 lutego 2017  < 1000

Dodaj komentarz

  • Lili
    9 lutego 2017
    Śmieszą mnie te wszytskie laski, co to nie pójdą na siłownię bez umalowanej twarzy. Przecież to i tak wszystko spływa, a jeszcze dodatkowo zanieczyszcza skórę. To trzeba nie mieć mózgu

Artykuły z kategorii: Trening

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

muzyka-do-treningu-czyli-jak-zwiekszyc-jego-efektywnosc

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

tym-cwiczeniem-zbudujesz-potezne-miesnie-klatki-nieoceniony-potencjal-pompek

Tym ćwiczeniem zbudujesz potężne mięśnie klatki! Nieoceniony potencjał pompek

Jeszcze kilka lat temu cieszyły się ogromną popularnością i sięgano po nie w wielu wariantach. Takie różne bodźce dla naszych mięśni mogą szybko dać imponujące efekty. Dziś ponownie wracają do łask - w końcu moc tkwi w prostocie, a pompki na klatkę to klasyka sama w sobie. Jak maksymalnie wykorzystać potencjał tego ćwiczenia?

zakwasy-na-brzuchu-przyczyny-ich-powstawania-i-sposoby-zwalczania

Zakwasy na brzuchu, przyczyny ich powstawania i sposoby zwalczania

Zakwasy na brzuchu mogą mieć różne powody. Co najczęściej powoduje takie zjawisko i jak z nim skutecznie walczyć?

miesnie-proste-brzucha-jak-je-skutecznie-cwiczyc

Mięśnie proste brzucha – jak je skutecznie ćwiczyć?

Mięśnie proste brzucha biorą udział w różnych ćwiczeniach i pełnią liczne funkcje, a ich rozbudowanie jest celem wielu osób. Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza na ten fragment tkanki mięśniowej?

nordic-walking-czym-tak-wlasciwie-jest

Nordic walking - czym tak właściwie jest?

Nordic walking to coraz popularniejszy sport uprawiany zarówno przez młode, jak i starsze osoby. Jak właściwie trenować nordic walking i na czym to polega?

solidna-podstawa-to-polowa-sukcesu-buty-do-nordic-walking-w-pigulce

Solidna podstawa to połowa sukcesu! Buty do nordic walking w pigułce

W większości sportów - zarówno podejmowanych zawodowo, jak i na poziomie amatorskim - niezwykle ważne jest właściwie dobrane obuwie. To połowa sukcesu, bo dobre obuwie to poprawnie pracujące kończyny dolne podczas treningu. Na co zwracać uwagę podczas zakupów, jakie buty wybrać i jakie cechy powinny mieć idealnie buty do nordic walking?