Pielęgnacja skóry przed i po treningu

Pielęgnacja skóry przed i po treningu

Makijaż na siłownię? Sprawdź, jak pielęgnować skórę przed i po treningu! Czyli co lubi nasza skóra.

Dyscyplina sportu a pielęgnacja skóry

Różne dyscypliny sportowe wymagają różnej pielęgnacji skóry przed i po treningu. Osoby z suchą i wrażliwą cerą powinny unikać basenu z wodą chlorowaną, która tylko niepotrzebnie podrażni skórę. W tym przypadku lepsza okaże się siłownia, zumba i inne zajęcia fitness.

Osoby z rumieniem powinny wybrać spokojną dyscyplinę sportową, która nie narazi naczyń krwionośnych na nadmierne obciążenie. Niewskazany jest crossfit i wszystkie rodzaje intensywnych treningów. Polecana jest za to na przykład spokojna joga.

Osoby z cerą trądzikową powinny unikać basenu oraz sportów, których treningi wiążą się z dużą potliwością. W przypadku tego typu cery polecane jest bieganie, jazda na rowerze, joga czy pilates.

Pielęgnacja skóry przed treningiem

Przed rozpoczęciem ćwiczeń zmyj makijaż i dokładnie oczyść skórę twarzy i dekoltu. Jeśli Twoja cera jest przesuszona, wklep odrobinę kremu nawilżającego. W przypadku innych typów cery warto nałożyć delikatny krem, najlepiej o żelowej formule bez ciężkich składników.

Jeśli trenujesz na zewnątrz, zadbaj o dodatkową ochronę cery. Ćwicząc latem pamiętaj o filtrze przeciwsłonecznym. Nałóż go nie tylko na skórę twarzy, ale również na dekolt i ramiona. Trenując zimą, warto sięgnąć po tłusty lub półtłusty krem, który będzie chronił skórę przed mrozem i wiatrem.

Jeśli chcesz uniknąć nadmiernej potliwości w trakcie ćwiczeń, przed treningiem weź szybki, zimny prysznic. Na ciało nie stosuj kremów ani balsamów – pozwól skórze oddychać w trakcie ćwiczeń. Włosy zwiąż tak, aby w trakcie treningu nie miały kontaktu z twarzą. Opadająca na spoconą skórę grzywka przyspieszy przetłuszczanie włosów oraz niepotrzebnie podrażni skórę czoła.

Czy można trenować w makijażu?

Wiele kobiet nie wyobraża sobie wyjść z domu bez makijażu. Umalowane oczy, trochę pudru czy błyszczyk skutecznie dodają pewności siebie, dlatego niektóre z pań noszą makijaż nawet na siłowni. Jednak często nie wiedzą, że jest to najgorsze co mogą zrobić swojej cerze…

czy można trenować w makijażu na siłowni skóra

Podczas treningu na siłowni ciało się poci, dlatego skóra produkuje większą ilość potu i łoju. W połączeniu z kosmetykami na twarzy i innymi zanieczyszczeniami na skórze tworzy się mieszanka, która zatyka pory. Co gorsza, w trakcie intensywnego treningu ciało jest rozgrzane, dlatego pory się rozszerzają. A wtedy cały brud z twarzy wnika do skóry i tworzą się stany zapalne. Z tego powodu przed treningiem lepiej umyć twarz i zrezygnować z makijażu. Jeśli faktycznie masz problem z pojawieniem się na siłowni bez maskowania niedoskonałości cery, możesz sięgnąć po lekki krem BB. Nie obciąży on skóry, a wyrówna jej koloryt.

Nie wspominając o fakcie, że płynący po twarzy makijaż jest bardzo nieatrakcyjny…

Pielęgnacja skóry po treningu

Po skończonym treningu najlepiej od razu wziąć prysznic, zwłaszcza jeśli ćwiczyliśmy na siłowni. Na wszelkich urządzeniach aż roi się od zarazków i bakterii. Biorąc prysznic nie można zapomnieć o właściwej pielęgnacji cery. Najlepiej umyć twarz letnią wodą z delikatnym kosmetykiem myjącym dopasowanym do swojego typu cery. Umytą twarz warto przemyć tonikiem, który odświeży cerę i przywróci jej naturalne pH. Zmęczoną po treningu skórę należy ukoić, dlatego zamiast od razu nakładać makijaż, odczekaj kilka minut i wklep w skórę delikatny krem lub olejek odżywczy. Pozwoli to odpocząć cerze, która po treningu jest doskonale ukrwiona i oddycha.

Nie czekaj z umyciem twarzy do powrotu do domu. Oczyść cerę jeszcze przed wyjściem z klubu fitness. Umyte ciało możesz nawilżyć balsamem, rozgrzana skóra szybko wchłonie wszystkie składniki odżywcze.

Karolina Szweda 1 7 lutego 2017  1089

Dodaj komentarz

  • Lili
    9 lutego 2017
    Śmieszą mnie te wszytskie laski, co to nie pójdą na siłownię bez umalowanej twarzy. Przecież to i tak wszystko spływa, a jeszcze dodatkowo zanieczyszcza skórę. To trzeba nie mieć mózgu

Artykuły z kategorii: Trening

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

energia-z-kofeiny-czy-siegac-po-kawe-przed-treningiem-aktualizacja-2020

Energia z kofeiny – czy sięgać po kawę przed treningiem? | AKTUALIZACJA 2020

Sportowcy i osoby trenujące sięgają po różnego rodzaju wspomagacze energetyczne. Jednym z nich jest kofeina. A jej naturalnym źródłem – kawa. Jakie są efekty po wypiciu kawy przed treningiem? Czy jest to bezpieczne dla zdrowia? Czy w ogóle powinno się ją pić przed wysiłkiem fizycznym? Kawa przed treningiem siłowym i treningiem cardio – czy to dobry pomysł? Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

czy-mozna-uzaleznic-sie-od-sportu-sprawdz-czy-jestes-uzalezniony

Czy można uzależnić się od sportu? Sprawdź, czy jesteś uzależniony!

Mówi się, że sport to zdrowie. Mówi się też, że co za dużo to nie zdrowo. Czy katorżnicze codzienne treningi, rezygnowanie z życia towarzyskiego i ciągłe kontrolowanie własnego wyglądu może doprowadzić do uzależnienia od wysiłku fizycznego? Jak sprawdzić czy jesteśmy uzależnieni od sportu? Jakie jest ryzyko takiego podejścia do treningów i cy zawsze jest dla nas niekorzystne? Odpowiedzi na te – i inne – pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czym-rozni-sie-trening-na-boso-od-tego-w-butach

Czym różni się trening na boso od tego w butach?

Większość treningów przeprowadza się w butach, jednak istnieją zajęcia pozwalające na ćwiczenie na bosaka. Takie rozwiązanie niesie za sobą liczne korzyści, z których nie wszyscy zdają sobie sprawę.

gdy-trening-wejdzie-za-bardzo-co-na-zakwasy

Gdy trening wejdzie za bardzo. Co na zakwasy?

Na pewno niejednokrotnie masz taki moment w treningu, że chętnie wykonujesz więcej powtórzeń czy serii niż zakłada twój plan treningowy. Krew pięknie pompuje mięśnie, a tobie zależy na jeszcze lepszych efektach. Jak sobie radzić, gdy pojawi się ból mięśni po treningu? Co na zakwasy?