Otyłość brzuszna - jak poradzić sobie z tym problemem?

Otyłość brzuszna - jak poradzić sobie z tym problemem?

Otyłość brzuszna to ogromny problem pojawiający się zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet. Problem ten z roku na rok staje się niestety coraz popularniejszy. Jaką dietę należy stosować w walce z otyłością brzuszną?

Otyłość brzuszna dieta

Walka z otyłością brzuszną wymaga zastosowania odpowiedniej diety, która w połączeniu z aktywnością fizyczną pozwoli na skuteczne pozbycie się tkanki tłuszczowej zgromadzonej w okolicach brzucha. Z tego powodu istnieje kilka ważnych zasad obowiązujących osoby planujące zmianę swojego sposobu żywienia. Na ich podstawie można samodzielnie rozpocząć walkę z otyłością brzuszną, jednak często lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy profesjonalnego dietetyka.

Otyłość brzuszna - jaka dieta?

Dieta podczas walki z otyłością brzuszną powinna być zgodna z kilkoma ważnymi zasadami. Przede wszystkim, odchudzanie wymaga zrezygnowania z białego pieczywa, słodyczy, tłustych potraw, wysoko przetworzonej żywności, produktów mącznych, bardzo słodkich owoców, piwa i innych alkoholi oraz warzyw o wysokim indeksie glikemicznym. W przypadku osób z otyłością brzuszną zaleca się jedzenie 4-5 posiłków dziennie o łącznej wartości kalorycznej mniejszej niż Twoje dzienne zapotrzebowanie.

Otyłość brzuszna dieta jadłospis

Dieta dla osób z otyłością brzuszną wymaga również unikania tłustych mięs, takich jak wieprzowina czy wołowina oraz wszelkiego rodzaju serów (z wyjątkiem twarogu). Dobrym pomysłem jest włączenie do swojej diety dań zawierających pieczoną lub gotowaną rybę. Na poprawę metabolizmu wpływa również woda, dlatego osoby borykające się z otyłością brzuszną powinny pić około 2l tego płynu dziennie.

Otyłość brzuszna dieta - przepisy
otyłość brzuszna dieta

W internecie znaleźć można wiele przepisów na niskokaloryczne potrawy opracowane z myślą o osobach borykających się z otyłością brzuszną. Zwykle takie dania są wykonywane bez użycia patelni, dużej ilości soli oraz dodatkowego cukru. Stałym składnikiem przepisów podczas walki z otyłością brzuszną są również produkty zbożowe, takie jak makaron pełnoziarnisty, ryż brązowy, kasze, pieczywo razowe oraz płatki owsiane.

Otyłość brzuszna - dieta i ćwiczenia

Walka z otyłością brzuszną za pomocą samej diety może nie być tak skuteczna, jak połączenie odpowiedniego planu żywieniowego z regularną aktywnością fizyczną. W początkowej fazie gubienia kilogramów rozpoczęcie swojej przygody ze sportem może być nieco trudne, jednak wraz z utratą niechcianej tkanki tłuszczowej Twoja mobilność poprawi się i pozwoli na realizowanie różnych aktywności. Na początek dobrym pomysłem jest postawienie na szybkie spacery, nordic walking czy pływanie i uprawianie tych sportów przez około 30-60 min kilka razy w tygodniu w miarę możliwości

Otyłość brzuszna - dieta dla mężczyzn

Otyłość brzuszna jest popularna głównie wśród mężczyzn, jednak dieta w ich przypadku wygląda bardzo podobnie do tej stosowanej przez kobiety. Jedyną różnicą jest wartość kaloryczna, która w dużej mierze zależy właśnie od płci. Mężczyźni mają znacznie większe zapotrzebowanie energetyczne, dlatego taka sama liczba kalorii, jak w przypadku kobiet, może nie być wystarczająca i powodować osłabienie oraz ciągły głód. Bilans kaloryczny powinien być, oczywiście, ujemny, jednak mężczyźni mogą pozwolić sobie na nieco większą wartość energetyczną przyjmowanego jedzenia w ciągu dnia.

Otyłość brzuszna - dieta i kaloryczność

Podczas planowania jadłospisu mającego na celu gubienie zbędnych kilogramów z okolic brzucha warto obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Łączna liczba kalorii spożywanych każdego dnia powinna być niższa od tej wartości o około 500-1000 kcal. Wówczas możliwe jest chudnięcie od 0,5 do 1 kg tygodniowo, co w przypadku osób otyłych jest dosyć bezpieczną opcją. Zbyt szybkie gubienie kilogramów może bowiem doprowadzić do sytuacji, w której niechciana tkanka tłuszczowa wróci w bardzo krótkim czasie.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Nikola Łuszyńska 0 19 czerwca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

cwiczenia-na-posladki-i-uda-proste-patenty-bez-wychodzenia-z-domu

Ćwiczenia na pośladki i uda - proste patenty bez wychodzenia z domu!

Epidemia czy nie, o formę trzeba dbać! Niezależnie od twojego doświadczenia w treningu, możesz sprawdzić nasze ćwiczenia na pośladki i uda, które wykonasz w domu. Zamknięte siłownie to nie problem! Przekonaj się, jakie to proste i zadbaj o kształtne pośladki i jędrne uda już dziś!

zdrowy-sen-a-proces-odchudzania-sprawdz-co-musisz-wiedziec-na-temat-spania

Zdrowy sen a proces odchudzania: sprawdź, co musisz wiedzieć na temat… spania!

Wielu z nas zdaje się, że 8 godzin snu to magiczna granica wyspania się, bycia wypoczętym przez cały dzień i w pełni zregenerowanym. Okazuje się, że zdrowy sen nie jedno ma imię i nie dla wszystkich musi trwać tak samo długo. Z czego to wynika? I jak nasz sen może wpływać na proces odchudzania?

wrzuc-wyzszy-bieg-w-swoim-treningu-siegnij-po-cwiczenia-ze-skakanka

Wrzuć wyższy bieg w swoim treningu - sięgnij po ćwiczenia ze skakanką!

Niepozorny przyrząd treningowy, który znasz właściwie od najmłodszych lat. Ćwiczenia ze skakanką mogą być elementem bardzo intensywnego treningu na całe ciało. Zobacz, jak w prosty sposób wejść na wyższy poziom treningu i włącz skakankę do codziennej aktywności. Efekty przyjdą szybciej niż myślisz!

co-jest-lepsze-bieganie-czy-rower-fakty-i-mity-w-starciu-z-rzeczywistoscia

Co jest lepsze: bieganie czy rower? Fakty i mity w starciu z rzeczywistością

Na temat odchudzania powiedziano już chyba wszystko, jednak ilość pytań i ich kombinacji pozostawia spory niedosyt. Niezależnie, po jaką aktywność sięgniesz - bieganie czy rower - obie sprawdzą się dobrze, o ile podejdziesz do tego z głową. Jak zorganizować swój trening, by miał sens i przyniósł efekty?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

cwiczenia-na-posladki-i-uda-proste-patenty-bez-wychodzenia-z-domu

Ćwiczenia na pośladki i uda - proste patenty bez wychodzenia z domu!

Epidemia czy nie, o formę trzeba dbać! Niezależnie od twojego doświadczenia w treningu, możesz sprawdzić nasze ćwiczenia na pośladki i uda, które wykonasz w domu. Zamknięte siłownie to nie problem! Przekonaj się, jakie to proste i zadbaj o kształtne pośladki i jędrne uda już dziś!

zdrowy-sen-a-proces-odchudzania-sprawdz-co-musisz-wiedziec-na-temat-spania

Zdrowy sen a proces odchudzania: sprawdź, co musisz wiedzieć na temat… spania!

Wielu z nas zdaje się, że 8 godzin snu to magiczna granica wyspania się, bycia wypoczętym przez cały dzień i w pełni zregenerowanym. Okazuje się, że zdrowy sen nie jedno ma imię i nie dla wszystkich musi trwać tak samo długo. Z czego to wynika? I jak nasz sen może wpływać na proces odchudzania?

wrzuc-wyzszy-bieg-w-swoim-treningu-siegnij-po-cwiczenia-ze-skakanka

Wrzuć wyższy bieg w swoim treningu - sięgnij po ćwiczenia ze skakanką!

Niepozorny przyrząd treningowy, który znasz właściwie od najmłodszych lat. Ćwiczenia ze skakanką mogą być elementem bardzo intensywnego treningu na całe ciało. Zobacz, jak w prosty sposób wejść na wyższy poziom treningu i włącz skakankę do codziennej aktywności. Efekty przyjdą szybciej niż myślisz!

co-jest-lepsze-bieganie-czy-rower-fakty-i-mity-w-starciu-z-rzeczywistoscia

Co jest lepsze: bieganie czy rower? Fakty i mity w starciu z rzeczywistością

Na temat odchudzania powiedziano już chyba wszystko, jednak ilość pytań i ich kombinacji pozostawia spory niedosyt. Niezależnie, po jaką aktywność sięgniesz - bieganie czy rower - obie sprawdzą się dobrze, o ile podejdziesz do tego z głową. Jak zorganizować swój trening, by miał sens i przyniósł efekty?

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?