Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

How to indoor cycling: jak wyglądają zajęcia ze spinningu?

Wytrzymałościowy trening na rowerze stacjonarnym w rytm skocznej muzyki klubowej - tak w dużym skrócie można zdefiniować zajęcia indoor cycling. Celem treningu na jest poprawa ogólnej wytrzymałości organizmu oraz poszczególnych mięśni. W zależności od rodzaju zajęć, kładzie się odpowiedni nacisk na inny charakter wysiłku, np. interwał, trening siłowy, poprawa wydolności krążeniowej. Jazda odbywa się do rytmicznej muzyki, a instruktor - dyktując tempo i różne ułożenie dłoni - modyfikuje wysiłek całej grupy.

Regulacje odbywają się za pomocą pokrętła oporu, częstotliwości pedałowania (tzw. kadencji), ułożenia dłoni czy techniki jazdy, np. na siedząco, pozycja siedząca i stojąca na przemian. Instruktor prowadzący zajęcia na pewno będzie na bieżąco informował o zmianie tempa pedałowania czy ułożenia rąk na kierownicy. Obowiązuje żelazna zasada: trenujesz tętno, więc pracujesz w ruchu ciągłym z określoną intensywnością. Jakie efekty daje jazda na stacjonarnym rowerze podczas zajęć indoor cycling?

Czytaj też: Spinning w realu

Indoor cycling benefits: jakie korzyści daje nam spinning?
indoor cycling

Jazda na rowerze sama w sobie niesie szereg korzyści dla naszego organizmu. Trening wykonywany na rowerze stacjonarnym w zróżnicowanym tempie to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, zwłaszcza w przypadku osłabienia pasa lędźwiowego spowodowanego pracą siedzącą. Na zajęciach indoor cycling poprawi się Twoja interpretowana wielopłaszczyznowo kondycja. Regularne treningi ujędrnią i wysmuklą uda i pośladki oraz podkreślą zarys mięśni łydek.

Zobacz:
 Jak wyrzeźbić ciało na spinningu?

Praca wykonywana z wysoką intensywnością zwiększy pozytywnie wpłynie na wydolność układu krążeniowego, zwiększając pojemność płuc i odporność organizmu na stres. Przy okazji, regularnie ćwicząc indoor cycling, zmniejszysz ryzyko chorób wieńcowych i wzmocnisz układ kostny, skutecznie zapobiegając osteoporozie. Ponieważ jazda na rowerze to w istocie wysiłek aerobowy, korzystnie wpłynie na redukcję tkanki tłuszczowej, wspierając Twój proces odchudzania poprzez redukcję zbędnych kilogramów. Na jakie zajęcia ze spinningu najlepiej się wybrać?

The levels: poziomy zaawansowania treningu indoor cycling

Zajęcia na rowerach spinningowych można podzielić na 3 grupy: trening siłowy, wytrzymałościowy i interwał, a i te dzielą się na kolejne podgrupy z różnym stopniem zaawansowania. Siłowy indoor cycling to głównie jazda pod górkę ze opore ustawionym na umiarkowanym lub dużym poziomie. Podczas zajęć prowadzący spinning będzie dyktował różne pozycje i ułożenie rąk, a do rockowego brzmienia z pewnością będzie zwiększać opór pedałowania.

Spinning interwał obejmuje naprzemienne fazy wysiłku i odpoczynku, które wynikają bezpośrednio z poszczególnych odcinków trasy. Instruktor dyktuje różne techniki jazdy z umiarkowanym obciążeniem. Podczas fazy odpoczynku wyciszysz tętno i nabierzesz sił na kolejne etapy. Na zajęciach ukierunkowane na wytrzymałość krążeniowo-oddechową doświadczysz różnych technik jazdy i długości odcinków. Połączone tu zostaną trening siłowy i interwał. To prawdziwy wycisk!

Zobacz też: Trening z trenażerem

Techniki jazdy w indoor cyclingu

Ułożenie dłoni oraz pozycje stojąca i siedząca mają kluczowe znaczenie w treningu. Najbardziej znane techniki jazdy stosowane na zajęciach indoor cycling to m.in.:

  • flat - jazda po płaskim terenie, dłonie luźno na środku kierownicy, pozycja siedząc lub stojąc
  • jump - naprzemienne przechodzenie z pozycji siedzącej do stojącej co 16, 8, 4 lub 2 uderzenia rytmu w zależności od stopnia treningu, dłonie trochę dalej od środka kierownicy,
  • climb - jazda pod górę siedząc lub stojąc, ręce na rogach kierownicy, opór min. średni,
  • run - podjazd na stojąco z dużym oporem.

Na pewno masz swoje ulubione techniki jazdy. W swoim treningu warto wykorzystać wszystkie dostępne kombinacje, by zmaksymalizować efekty.



Aleks Dorosiński 0 30 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.