Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

How to indoor cycling: jak wyglądają zajęcia ze spinningu?

Wytrzymałościowy trening na rowerze stacjonarnym w rytm skocznej muzyki klubowej - tak w dużym skrócie można zdefiniować zajęcia indoor cycling. Celem treningu na jest poprawa ogólnej wytrzymałości organizmu oraz poszczególnych mięśni. W zależności od rodzaju zajęć, kładzie się odpowiedni nacisk na inny charakter wysiłku, np. interwał, trening siłowy, poprawa wydolności krążeniowej. Jazda odbywa się do rytmicznej muzyki, a instruktor - dyktując tempo i różne ułożenie dłoni - modyfikuje wysiłek całej grupy.

Regulacje odbywają się za pomocą pokrętła oporu, częstotliwości pedałowania (tzw. kadencji), ułożenia dłoni czy techniki jazdy, np. na siedząco, pozycja siedząca i stojąca na przemian. Instruktor prowadzący zajęcia na pewno będzie na bieżąco informował o zmianie tempa pedałowania czy ułożenia rąk na kierownicy. Obowiązuje żelazna zasada: trenujesz tętno, więc pracujesz w ruchu ciągłym z określoną intensywnością. Jakie efekty daje jazda na stacjonarnym rowerze podczas zajęć indoor cycling?

Czytaj też: Spinning w realu

Indoor cycling benefits: jakie korzyści daje nam spinning?
indoor cycling

Jazda na rowerze sama w sobie niesie szereg korzyści dla naszego organizmu. Trening wykonywany na rowerze stacjonarnym w zróżnicowanym tempie to zdecydowanie lepsze rozwiązanie, zwłaszcza w przypadku osłabienia pasa lędźwiowego spowodowanego pracą siedzącą. Na zajęciach indoor cycling poprawi się Twoja interpretowana wielopłaszczyznowo kondycja. Regularne treningi ujędrnią i wysmuklą uda i pośladki oraz podkreślą zarys mięśni łydek.

Zobacz:
 Jak wyrzeźbić ciało na spinningu?

Praca wykonywana z wysoką intensywnością zwiększy pozytywnie wpłynie na wydolność układu krążeniowego, zwiększając pojemność płuc i odporność organizmu na stres. Przy okazji, regularnie ćwicząc indoor cycling, zmniejszysz ryzyko chorób wieńcowych i wzmocnisz układ kostny, skutecznie zapobiegając osteoporozie. Ponieważ jazda na rowerze to w istocie wysiłek aerobowy, korzystnie wpłynie na redukcję tkanki tłuszczowej, wspierając Twój proces odchudzania poprzez redukcję zbędnych kilogramów. Na jakie zajęcia ze spinningu najlepiej się wybrać?

The levels: poziomy zaawansowania treningu indoor cycling

Zajęcia na rowerach spinningowych można podzielić na 3 grupy: trening siłowy, wytrzymałościowy i interwał, a i te dzielą się na kolejne podgrupy z różnym stopniem zaawansowania. Siłowy indoor cycling to głównie jazda pod górkę ze opore ustawionym na umiarkowanym lub dużym poziomie. Podczas zajęć prowadzący spinning będzie dyktował różne pozycje i ułożenie rąk, a do rockowego brzmienia z pewnością będzie zwiększać opór pedałowania.

Spinning interwał obejmuje naprzemienne fazy wysiłku i odpoczynku, które wynikają bezpośrednio z poszczególnych odcinków trasy. Instruktor dyktuje różne techniki jazdy z umiarkowanym obciążeniem. Podczas fazy odpoczynku wyciszysz tętno i nabierzesz sił na kolejne etapy. Na zajęciach ukierunkowane na wytrzymałość krążeniowo-oddechową doświadczysz różnych technik jazdy i długości odcinków. Połączone tu zostaną trening siłowy i interwał. To prawdziwy wycisk!

Zobacz też: Trening z trenażerem

Techniki jazdy w indoor cyclingu

Ułożenie dłoni oraz pozycje stojąca i siedząca mają kluczowe znaczenie w treningu. Najbardziej znane techniki jazdy stosowane na zajęciach indoor cycling to m.in.:

  • flat - jazda po płaskim terenie, dłonie luźno na środku kierownicy, pozycja siedząc lub stojąc
  • jump - naprzemienne przechodzenie z pozycji siedzącej do stojącej co 16, 8, 4 lub 2 uderzenia rytmu w zależności od stopnia treningu, dłonie trochę dalej od środka kierownicy,
  • climb - jazda pod górę siedząc lub stojąc, ręce na rogach kierownicy, opór min. średni,
  • run - podjazd na stojąco z dużym oporem.

Na pewno masz swoje ulubione techniki jazdy. W swoim treningu warto wykorzystać wszystkie dostępne kombinacje, by zmaksymalizować efekty.



Aleks Dorosiński 0 30 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

filmiki-odchudzajace-dla-poczatkujacych-zostan-w-domu-wlacz-youtube-i-chudnij

Filmiki odchudzające dla początkujących – zostań w domu, włącz YouTube i chudnij!

Martwisz się, że po okresie kwarantanny społecznej wrócisz do życia z dodatkowymi kilogramami? Nie Ty jeden… Zamiast ciągle śledzić nowe doniesienia w mediach o pandemii i zamęczać się kolejnymi serialami – włącz YouTube i trenuj z trenerkami!

trening-tabata-i-jego-rozne-formy

Trening tabata i jego różne formy

Tabata to niezbyt popularna aktywność fizyczna znana głównie osobom obracającym się w sportowym otoczeniu. Jak przebiega taki trening i na czym dokładnie polega?

cwiczenia-na-orbitreku-efekty-i-przebieg-treningu

Ćwiczenia na orbitreku - efekty i przebieg treningu

Orbitrek to dosyć popularne urządzenie pojawiające się na terenie profesjonalnych siłowni. Regularne ćwiczenie na takim sprzęcie pozwala na osiągnięcie naprawdę widocznych rezultatów. Jak używać orbitreku i co daje taka aktywność?

dobry-dietetyk-krakow-jak-go-wybrac-aktualizacja-2020

Dobry dietetyk Kraków – jak go wybrać? | AKTUALIZACJA 2020

Poradnie dietetyczne i dietetycy w Krakowie rosną jak grzyby po deszczu. Co zrobić, jeśli naszym celem jest współpraca z dobrym sprawdzonym dietetykiem w Krakowie? Odchudzanie Kraków – konkretne porady. Jesteś dietetykiem z Krakowa? Zobacz, czego klienci oczekują od poradni dietetycznych i dietetyków w Krakowie! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację 2020.

redukcja-na-wyzszym-biegu-sprawdz-jak-przyspieszyc-metabolizm

Redukcja na wyższym biegu - sprawdź, jak przyspieszyć metabolizm!

Dobrze przygotowany trening redukcyjny i dopasowana do potrzeb dieta odchudzająca - to idealne narzędzie na zrzucenie paru kilogramów i zachowanie zdrowego wyglądu. Czasami jednak proces rozciąga się w czasie. Zobacz nasze triki na przyspieszenie metabolizmu i przejdź na wyższy poziom odchudzania.

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.

filmiki-odchudzajace-dla-poczatkujacych-zostan-w-domu-wlacz-youtube-i-chudnij

Filmiki odchudzające dla początkujących – zostań w domu, włącz YouTube i chudnij!

Martwisz się, że po okresie kwarantanny społecznej wrócisz do życia z dodatkowymi kilogramami? Nie Ty jeden… Zamiast ciągle śledzić nowe doniesienia w mediach o pandemii i zamęczać się kolejnymi serialami – włącz YouTube i trenuj z trenerkami!

trening-tabata-i-jego-rozne-formy

Trening tabata i jego różne formy

Tabata to niezbyt popularna aktywność fizyczna znana głównie osobom obracającym się w sportowym otoczeniu. Jak przebiega taki trening i na czym dokładnie polega?

cwiczenia-na-orbitreku-efekty-i-przebieg-treningu

Ćwiczenia na orbitreku - efekty i przebieg treningu

Orbitrek to dosyć popularne urządzenie pojawiające się na terenie profesjonalnych siłowni. Regularne ćwiczenie na takim sprzęcie pozwala na osiągnięcie naprawdę widocznych rezultatów. Jak używać orbitreku i co daje taka aktywność?

dobry-dietetyk-krakow-jak-go-wybrac-aktualizacja-2020

Dobry dietetyk Kraków – jak go wybrać? | AKTUALIZACJA 2020

Poradnie dietetyczne i dietetycy w Krakowie rosną jak grzyby po deszczu. Co zrobić, jeśli naszym celem jest współpraca z dobrym sprawdzonym dietetykiem w Krakowie? Odchudzanie Kraków – konkretne porady. Jesteś dietetykiem z Krakowa? Zobacz, czego klienci oczekują od poradni dietetycznych i dietetyków w Krakowie! Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację 2020.

redukcja-na-wyzszym-biegu-sprawdz-jak-przyspieszyc-metabolizm

Redukcja na wyższym biegu - sprawdź, jak przyspieszyć metabolizm!

Dobrze przygotowany trening redukcyjny i dopasowana do potrzeb dieta odchudzająca - to idealne narzędzie na zrzucenie paru kilogramów i zachowanie zdrowego wyglądu. Czasami jednak proces rozciąga się w czasie. Zobacz nasze triki na przyspieszenie metabolizmu i przejdź na wyższy poziom odchudzania.

spinning-w-realu-ciekawostki-o-szosowej-jezdzie-torowej

Spinning w realu - ciekawostki o szosowej jeździe torowej

Dla wszystkich trenujących spinning i kolarstwo lub po prostu lubiących rowery. Duże prędkości, szybkie przejazdy, ciekawe fakty o jeździe torowej - rekord w jeździe godzinnej.

szybka-jazda-kolarstwo-szosowe-wybor-roweru

Szybka jazda - kolarstwo szosowe, wybór roweru

Gdy na zewnątrz robi się ciepło na drogi wyjeżdżają szybkie maszyny. Są prawie bezgłośne, przyjazne dla środowiska i dostarczają dużo frajdy. Mowa o rowerach szosowych. Nie ważne czy mieszkasz w mieście czy na prowincji, kolarstwo szosowe jest dobrą opcją na zadbanie o formę na wiosnę. Jeżeli wcześniej nie jeździłeś na "szosie" i zastanawiasz się nad jej zakupem koniecznie przeczytaj jak wybrać najlepszy rower dla siebie.

jak-przejechalem-rowerem-szosowym-pol-miasta-bez-powietrza-w-oponie

Jak przejechałem rowerem szosowym pół miasta bez powietrza w oponie

Na co dzień jeżdżę rowerem szosowym po mieście. Używam go do dojeżdżania do pracy, rekreacyjnej jazdy w weekendy i czasem do treningów wytrzymałościowych. Dzisiaj opowiem jak uszkodziłem dętkę i przejechałem bez powietrza w oponie przez miasto.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe

Kolarstwo szosowe: Próby wysiłkowe i strefy treningowe

Określanie stref tętna w treningu kolarskim oraz innych sportach wytrzymałościowych. Testowanie intensywności ćwiczeń, określanie maksymalnego tętna i inne techniki monitorowania parametrów treningowych przy ćwiczeniach aerobowych.

kolarstwo-szosowe-proby-wysilkowe-i-strefy-treningowe-cz-ii

Kolarstwo szosowe: próby wysiłkowe i strefy treningowe, cz. II

Testy treningowe na wyznaczanie stref tętna w treningu kolarski, biegowym oraz pływackim. Zobacz jak zaplanować i przeprowadzić swój trening by jeździć i biegać szybciej przy tym samym wysiłku.