Odliczanie do świąt – jak schudnąć w 2 miesiące?

Odliczanie do świąt – jak schudnąć w 2 miesiące?

Dieta na odchudzanie przed świętami. Rozpoczynamy wielkie odliczanie do świąt. Jak szybko i skutecznie zgubić zbędne kilogramy przed Bożym Narodzeniem? Sprawdzone porady wprost od specjalisty!

Chcesz wyglądać pięknie na święta? Dieta na odchudzanie

Wiemy, że prawdopodobnie jeszcze nie myślisz o świętach. Tym bardziej o własnym wyglądzie w tym czasie. Jeśli jednak uważasz, że trochę Cię za dużo – mamy sposób, by w 2 miesiące osiągnąć wymarzoną sylwetkę! A może po prostu szukasz sposobu na szybkie i skuteczne odchudzanie? Oto dwumiesięczne wyzwanie dla każdego, kto chce na zawsze pozbyć się kilku nadprogramowych kilogramów. Nie trzeba się męczyć i katować nieskutecznymi dietami-cud. Wystarczy zmiana kilku nawyków żywieniowych, by skutecznie się odchudzić. Jaki jest nasz pomysł na szybkie odchudzanie?

Dieta na odchudzanie – nie musisz rezygnować z ulubionego jedzenia!
dieta na odchudzanie przed świętami

Już teraz możesz odrzucić na bok wszystkie znane ci diety i plany dietetyczne. Być może podchodzisz do tego pomysłu dość sceptycznie. Jak dieta na odchudzanie może być skuteczna skoro nie ma na nią planu? Otóż, wystarczy, że skupisz się na zmianie swoich nawyków żywieniowych. Przede wszystkim sprawdzaj kaloryczność KAŻDEGO produktu, który zamierzasz zjeść. Na początku sprawdź, jak wygląda twój standardowy dzień. Ile kalorii przyjmujesz oraz jakie są to kalorie. Jeśli większość pochodzi z niezdrowych tłuszczów trans i węglowodanów – nie dziw się, że waga ciągle rośnie. Poszukaj mniej kalorycznych zamienników dotychczasowego jedzenia. Pamiętaj! Nie musisz całkowicie rezygnować z ulubionego jedzenia! Wystarczy, że zmniejszysz porcje i będziesz jadł częściej, ale mniejsze posiłki. Wtedy metabolizm cały czas pracuje. Zadbaj także, by go odpowiednio przyspieszyć. Wtedy kalorie spalane są szybciej.  

Szybkie odchudzanie: Skąd mam wiedzieć, ile kalorii jeść?
szybkie odchudzanie

Podstawą naszej szybkiej diety na odchudzanie jest liczenie kalorii. W sieci dostępne są specjalne kalkulatory zapotrzebowania kalorycznego (PPM). Pod uwagę bierze się pleć, wagę, wzrost, wiek oraz stopień aktywności fizycznej. Wskaźnik PPM (podstawowa przemiana materii) pokaże Ci jednak MINIMALNE zapotrzebowanie na kalorie w Twoim organizmie. To oznacza, że tyle właśnie masz zjeść, żeby Twój organizm (komórki, narządy, procesy) po prostu funkcjonował. Nie można schodzić poniżej tej wartości. Taka dieta na odchudzanie może skutkować niedoborami składników odżywczych, a w efekcie problemami ze zdrowiem. To, ile kalorii mamy jeść pokaże nam CPM (całkowita przemiana materii). Ten wskaźnik mówi o tym, ile kalorii potrzebuje organizm przy danym stopniu aktywności fizycznej. Jedząc tyle, ile pokazuje CPM jesteśmy na zero, a więc możemy utrzymać swoją dotychczasową wagę.

Czytaj także: Dlaczego nie mogę schudnąć?

Szybkie odchudzanie: Ile jeść kalorii, żeby schudnąć?

Rachunek kaloryczny jest prosty. Od naszego wyniku CPM należy odjąć 500-1000 kalorii. Odpowiada to kolejno zrzuceniu 0,5-1 kilograma tygodniowo. Warto pamiętać, że zgubienie 1 kilograma to około 8000 kcal na minusie. A więc jeśli nasze CPM wynosi 2000 kcal dziennie, ścinamy 500 kcal (chudniemy pół kilograma tygodniowo) bądź 1000 kcal (chudniemy kilogram tygodniowo).

Wskaźnik CPM uwzględnia nasz poziom aktywności fizycznej. Podczas diety odchudzającej jest to bardzo istotny element. Może w mniejszym stopniu odpowiada za gubienie tkanki tłuszczowej (niż dieta). Jest jednak sposobem na zwiększenie masy mięśniowej, wzmocnienie organizmu i pozbycia się ryzyka pojawienia się wiszącej skóry po odchudzaniu czy nieszczęsnej sylwetki skinny fat. Szybkie odchudzanie powinno obejmować właśnie także ćwiczenia fizyczne. Dzięki temu mamy pewność, że chudniemy zdrowo, a nasze ciało będzie wyglądać jak należy.

Jak schudnąć do świąt? Szybkie odchudzanie
skuteczne odchudzanie

Wiele osób zadaje sobie to pytanie: „Jak schudnąć do świąt?”. Wystarczy liczyć kalorie! Ale co jeść? W diecie na odchudzanie powinno znaleźć się dużo warzyw. Mają one mało kalorii i doskonale uzupełniają dietę. Dzięki dużej ilości warzyw talerz nie wydaje się pusty, a my jesteśmy najedzeni. Nie zapominajmy także o białku. Najlepiej w diecie na szybkie odchudzanie postawić na kurczaka i indyka. Mają one najmniej tłuszczu i kalorii. Jeśli chodzi o węglowodany – to te z niższym indeksem glikemicznym i w małych ilościach. Doskonałe więc będą przede wszystkim kasze i ryż. O słodkościach, junk foodzie i tłuszczach trans musimy jednak zapomnieć. Oczywiście, cheat meal raz na dwa tygodnie nie zrujnuje naszej diety. Trzymajmy się jednak postanowień i nawet podczas cheat meala – liczmy kalorie. Najlepiej jeśli tego dnia także zmieścimy się w naszym limicie kalorycznym.

Skuteczne odchudzanie przed Bożym Narodzeniem

Piękna sylwetka w święta? Marzenie większości. Spotykamy się z rodziną po dłuższej nieobecności i chcemy dobrze się zaprezentować. A dieta na odchudzanie nie musi być pasmem wyrzeczeń! Skuteczne odchudzanie to każdorazowe czytanie etykiet i liczenie jedzonych kalorii. To wystarczy, by zrzucić nawet 8 kilogramów do Bożego Narodzenia! I nie przejmujcie się, że będziecie ciągle chodzić głodni. Jeśli posiłków będzie 5 – dostarczamy jedzenie do organizmu co 2-3 godziny. W takim czasie organizm nie zdąży być głodny. Co więcej, wystarczy, że na takiej diecie na odchudzanie wytrzymacie pierwsze 3 dni. Organizm przestawi się na mniejsze spożycie jedzenia, zacznie przyzwyczajać się do takiego stanu. W ten sposób po kilku tygodniach nawet nie będziecie pamiętać, że się odchudzacie!

 

Chcesz przeczytać cały artykuł?

admin 4 29 października 2018  1212

Dodaj komentarz

  • Anka
    5 grudnia 2018
    Okej, minął ponad miesiąc i 6 kg mniej bez stresu! Powaga, warto trochę o siebie zadbać, a wiele wysiłku to nie wymaga. Trzeba tylko suplementować żelazo, bo czasem robi się po prostu słabo. A poza tym, najtrudniejsze kilka pierwszych dni, a później to już normalnie :)
  • Mikołaj
    30 października 2018
    To ja trzymam kciuki. Sam jestem zbyt leniwy ;)
  • Anka
    29 października 2018
    Dobra, podejmuję wyzwanie, zobaczymy, czy ma to jakiś sens :)
  • Dania
    29 października 2018
    A to serio tak się da w 2 miesiące schudnąć bez większego poświęcenia?

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?