Oczyszczenie organizmu

Oczyszczenie organizmu

Więcej witalności i zapasów energii zaraz po przebudzeniu, lepsza skóra i włosy. Wprowadzając proste nawyki do swojej codzienności, oczyść organizm z toksyn w zdrowy sposób.

Toksyny w organizmie – skąd się one biorą?

toksyny w organizmie

Uniknięcie toksyn jest praktycznie niemożliwe. Codziennie wdychamy je z powietrza, a jednocześnie „zajadamy” w kupionych produktach spożywczych. Jeżeli zachodzą szkodliwe reakcje chemiczne, to organizm sam produkuje antyoksydanty, które usuwają substancje trujące i toksyczne. W zimie to trudniejsze zadanie, dlatego organizm szczególnie w okresie zimowym potrzebuje dodatkowego wspomagania, by móc wydalić toksyny.1 

Oczyszczenie organizmu na czczo

oczyszczanie organizmu

Standardowym zaleceniem jest wypijanie ok. 2 litrów wody mineralnej dziennie. Dlaczego? Woda to nawilżacz skóry, który uzupełnia niedobory minerałów. Oczyszcza organizm ze szkodliwych produktów przemiany materii oraz nadmiaru metali. Jaką wodę wybrać? My zwracamy uwagę na te nisko i średniozmineralizowane, o niskiej zawartości sodu.2

W neutralizacji toksyn przydatna jest także cytryna. Wspomaga funkcjonowanie wątroby i jej oczyszczenie. Ułatwia rozpuszczanie kamieni żółciowych oraz zawiera silne przeciwutleniacze.

Nasza rada? Wypijaj na czczo szklankę wody z cytryną. Taka kombinacja wspomoże oczyszczenie organizmu, a jednocześnie usprawni przemianę materii. 

Oczyszczanie na śniadanie

oczyszczająca dieta

Okazuje się, że niewielka żurawina działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie, szczególnie w przypadku infekcji dróg moczowych. Natomiast mało kto wie, że te niewielkie owoce wzmacniają zęby, dziąsła, chronią nasz organizm przed wrzodami, a przede wszystkim przyspieszają neutralizację toksyn.

Uczucie ciężkości i jeszcze niestrawiona wczorajsza kolacja? Pomoże jabłko bogate w rozpuszczalny błonnik w postaci pektyny – korzystnie wpływa na pracę jelit i obniża poziom cholesterolu, a przy tym zawiera wapń, żelazo, potas i magnes. Podobne właściwości posiadają płatki owsiane, które usprawniają procesy trawienne.

Nasza rada? Na śniadanie przygotuj pełnowartościowe musli z owocami. Poza żurawiną i jabłkiem, możesz dodać także cynamon – szczególnie po alkoholowym spotkaniu poprzedniego wieczoru. Przyprawa usuwa konserwanty i sztuczne barwniki z wyskokowego trunku.

Oczyszczający obiad

oczyszczający obiad

Czy wiesz, że buraki to drogocenne źródło magnezu, żelaza, fosforu, potasu oraz kwasu foliowego i witaminy C? Taki pakiet jest trudny do osiągnięcia przez inne warzywo. Co więcej, buraki pełnią ważne funkcje w odtruwaniu organizmu – oczyszczają przewód pokarmowy, wątrobę, jelita, pęcherzyk żółciowy oraz nerki. Likwidują także kamienie nerkowe.

Wymieniając antyoksydacyjne warzywa nie sposób pominąć kapusty. Jest ona doskonałym źródłem fosforu, wapnia, żelaza, a także witaminy A, C, E oraz siarki. Kapusta sprzyja redukcji wszelkich zanieczyszczeń, toksyn oraz skutków ubocznych przemiany materii.3 

Nasza rada? Szczególnie zimą doskonale sprawdzają się zupy, które rozgrzewają organizm, podnoszą odporność organizmu i neutralizują toksyczne związki. 

Na zdrowy podwieczorek

oczyszczający napój

Szukając wspomagacza trawienia, warto postawić na napar z zielonej herbaty. W przeciwieństwie do tradycyjnego napoju, oczyszcza organizm z toksyn, które gromadzą się w tkankach jako następstwo przemiany materii. Zielona herbata odpowiada także za neutralizację substancji z zewnątrz – pestycydów, barwników oraz konserwantów.

By wspomóc oczyszczenie organizmu w porze podwieczorku, warto do herbaty przygotować świeże owoce. Szczególnie sprawdza się grejpfrut, który wspomaga procesy trawienne i przemianę materii. 

Nasza rada? Wypijaj zieloną herbatę bez cukru na 30 minut przed posiłkiem i uzupełnij przekąskę świeżymi owocami.

Na oczyszczającą kolacje

owoce na detox

Jednym z najlepszych źródeł witamin i minerałów jest awokado. Chroni mózg, przeciwdziała nadciśnieniu tętniczemu, przyspiesza przemianę materii i oczyszcza organizm z zalegających toksyn. Antyoksydacyjne właściwości wynikają z obecności glutationu – substancji neutralizującej wolne rodniki i usuwającej pestycydy.

Podobne właściwości do kapusty posiada również brokuł. Zawiera siarkę, która wspomaga odtruwanie wątroby, a jednocześnie oczyszcza naczynia krwionośne ze złogów tłuszczu oraz złego cholesterolu.

Ziarna słonecznika to źródła witaminy A, a także witamin z grupy B, D, E oraz K. Zawierają potas, wapń, cynk i żelazo, przede wszystkim pektynę – substancja ma właściwości antyoksydacyjne i usuwa metale ciężkie z organizmu. Słonecznik to także cenne kwasy tłuszczowe omega-3 odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie wszystkich narządów w ciele człowieka.

Po kapuście i brokułach, czosnek zajmuje trzecie miejsce na liście produktów o najsilniejszych właściwościach odtruwających. Wspiera pracę enzymów trawiennych, a także bierze udział w produkcji glutationu.4

Nasza rada? Połącz składniki z filetem łososia i makaronem ryżowym w stylu azjatyckim bądź mając jedynie wymienione produkty w lodówce postaw na smażone brokuły w sosie z awokado.5

 

Oczywiście istnieją również inne metody na oczyszczenie orgaznizmu. W opracowaniu właściwej diety warto zdać się na pomoc dietetyka lub trenera personalnego. Pamietajcie, że poza zdrowym odżywianiem ważna jest też aktywność fizyczna, bez niej organizm będzie "leniwy" i bardziej podatny na zatrucia. 

 

Źródła:

1 2 3 4 5 

Martyna Paprocka 3 1 lutego 2016  11071

Dodaj komentarz

  • Edek
    20 lipca 2017
    Bardzo fajny artykuł. Pomysły na cały dzień.
  • Sylwia
    20 lipca 2017
    O tym działaniu awokado nie wiedziałam
  • 20 lipca 2017
    Moje siostry piją pokrzywę na wzmocnienie skóry, włosów i paznokci. Ale mówią też o pobocznym działaniu detoksykującym. Może warto spróbować pić pokrzywę, hmm???

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

zycie-w-dobrej-formie-wyprobuj-trening-zdrowotny

Życie w dobrej formie: wypróbuj trening zdrowotny!

“Każdy może ćwiczyć. Wszyscy mogą ćwiczyć. Wiek nie odgrywa żadnej roli” - brzmi znajomo? Szeroko pojęty sport atakuje z każdej strony. Odpowiednia aktywność fizyczna, uprawiana przez całe życie, może mieć zbawienny wpływ na opóźnienie procesów starzenia się organizmu. Jednak trening zdrowotny to idealne rozwiązanie nie tylko dla osób starszych. W końcu wiek nie gra roli!

odchudzanie-bez-tajemnic-sprawdz-po-jakie-suplementy-siegnac

Odchudzanie bez tajemnic - sprawdź, po jakie suplementy sięgnąć!

Suplementy na odchudzanie wiodą prym popularności pośród wszystkich preparatów wspomagających dietę redukcyjną. Nie bez powodu sprzedawalność tej grupy odżywek jest na wysokim poziomie przez niemal cały rok. Jak zdrowo podejść do diety redukcyjnej? Po jakie suplementy sięgnąć w pierwszej kolejności? I czy naturalna suplementacja ma sens?

dieta-bez-weglowodanow-szybki-sposob-na-redukcje

Dieta bez węglowodanów - szybki sposób na redukcję?

Dla jednych nadmiar węglowodanów w diecie to przyczyna tycia, dla innych dobra pożywka dla rozrastających się mięśni. Jak jest naprawdę z tymi węglowodanami? Czy można ograniczyć ich podaż do minimum? Jak wygląda dieta bez węglowodanów i jaki ma wpływ na nasz organizm?

dieta-od-dietetyka-czyli-po-co-i-jak-siegnac-by-osiagnac-zamierzone-efekty

Dieta od dietetyka, czyli po co i jak sięgnąć, by osiągnąć zamierzone efekty?

Kult ciała stanowi chleb powszedni niemal każdego z nas. Warto zastanowić się, co będzie idealnym paliwem dla naszego ciała. Jakie są idealne proporcje dziennego jadłospisu? Czy dietetyk faktycznie wywróci Twoje żywieniowe nawyki do góry nogami? I czy dieta od specjalisty nie będzie nudna?

dieta-na-mase-miesniowa-dla-szczuplych-ile-kalorii-powinienem-jesc

Dieta na masę mięśniową dla szczupłych – ile kalorii powinienem jeść?

Wiele szczupłych osób marzy o zwiększeniu swojej masy mięśniowej. Nie wystarczy więcej jeść, aby zwiększyć swoją masę mięśniową. Ile kalorii potrzebujesz, aby zmienić swoją sylwetkę? Poznaj podstawowe informacje o diecie na masę!

fit-dania-z-cukinii-proste-i-smaczne

Fit dania z cukinii – proste i smaczne

Fit dania z cukinii stały się bardzo popularne w różnych dietach odchudzających. Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo i można je dodawać do prawie wszystkiego. Wykonanie posiłków z cukinią i papryką jest bardzo proste. Poznaj przykładowe przepisy na różnego rodzaju fit dania z cukinii!

zdrowe-zycie-piramida-zdrowego-zywienia-i-aktywnosci-fizycznej

Zdrowe życie - piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Wiedza o wpływie diety na zdrowie człowieka podlega stałej ewolucji. Wiele osób stara się odżywiać zgodnie z zasadami piramidy zdrowego żywienia sporządzanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Dowiedz się, jakie zasady przyjmowania posiłków są zgodne z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

produkty-zawierajace-duzo-bialka

Produkty zawierające dużo białka!

Dużo białka możemy znaleźć w różnych produktach do suplementacji. Często w ich skład wchodzą także duże ilości węglowodanów. Dowiedz się, jakie produkty do suplementacji są wysokobiałkowe. Dlaczego białko jest tak ważne dla naszego organizmu?

zdrowie-to-wartosc-zasady-zdrowego-stylu-zycia

Zdrowie to wartość! Zasady zdrowego stylu życia

Zdrowie to najważniejsza wartość w życiu człowieka. Każda osoba powinna dbać o swój styl życia niezależnie od wieku. Stosowanie zasad zdrowego stylu życia w 50% odpowiada za stan organizmu. Jeśli chcesz zmienić swoje nawyki, to postaraj się żyć zgodnie z zasadami zdrowego stylu życia. Dowiedz się, jakimi zasadami należy się kierować i czego należy unikać.

dieta-ketogeniczna-szybkie-schudniecie

Dieta ketogeniczna | szybkie schudnięcie

Dieta ketogeniczna uważana była za jeden z najmodniejszych jadłospisów w 2018 roku. Wielu ludziom przyniosła zadowalające efekty, a niektórym wyrządziła wiele nieodwracalnych szkód w organizmie. Dowiedz się, czy dieta ketogeniczna jest dobra dla Ciebie! Poznaj zasady, przepisy i jadłospis w diecie ketogenicznej.

zycie-w-dobrej-formie-wyprobuj-trening-zdrowotny

Życie w dobrej formie: wypróbuj trening zdrowotny!

“Każdy może ćwiczyć. Wszyscy mogą ćwiczyć. Wiek nie odgrywa żadnej roli” - brzmi znajomo? Szeroko pojęty sport atakuje z każdej strony. Odpowiednia aktywność fizyczna, uprawiana przez całe życie, może mieć zbawienny wpływ na opóźnienie procesów starzenia się organizmu. Jednak trening zdrowotny to idealne rozwiązanie nie tylko dla osób starszych. W końcu wiek nie gra roli!

odchudzanie-bez-tajemnic-sprawdz-po-jakie-suplementy-siegnac

Odchudzanie bez tajemnic - sprawdź, po jakie suplementy sięgnąć!

Suplementy na odchudzanie wiodą prym popularności pośród wszystkich preparatów wspomagających dietę redukcyjną. Nie bez powodu sprzedawalność tej grupy odżywek jest na wysokim poziomie przez niemal cały rok. Jak zdrowo podejść do diety redukcyjnej? Po jakie suplementy sięgnąć w pierwszej kolejności? I czy naturalna suplementacja ma sens?

dieta-bez-weglowodanow-szybki-sposob-na-redukcje

Dieta bez węglowodanów - szybki sposób na redukcję?

Dla jednych nadmiar węglowodanów w diecie to przyczyna tycia, dla innych dobra pożywka dla rozrastających się mięśni. Jak jest naprawdę z tymi węglowodanami? Czy można ograniczyć ich podaż do minimum? Jak wygląda dieta bez węglowodanów i jaki ma wpływ na nasz organizm?

dieta-od-dietetyka-czyli-po-co-i-jak-siegnac-by-osiagnac-zamierzone-efekty

Dieta od dietetyka, czyli po co i jak sięgnąć, by osiągnąć zamierzone efekty?

Kult ciała stanowi chleb powszedni niemal każdego z nas. Warto zastanowić się, co będzie idealnym paliwem dla naszego ciała. Jakie są idealne proporcje dziennego jadłospisu? Czy dietetyk faktycznie wywróci Twoje żywieniowe nawyki do góry nogami? I czy dieta od specjalisty nie będzie nudna?

dieta-na-mase-miesniowa-dla-szczuplych-ile-kalorii-powinienem-jesc

Dieta na masę mięśniową dla szczupłych – ile kalorii powinienem jeść?

Wiele szczupłych osób marzy o zwiększeniu swojej masy mięśniowej. Nie wystarczy więcej jeść, aby zwiększyć swoją masę mięśniową. Ile kalorii potrzebujesz, aby zmienić swoją sylwetkę? Poznaj podstawowe informacje o diecie na masę!

fit-dania-z-cukinii-proste-i-smaczne

Fit dania z cukinii – proste i smaczne

Fit dania z cukinii stały się bardzo popularne w różnych dietach odchudzających. Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo i można je dodawać do prawie wszystkiego. Wykonanie posiłków z cukinią i papryką jest bardzo proste. Poznaj przykładowe przepisy na różnego rodzaju fit dania z cukinii!

zdrowe-zycie-piramida-zdrowego-zywienia-i-aktywnosci-fizycznej

Zdrowe życie - piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Wiedza o wpływie diety na zdrowie człowieka podlega stałej ewolucji. Wiele osób stara się odżywiać zgodnie z zasadami piramidy zdrowego żywienia sporządzanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Dowiedz się, jakie zasady przyjmowania posiłków są zgodne z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

produkty-zawierajace-duzo-bialka

Produkty zawierające dużo białka!

Dużo białka możemy znaleźć w różnych produktach do suplementacji. Często w ich skład wchodzą także duże ilości węglowodanów. Dowiedz się, jakie produkty do suplementacji są wysokobiałkowe. Dlaczego białko jest tak ważne dla naszego organizmu?

zdrowie-to-wartosc-zasady-zdrowego-stylu-zycia

Zdrowie to wartość! Zasady zdrowego stylu życia

Zdrowie to najważniejsza wartość w życiu człowieka. Każda osoba powinna dbać o swój styl życia niezależnie od wieku. Stosowanie zasad zdrowego stylu życia w 50% odpowiada za stan organizmu. Jeśli chcesz zmienić swoje nawyki, to postaraj się żyć zgodnie z zasadami zdrowego stylu życia. Dowiedz się, jakimi zasadami należy się kierować i czego należy unikać.

dieta-ketogeniczna-szybkie-schudniecie

Dieta ketogeniczna | szybkie schudnięcie

Dieta ketogeniczna uważana była za jeden z najmodniejszych jadłospisów w 2018 roku. Wielu ludziom przyniosła zadowalające efekty, a niektórym wyrządziła wiele nieodwracalnych szkód w organizmie. Dowiedz się, czy dieta ketogeniczna jest dobra dla Ciebie! Poznaj zasady, przepisy i jadłospis w diecie ketogenicznej.