Oczyszczenie organizmu

Oczyszczenie organizmu

Więcej witalności i zapasów energii zaraz po przebudzeniu, lepsza skóra i włosy. Wprowadzając proste nawyki do swojej codzienności, oczyść organizm z toksyn w zdrowy sposób.

Toksyny w organizmie – skąd się one biorą?

toksyny w organizmie

Uniknięcie toksyn jest praktycznie niemożliwe. Codziennie wdychamy je z powietrza, a jednocześnie „zajadamy” w kupionych produktach spożywczych. Jeżeli zachodzą szkodliwe reakcje chemiczne, to organizm sam produkuje antyoksydanty, które usuwają substancje trujące i toksyczne. W zimie to trudniejsze zadanie, dlatego organizm szczególnie w okresie zimowym potrzebuje dodatkowego wspomagania, by móc wydalić toksyny.1 

Oczyszczenie organizmu na czczo

oczyszczanie organizmu

Standardowym zaleceniem jest wypijanie ok. 2 litrów wody mineralnej dziennie. Dlaczego? Woda to nawilżacz skóry, który uzupełnia niedobory minerałów. Oczyszcza organizm ze szkodliwych produktów przemiany materii oraz nadmiaru metali. Jaką wodę wybrać? My zwracamy uwagę na te nisko i średniozmineralizowane, o niskiej zawartości sodu.2

W neutralizacji toksyn przydatna jest także cytryna. Wspomaga funkcjonowanie wątroby i jej oczyszczenie. Ułatwia rozpuszczanie kamieni żółciowych oraz zawiera silne przeciwutleniacze.

Nasza rada? Wypijaj na czczo szklankę wody z cytryną. Taka kombinacja wspomoże oczyszczenie organizmu, a jednocześnie usprawni przemianę materii. 

Oczyszczanie na śniadanie

oczyszczająca dieta

Okazuje się, że niewielka żurawina działa antybakteryjnie i przeciwzapalnie, szczególnie w przypadku infekcji dróg moczowych. Natomiast mało kto wie, że te niewielkie owoce wzmacniają zęby, dziąsła, chronią nasz organizm przed wrzodami, a przede wszystkim przyspieszają neutralizację toksyn.

Uczucie ciężkości i jeszcze niestrawiona wczorajsza kolacja? Pomoże jabłko bogate w rozpuszczalny błonnik w postaci pektyny – korzystnie wpływa na pracę jelit i obniża poziom cholesterolu, a przy tym zawiera wapń, żelazo, potas i magnes. Podobne właściwości posiadają płatki owsiane, które usprawniają procesy trawienne.

Nasza rada? Na śniadanie przygotuj pełnowartościowe musli z owocami. Poza żurawiną i jabłkiem, możesz dodać także cynamon – szczególnie po alkoholowym spotkaniu poprzedniego wieczoru. Przyprawa usuwa konserwanty i sztuczne barwniki z wyskokowego trunku.

Oczyszczający obiad

oczyszczający obiad

Czy wiesz, że buraki to drogocenne źródło magnezu, żelaza, fosforu, potasu oraz kwasu foliowego i witaminy C? Taki pakiet jest trudny do osiągnięcia przez inne warzywo. Co więcej, buraki pełnią ważne funkcje w odtruwaniu organizmu – oczyszczają przewód pokarmowy, wątrobę, jelita, pęcherzyk żółciowy oraz nerki. Likwidują także kamienie nerkowe.

Wymieniając antyoksydacyjne warzywa nie sposób pominąć kapusty. Jest ona doskonałym źródłem fosforu, wapnia, żelaza, a także witaminy A, C, E oraz siarki. Kapusta sprzyja redukcji wszelkich zanieczyszczeń, toksyn oraz skutków ubocznych przemiany materii.3 

Nasza rada? Szczególnie zimą doskonale sprawdzają się zupy, które rozgrzewają organizm, podnoszą odporność organizmu i neutralizują toksyczne związki. 

Na zdrowy podwieczorek

oczyszczający napój

Szukając wspomagacza trawienia, warto postawić na napar z zielonej herbaty. W przeciwieństwie do tradycyjnego napoju, oczyszcza organizm z toksyn, które gromadzą się w tkankach jako następstwo przemiany materii. Zielona herbata odpowiada także za neutralizację substancji z zewnątrz – pestycydów, barwników oraz konserwantów.

By wspomóc oczyszczenie organizmu w porze podwieczorku, warto do herbaty przygotować świeże owoce. Szczególnie sprawdza się grejpfrut, który wspomaga procesy trawienne i przemianę materii. 

Nasza rada? Wypijaj zieloną herbatę bez cukru na 30 minut przed posiłkiem i uzupełnij przekąskę świeżymi owocami.

Na oczyszczającą kolacje

owoce na detox

Jednym z najlepszych źródeł witamin i minerałów jest awokado. Chroni mózg, przeciwdziała nadciśnieniu tętniczemu, przyspiesza przemianę materii i oczyszcza organizm z zalegających toksyn. Antyoksydacyjne właściwości wynikają z obecności glutationu – substancji neutralizującej wolne rodniki i usuwającej pestycydy.

Podobne właściwości do kapusty posiada również brokuł. Zawiera siarkę, która wspomaga odtruwanie wątroby, a jednocześnie oczyszcza naczynia krwionośne ze złogów tłuszczu oraz złego cholesterolu.

Ziarna słonecznika to źródła witaminy A, a także witamin z grupy B, D, E oraz K. Zawierają potas, wapń, cynk i żelazo, przede wszystkim pektynę – substancja ma właściwości antyoksydacyjne i usuwa metale ciężkie z organizmu. Słonecznik to także cenne kwasy tłuszczowe omega-3 odpowiedzialne za prawidłowe funkcjonowanie wszystkich narządów w ciele człowieka.

Po kapuście i brokułach, czosnek zajmuje trzecie miejsce na liście produktów o najsilniejszych właściwościach odtruwających. Wspiera pracę enzymów trawiennych, a także bierze udział w produkcji glutationu.4

Nasza rada? Połącz składniki z filetem łososia i makaronem ryżowym w stylu azjatyckim bądź mając jedynie wymienione produkty w lodówce postaw na smażone brokuły w sosie z awokado.5

 

Oczywiście istnieją również inne metody na oczyszczenie orgaznizmu. W opracowaniu właściwej diety warto zdać się na pomoc dietetyka lub trenera personalnego. Pamietajcie, że poza zdrowym odżywianiem ważna jest też aktywność fizyczna, bez niej organizm będzie "leniwy" i bardziej podatny na zatrucia. 

 

Źródła:

1 2 3 4 5 

Martyna Paprocka 3 1 lutego 2016  11227

Dodaj komentarz

  • Edek
    20 lipca 2017
    Bardzo fajny artykuł. Pomysły na cały dzień.
  • Sylwia
    20 lipca 2017
    O tym działaniu awokado nie wiedziałam
  • 20 lipca 2017
    Moje siostry piją pokrzywę na wzmocnienie skóry, włosów i paznokci. Ale mówią też o pobocznym działaniu detoksykującym. Może warto spróbować pić pokrzywę, hmm???

Artykuły z kategorii: Zdrowie i Odżywianie

dlaczego-dbanie-o-zeby-jest-tak-wazne-dla-zdrowia

Dlaczego dbanie o zęby jest tak ważne dla zdrowia?

Większość ludzi dba o zęby przede wszystkim ze względów estetycznych. Nie to jednak powinno być głównym powodem zachowywania higieny jamy ustnej. Niewłaściwy stan zębów może przekładać się na pogorszenie się ogólnego stanu zdrowia. Dowiedz się, czym grozi zaniedbanie zębów i jak powinno się je pielęgnować.

cz-5-5-dbaj-o-swoje-zdrowie-zalecenia-who-i-ministerstwa-zdrowia-dot-koronawirusa

Cz. 5/5 Dbaj o swoje zdrowie! Zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia dot. koronawirusa

Oficjalne stanowisko WHO ws. koronawirusa jest jednoznaczne: to epidemia na skalę światową. Aby skutecznie przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się pandemicznego wirusa, warto zachować szczególne środki ostrożności. Poznaj oficjalne zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia i zadbaj o swoje zdrowie w dobie koronawirusa.

cz-4-5-treningi-online-z-trenerem-w-dobie-koronawirusa-cwicz-mimo-wszystko

Cz. 4/5 Treningi online z trenerem w dobie koronawirusa? Ćwicz mimo wszystko!

Zasięg zakażeń koronawirusem jest coraz większy, a liczba ofiar cały czas rośnie. Nie bez powodu siłownie i kluby fitness zamknęły się dla klientów - tu chodzi o zdrowie i ludzkie życie, które jest wartością nieocenioną! Ale czy to oznacza, że musisz leżeć na kanapie i wegetować przez cały ten dziki czas? Zobacz, jak wykorzystać okres kwarantanny i spróbuj treningów online z trenerem bez wychodzenia z domu!

cz-3-5-trening-przede-wszystkim-jak-realizowac-plan-treningowy-w-dobie-koronawirusa

Cz. 3/5 Trening przede wszystkim - jak realizować plan treningowy w dobie koronawirusa?

Coraz większa liczba zachorowań na nowego koronawirusa sprawia, że siłownie, kluby fitness, galerie handlowe i placówki kultury zostały wyłączone z życia publicznego. Aby epidemia nie szerzyła się dalej, trzeba zgasić zarazę w zarodku lub powstrzymać jej dalsze rozprzestrzenianie się. Tylko jak realizować plan treningowy przy zamkniętych siłowniach i klubach fitness? Jest na to prosty sposób!

cz-2-5-koronawirus-w-starciu-z-domowa-spizarnia-jakie-zapasy-warto-miec-w-domu

Cz. 2/5 Koronawirus w starciu z domową spiżarnią. Jakie zapasy warto mieć w domu?

Jeśli wiadomość o szerzącej się epidemii koronawirusa wymiata produkty spożywcze z twoich sklepów, nie martw się - mamy tak samo! Tylko jak utrzymać dietę i jeść zdrowo, by możliwie jak najrzadziej wychodzić z domu? Zobacz, jakie zapasy żywności długoterminowej warto zrobić i jak w prosty sposób przedłużyć termin przydatności do spożycia innych produktów.

cz-1-5-odpornosc-vs-grozny-koronawirus-jak-zmniejszyc-ryzyko-zachorowania

Cz. 1/5 Odporność vs groźny koronawirus. Jak zmniejszyć ryzyko zachorowania?

To już oficjalne stanowisko WHO: mierzymy się z pandemią. Szalejący koronawirus rozprzestrzenia się coraz bardziej, zbierając żniwo kolejnych ofiar śmiertelnych. Najlepsze, co możesz zrobić dla siebie i dla innych to zostać w domu. Zobacz, w jaki sposób zwiększyć swoją odporność i zmniejszyć ryzyko zachorowania na zakaźną chorobę COVID-19.

zdrowie-bez-lekow-masz-je-na-wyciagniecie-reki

Zdrowie bez leków? Masz je na wyciągnięcie ręki!

Długie i zdrowe życie to marzenie każdego, zwłaszcza, jeśli w grę wchodzi idealny życiowy partner czy liczne potomstwo z własnymi rodzinami. Jak właściwie zadbać o swoje zdrowie bez leków i zapewnić sobie długowieczność? Podpowiadamy sprawdzone patenty - są na wyciągnięcie ręki i nic nie kosztują!

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie-aktualizacja-2020

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię | AKTUALIZACJA 2020

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

dobry-dietetyk-online-jedz-zdrowo-bez-wychodzenia-z-domu

Dobry dietetyk online - jedz zdrowo bez wychodzenia z domu

Internet to medium coraz częściej wykorzystywane do załatwiania spraw, które jeszcze kilka lat temu wymagały wyjścia z domu. Jedną z nich jest konsultacja z dietetykiem i ustalenie planu żywienia na określony czas. Jak wyglądają takie wizyty online i ile one kosztują?

amerykanski-sen-na-talerzu-dieta-dubrow-w-roli-glownej

Amerykański sen na talerzu. Dieta Dubrow w roli głównej

Kult smukłej, wysportowanej sylwetki i wszechogarniające diety na redukcję tkanki tłuszczowej wciąż są na topie. Obok redukcyjnych diet paleo czy planu żywieniowego samuraja, równie słynna stała się dieta oczyszczająca dr Dąbrowskiej. Jedną z najnowszych form żywienia jest dieta Dubrow. Na czym polega?

dlaczego-dbanie-o-zeby-jest-tak-wazne-dla-zdrowia

Dlaczego dbanie o zęby jest tak ważne dla zdrowia?

Większość ludzi dba o zęby przede wszystkim ze względów estetycznych. Nie to jednak powinno być głównym powodem zachowywania higieny jamy ustnej. Niewłaściwy stan zębów może przekładać się na pogorszenie się ogólnego stanu zdrowia. Dowiedz się, czym grozi zaniedbanie zębów i jak powinno się je pielęgnować.

cz-5-5-dbaj-o-swoje-zdrowie-zalecenia-who-i-ministerstwa-zdrowia-dot-koronawirusa

Cz. 5/5 Dbaj o swoje zdrowie! Zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia dot. koronawirusa

Oficjalne stanowisko WHO ws. koronawirusa jest jednoznaczne: to epidemia na skalę światową. Aby skutecznie przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się pandemicznego wirusa, warto zachować szczególne środki ostrożności. Poznaj oficjalne zalecenia WHO i Ministerstwa Zdrowia i zadbaj o swoje zdrowie w dobie koronawirusa.

cz-4-5-treningi-online-z-trenerem-w-dobie-koronawirusa-cwicz-mimo-wszystko

Cz. 4/5 Treningi online z trenerem w dobie koronawirusa? Ćwicz mimo wszystko!

Zasięg zakażeń koronawirusem jest coraz większy, a liczba ofiar cały czas rośnie. Nie bez powodu siłownie i kluby fitness zamknęły się dla klientów - tu chodzi o zdrowie i ludzkie życie, które jest wartością nieocenioną! Ale czy to oznacza, że musisz leżeć na kanapie i wegetować przez cały ten dziki czas? Zobacz, jak wykorzystać okres kwarantanny i spróbuj treningów online z trenerem bez wychodzenia z domu!

cz-3-5-trening-przede-wszystkim-jak-realizowac-plan-treningowy-w-dobie-koronawirusa

Cz. 3/5 Trening przede wszystkim - jak realizować plan treningowy w dobie koronawirusa?

Coraz większa liczba zachorowań na nowego koronawirusa sprawia, że siłownie, kluby fitness, galerie handlowe i placówki kultury zostały wyłączone z życia publicznego. Aby epidemia nie szerzyła się dalej, trzeba zgasić zarazę w zarodku lub powstrzymać jej dalsze rozprzestrzenianie się. Tylko jak realizować plan treningowy przy zamkniętych siłowniach i klubach fitness? Jest na to prosty sposób!

cz-2-5-koronawirus-w-starciu-z-domowa-spizarnia-jakie-zapasy-warto-miec-w-domu

Cz. 2/5 Koronawirus w starciu z domową spiżarnią. Jakie zapasy warto mieć w domu?

Jeśli wiadomość o szerzącej się epidemii koronawirusa wymiata produkty spożywcze z twoich sklepów, nie martw się - mamy tak samo! Tylko jak utrzymać dietę i jeść zdrowo, by możliwie jak najrzadziej wychodzić z domu? Zobacz, jakie zapasy żywności długoterminowej warto zrobić i jak w prosty sposób przedłużyć termin przydatności do spożycia innych produktów.

cz-1-5-odpornosc-vs-grozny-koronawirus-jak-zmniejszyc-ryzyko-zachorowania

Cz. 1/5 Odporność vs groźny koronawirus. Jak zmniejszyć ryzyko zachorowania?

To już oficjalne stanowisko WHO: mierzymy się z pandemią. Szalejący koronawirus rozprzestrzenia się coraz bardziej, zbierając żniwo kolejnych ofiar śmiertelnych. Najlepsze, co możesz zrobić dla siebie i dla innych to zostać w domu. Zobacz, w jaki sposób zwiększyć swoją odporność i zmniejszyć ryzyko zachorowania na zakaźną chorobę COVID-19.

zdrowie-bez-lekow-masz-je-na-wyciagniecie-reki

Zdrowie bez leków? Masz je na wyciągnięcie ręki!

Długie i zdrowe życie to marzenie każdego, zwłaszcza, jeśli w grę wchodzi idealny życiowy partner czy liczne potomstwo z własnymi rodzinami. Jak właściwie zadbać o swoje zdrowie bez leków i zapewnić sobie długowieczność? Podpowiadamy sprawdzone patenty - są na wyciągnięcie ręki i nic nie kosztują!

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie-aktualizacja-2020

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię | AKTUALIZACJA 2020

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

dobry-dietetyk-online-jedz-zdrowo-bez-wychodzenia-z-domu

Dobry dietetyk online - jedz zdrowo bez wychodzenia z domu

Internet to medium coraz częściej wykorzystywane do załatwiania spraw, które jeszcze kilka lat temu wymagały wyjścia z domu. Jedną z nich jest konsultacja z dietetykiem i ustalenie planu żywienia na określony czas. Jak wyglądają takie wizyty online i ile one kosztują?

amerykanski-sen-na-talerzu-dieta-dubrow-w-roli-glownej

Amerykański sen na talerzu. Dieta Dubrow w roli głównej

Kult smukłej, wysportowanej sylwetki i wszechogarniające diety na redukcję tkanki tłuszczowej wciąż są na topie. Obok redukcyjnych diet paleo czy planu żywieniowego samuraja, równie słynna stała się dieta oczyszczająca dr Dąbrowskiej. Jedną z najnowszych form żywienia jest dieta Dubrow. Na czym polega?