Nowe dyscypliny Fitness

Nowe dyscypliny Fitness

Jak we wszystkich dziedzinach życia tak w fitnessie, aby nie zostać w tyle trzeba się rozwijać. Dlatego ciągle powstają nowe typy zajęć, metody treningowe i korzystające z nowego sprzętu treningowego. W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym nowym treningom.

TBC – czyli Total Body Conditioning (Globalny Trening Kondycyjny) jest połączeniem dwóch typów ćwiczeń: aerobowych czyli treningu na przyśpieszonym oddechu i pulsie oraz treningu wzmacniającego. Jak na grupowe zajęcia przystało trening TBC wykonuje się do rytmicznej muzyki. Zadaniem prowadzącego zajęcia instruktora jest zaangażowanie górnych oraz dolnych partii ciała. Do treningu TBC używane są różne sprzęty jak lekkie sztangi, hantle, piłki czy gumy.

Zajęcia TBC są dla wszystkich, nawet dla osób ze słabą kondycją fizyczną, ponieważ wysiłek podczas ćwiczeń można łatwo regulować obciążeniem.

 

Areoboxing - jest połączeniem kickboxingu oraz fitness w bezkontaktowych zajęciach grupowych. Jest to intensywny trening wytrzymałościowy ćwiczony w rytmie muzyki, rozwijający koordynację ruchową, szybkość i siłę dynamiczną. Podczas zajęć uczestnicy wykonują kopnięcia w miejscu, podskoki, uderzenia w powietrzu w szybkim tempie. Prowadzący zajęcia nadaje rytm i kolejność ćwiczeń a zadaniem uczestników jest powtarzać ruchy.

Ten typ treningu jest wymagający a dlatego zalecamy go osobom o średniej i dobrej kondycji fizycznej.

 

Power Pump - Power Pump pochodzi z Nowej Zelandii i jest to forma ćwiczeń ogólnorozwojowych z użyciem sztangi. Trenujący power pump indywidualnie dobierają obciążenie i wykonują ćwiczenia do rytmu muzyki. Trening prowadzony jest interwałowo co zwiększa spalanie tłuszczu i pomaga poprawić wydolność organizmu. Pomijając aspekt wytrzymałościowy Power Pump uczy poprawnego wykonywania ćwiczeń ze sztangą przy małym obciążeniu w bezpieczny sposób. Przez wielu uczestników jest traktowane jako wstęp do późniejszych siłowych ćwiczeń ze sztangami.

Power Pump jest wymagającym treningiem zalecanym osobom średniozaawansowanym i zaawansowanym.

 

Fit Ball (Piłka Fitness)  bardzo popularnym sprzętem do treningu fitness. Dzięki piłce trenujący ćwiczy równowagę i balans ciała, pobudza mięśnie głębokie i poprawia stabilizację stawów. Trening na piłce to dobry wybór dla osób jestmających problemy z kręgosłupem, Fit Ball zapewnia podparcie dla ciała i tym samym pozwala wykonywać ćwiczenia bez przeciążeń stawów i pleców.

Trening z piłką jest zalecamy dla osób o słabej i przeciętnej kondycji fizycznej ze względu na niskie obciążenie krążeniowo-oddechowe.

 

ATC - inaczej Cellulit Killer czyli zestaw ćwiczeń działających naprzemiennie i drażniąco na obszary występowania cellulitu. Trening ATC jest rodzajem treningu obwodowego wzmaga obieg limfy i pomaga w usuwaniu toksyn ze skóry. ATC charakteryzuje się średnią intensywnością wysiłku co pomaga w efektywnym spalaniu tkanki tłuszczowej. Działa na wszystkie partie mięśniowe dzięki naprzemiennym ćwiczeniom górnych i dolnych partii mięśniowych.

Polecany dla średnio zaawansowanych.

 

TRX – jest treningiem bazującym na masie własnego ciała do kontroli którego używa się specjalnych taśm. Taśmy TRX zawiesza się nad głową i jedynym wymaganiem jest solidny punkt zaczepienia. Trenować można w domu, w parku i na siłowni. Taśmy są lekkie i nie zajmują dużo miejsca. Największą zaletą tego treningu jest możliwość wzmocnienia mięśni bez obciążania stawów oraz kręgosłupa. Pomysł wyszedł od byłego komandosa jako optymalne ćwiczenie dla żołnierzy w warunkach polowych. Trening w zawieszeniu umożliwia wykonywanie ćwiczeń siłowych, wzmacniających i poprawiających balans ciała. Z TRX można wzmacniać wszystkie partie mięśniowe.

Jest to ciekawa alternatywa dla ćwiczeń siłowych na każdym stopniu zaawansowania, dla początkujących i zaawansowanych.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

T.K. 2 2 listopada 2015  3028

Dodaj komentarz

  • Kosa
    20 lipca 2017
    TRX polecam naprawdę każdemu. To przyjemny trening całego ciała. naprawdę warto
  • Elina
    20 lipca 2017
    Wtedy może nowe. Teraz wszystkie z nich znajdują się w ofercie większości klubów fitness. Jak ten świat szybko idzie do przodu. Ciekawe nad czym teraz pracuje się w świecie fitness :)

Artykuły z kategorii: Fitness

skoki-wieksze-i-mniejsze-czyli-wszystko-o-trampolinach-fitness

Skoki większe i mniejsze - czyli wszystko o trampolinach fitness

Różnorodność zajęć, sprzętów i przyrządów do aktywności fizycznej, sprawia, że dzisiaj każda nawet najbardziej wymagająca osoba może znaleźć coś dla siebie. Możliwości na aktywne spędzenie czasu jest wiele, począwszy od trenowania konkretnej dyscypliny, przechodząc przez aktywność na siłowni i w klubach fitness, a kończąc na wysiłku fizycznym w domu.

dowiedz-sie-jak-jezdzic-na-rolkach-aby-sport-byl-efektywny

Dowiedz się, jak jeździć na rolkach, aby sport był efektywny

Jazda na rolkach może być zarówno zabawą, jak i sportem kształtującym sylwetkę. Rolki są sportem sezonowym, dlatego jeżeli zbliżają się cieplejsze miesiące, to warto wyciągnąć sprzęt z piwnicy i zacząć jeździć. Dowiedz się, jak wpływa regularna jazda na rolkach na organizm i zacznij się ruszać!

zobacz-w-jaki-sposob-bieg-bokserski-wplywa-na-twoja-sylwetke

Zobacz, w jaki sposób bieg bokserski wpływa na Twoją sylwetkę?

Siłownia, rower, bieganie, a może bieg bokserski? Możliwości na aktywne i sportowe spędzenie czasu jest wiele. W zależności od oczekiwanych efektów i potrzeb dobiera się odpowiedni trening dla swojego organizmu. Jednym z takich treningów jest bieg bokserski, który z dnia na dzień przyciąga swoich zwolenników. Czym jest bieg bokserki? Jakie korzyści płyną z tego rodzaju treningu? I w jaki sposób ćwiczyć?

odchudzajaca-jazda-na-rolkach-dowiedz-sie-jak-wiele-kalorii-spalisz-podczas-godzinnej-jazdy

Odchudzająca jazda na rolkach! Dowiedz się jak wiele kalorii spalisz podczas godzinnej jazdy!

Jazda na rolkach, to sport, który lubi wiele osób. Rolki są ogólnodostępne i może na nich jeździć każdy. Wystarczy odrobina wprawy i spalanie kalorii murowane. Dowiedz się jakie rolki są najlepsze do jazdy rekreacyjnej i ile kalorii spalisz jeżdżąc jedynie godzinę na rolkach!

zajecia-fitness-dla-prawdziwych-mezczyzn

Zajęcia fitness dla prawdziwych mężczyzn

Kto powiedział, że zajęcia fitness muszą być tylko dla kobiet? To jest kłamstwo! Na zajęcia fitness mogą uczęszczać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni również powinni dbać o swoje zdrowie, aby utrzymywać ciało w odpowiedniej formie. Jakie zajęcia w związku z tym polecane są dla mężczyzn?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

skoki-wieksze-i-mniejsze-czyli-wszystko-o-trampolinach-fitness

Skoki większe i mniejsze - czyli wszystko o trampolinach fitness

Różnorodność zajęć, sprzętów i przyrządów do aktywności fizycznej, sprawia, że dzisiaj każda nawet najbardziej wymagająca osoba może znaleźć coś dla siebie. Możliwości na aktywne spędzenie czasu jest wiele, począwszy od trenowania konkretnej dyscypliny, przechodząc przez aktywność na siłowni i w klubach fitness, a kończąc na wysiłku fizycznym w domu.

dowiedz-sie-jak-jezdzic-na-rolkach-aby-sport-byl-efektywny

Dowiedz się, jak jeździć na rolkach, aby sport był efektywny

Jazda na rolkach może być zarówno zabawą, jak i sportem kształtującym sylwetkę. Rolki są sportem sezonowym, dlatego jeżeli zbliżają się cieplejsze miesiące, to warto wyciągnąć sprzęt z piwnicy i zacząć jeździć. Dowiedz się, jak wpływa regularna jazda na rolkach na organizm i zacznij się ruszać!

zobacz-w-jaki-sposob-bieg-bokserski-wplywa-na-twoja-sylwetke

Zobacz, w jaki sposób bieg bokserski wpływa na Twoją sylwetkę?

Siłownia, rower, bieganie, a może bieg bokserski? Możliwości na aktywne i sportowe spędzenie czasu jest wiele. W zależności od oczekiwanych efektów i potrzeb dobiera się odpowiedni trening dla swojego organizmu. Jednym z takich treningów jest bieg bokserski, który z dnia na dzień przyciąga swoich zwolenników. Czym jest bieg bokserki? Jakie korzyści płyną z tego rodzaju treningu? I w jaki sposób ćwiczyć?

odchudzajaca-jazda-na-rolkach-dowiedz-sie-jak-wiele-kalorii-spalisz-podczas-godzinnej-jazdy

Odchudzająca jazda na rolkach! Dowiedz się jak wiele kalorii spalisz podczas godzinnej jazdy!

Jazda na rolkach, to sport, który lubi wiele osób. Rolki są ogólnodostępne i może na nich jeździć każdy. Wystarczy odrobina wprawy i spalanie kalorii murowane. Dowiedz się jakie rolki są najlepsze do jazdy rekreacyjnej i ile kalorii spalisz jeżdżąc jedynie godzinę na rolkach!

zajecia-fitness-dla-prawdziwych-mezczyzn

Zajęcia fitness dla prawdziwych mężczyzn

Kto powiedział, że zajęcia fitness muszą być tylko dla kobiet? To jest kłamstwo! Na zajęcia fitness mogą uczęszczać zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Mężczyźni również powinni dbać o swoje zdrowie, aby utrzymywać ciało w odpowiedniej formie. Jakie zajęcia w związku z tym polecane są dla mężczyzn?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.