Nowe dyscypliny Fitness

Nowe dyscypliny Fitness

Jak we wszystkich dziedzinach życia tak w fitnessie, aby nie zostać w tyle trzeba się rozwijać. Dlatego ciągle powstają nowe typy zajęć, metody treningowe i korzystające z nowego sprzętu treningowego. W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym nowym treningom.

TBC – czyli Total Body Conditioning (Globalny Trening Kondycyjny) jest połączeniem dwóch typów ćwiczeń: aerobowych czyli treningu na przyśpieszonym oddechu i pulsie oraz treningu wzmacniającego. Jak na grupowe zajęcia przystało trening TBC wykonuje się do rytmicznej muzyki. Zadaniem prowadzącego zajęcia instruktora jest zaangażowanie górnych oraz dolnych partii ciała. Do treningu TBC używane są różne sprzęty jak lekkie sztangi, hantle, piłki czy gumy.

Zajęcia TBC są dla wszystkich, nawet dla osób ze słabą kondycją fizyczną, ponieważ wysiłek podczas ćwiczeń można łatwo regulować obciążeniem.

 

Areoboxing - jest połączeniem kickboxingu oraz fitness w bezkontaktowych zajęciach grupowych. Jest to intensywny trening wytrzymałościowy ćwiczony w rytmie muzyki, rozwijający koordynację ruchową, szybkość i siłę dynamiczną. Podczas zajęć uczestnicy wykonują kopnięcia w miejscu, podskoki, uderzenia w powietrzu w szybkim tempie. Prowadzący zajęcia nadaje rytm i kolejność ćwiczeń a zadaniem uczestników jest powtarzać ruchy.

Ten typ treningu jest wymagający a dlatego zalecamy go osobom o średniej i dobrej kondycji fizycznej.

 

Power Pump - Power Pump pochodzi z Nowej Zelandii i jest to forma ćwiczeń ogólnorozwojowych z użyciem sztangi. Trenujący power pump indywidualnie dobierają obciążenie i wykonują ćwiczenia do rytmu muzyki. Trening prowadzony jest interwałowo co zwiększa spalanie tłuszczu i pomaga poprawić wydolność organizmu. Pomijając aspekt wytrzymałościowy Power Pump uczy poprawnego wykonywania ćwiczeń ze sztangą przy małym obciążeniu w bezpieczny sposób. Przez wielu uczestników jest traktowane jako wstęp do późniejszych siłowych ćwiczeń ze sztangami.

Power Pump jest wymagającym treningiem zalecanym osobom średniozaawansowanym i zaawansowanym.

 

Fit Ball (Piłka Fitness)  bardzo popularnym sprzętem do treningu fitness. Dzięki piłce trenujący ćwiczy równowagę i balans ciała, pobudza mięśnie głębokie i poprawia stabilizację stawów. Trening na piłce to dobry wybór dla osób jestmających problemy z kręgosłupem, Fit Ball zapewnia podparcie dla ciała i tym samym pozwala wykonywać ćwiczenia bez przeciążeń stawów i pleców.

Trening z piłką jest zalecamy dla osób o słabej i przeciętnej kondycji fizycznej ze względu na niskie obciążenie krążeniowo-oddechowe.

 

ATC - inaczej Cellulit Killer czyli zestaw ćwiczeń działających naprzemiennie i drażniąco na obszary występowania cellulitu. Trening ATC jest rodzajem treningu obwodowego wzmaga obieg limfy i pomaga w usuwaniu toksyn ze skóry. ATC charakteryzuje się średnią intensywnością wysiłku co pomaga w efektywnym spalaniu tkanki tłuszczowej. Działa na wszystkie partie mięśniowe dzięki naprzemiennym ćwiczeniom górnych i dolnych partii mięśniowych.

Polecany dla średnio zaawansowanych.

 

TRX – jest treningiem bazującym na masie własnego ciała do kontroli którego używa się specjalnych taśm. Taśmy TRX zawiesza się nad głową i jedynym wymaganiem jest solidny punkt zaczepienia. Trenować można w domu, w parku i na siłowni. Taśmy są lekkie i nie zajmują dużo miejsca. Największą zaletą tego treningu jest możliwość wzmocnienia mięśni bez obciążania stawów oraz kręgosłupa. Pomysł wyszedł od byłego komandosa jako optymalne ćwiczenie dla żołnierzy w warunkach polowych. Trening w zawieszeniu umożliwia wykonywanie ćwiczeń siłowych, wzmacniających i poprawiających balans ciała. Z TRX można wzmacniać wszystkie partie mięśniowe.

Jest to ciekawa alternatywa dla ćwiczeń siłowych na każdym stopniu zaawansowania, dla początkujących i zaawansowanych.

T.K. 2 2 listopada 2015  2352

Dodaj komentarz

  • Kosa
    20 lipca 2017
    TRX polecam naprawdę każdemu. To przyjemny trening całego ciała. naprawdę warto
  • Elina
    20 lipca 2017
    Wtedy może nowe. Teraz wszystkie z nich znajdują się w ofercie większości klubów fitness. Jak ten świat szybko idzie do przodu. Ciekawe nad czym teraz pracuje się w świecie fitness :)

Artykuły z kategorii: Fitness

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia-aktualizacja-2020

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia | AKTUALIZACJA 2020

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

aerobik-sportowy-czyli-inna-odmiana-popularnych-cwiczen

Aerobik sportowy, czyli inna odmiana popularnych ćwiczeń

Aerobik zwykle kojarzy się z niezbyt wymagającymi zajęciami dla kobiet. Jego sportowa odmiana jest jednak zupełnie inna i pozwala na uprawianie przez różne osoby, niezależnie od ich wieku i płci. Na czym dokładnie polega aerobik sportowy i gdzie można go ćwiczyć?

jakie-piosenki-pasuja-do-treningow-zumby

Jakie piosenki pasują do treningów zumby?

Zumba to sport, a właściwie taniec, ściśle powiązany z odpowiednią muzyką. Zazwyczaj są to latynoskie utwory, jednak istnieją również piosenki innego typu nadające się do przeprowadzenia takiego treningu. Jaka muzyka sprawdza się podczas ćwiczenia zumby?

brzuszki-na-pilce-gimnastycznej-czyli-skuteczne-cwiczenie-na-wszystkie-miesnie-brzucha

Brzuszki na piłce gimnastycznej, czyli skuteczne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha

Brzuszki z użyciem piłki gimnastycznej są znacznie bardziej skuteczne niż klasyczna odmiana tego ćwiczenia. Jak prawidłowo wykonywać brzuszki z wykorzystaniem piłki?

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

zajecia-fitness-dla-poczatkujacych-cwiczenia-aktualizacja-2020

Zajęcia fitness dla początkujących | Ćwiczenia | AKTUALIZACJA 2020

W życiu każdego człowieka przychodzi moment, w którym praca ogranicza jego czas. Aktywność fizyczna to zapomniane słowo, a ciało nie prezentuje się już tak dobrze, jak kiedyś. Dobrym sposobem na powrót do smukłej sylwetki i dobrej kondycji jest zapisanie się na zajęcia fitness dla początkujących. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

aerobik-sportowy-czyli-inna-odmiana-popularnych-cwiczen

Aerobik sportowy, czyli inna odmiana popularnych ćwiczeń

Aerobik zwykle kojarzy się z niezbyt wymagającymi zajęciami dla kobiet. Jego sportowa odmiana jest jednak zupełnie inna i pozwala na uprawianie przez różne osoby, niezależnie od ich wieku i płci. Na czym dokładnie polega aerobik sportowy i gdzie można go ćwiczyć?

jakie-piosenki-pasuja-do-treningow-zumby

Jakie piosenki pasują do treningów zumby?

Zumba to sport, a właściwie taniec, ściśle powiązany z odpowiednią muzyką. Zazwyczaj są to latynoskie utwory, jednak istnieją również piosenki innego typu nadające się do przeprowadzenia takiego treningu. Jaka muzyka sprawdza się podczas ćwiczenia zumby?

brzuszki-na-pilce-gimnastycznej-czyli-skuteczne-cwiczenie-na-wszystkie-miesnie-brzucha

Brzuszki na piłce gimnastycznej, czyli skuteczne ćwiczenie na wszystkie mięśnie brzucha

Brzuszki z użyciem piłki gimnastycznej są znacznie bardziej skuteczne niż klasyczna odmiana tego ćwiczenia. Jak prawidłowo wykonywać brzuszki z wykorzystaniem piłki?

najlepsze-cwiczenie-na-plaski-brzuch-plank-od-kuchni

Najlepsze ćwiczenie na płaski brzuch! Plank od kuchni

Doskonałe dla początkujących, średnio zapalonych i zaawansowanych adeptów treningu. Daje niesamowite efekty, a wykonywane regularnie może skutecznie wyrzeźbić nasz sześciopak. Plank świetnie angażuje wszystkie mięśnie brzucha, gwarantując kompleksowy trening. Jak poprawnie wykonać ćwiczenie i czy można je wpleść w rozbudowany trening w ciągu tygodnia?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.