Nowe dyscypliny Fitness

Nowe dyscypliny Fitness

Jak we wszystkich dziedzinach życia tak w fitnessie, aby nie zostać w tyle trzeba się rozwijać. Dlatego ciągle powstają nowe typy zajęć, metody treningowe i korzystające z nowego sprzętu treningowego. W tym artykule przyjrzymy się najpopularniejszym nowym treningom.

TBC – czyli Total Body Conditioning (Globalny Trening Kondycyjny) jest połączeniem dwóch typów ćwiczeń: aerobowych czyli treningu na przyśpieszonym oddechu i pulsie oraz treningu wzmacniającego. Jak na grupowe zajęcia przystało trening TBC wykonuje się do rytmicznej muzyki. Zadaniem prowadzącego zajęcia instruktora jest zaangażowanie górnych oraz dolnych partii ciała. Do treningu TBC używane są różne sprzęty jak lekkie sztangi, hantle, piłki czy gumy.

Zajęcia TBC są dla wszystkich, nawet dla osób ze słabą kondycją fizyczną, ponieważ wysiłek podczas ćwiczeń można łatwo regulować obciążeniem.

 

Areoboxing - jest połączeniem kickboxingu oraz fitness w bezkontaktowych zajęciach grupowych. Jest to intensywny trening wytrzymałościowy ćwiczony w rytmie muzyki, rozwijający koordynację ruchową, szybkość i siłę dynamiczną. Podczas zajęć uczestnicy wykonują kopnięcia w miejscu, podskoki, uderzenia w powietrzu w szybkim tempie. Prowadzący zajęcia nadaje rytm i kolejność ćwiczeń a zadaniem uczestników jest powtarzać ruchy.

Ten typ treningu jest wymagający a dlatego zalecamy go osobom o średniej i dobrej kondycji fizycznej.

 

Power Pump - Power Pump pochodzi z Nowej Zelandii i jest to forma ćwiczeń ogólnorozwojowych z użyciem sztangi. Trenujący power pump indywidualnie dobierają obciążenie i wykonują ćwiczenia do rytmu muzyki. Trening prowadzony jest interwałowo co zwiększa spalanie tłuszczu i pomaga poprawić wydolność organizmu. Pomijając aspekt wytrzymałościowy Power Pump uczy poprawnego wykonywania ćwiczeń ze sztangą przy małym obciążeniu w bezpieczny sposób. Przez wielu uczestników jest traktowane jako wstęp do późniejszych siłowych ćwiczeń ze sztangami.

Power Pump jest wymagającym treningiem zalecanym osobom średniozaawansowanym i zaawansowanym.

 

Fit Ball (Piłka Fitness)  bardzo popularnym sprzętem do treningu fitness. Dzięki piłce trenujący ćwiczy równowagę i balans ciała, pobudza mięśnie głębokie i poprawia stabilizację stawów. Trening na piłce to dobry wybór dla osób jestmających problemy z kręgosłupem, Fit Ball zapewnia podparcie dla ciała i tym samym pozwala wykonywać ćwiczenia bez przeciążeń stawów i pleców.

Trening z piłką jest zalecamy dla osób o słabej i przeciętnej kondycji fizycznej ze względu na niskie obciążenie krążeniowo-oddechowe.

 

ATC - inaczej Cellulit Killer czyli zestaw ćwiczeń działających naprzemiennie i drażniąco na obszary występowania cellulitu. Trening ATC jest rodzajem treningu obwodowego wzmaga obieg limfy i pomaga w usuwaniu toksyn ze skóry. ATC charakteryzuje się średnią intensywnością wysiłku co pomaga w efektywnym spalaniu tkanki tłuszczowej. Działa na wszystkie partie mięśniowe dzięki naprzemiennym ćwiczeniom górnych i dolnych partii mięśniowych.

Polecany dla średnio zaawansowanych.

 

TRX – jest treningiem bazującym na masie własnego ciała do kontroli którego używa się specjalnych taśm. Taśmy TRX zawiesza się nad głową i jedynym wymaganiem jest solidny punkt zaczepienia. Trenować można w domu, w parku i na siłowni. Taśmy są lekkie i nie zajmują dużo miejsca. Największą zaletą tego treningu jest możliwość wzmocnienia mięśni bez obciążania stawów oraz kręgosłupa. Pomysł wyszedł od byłego komandosa jako optymalne ćwiczenie dla żołnierzy w warunkach polowych. Trening w zawieszeniu umożliwia wykonywanie ćwiczeń siłowych, wzmacniających i poprawiających balans ciała. Z TRX można wzmacniać wszystkie partie mięśniowe.

Jest to ciekawa alternatywa dla ćwiczeń siłowych na każdym stopniu zaawansowania, dla początkujących i zaawansowanych.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

T.K. 2 2 listopada 2015  2612

Dodaj komentarz

  • Kosa
    20 lipca 2017
    TRX polecam naprawdę każdemu. To przyjemny trening całego ciała. naprawdę warto
  • Elina
    20 lipca 2017
    Wtedy może nowe. Teraz wszystkie z nich znajdują się w ofercie większości klubów fitness. Jak ten świat szybko idzie do przodu. Ciekawe nad czym teraz pracuje się w świecie fitness :)

Artykuły z kategorii: Fitness

wszechstronne-cwiczenia-abs-oto-twoj-przepis-na-idealnie-plaski-brzuch

Wszechstronne ćwiczenia abs - oto twój przepis na idealnie płaski brzuch!

Jeśli myślisz, że aerobiczna szóstka Weidera to jedyny patent na mocny i płaski brzuch, już teraz nastaw się na więcej. Idzie nowe, a wraz z nim ćwiczenia abs, które wykonasz w domu. Zobacz, jakie sprawdzą się najlepiej, które z nich zbudują mocne mięśnie i które wzmocnią siłę. Zaczynaj!

rozgrzewka-a-trening-fitness-zobacz-jak-sie-przygotowac-przed-zajeciami

Rozgrzewka a trening fitness - zobacz, jak się przygotować przed zajęciami

Doskonale wiesz, jak ważna jest przygotowanie organizmu do wysiłku. Rozgrzewka przed treningiem fitness jest tak samo ważna, jak przed treningiem siłowym. Z jakich etapów powinna się składać, by była naprawdę skuteczna? Jakie ćwiczenia będą najlepsze na konkretne grupy mięśniowe? Zobacz już teraz, aby twój trening fitness dawał jak najwięcej korzyści.

redukcja-w-rytm-muzyki-jakie-zajecia-fitness-na-schudniecie

Redukcja w rytm muzyki - jakie zajęcia fitness na schudnięcie?

Lubisz się ruszać, jednak w pewnym momencie udało ci się zmagazynować dodatkowe kilogramy? Chcesz podjąć wyzwanie i zrzucić zbędny balast oraz odsłonić to, co w tobie najlepsze? Już teraz sprawdź, jakie zajęcia fitness na schudnięcie będą najlepsze! Zobacz, czym się kierować i na jakich ćwiczeniach skupić się w pierwszej kolejności, aby twój trening przyniósł oczekiwane rezultaty.

jak-zadbac-o-mocne-plecy-poznaj-trening-fitness-na-zdrowy-kregoslup

Jak zadbać o mocne plecy? Poznaj trening fitness na zdrowy kręgosłup!

Siedzący tryb pracy, kilka godzin dziennie za kierownicą i brak czasu na trening? Jak najszybciej zmień swoją organizację dnia, a twoje plecy będą ci wdzięczne. Wystarczy kilka prostych kroków oraz trening fitness, aby kręgosłup był w dobrej formie. Już teraz sprawdź, co możesz zrobić dla swojego zdrowia!

trening-fitness-na-posladki-jakie-cwiczenia-sprawdza-sie-na-sexy-pupe

Trening fitness na pośladki - jakie ćwiczenia sprawdzą się na sexy pupę?

Marzysz o seksownych, latynoskich pośladkach, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Kilometry wybiegane na bieżni to tylko próżny wysiłek. Mocne i jędrne mięśnie pośladków zbudujesz na zajęciach z wykorzystaniem dodatkowych obciążeń. Jaki trening fitness na pośladki sprawdzi się najlepiej?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

wszechstronne-cwiczenia-abs-oto-twoj-przepis-na-idealnie-plaski-brzuch

Wszechstronne ćwiczenia abs - oto twój przepis na idealnie płaski brzuch!

Jeśli myślisz, że aerobiczna szóstka Weidera to jedyny patent na mocny i płaski brzuch, już teraz nastaw się na więcej. Idzie nowe, a wraz z nim ćwiczenia abs, które wykonasz w domu. Zobacz, jakie sprawdzą się najlepiej, które z nich zbudują mocne mięśnie i które wzmocnią siłę. Zaczynaj!

rozgrzewka-a-trening-fitness-zobacz-jak-sie-przygotowac-przed-zajeciami

Rozgrzewka a trening fitness - zobacz, jak się przygotować przed zajęciami

Doskonale wiesz, jak ważna jest przygotowanie organizmu do wysiłku. Rozgrzewka przed treningiem fitness jest tak samo ważna, jak przed treningiem siłowym. Z jakich etapów powinna się składać, by była naprawdę skuteczna? Jakie ćwiczenia będą najlepsze na konkretne grupy mięśniowe? Zobacz już teraz, aby twój trening fitness dawał jak najwięcej korzyści.

redukcja-w-rytm-muzyki-jakie-zajecia-fitness-na-schudniecie

Redukcja w rytm muzyki - jakie zajęcia fitness na schudnięcie?

Lubisz się ruszać, jednak w pewnym momencie udało ci się zmagazynować dodatkowe kilogramy? Chcesz podjąć wyzwanie i zrzucić zbędny balast oraz odsłonić to, co w tobie najlepsze? Już teraz sprawdź, jakie zajęcia fitness na schudnięcie będą najlepsze! Zobacz, czym się kierować i na jakich ćwiczeniach skupić się w pierwszej kolejności, aby twój trening przyniósł oczekiwane rezultaty.

jak-zadbac-o-mocne-plecy-poznaj-trening-fitness-na-zdrowy-kregoslup

Jak zadbać o mocne plecy? Poznaj trening fitness na zdrowy kręgosłup!

Siedzący tryb pracy, kilka godzin dziennie za kierownicą i brak czasu na trening? Jak najszybciej zmień swoją organizację dnia, a twoje plecy będą ci wdzięczne. Wystarczy kilka prostych kroków oraz trening fitness, aby kręgosłup był w dobrej formie. Już teraz sprawdź, co możesz zrobić dla swojego zdrowia!

trening-fitness-na-posladki-jakie-cwiczenia-sprawdza-sie-na-sexy-pupe

Trening fitness na pośladki - jakie ćwiczenia sprawdzą się na sexy pupę?

Marzysz o seksownych, latynoskich pośladkach, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać? Kilometry wybiegane na bieżni to tylko próżny wysiłek. Mocne i jędrne mięśnie pośladków zbudujesz na zajęciach z wykorzystaniem dodatkowych obciążeń. Jaki trening fitness na pośladki sprawdzi się najlepiej?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.