Nietypowe ćwiczenia crossfit - kreatywny trening

Nietypowe ćwiczenia crossfit - kreatywny trening

Trening crossfit łączy w sobie trzy elementy: gimnastykę, podnoszenie ciężarów oraz trening cardio. Zwłaszcza kreatywna jest część gimnastyczna. Oto nietypowe ćwiczenia crossfit, dzięki którym trening crossfit będzie ciekawym wyzwaniem.

Kreatywny trening crossfit – możesz wszystko

corssfit bieganie zawody kobieta

Crossfit urzeka swoją różnorodnością. Łączy w sobie elementy gimnastyki, podnoszenia ciężarów oraz treningu cardio. To dobry trening siłowy dla osób trenujących sporty walki. Na treningu crossfit nie sposób się nudzić. Zwłaszcza, że część gimnastyczna jest wyjątkowo zróżnicowana. To nie tylko serie przysiadów, pompek, brzuszków i podciągania się na drążku. Do najciekawszych ćwiczeń crossfit należy stanie i chodzenie na rękach, wchodzenie po linie, podrzucanie piłki lekarskiej oraz przyciąganie do siebie ciężkich przedmiotów za pomocą liny.

Stanie na rękach

stanie na rękach crossfit zawdy games

Jak stanąć na rękach? Aby stanąć na rękach, ustaw się przodem do ściany. Pochyl się i połóż dłonie na podłodze około 20cm od ściany. Wyprostuj ramiona. Jak będziesz gotowy, wybij się dynamicznie jedną nogą. W trakcie wybicia dodaj drugą nogę i skieruj je w kierunku sufitu, tak by były ustawione w pionie blisko ściany. Nie dotykaj ściany, ona pełni jedynie funkcję asekuracyjną. Ciało powinno pozostać w linii prostej, bez wyginania pleców w łuk.

Zobacz pełen poradnik: Nauka stania na rękach

Pamiętaj, że podczas stania na rękach musisz być cały czas skoncentrowany na wykonywaniu ćwiczenia. Aby ułatwić utrzymanie równowagi, skieruj spojrzenie na jeden punkt na podłodze między dłońmi. Oddychaj swobodnie, nie wstrzymuj oddechu. W utrzymaniu wyprostowanej pozycji ciała pomoże ci napięcie mięśni brzucha i pośladków. W raz z nabieraniem wprawy w wykonywaniu ćwiczenia staraj się jak najmniej korzystać z pomocy jaką jest ściana.

Które mięśnie pracują podczas stania na rękach? Przede wszystkim mięsień piersiowy większy i mniejszy, mięsień naramienny oraz mięsień trójgłowy ramienia. Pomocniczo w stanie na rękach angażuje się mięsień prosty brzucha i mięsień czworoboczny.

Wspinaczka po linie

wspinaczka po linie wchodzenie crossfit

Po linie można się wspiąć na kilka sposobów, w zależności od długości liny, którą dysponujemy. Pierwsze podejścia powinny być wykonywane z pozycji siedzącej. Usiądź w siadzie płaskim. Stopy mogą być złączone lub w rozkroku. Złap linę w bardzo wąskim uchwycie. Ćwiczenie polega na szybkim podciąganiu się na linie, trzymaniu nóg poziomo nad ziemią i wracaniu do siadu płaskiego. W ten sposób nauczysz się korzystać jedynie z siły ramion, bez wspomagania się nogami.

Wspinaczka po linie była oficjalną dyscypliną Igrzysk Olimpijskich

Trening wspinania się po linie można odbywać zarówno z wykorzystaniem długiej jak i krótkiej liny. Jest to bardzo wartościowe ćwiczenie, które mogą wykonywać początkujący i zaawansowani fani treningu crossfit. Wspinanie się po linie doskonale rozwija mięśnie grzbietu, przedramion i brzucha.

Rzucamy ciężarami

crossfit zawody zespół kobiety mężczyźni

Piłka lekarska to świetne narzędzie treningowe. Świetne bo piłką lekarską można wszystko. Rzucać, odbijać, kopać, podnosić, przenosić, turlać, kłaść się i inne :)

Wykonywanie tych ćwiczeń kompleksowo wzmacnia wiele partii ciała, zwłaszcza mięśnie brzucha, grzbietu, ramion i nóg. Z piłką lekarską mogą ćwiczyć osoby początkujące oraz zaawansowane. Taki trening polecany jest osobom, które czują, że ćwiczenia z wykorzystaniem własnego ciężaru ciała są dla nich zbyt mało efektywne. Oto kilka sposobów na wartościowy trening z piłką lekarską i pomocą partnera.

Jedziemy tutaj

crossfit trening z oponą

Czyli klasyczne ćwiczenie ze stanów – z wielkimi oponami od traktorów, tirów, ciężarówek i wszystkiego co jest duże, ciężkie i jeździ. Taki trening to dobre palenie w plecach i bicepsach oraz niezły trening na nogi.

Przykłady ćwiczeń crossfit z piłką lekarską

Połóż się na plecach i ułóż piłkę między kostkami. Unieś nogi wraz z piłką do góry, aby utworzyły z tułowiem kąt 90 stopni. Opuszczaj nogi raz na prawą, raz na lewą stronę. Partner może stanąć za twoją głową i możesz się wspomóc łapiąc go dłońmi za kostki.

Połóż się na brzuchu. Partner rzuca piłkę na wysokość twojego czoła. Złapaną piłkę przenosisz nad głowę i odrzucasz ją do partnera.

Uklęknij na podłodze. Partner rzuca piłkę nad twoją głowę, a ty po każdym odrzuceniu piłki robisz pompkę.

Usiądź w siadzie równoważnym. Partner rzuca piłkę na wysokość twojego barku, raz prawego, raz lewego. Ty wypychasz piłkę oburącz w stronę partnera.

Wbrew pozorom ćwiczenia z piłką lekarską mogą mocno zmęczyć. Skoncentruj się nie na ilości powtórzeń, a na dokładności ich wykonania.

Marcin Lemański 3 1 września 2016  4513

Dodaj komentarz

  • 20 lipca 2017
    Bardzo mi się podoba ten artykuł!
  • 1 września 2016
    Jako trenerka wiem, że urozmaicenie treningu jest bardzo ważne, ponieważ buduje motywację ćwiczącego. Ten artykuł przyda się tym, którzy chcą zrezygnować z ćwiczeń, ponieważ się nudzą. W treningu crossfit nie ma nudy!
  • Marlena2016
    1 września 2016
    Ćwiczę od kilku lat i jest to moją pasją, ale przyznam, że monotonne i wciąż te same ćwiczenia potrafią się nudzić. Fajny pomysł na coś nowego, w końcu będę mogła spróbować treningu crossfit, który łączy ukochaną przeze mnie gimnastykę z kreatywnymi ćwiczeniami z innych dziedzin.

Artykuły z kategorii: Crossfit

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-dla-poczatkujacych-torun-jak-znalezc-najlepszy-crossfit-box

Crossfit dla początkujących Toruń | Jak znaleźć najlepszy crossfit box?

Crossfit to idealny system treningowy dla ludzi, którzy chcieliby zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Jest to świetna alternatywa dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych. Wielu początkujących sportowców decyduje się na wybór crossfitu - także w Toruniu. Dowiedz się, jakie są ceny treningów i opinie o crossfit w Toruniu.

trening-plyometryczny-crossfit-sposoby-wykonywania-skokow-na-skrzynie

Trening plyometryczny/crossfit – sposoby wykonywania skoków na skrzynię

Skoki – w treningu plyometrycznym podstawowa metoda ćwiczeń. W crossficie – nieodłączny element większości WOD-ów. Najczęściej wykonuje się skoki na skrzynię lub pudło. Co jednak można zyskać na takich ćwiczeniach? Jakie są warianty techniczne skoków na skrzynię?

crossfit-sposoby-na-siniaki-po-treningu

Crossfit – sposoby na siniaki po treningu

Trening crossfit nie bierze jeńców. Po sesji ćwiczeniowej niekiedy wychodzimy z otarciami czy sinikami. Jak skutecznie pozbyć się fioletowych pamiątek? Oto sposoby na siniaki po treningu crossfit.

dieta-w-crossficie-czyli-najwazniejsze-wskazowki-dla-trenujacych

Dieta w CrossFicie, czyli najważniejsze wskazówki dla trenujących

Wykonujesz sumiennie powtórzenie po powtórzeniu w domu? Chodzisz do boxa na zajęcia grupowe? Świetnie! Crossfit jest treningiem skonstruowanym dla każdego i nie ma żadnych ograniczeń! Ta jeszcze młoda metodologia, składająca się ze znanych ćwiczeń gimnastycznych, ciężarowych i wydolnościowych, poukładanych w jeden sprawnie działający plan treningowy to prawdziwa rewolucja! Dlaczego?

crossfit-box-katowice-gdzie-i-jak-szukac-opinie-cennik

Crossfit box Katowice – gdzie i jak szukać? | Opinie, cennik

Jak wybrać crossfit box w Katowicach? A może lepszym rozwiązaniem jest trener crossfit? Zobaczcie opinie i cenniki najpopularniejszych miejsc do treningu crossfit w Katowicach. Gdzie wybrać się na trening?

trening-crossfit-cwiczenia-mobility-na-obrecz-barkowa-plecy-i-ramiona

Trening crossfit – ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona

Trening mobility jest nieodłącznym elementem treningów crossfit. Dzięki takim ćwiczeniom sportowcy są w stanie zmniejszyć dolegliwości bólowe, obniżyć ryzyko kontuzji czy poprawić wyniki sportowe. Jak zatem w crossficie wyglądają przykładowe ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona?

trening-crossfit-gumy-do-cwiczen

Trening crossfit gumy do ćwiczeń

Podczas treningów crossfit ćwiczący ma do dyspozycji całą gamę ćwiczeń oraz przyrządów. W Polsce wciąż jest jednak niewiele siłowni, na których z powodzeniem można uprawiać ten sport. Dobrym rozwiązaniem jest więc trening crossfit i gumy oporowe. Poznaj zastosowanie gum oporowych w treningu crossfit.

garazowy-crossfit-cwiczenia-z-oponami

Garażowy crossfit – ćwiczenia z oponami

W treningu crossfit wszystko może stać się sprzętem treningowym. W tym celu stosuje się więc także masywne opony. Dzięki nim można skutecznie poprawić własną siłę, szybkość czy zwiększyć masę mięśniową. Jak wygląda taki trening? Na czym polegają crossfitowe ćwiczenia z oponami?

gimnastyka-muscle-up-front-lever-planche

Gimnastyka – muscle up, front lever, planche

Te ćwiczenia albo się kocha, albo – nienawidzi. Muscle up, front lever i planche wpisują się zarówno w trening gimnastyczny, jak i w street workout. Na czym polega prawidłowa technika? Oto krótki poradnik z zakresu trójcy ważnych ćwiczeń gimnastycznych!

trening-mobility-wzmocnienie-stawow

Trening Mobility wzmocnienie stawów

Mobilność stawów i ich wytrzymałość można zwiększyć. Trening Crossfit metodą Mobility usprawni działanie stawów, w tym tych kluczowych jak kolana, biodra czy barki. Odpowiednio przeprowadzone ćwiczenia pomagają w leczeniu bólu stawów, zapobiegają kontuzjom i poprawiają wyniki sportowe. Do treningu można wykorzystać gumy oporowe, TRX, oraz wałki do masażu.

crossfit-dla-poczatkujacych-torun-jak-znalezc-najlepszy-crossfit-box

Crossfit dla początkujących Toruń | Jak znaleźć najlepszy crossfit box?

Crossfit to idealny system treningowy dla ludzi, którzy chcieliby zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość. Jest to świetna alternatywa dla zwykłych ćwiczeń kulturystycznych. Wielu początkujących sportowców decyduje się na wybór crossfitu - także w Toruniu. Dowiedz się, jakie są ceny treningów i opinie o crossfit w Toruniu.

trening-plyometryczny-crossfit-sposoby-wykonywania-skokow-na-skrzynie

Trening plyometryczny/crossfit – sposoby wykonywania skoków na skrzynię

Skoki – w treningu plyometrycznym podstawowa metoda ćwiczeń. W crossficie – nieodłączny element większości WOD-ów. Najczęściej wykonuje się skoki na skrzynię lub pudło. Co jednak można zyskać na takich ćwiczeniach? Jakie są warianty techniczne skoków na skrzynię?

crossfit-sposoby-na-siniaki-po-treningu

Crossfit – sposoby na siniaki po treningu

Trening crossfit nie bierze jeńców. Po sesji ćwiczeniowej niekiedy wychodzimy z otarciami czy sinikami. Jak skutecznie pozbyć się fioletowych pamiątek? Oto sposoby na siniaki po treningu crossfit.

dieta-w-crossficie-czyli-najwazniejsze-wskazowki-dla-trenujacych

Dieta w CrossFicie, czyli najważniejsze wskazówki dla trenujących

Wykonujesz sumiennie powtórzenie po powtórzeniu w domu? Chodzisz do boxa na zajęcia grupowe? Świetnie! Crossfit jest treningiem skonstruowanym dla każdego i nie ma żadnych ograniczeń! Ta jeszcze młoda metodologia, składająca się ze znanych ćwiczeń gimnastycznych, ciężarowych i wydolnościowych, poukładanych w jeden sprawnie działający plan treningowy to prawdziwa rewolucja! Dlaczego?

crossfit-box-katowice-gdzie-i-jak-szukac-opinie-cennik

Crossfit box Katowice – gdzie i jak szukać? | Opinie, cennik

Jak wybrać crossfit box w Katowicach? A może lepszym rozwiązaniem jest trener crossfit? Zobaczcie opinie i cenniki najpopularniejszych miejsc do treningu crossfit w Katowicach. Gdzie wybrać się na trening?

trening-crossfit-cwiczenia-mobility-na-obrecz-barkowa-plecy-i-ramiona

Trening crossfit – ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona

Trening mobility jest nieodłącznym elementem treningów crossfit. Dzięki takim ćwiczeniom sportowcy są w stanie zmniejszyć dolegliwości bólowe, obniżyć ryzyko kontuzji czy poprawić wyniki sportowe. Jak zatem w crossficie wyglądają przykładowe ćwiczenia mobility na obręcz barkową, plecy i ramiona?

trening-crossfit-gumy-do-cwiczen

Trening crossfit gumy do ćwiczeń

Podczas treningów crossfit ćwiczący ma do dyspozycji całą gamę ćwiczeń oraz przyrządów. W Polsce wciąż jest jednak niewiele siłowni, na których z powodzeniem można uprawiać ten sport. Dobrym rozwiązaniem jest więc trening crossfit i gumy oporowe. Poznaj zastosowanie gum oporowych w treningu crossfit.

garazowy-crossfit-cwiczenia-z-oponami

Garażowy crossfit – ćwiczenia z oponami

W treningu crossfit wszystko może stać się sprzętem treningowym. W tym celu stosuje się więc także masywne opony. Dzięki nim można skutecznie poprawić własną siłę, szybkość czy zwiększyć masę mięśniową. Jak wygląda taki trening? Na czym polegają crossfitowe ćwiczenia z oponami?

gimnastyka-muscle-up-front-lever-planche

Gimnastyka – muscle up, front lever, planche

Te ćwiczenia albo się kocha, albo – nienawidzi. Muscle up, front lever i planche wpisują się zarówno w trening gimnastyczny, jak i w street workout. Na czym polega prawidłowa technika? Oto krótki poradnik z zakresu trójcy ważnych ćwiczeń gimnastycznych!