Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

Dlaczego warto pić ocet jabłkowy?

Ocet jabłkowy jest znany od setek lat. Jest to podstawowy składnik, znajdujący się w każdej kuchni. Jeżeli dobrze poszukasz to możesz znajdziesz go w któreś szafce już teraz?

Ocet jabłkowy wzbogaca smak potraw, nadając im wyjątkowości i charakteru. Mało kto wie, że ma także inne zalety. Korzyści płynące z przyjmowania octu jabłkowego:

  • wspomaganie odchudzania

  • przyśpieszenie trawienia

  • podniesienie odporności

  • wspomaganie leczenie chorób (łuszczyca, cukrzyca, obniżenie cholesterolu)

  • dostarczanie antyoksydantów cennych dla zdrowia

Ocet jabłkowe ma charakterystyczną żółto-brązową barwę i wyraźny, kwasowy smak i zapach. Ocet jabłkowy produkowany jest na bazie drożdży oraz przede wszystkim jabłek. Ocet jabłkowy był znany już tysiące temu i stosowano go podczas przeziębień, kaszlu oraz wspomagania odporności. W occie jabłkowym znajdują się między innymi związki polifenolowe, pektyny oraz aminokwasy. Zawiera liczne minerały oraz witaminę C i te z grupy B. Znajdziesz w nim także kwas foliowy i biotynę. Ocet jabłkowy jest niskokaloryczny, dlatego można dodawać go do diety redukcyjnej.

W jaki sposób ocet jabłkowy pomaga schudnąć?

Należy zacząć od tego, że ocet jabłkowy jest niskokaloryczny, w związku z tym można dodawać go do każdej diety. Zastosowanie go bezpośrednio do posiłku lub wypicie na czczo szklanki wody umożliwia szybsze trawienie oraz zapewnia uczucie sytości na dłużej. Przyspieszenie procesów trawiennych jest bardzo ważne zwłaszcza u osób, które mają problem z regularnym wypróżnianiem. Spróbuj wypić szklankę wody z octem na czczo każdego dnia i zobacz, jak zareaguje organizm. Pamiętaj, że ocet jabłkowy jest jedynie dodatkiem do prawidłowo zbilansowanej diety i nie może stanowić jedynie jej podstawy. Odpowiednio zbilansowana dieta, aktywność fizyczna oraz ocet jabłkowy pozwolą na uzyskanie oczekiwanych rezultatów.

Jak przyjmować ocet jabłkowy?
ocet jabłkowy na odchudzanie

Zastanawiasz się, w jaki sposób przyjmować ocet jabłkowy, aby dawał najlepsze efekty? Najczęściej ludzie piją jedną łyżeczkę octu jabłkowego połączoną ze szklanką przegotowanej wody. Ocet i wodę trzeba dokładnie wymieszać i wypijać tuż po wstaniu przed pierwszym posiłkiem. Prawdopodobnie przyśpieszymy metabolizm oraz wspomożemy odchudzanie. Jeżeli nie jesteś fanem tego typu rozwiązania, to dodawaj jedną lub dwie łyżki octu do codziennych dań, wzmacniając przy tym ich smak. Jeżeli decydujesz się na picie szklanki na czczo, to pamiętaj, że po tygodniu kuracji zrób przerwę. Daj odpocząć organizmowi i skup się na zbilansowanych posiłkach.

Czy są przeciwwskazania do przyjmowania octu?

Przeciwskazania do przyjmowania octu jabłkowego to przede wszystkim: ciąża, nadwrażliwość jelit, choroby wrzodowe, choroby wątroby. Jeżeli ktoś przyjmuje leki obniżające glukozę, to pod żadnym pozorem nie powinien przyjmować octu, gdyż takie połączenie może wywołać hipoglikemię.

A jaka jest cena octu jabłkowego?

Ocet jabłkowy to niedrogi produkt, który można wykonać we własnym domu. Jednak dostępny jest w każdym sklepie spożywczym w bardzo atrakcyjnej cenie nieprzekraczającej 10 zł. Warto wybierać taki ocet, który wyprodukowano tylko i wyłącznie na podstawie naturalnych składników bez dodatku konserwantów.

Podsumowanie

Ocet jabłkowy można dodawać do diety redukcyjnej. Nie potrafisz schudnąć od wielu lat i nic nie przynosi oczekiwanych efektów, o których marzysz? Może ostatnią deską ratunku będzie użycie octu jabłkowego? Nic Cię to nie kosztuje, a może podarować nową sylwetkę. Ocet jabłkowy można przyjmować na czczo albo dodawać do codziennych posiłków. Wypróbuj tę metodę przez tydzień i przekonaj się, czy cokolwiek zmieniło się w Twoim organizmie.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Daria Wejman 0 16 lipca 2021  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

dieta-treningowa

Dieta treningowa

Co jeść, aby trening przyniósł jak najlepsze rezultaty? Dostosowanie diety nie tylko poprawia rezultaty treningów ale również poprawia samopoczucie i kondycję organizmu.

nawadnianie-co-pic-podczas-treningow

Nawadnianie: co pić podczas treningów?

Solidne nawadnianie to obok prawidłowego odżywiania jeden z najważniejszych punktów przygotowania do treningu.

choroby-xxi-wieku

Choroby XXI wieku

Rozwój cywilizacji ma swoje ciemne strony - jedną z nich są choroby cywilizacyjne. Z tego artykułu dowiesz się czym są i jak im zapobiegać.

7-sposobow-na-pobudzenie-organizmu-bez-kofeiny

7 Sposobów na pobudzenie organizmu bez kofeiny

Kawa przestała na Ciebie działać? Potrzebujesz naładować baterie energią, ale nie masz pomysłów na źródło pobudzenia? Oto 7 szybkich sposobów na pobudzenie organizmu!

zdrowie-i-kondycja-po-50

Zdrowie i kondycja po 50

Stajemy się coraz starsi, zarówno jako jednostka jak i społeczeństwo. Te fakty skłaniają nas do refleksji – co zrobić, by cieszyć się sprawnością na dłużej? Jak zachować kondycję fizyczną po przekroczeniu 50-go roku życia?