>

Nauka pole dance dla początkujących

Nauka pole dance dla początkujących

Nie da się ukryć, że umiejętność tańczenia na rurze oraz wykonywanie skomplikowanych figur jest marzeniem wielu pań. Osiągnięcie perfekcji w tej dyscyplinie jest jednak długotrwałą drogą. Zobacz, jak przebiega nauka pole dance na poziomie początkującym.

Pole dance dla każdego

Utarło się, że treningi tańca na rurze są przeznaczone dla pań. Szczęśliwie coraz więcej mężczyzn interesuje się tego typu treningiem. Pole dance jest bowiem sportem wymagającym dużego wysiłku fizycznego, ale jednocześnie dającym fantastyczne efekty. W trakcie ćwiczeń do pracy zaangażowane są niemal wszystkie partie mięśniowe. Jest to doskonały sposób na wyrzeźbienie i wzmocnienie ramion, przedramion, barków, pleców, brzucha, pośladków, ud, łydek… Co więcej, w treningach tańca na rurze można skupić się na określonej partii ciała – jest to możliwe dzięki wykonywaniu konkretnych figur.

Zdarza się, że osoby rezygnują z podjęcia treningów pole dance ze względu na przekonanie o własnych ograniczeniach i słabej kondycji. Nie jest to zgodne z prawdą – treningi tańca na rurze może rozpocząć każdy. Na poziomie początkującym nie ma bowiem wymagań odnośnie określonej formy fizycznej. Przed rozpoczęciem nauki można poprawić własną sprawność treningami na siłowni. Nie jest to jednak warunek konieczny. Zajęcia pole dance w klubach fitness są indywidualnie dostosowane do możliwości kursantów i kursantek.

Jaki jest wpływ treningów pole dance na ciało?

Jak już wspomnieliśmy, do rozpoczęcia nauki pole dance nie potrzeba ogromnej siły mięśni. Już treningi na poziomie początkującym skutecznie kształtują siłę mięśni, szczególnie w obrębie rąk. Ćwiczenia na poziomie początkującym to również czas na wzmocnienie całego ciała. Niekiedy poza standardowymi zajęciami konieczne jest włączenie ćwiczeń dodatkowych. Tak dzieje się w przypadku ćwiczących, którzy mają słabsze predyspozycje do osiągania efektów treningowych.

trening pole dance dla początkujących taniec

Pole dance – czyli kompleksowy rozwój ciała

MIĘŚNIE TUŁOWIA

Na poziomie początkującym konieczne jest opanowanie wchodzenia na rurkę. Można to zrobić na wiele różnych sposobów. Wszystkie z nich mają jednak ogromny wpływ na kształtowanie mięśni barków, bicepsów, tricepsów, górnej części pleców oraz mięśni piersiowych. To również dobry sposób na trening z wykorzystaniem masy własnego ciała.

MIĘŚNIE NÓG I POŚLADKÓW

Treningi pole dance na poziomie początkującym obejmują również naukę obrotów oraz tańca przy podłodze. Te elementy ćwiczeń szczególnie angażują do pracy mięśnie ud oraz mięśnie pośladkowe. Rzeźbienie pośladków i łydek odbywa się głównie w trakcie ćwiczeń tanecznych obejmujących stanie na palcach.

MIĘŚNIE BRZUCHA

Brzuch nie jest najbardziej pracującą partią mięśniową w trakcie treningów pole dance. Niemniej, już po kilku pierwszych treningach można zauważyć wzmocnienie i wyrzeźbienie mięśni brzucha. Pierwsze lekcje zapewniają ich kompleksowy rozwój (mięśnie zewnętrzne, wewnętrzne, poprzeczne).

MIĘŚNIE RAMION

Podczas treningów tańca na rurze dla początkujących kształtuje się siła chwytu. Pochodzi ona głównie z siły rąk i przedramion. W przypadku osób początkujących po takich ćwiczeniach mogą więc pojawić się napięcia lub bóle mięśni w ich obrębie. Kursanci muszą opanować wspinanie się i utrzymanie się na rurce.

KOORDYNACJA I RÓWNOWAGA

Ćwiczenie równowagi i koordynacji dla początkujących odbywa się poprzez wykonywanie obrotów i przejść dookoła rurki. Kursanci uczą się kontrolowania obrotów w szybkim tempie czy kombinacji kilku obrotów. Takie ewolucje mają wpływ na wzmocnienie mięśni w obrębie kostek i stóp.

Jak przygotować się na pierwszy trening pole dance?

Najważniejszą kwestią jest skompletowanie odpowiedniego stroju. Znacznie łatwiej trenuje się pole dance w wygodnym ubraniu niekrępującym ruchów. Sprawdzi się także odzież odsłaniająca ramiona i nogi. Dlaczego? Otóż goła skóra zapewnia większą przyczepność do rurki. Tym samym poprawia się bezpieczeństwo treningu. Co z butami? To już indywidualna sprawa każdego ćwiczącego. Jedynym wymaganiem jest to, by były one wygodne. Na treningach można tańczyć zarówno w szpilkach, jak i obuwiu sportowym.

Czytaj więcej: Figury pole dance dla początkujących

Pole dance a ból potreningowy

Początki nauki tańca na rurze niestety w większości przypadków wiążą się z bólem. Dłonie i skóra potrzebują czasu by zaadaptować się do nowych warunków – ściskania czy ocierania. Może stać się także zaczerwieniona czy posiniaczona. Wraz ze wzrostem możliwości treningowych te nieprzyjemne skutki znikają. Skóra się wzmacnia, a ciało przyzwyczaja się do wykonywania poszczególnych figur.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Dominika Górska 4 15 maja 2017  1722

Dodaj komentarz

  • 12 stycznia 2019
    Ból i siniaki to nic... Do przeżycia wszystko... :) chodzę może że 4 Mc dopiero ale wychodzę zawsze z uśmiechem i pozytywnym zmęczeniem...
  • Jola
    27 czerwca 2017
    A ja się do pole dance nie mogę przekonać. Kojarzy mi się z tańcem erotycznym i tyle.
  • 16 maja 2017
    Ja byłam na pierwszych zajęciach i faktycznie, zapowiada się sporo pracy, ale warto!
  • Ewelina
    15 maja 2017
    Mi się ciągle marzy pole dance, ale jakoś ten ból, siniaki i otarcia nie są zachęcające...

Artykuły z kategorii: Pole dance

czy-od-treningu-pole-dance-urosna-miesnie

Czy od treningu pole dance urosną mięśnie?

Taniec na rurze cieszy się ogromną popularnością wśród młodych kobiet. Pole dance to nie tylko taniec, ale również intensywny trening, który doskonale wpłynie na Twoją sylwetkę. Jakie korzyści daje trening tańca na rurze? I czy od pole dance rosną mięśnie?

jak-szybko-mozna-nauczyc-sie-podstaw-pole-dance

Jak szybko można nauczyć się podstaw pole dance?

Pole dance można trenować latami i wciąż poznawać nowe figury. Ile jednak trwa nauka podstaw tego sportu? Czego można nauczyć się w początkowym okresie treningów pole dance?

jak-wyglada-trening-pole-dance

Jak wygląda trening pole dance?

Seksowny fitness na rurze ściąga coraz więcej zainteresowanych. W większości klubów fitness można spotkać zajęcia pole dance. Jak wygląda taki trening? Jak się do niego przygotować?

pole-dance-najtrudniejsze-figury-na-rurze

Pole dance – najtrudniejsze figury na rurze

Wraz ze stopniem zaawansowania w treningach pole dance rośnie poziom trudności wykonywanych figur. Zobacz, które figury pole dance należą do najtrudniejszych.

taniec-na-rurze-kontuzje-i-zagrozenia-podczas-treningu

Taniec na rurze – kontuzje i zagrożenia podczas treningu

Pole dance to atrakcyjny sport, który pozwala na ukształtowanie własnej sylwetki. Jednak ze względu na ilość zróżnicowanych, dynamicznych elementów zawartych w treningach pole dance nietrudno o kontuzje. Poznaj zagrożenia, które wiążą się z treningiem tańca na rurze.

pole-dance-wybor-rury-do-tanca

Pole dance – wybór rury do tańca

Trenujesz pole dance i zastanawiasz się jaki rodzaj rurki jest najlepszy dla ciebie? Zobacz wady i zalety rury statycznej oraz rury obrotowej. Rodzaje rur do sportowego pole dance.

wplyw-pole-dance-na-odchudzanie-oraz-budowe-miesni

Wpływ pole dance na odchudzanie oraz budowę mięśni

Pole dance podbija serca coraz większej liczby osób. Łączy w sobie taniec oraz intensywny trening. Uprawianie tego sportu doskonale kształtuje i wysmukla sylwetkę. Jak pole dance wpływa także na odchudzanie i budowę mięśni?

figury-pole-dance-dla-poczatkujacych

Figury pole dance dla początkujących

Zaczynasz swoją przygodę z pole dance i nie wiesz od czego zacząć? Oto figury w tańcu na rurze dla początkujących. Zobacz jak łatwo możesz się nauczyć figur na rurze.

pole-dance-sztuka-tanca-na-rurze

Pole dance – sztuka tańca na rurze

Taniec na rurze przebojem zdobywa popularność. Zobacz sport który łączy trening siłowy z tańcem i gimnastyką.

czy-od-treningu-pole-dance-urosna-miesnie

Czy od treningu pole dance urosną mięśnie?

jak-szybko-mozna-nauczyc-sie-podstaw-pole-dance

Jak szybko można nauczyć się podstaw pole dance?

jak-wyglada-trening-pole-dance

Jak wygląda trening pole dance?

pole-dance-najtrudniejsze-figury-na-rurze

Pole dance – najtrudniejsze figury na rurze

taniec-na-rurze-kontuzje-i-zagrozenia-podczas-treningu

Taniec na rurze – kontuzje i zagrożenia podczas treningu

pole-dance-wybor-rury-do-tanca

Pole dance – wybór rury do tańca

wplyw-pole-dance-na-odchudzanie-oraz-budowe-miesni

Wpływ pole dance na odchudzanie oraz budowę mięśni

figury-pole-dance-dla-poczatkujacych

Figury pole dance dla początkujących

pole-dance-sztuka-tanca-na-rurze

Pole dance – sztuka tańca na rurze

{