Naturalne antybiotyki

Naturalne antybiotyki

W okresie jesiennym wiele osób cierpi z powodu infekcji i obniżonej odporności. Przedstawiamy naturalne, domowe sposoby zwalczania bakterii bez użycia antybiotyków syntetycznych. Na zdrowie!

Naturalne antybiotyki, a syntetyczne antybiotyki

Infekcje wywołane przez odporność na syntetyczne antybiotyki pochłaniają aż 25 tys osób w skali rocznej. Co to oznacza dla nas?

Stosując syntetyczne antybiotyki do leczenia lekkich stanów zapalnych oraz infekcji pogłębiamy poziom lekooporności, czyli sytuacji kiedy pacjent nie reaguje na terapię lekami. Z badań okresowych prowadzonych w Unii Europejskiej wynika, że rośnie ryzyko powikłań spowodowanych nadużywaniem antybiotyków.

Niestety tendencja do nadużywania antybiotyków syntetycznych na lekkie stany zapalne i infekcje postępuje. Antybiotyki są nieskuteczne lub ich skuteczność jest mocno ograniczona w tego typu dolegliwościach, a mimo to są coraz częściej używane.

Innym rozwiązaniem by podnieść własną odporność na infekcje w okresie jesienno – zimowym, są antybiotyki naturalne:

Lista naturalnych ziołowych antybiotyków:

 

Nie taki czosnek straszny

Bakteriobójcze właściwości czosnku wynikają z zawartości allicyny, która nadaje mu zapach daleki od przyjemnego. Niemniej jednak, ta sama substancja ma dobroczynne działanie dla naszego organizmu. Dlaczego zatem warto jeść czosnek? Jego regularne spożywanie poprawia funkcjonalność układu krążenia, obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, a przy tym chroni przed chorobami nowotworowymi. Udowodniono, że jego działanie na zaburzenia jelitowe jest znacznie skuteczniejsze niż niejednego antybiotyku. Wiedzieli o tym starożytni Egipcjanie dając go robotnikom, od tego czasu jest on powszechnie stosowany w medycynie.

Czosnek zaleca się przy zapaleniu zatok, bólu gardła, a także grypie i przeziębieniu. Ma również właściwości przeciwbakteryjne oraz przeciw utleniające. Dotychczas stwierdzono w czosnku ponad 100 substancji czynnych mających dobry wpływ na organizm.

Żurawinowe wsparcie dla zdrowia

Jej spożywanie stanowi wsparcie w leczeniu infekcji dróg moczowych, które stanowią szczególny problem w okresie zmiany pory letniej na jesienną. Żurawina zawiera pro-antocyjanidyny i kwas hipurowy, dzięki którym posiada silne właściwości antybakteryjne.

Jest również bogata w błonnik, witaminy B1, B2, B6, C, a także minerały: sód, potas, wapń oraz magnez. Co więcej, zawarta w żurawinie fruktoza zapobiega przywieraniu bakterii do ścian komórkowych, przez co nasza przekąska zapobiega próchnicy i chorobie dziąseł. Owoce zmniejszają ryzyko zawału i chorób nowotworowych.

Tymianek odkryty na nowo

Właściwości przeciw-pasożytnicze, grzybobójcze i bakteriobójcze – tym charakteryzuje się tymianek, zwany również macierzanką.

Jest powszechnie wykorzystywany w łagodzeniu kaszlu bądź chrypki. Co więcej, sam napar z tymianku jest szczególnie rekomendowany w leczeniu dolegliwości trawiennych – skuteczne pobudza soki trawienne. Jest przyjemny w smaku i bardzo tani.

Oregano – włoska odsiecz na bakterie

Kluczowymi substancjami w przyprawie są tymol oraz karwakrol, które wyróżniają się właściwościami przeciwgrzybicznymi, antybakteryjnymi i przeciw-pasożytniczymi. Na co jeszcze warto stosować oregano? Przede wszystkim, podczas zapalenia oskrzeli oraz zaburzeń trawienia – przyprawa jest prawdziwą ulgą w zespole jelita drażliwego, wzdęciach, a przy tym działa przeciwbiegunkowo. Co ciekawe, działa także uśmierzająco na bóle migrenowe.

Ekstrakt z sosny o wielu zastosowaniach zdrowotnych

Otrzymany z pąków bądź młodych pędów sosny olejek jest wsparciem podczas stanów grypowych, działa przeciwkaszlowo i wykrztuśnie. Jego właściwości są znane już od średniowiecza, kiedy był cennym i trudno dostępnym lekiem. Dawnej znanym głównie w klasztorach niemieckich, gdzie stosowany był do masaży. Dodatkowo jest ceniony ze względu na jego właściwości oczyszczającwe organizm z toksyn.

 

Dzisiaj do złagodzenia bóli mięśni i stawów stosuje się 2-3 krople olejku sosnowego na łyżkę oliwy lub olejku do masażu. Poprzez wcieranie olejku lekkie dolegliwości ustępują natychmiastowo.

Podawany postaci naparu zaleca się w leczeniu zapalenia oskrzeli, zapaleniu krtani oraz kaszlu.

Ekstrakt z sosny można też przygotować w postaci inhalacji podczas przeziębień i kataru.

Ulgę dla ciała przynoszą również ciepłe kąpiele z ekstraktem na bazie suszonego sosnowego igliwia.

Marta Sikora 3 23 września 2015  6285

Dodaj komentarz

  • Wiktor
    20 lipca 2017
    Bardzo fajny materiał. Już nie trzeba od razu lecieć do lekarza. Można spróbować naturalnych sposobów, a jeśli zawiodą, to dopiero wspomagać się chemią
  • 20 lipca 2017
    Oregano antybiotykiem? Ciekawe :)
  • Lidia
    20 lipca 2017
    Już od dzieciństwa wiem, że "czosnek jest naturalnym antybiotykiem". Wszystko dzięki mojemu tacie :D

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

zycie-w-dobrej-formie-wyprobuj-trening-zdrowotny

Życie w dobrej formie: wypróbuj trening zdrowotny!

“Każdy może ćwiczyć. Wszyscy mogą ćwiczyć. Wiek nie odgrywa żadnej roli” - brzmi znajomo? Szeroko pojęty sport atakuje z każdej strony. Odpowiednia aktywność fizyczna, uprawiana przez całe życie, może mieć zbawienny wpływ na opóźnienie procesów starzenia się organizmu. Jednak trening zdrowotny to idealne rozwiązanie nie tylko dla osób starszych. W końcu wiek nie gra roli!

odchudzanie-bez-tajemnic-sprawdz-po-jakie-suplementy-siegnac

Odchudzanie bez tajemnic - sprawdź, po jakie suplementy sięgnąć!

Suplementy na odchudzanie wiodą prym popularności pośród wszystkich preparatów wspomagających dietę redukcyjną. Nie bez powodu sprzedawalność tej grupy odżywek jest na wysokim poziomie przez niemal cały rok. Jak zdrowo podejść do diety redukcyjnej? Po jakie suplementy sięgnąć w pierwszej kolejności? I czy naturalna suplementacja ma sens?

dieta-bez-weglowodanow-szybki-sposob-na-redukcje

Dieta bez węglowodanów - szybki sposób na redukcję?

Dla jednych nadmiar węglowodanów w diecie to przyczyna tycia, dla innych dobra pożywka dla rozrastających się mięśni. Jak jest naprawdę z tymi węglowodanami? Czy można ograniczyć ich podaż do minimum? Jak wygląda dieta bez węglowodanów i jaki ma wpływ na nasz organizm?

dieta-od-dietetyka-czyli-po-co-i-jak-siegnac-by-osiagnac-zamierzone-efekty

Dieta od dietetyka, czyli po co i jak sięgnąć, by osiągnąć zamierzone efekty?

Kult ciała stanowi chleb powszedni niemal każdego z nas. Warto zastanowić się, co będzie idealnym paliwem dla naszego ciała. Jakie są idealne proporcje dziennego jadłospisu? Czy dietetyk faktycznie wywróci Twoje żywieniowe nawyki do góry nogami? I czy dieta od specjalisty nie będzie nudna?

dieta-na-mase-miesniowa-dla-szczuplych-ile-kalorii-powinienem-jesc

Dieta na masę mięśniową dla szczupłych – ile kalorii powinienem jeść?

Wiele szczupłych osób marzy o zwiększeniu swojej masy mięśniowej. Nie wystarczy więcej jeść, aby zwiększyć swoją masę mięśniową. Ile kalorii potrzebujesz, aby zmienić swoją sylwetkę? Poznaj podstawowe informacje o diecie na masę!

fit-dania-z-cukinii-proste-i-smaczne

Fit dania z cukinii – proste i smaczne

Fit dania z cukinii stały się bardzo popularne w różnych dietach odchudzających. Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo i można je dodawać do prawie wszystkiego. Wykonanie posiłków z cukinią i papryką jest bardzo proste. Poznaj przykładowe przepisy na różnego rodzaju fit dania z cukinii!

zdrowe-zycie-piramida-zdrowego-zywienia-i-aktywnosci-fizycznej

Zdrowe życie - piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Wiedza o wpływie diety na zdrowie człowieka podlega stałej ewolucji. Wiele osób stara się odżywiać zgodnie z zasadami piramidy zdrowego żywienia sporządzanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Dowiedz się, jakie zasady przyjmowania posiłków są zgodne z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

produkty-zawierajace-duzo-bialka

Produkty zawierające dużo białka!

Dużo białka możemy znaleźć w różnych produktach do suplementacji. Często w ich skład wchodzą także duże ilości węglowodanów. Dowiedz się, jakie produkty do suplementacji są wysokobiałkowe. Dlaczego białko jest tak ważne dla naszego organizmu?

zdrowie-to-wartosc-zasady-zdrowego-stylu-zycia

Zdrowie to wartość! Zasady zdrowego stylu życia

Zdrowie to najważniejsza wartość w życiu człowieka. Każda osoba powinna dbać o swój styl życia niezależnie od wieku. Stosowanie zasad zdrowego stylu życia w 50% odpowiada za stan organizmu. Jeśli chcesz zmienić swoje nawyki, to postaraj się żyć zgodnie z zasadami zdrowego stylu życia. Dowiedz się, jakimi zasadami należy się kierować i czego należy unikać.

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

zycie-w-dobrej-formie-wyprobuj-trening-zdrowotny

Życie w dobrej formie: wypróbuj trening zdrowotny!

“Każdy może ćwiczyć. Wszyscy mogą ćwiczyć. Wiek nie odgrywa żadnej roli” - brzmi znajomo? Szeroko pojęty sport atakuje z każdej strony. Odpowiednia aktywność fizyczna, uprawiana przez całe życie, może mieć zbawienny wpływ na opóźnienie procesów starzenia się organizmu. Jednak trening zdrowotny to idealne rozwiązanie nie tylko dla osób starszych. W końcu wiek nie gra roli!

odchudzanie-bez-tajemnic-sprawdz-po-jakie-suplementy-siegnac

Odchudzanie bez tajemnic - sprawdź, po jakie suplementy sięgnąć!

Suplementy na odchudzanie wiodą prym popularności pośród wszystkich preparatów wspomagających dietę redukcyjną. Nie bez powodu sprzedawalność tej grupy odżywek jest na wysokim poziomie przez niemal cały rok. Jak zdrowo podejść do diety redukcyjnej? Po jakie suplementy sięgnąć w pierwszej kolejności? I czy naturalna suplementacja ma sens?

dieta-bez-weglowodanow-szybki-sposob-na-redukcje

Dieta bez węglowodanów - szybki sposób na redukcję?

Dla jednych nadmiar węglowodanów w diecie to przyczyna tycia, dla innych dobra pożywka dla rozrastających się mięśni. Jak jest naprawdę z tymi węglowodanami? Czy można ograniczyć ich podaż do minimum? Jak wygląda dieta bez węglowodanów i jaki ma wpływ na nasz organizm?

dieta-od-dietetyka-czyli-po-co-i-jak-siegnac-by-osiagnac-zamierzone-efekty

Dieta od dietetyka, czyli po co i jak sięgnąć, by osiągnąć zamierzone efekty?

Kult ciała stanowi chleb powszedni niemal każdego z nas. Warto zastanowić się, co będzie idealnym paliwem dla naszego ciała. Jakie są idealne proporcje dziennego jadłospisu? Czy dietetyk faktycznie wywróci Twoje żywieniowe nawyki do góry nogami? I czy dieta od specjalisty nie będzie nudna?

dieta-na-mase-miesniowa-dla-szczuplych-ile-kalorii-powinienem-jesc

Dieta na masę mięśniową dla szczupłych – ile kalorii powinienem jeść?

Wiele szczupłych osób marzy o zwiększeniu swojej masy mięśniowej. Nie wystarczy więcej jeść, aby zwiększyć swoją masę mięśniową. Ile kalorii potrzebujesz, aby zmienić swoją sylwetkę? Poznaj podstawowe informacje o diecie na masę!

fit-dania-z-cukinii-proste-i-smaczne

Fit dania z cukinii – proste i smaczne

Fit dania z cukinii stały się bardzo popularne w różnych dietach odchudzających. Cukinia to bardzo uniwersalne warzywo i można je dodawać do prawie wszystkiego. Wykonanie posiłków z cukinią i papryką jest bardzo proste. Poznaj przykładowe przepisy na różnego rodzaju fit dania z cukinii!

zdrowe-zycie-piramida-zdrowego-zywienia-i-aktywnosci-fizycznej

Zdrowe życie - piramida zdrowego żywienia i aktywności fizycznej

Wiedza o wpływie diety na zdrowie człowieka podlega stałej ewolucji. Wiele osób stara się odżywiać zgodnie z zasadami piramidy zdrowego żywienia sporządzanej przez Instytut Żywności i Żywienia. Dowiedz się, jakie zasady przyjmowania posiłków są zgodne z piramidą zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.

produkty-zawierajace-duzo-bialka

Produkty zawierające dużo białka!

Dużo białka możemy znaleźć w różnych produktach do suplementacji. Często w ich skład wchodzą także duże ilości węglowodanów. Dowiedz się, jakie produkty do suplementacji są wysokobiałkowe. Dlaczego białko jest tak ważne dla naszego organizmu?

zdrowie-to-wartosc-zasady-zdrowego-stylu-zycia

Zdrowie to wartość! Zasady zdrowego stylu życia

Zdrowie to najważniejsza wartość w życiu człowieka. Każda osoba powinna dbać o swój styl życia niezależnie od wieku. Stosowanie zasad zdrowego stylu życia w 50% odpowiada za stan organizmu. Jeśli chcesz zmienić swoje nawyki, to postaraj się żyć zgodnie z zasadami zdrowego stylu życia. Dowiedz się, jakimi zasadami należy się kierować i czego należy unikać.