>

Naturalne antybiotyki

Naturalne antybiotyki

W okresie jesiennym wiele osób cierpi z powodu infekcji i obniżonej odporności. Przedstawiamy naturalne, domowe sposoby zwalczania bakterii bez użycia antybiotyków syntetycznych. Na zdrowie!

Naturalne antybiotyki, a syntetyczne antybiotyki

Infekcje wywołane przez odporność na syntetyczne antybiotyki pochłaniają aż 25 tys osób w skali rocznej. Co to oznacza dla nas?

Stosując syntetyczne antybiotyki do leczenia lekkich stanów zapalnych oraz infekcji pogłębiamy poziom lekooporności, czyli sytuacji kiedy pacjent nie reaguje na terapię lekami. Z badań okresowych prowadzonych w Unii Europejskiej wynika, że rośnie ryzyko powikłań spowodowanych nadużywaniem antybiotyków.

Niestety tendencja do nadużywania antybiotyków syntetycznych na lekkie stany zapalne i infekcje postępuje. Antybiotyki są nieskuteczne lub ich skuteczność jest mocno ograniczona w tego typu dolegliwości

ach, a mimo to są coraz częściej używane.

Innym rozwiązaniem by podnieść własną odporność na infekcje w okresie jesienno – zimowym, są antybiotyki naturalne:

Lista naturalnych ziołowych antybiotyków:

 

Nie taki czosnek straszny

Bakteriobójcze właściwości czosnku wynikają z zawartości allicyny, która nadaje mu zapach daleki od przyjemnego. Niemniej jednak, ta sama substancja ma dobroczynne działanie dla naszego organizmu. Dlaczego zatem warto jeść czosnek? Jego regularne spożywanie poprawia funkcjonalność układu krążenia, obniża poziom cholesterolu, reguluje ciśnienie krwi, a przy tym chroni przed chorobami nowotworowymi. Udowodniono, że jego działanie na zaburzenia jelitowe jest znacznie skuteczniejsze niż niejednego antybiotyku. Wiedzieli o tym starożytni Egipcjanie dając go robotnikom, od tego czasu jest on powszechnie stosowany w medycynie.

Czosnek zaleca się przy zapaleniu zatok, bólu gardła, a także grypie i przeziębieniu. Ma również właściwości przeciwbakteryjne oraz przeciw utleniające. Dotychczas stwierdzono w czosnku ponad 100 substancji czynnych mających dobry wpływ na organizm.

Żurawinowe wsparcie dla zdrowia

Jej spożywanie stanowi wsparcie w leczeniu infekcji dróg moczowych, które stanowią szczególny problem w okresie zmiany pory letniej na jesienną. Żurawina zawiera pro-antocyjanidyny i kwas hipurowy, dzięki którym posiada silne właściwości antybakteryjne.

Jest również bogata w błonnik, witaminy B1, B2, B6, C, a także minerały: sód, potas, wapń oraz magnez. Co więcej, zawarta w żurawinie fruktoza zapobiega przywieraniu bakterii do ścian komórkowych, przez co nasza przekąska zapobiega próchnicy i chorobie dziąseł. Owoce zmniejszają ryzyko zawału i chorób nowotworowych.

Tymianek odkryty na nowo

Właściwości przeciw-pasożytnicze, grzybobójcze i bakteriobójcze – tym charakteryzuje się tymianek, zwany również macierzanką.

Jest powszechnie wykorzystywany w łagodzeniu kaszlu bądź chrypki. Co więcej, sam napar z tymianku jest szczególnie rekomendowany w leczeniu dolegliwości trawiennych – skuteczne pobudza soki trawienne. Jest przyjemny w smaku i bardzo tani.

Oregano – włoska odsiecz na bakterie

Kluczowymi substancjami w przyprawie są tymol oraz karwakrol, które wyróżniają się właściwościami przeciwgrzybicznymi, antybakteryjnymi i przeciw-pasożytniczymi. Na co jeszcze warto stosować oregano? Przede wszystkim, podczas zapalenia oskrzeli oraz zaburzeń trawienia – przyprawa jest prawdziwą ulgą w zespole jelita drażliwego, wzdęciach, a przy tym działa przeciwbiegunkowo. Co ciekawe, działa także uśmierzająco na bóle migrenowe.

Ekstrakt z sosny o wielu zastosowaniach zdrowotnych

Otrzymany z pąków bądź młodych pędów sosny olejek jest wsparciem podczas stanów grypowych, działa przeciwkaszlowo i wykrztuśnie. Jego właściwości są znane już od średniowiecza, kiedy był cennym i trudno dostępnym lekiem. Dawnej znanym głównie w klasztorach niemieckich, gdzie stosowany był do masaży. Dodatkowo jest ceniony ze względu na jego właściwości oczyszczającwe organizm z toksyn.

 

Dzisiaj do złagodzenia bóli mięśni i stawów stosuje się 2-3 krople olejku sosnowego na łyżkę oliwy lub olejku do masażu. Poprzez wcieranie olejku lekkie dolegliwości ustępują natychmiastowo.

Podawany postaci naparu zaleca się w leczeniu zapalenia oskrzeli, zapaleniu krtani oraz kaszlu.

Ekstrakt z sosny można też przygotować w postaci inhalacji podczas przeziębień i kataru.

Ulgę dla ciała przynoszą również ciepłe kąpiele z ekstraktem na bazie suszonego sosnowego igliwia.

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Marta Sikora 3 23 września 2015  5995

Dodaj komentarz

  • Wiktor
    20 lipca 2017
    Bardzo fajny materiał. Już nie trzeba od razu lecieć do lekarza. Można spróbować naturalnych sposobów, a jeśli zawiodą, to dopiero wspomagać się chemią
  • 20 lipca 2017
    Oregano antybiotykiem? Ciekawe :)
  • Lidia
    20 lipca 2017
    Już od dzieciństwa wiem, że "czosnek jest naturalnym antybiotykiem". Wszystko dzięki mojemu tacie :D

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

slodka-trucizna-czy-cukier-naprawde-szkodzi

Słodka trucizna – czy cukier naprawdę szkodzi?

Słodycze i słodkie potrawy wielbi większość. Z każdej strony jednak słyszy się opinie o szkodliwości cukru. Przeciętny człowiek spożywa aż 55 kilogramów cukru w ciągu roku. Jaki ma to wpływ na jego zdrowie? Zobacz, dlaczego cukier jest szkodliwy i dlaczego powinno się go ograniczyć. Jaki jest najzdrowszy zamiennik cukru?

korpodieta-nie-zdrowe-odzywianie-w-biurze

Korpodieta – (nie)zdrowe odżywianie w biurze

Praca biurowa w korporacji? Żadna nowość. Dedlajny, asapy, kole, mitingi… Każda sekunda wypełniona taskami. Jak w tym wszystkim znaleźć czas na zdrowe odżywianie? Co jeść w pracy biurowej? W końcu każdy z nas musi jeść lancz. Ważne, żeby nie był to jakiś lancz, a zdrowy i złożony z odpowiednich składników. Oto, jakie błędy w diecie popełniamy, gdy pracujemy w biurze. I jak się ich wystrzec.

przesolone-zdrowie-jaka-sol-jest-najzdrowsza

Przesolone zdrowie: Jaka sól jest najzdrowsza?

Sól zawiera elektrolity mające ogromny wpływ na wiele procesów w organizmie. Musimy jeść sól, żeby prawidłowo funkcjonować. I żeby potrawy nam smakowały. Istnieje jednak wiele odmian soli, także naszych polskich. Która z nich jest najzdrowsza na świecie? Oto nasze zestawienie najzdrowszych soli. Podpowiadamy, którą sól wybrać!

kompendium-wiedzy-o-witaminie-a

Kompendium wiedzy o witaminie A

Witaminę A można spotkać także pod nazwami retinol, beta-karoten, akseroftol czy prowitamina A. Bez względu na nazwę – ma ona wiele właściwości prozdrowotnych. Odpowiada m.in. za zdrowy wygląd włosów, skóry i paznokci, utrzymanie prawidłowego wzroku czy metabolizmu białek. Zobacz, co powinieneś wiedzieć o witaminie A!

ziolowa-apteczka-sportowca-jakie-sa-najlepsze-adaptogeny

Ziołowa apteczka sportowca: Jakie są najlepsze adaptogeny?

W obecnym świecie, kiedy każdy się gdzieś spieszy, zaburzona zostaje równowaga pomiędzy odpoczynkiem a aktywnością zawodową. Natłok obowiązków, goniące terminy i rosnące wymagania sprawiają, że odczuwamy ciągłe zmęczenie i stres. Nie jest to jednak typowe, dobrze nam znane zmęczenie fizyczne. Jak sobie z nim radzić? Odpowiedzią są adaptogeny!

candida-to-twoj-przyjaciel

Candida to Twój przyjaciel!

Candida to grzyb naturalnie występujący w organizmie. Co jednak, gdy notujemy jego przerost? Standardowo taki stan jest uznawany za chorobę wymagającą leczenia. A co jeśli candida jest naszym sprzymierzeńcem? O tym opowie trener Damian Laszuk.

co-powinienes-wiedziec-zanim-przejdziesz-na-wegetarianizm

Co powinieneś wiedzieć zanim przejdziesz na wegetarianizm?

Dieta wegetariańska występuje w wielu odmianach. Skomponowanie poszczególnych planów żywieniowych wymaga wiedzy. Oto, co powinieneś wiedzieć o diecie wegetariańskiej zanim zmienisz sposób odżywiania. Dzięki tym informacjom twoja dieta pozwoli na zachowanie zdrowia i dobrej kondycji organizmu!

dlaczego-warto-jesc-sniadanie

Dlaczego warto jeść śniadanie?

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia - to zdanie słyszał każdy. Dowiedzmy się więc, dlaczego warto to robić. O śniadaniu i jego zaletach opowiada zaprzyjaźniona blogerka.

odchudzanie-bez-weglowodanow-poznaj-diete-low-carb

Odchudzanie bez węglowodanów – poznaj dietę low carb!

Dieta niskowęglowodanowa jest zdrowym sposobem na szybką utratę zbędnych kilogramów. Sprawdza się również wśród zawodowych sportowców w okresie redukcji tkanki tłuszczowej. Na czym polega dieta low carb? Co powinno znaleźć się w jadłospisie? Czy naprawdę działa?

sniadanie-bialkowo-tluszczowe-zalety

Śniadanie białkowo-tłuszczowe - Zalety

Nie wiesz co zjeść na śniadanie? Oto pomysł na poranny posiłek białkowo-tłuszczowy wprost od fitfighterka.pl. Izabela Mioduszewska opowie nam, w jaki sposób jeść zdrowo, by poprawić sylwetkę!

slodka-trucizna-czy-cukier-naprawde-szkodzi

Słodka trucizna – czy cukier naprawdę szkodzi?

korpodieta-nie-zdrowe-odzywianie-w-biurze

Korpodieta – (nie)zdrowe odżywianie w biurze

przesolone-zdrowie-jaka-sol-jest-najzdrowsza

Przesolone zdrowie: Jaka sól jest najzdrowsza?

kompendium-wiedzy-o-witaminie-a

Kompendium wiedzy o witaminie A

ziolowa-apteczka-sportowca-jakie-sa-najlepsze-adaptogeny

Ziołowa apteczka sportowca: Jakie są najlepsze adaptogeny?

candida-to-twoj-przyjaciel

Candida to Twój przyjaciel!

co-powinienes-wiedziec-zanim-przejdziesz-na-wegetarianizm

Co powinieneś wiedzieć zanim przejdziesz na wegetarianizm?

dlaczego-warto-jesc-sniadanie

Dlaczego warto jeść śniadanie?

odchudzanie-bez-weglowodanow-poznaj-diete-low-carb

Odchudzanie bez węglowodanów – poznaj dietę low carb!

sniadanie-bialkowo-tluszczowe-zalety

Śniadanie białkowo-tłuszczowe - Zalety