>

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

Naturalna energia – sproszkowany korzeń maca

Korzeń maca. W medycynie ludowej traktowany jako afrodyzjak. Obecnie – roślina, na bazie której powstają wszechstronne suplementy diety. Sproszkowany korzeń maca poleca się m.in. zabieganym, zapracowanym i zestresowanym osobom. Maca suplement diety może bowiem w naturalny sposób przywrócić witalność i dodać energii. Jak wykorzystać sproszkowany korzeń maca w swojej rutynie treningowej?

Maca suplement diety – co to takiego?

Korzeń maca jest uprawiany w Ameryce Południowej. Z wyglądu przypomina buraka, a jest bliskim krewnym imbiru i żeń-szenia. Zdaniem Indian, sproszkowany korzeń maca to potężne doładowanie energetyczne i witalne. Oddziałuje również na sferę intymną – dodaje sił i poprawia libido. To jednak nie jedyne zastosowanie korzenia maca w suplementacji. Sproszkowany korzeń maca jest bogactwem łatwo przyswajalnego białka. Tym samym to doskonałe źródło energii dla osób żyjących szybko i narażonych na zwiększony wysiłek fizyczny i psychiczny. Co więcej, maca suplement diety wpływa także na zwiększenie wytrzymałości organizmu oraz ogólne jego wzmocnienie i ochronę. Maca ma też wpływ na poprawę pamięci czy wzmocnienie układu kostnego. Sproszkowany korzeń maca jest więc doskonałym suplementem dla osób narażonych na wycieńczenie, osłabienie czy niedożywienie organizmu. Z tego powodu warto suplementować macę podczas intensywniejszych okresów w planie treningowym czy na ostrej diecie redukcyjnej.

Czytaj też: Przedtreningówka - sposób na energię

Maca tabletki działanie

Sproszkowany korzeń maca jest uznawany za naturalne źródło energii. To jedno z podstawowych jego zastosowań. Jak to się dzieje? Związki zawarte w macy stabilizują poziom hormonów w organizmie. Tym samym zwiększa się poziom energii. W odróżnieniu od kawy – sproszkowany korzeń maca nie dostarcza do organizmu zewnętrznych stymulantów (kofeiny). Działa naturalnie, a więc znacznie bezpieczniej i wydajniej. Maca suplement diety jest więc chętnie stosowany przez sportowców (szczególnie wyczynowych) czy osoby na małokalorycznej diecie. Z tego samego powodu – korzeń maca sprawdzi się w sytuacjach stresowych czy rekonwalescencji. Organizm jest wtedy zbyt słaby, by przyjmować silne zewnętrzne stymulanty, a energii potrzebuje. Poza działaniem energetycznym, korzeń maca to również dawka witamin i minerałów oraz kwasów tłuszczowych.

Maca suplement diety – jak go stosować?

Korzeń maca w suplementacji występuje w formie sproszkowanej. Jako proszek można dodawać go do różnego rodzaju posiłków, koktajli, sałatek, kaszek czy owsianek. Należy pamiętać jednak o tym, że sproszkowany korzeń maca nie powinien być poddawany obróbce termicznej. Pod wpływem ciepła wytracają się z niego składniki odżywcze. Ze względu na to, że korzeń maca to roślina o silnych właściwościach – powinno się zacząć suplementację od mniejszych ilości. Następnie stopniowo zwiększać. Jeśli korzysta się ze świeżego korzenia macy – śmiało można traktować je jako znane nam warzywo.

Czytaj także: Sposoby na pobudzenie bez kofeiny

W naszym kraju najpopularniejszy i najprostszy w stosowaniu jest sproszkowany korzeń maca w formie tabletek. Wystarczy pamiętać o przyjmowaniu tabletek tak, by wypełnić dzienne zapotrzebowanie. W sprawdzonych przez nas tabletkach poniżej, dzienna dawka to 1 tabletka 5 razy dziennie po posiłku.
sproszkowany korzen maca tabletki

Sproszkowany korzeń maca – dla kogo?

- osób prowadzących intensywny tryb życia

- osób podatnych na niekorzystne działanie stresu

- studentów podczas sesji czy egzaminów

- osób zmuszonych do podwyższonego wysiłku fizycznego/intelektualnego

- kobiet w okresie miesiączkowania i menopauzy

- osób będących na ostrej diecie redukcyjnej

- sportowców budujących masę mięśniową

- osób w okresie rekonwalescencji po chorobach

Sproszkowany korzeń maca jest istnym panaceum wśród suplementów diety. Oczywiście, samo przyjmowanie suplementu na jego bazie cudownie nas nie uzdrowi, ani nie spowoduje kosmicznego skoku na treningach. Niemniej, jest bardzo dobrym wspomagaczem i przyspieszaczem w osiąganiu zamierzonych celów. Podtrzymuje organizm, zwiększa jego potencjał w sytuacjach obniżonych sił i dodaje energii oraz witalności. Maca suplement diety to doskonałe wyjście do zwiększenia własnych możliwości, gdy organizm odmawia nam posłuszeństwa.

admin 4 14 listopada 2018  < 1000

Dodaj komentarz

  • Maleństwo
    16 listopada 2018
    A w dodatku naturalne składniki, więc na pewno nie zaszkodzi
  • Maleństwo
    15 listopada 2018
    I mi służy maca. Moje wyniki podskoczyły, a to przecież cel większości trenujących, żeby osiagać jak najwięcej
  • Jagoda
    15 listopada 2018
    Serio działa tak dobrze, jak mówicie? Aż mi się wierzyć nie chce
  • Agnieszka
    14 listopada 2018
    Ja zamieniłam swoją kofeinową przedtreningówkę właśnie na tę macę. Jest znacznie delikatniejsza a i tak podkręca metabolizm. Po kofeinie czułam się za bardzo zabuzowana, aż było to mega nieprzyjemne.

Artykuły z kategorii: Zdrowie i odżywianie

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię

Cukinia jest jednym ze zdrowszych warzyw. Sprawdza się szczególnie u osób będących na diecie. Oto przepisy na proste i zdrowe dania z cukinii – idealne na zimowy obiad!

sok-z-aloesu-na-odchudzanie

Sok z aloesu na odchudzanie?

Aloes jest rośliną o wszechstronnym zastosowaniu. Obecnie jest wykorzystywany do produkcji suplementów, napojów, soków… Wiadomo, że przyspiesza gojenie się ran czy działa przeciwzapalne. Okazuje się jednak, że sok z aloesu ma także inne właściwości. Czy sok z aloesu jest dobry na odchudzanie? Przekonajmy się!

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

Przedtreningówki energetyczne nie są obce nawet początkującym bywalcom siłowni. W końcu każdy chce jak najszybciej osiągnąć zamierzony cel treningowy. Liczy się to, by na treningu mieć jak najwięcej energii i wykonać plan jak najlepiej. Znamy więc kofeinę, taurynę, yerba mate… A jak sprawa ma się z guaraną? Oto kompendium wiedzy o guaranie w kontekście treningów!

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

Właśnie, kiedy trening po posiłku? Pora spożywania posiłków jest nieodłącznym elementem dobrze ułożonego planu treningowego. Czas odstępu przed treningiem różni się jednak w zależności od rodzaju posiłku. Ile trzeba czekać z treningiem po pierwszym posiłku, obiedzie, przekąsce czy wypiciu shake’a? Zobacz, czym grozi zbyt szybkie lub zbyt późne zjedzenie posiłku w stosunku do sesji treningowej.

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

Oznaczenie E330, które posiada kwasek cytrynowy nikogo nie zachęca. Ciągle powielane są opinie o tym, że wszystko co na „E” jest niezdrowe. Ale czy tak jest w istocie? Czy kwasek cytrynowy jest zdrowy? Postanowiliśmy sprawdzić, jaki jest skład kwasku cytrynowego oraz jego wpływ na zdrowie.

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

Jak wybrać dietetyka? Szczególnie w tak dużym mieście, jak Lublin? Czy jest sposób na skuteczne odchudzanie z dietetykiem? Oczywiście, że tak! Zobaczcie co powinien mieć dobry dietetyk Lublin!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

Dostarczanie do organizmu warzyw i owoców powinno stanowić podstawę każdej diety. W okresie zimowym natomiast warto skupić się na jedzeniu owoców sezonowych. Dzięki nim można uzupełnić dietę w witaminy i zachować zdrowie. Jakie owoce jeść zimą? Oto owoce, które warto jeść w sezonie zimowym.

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

Metabolizm odpowiada za zapotrzebowanie organizmu na kalorie. W dużej mierze to od tempa metabolizmu zależy charakter treningu czy komponowanie diety. Ważne jest więc, by dostosowywać posiłki do wymagań metabolizmu. Jakie artykuły spożywcze mają jednak negatywny wpływ na jego działanie? Jak spowolnić metabolizm? A co pobudza metabolizm?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

Młody jęczmień tabletki, młody jęczmień proszek, młody jęczmień rozdrobniony… W sklepach ze zdrową żywnością aż huczy od zalet młodego jęczmienia i jego rodzajów. Czym tak właściwie jest ta roślina? Jaki jest jej wpływ na organizm, a dokładniej – jak pomaga w odchudzaniu? Poznajcie zielony młody jęczmień!

dietetyczne-dania-z-cukinii-przepisy-na-fit-cukinie

Dietetyczne dania z cukinii – przepisy na fit cukinię

sok-z-aloesu-na-odchudzanie

Sok z aloesu na odchudzanie?

naturalna-energia-guarana-przed-treningiem

Naturalna energia – guarana przed treningiem?

ile-czasu-trening-po-posilku

Ile czasu trening po posiłku?

zdrowie-czy-kwasek-cytrynowy-jest-szkodliwy

Zdrowie: Czy kwasek cytrynowy jest szkodliwy?

dobry-dietetyk-lublin-jak-go-wybrac-skuteczne-odchudzanie-w-lublinie

Dobry dietetyk Lublin – jak go wybrać? Skuteczne odchudzanie w Lublinie!

jakie-owoce-jesc-zima

Jakie owoce jeść zimą?

jedzenie-spowalniajace-metabolizm-czego-unikac

Jedzenie spowalniające metabolizm – czego unikać?

naturalne-odchudzanie-zielony-mlody-jeczmien-zalety

Naturalne odchudzanie – Zielony młody jęczmień zalety!

{