Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

1. Yevgeny Kocherha - Ukraina
street workout ukraina

Zwycięzca Street Workout Championship w 2011 roku. Urodził się w ukraińskiej Odessie. Swoją przygodę ze sportem rozpoczął już w dzieciństwie. A jego doświadczenie i umiejętności możemy obserwować poprzez obecne dokonania w street workoucie. Początkowo uprawiał karate. Nie był to jednak szczyt jego ambicji – szybko zainteresował się także innymi dyscyplinami sportowymi. Street workoutem na poważnie zajął się w wieku 13 lat [!].

Czytaj też: Street workout trening nóg

Yevgeny szczególnie upodobał sobie ewolucje na drążkach. Szczególnie interesują go innowacje treningowe w zakresie ćwiczeń kalistenicznych. Sięga również po wyjątkowo duże obciążenia treningowe. Jest ponadto popularyzatorem street workoutu i zdrowego stylu życia.

2. Vladimir Sadkov – Rosja
street workout rosja

Zwycięzca Street Workout Championship w 2013 roku. Nazwisko tego zawodnika pojawiło się na międzynarodowej scenie street workout, gdy ten był jeszcze w młodym wieku. Pierwszym „trenerem” Vladimira był jego ojciec – prowadził z nim treningi już od piątego roku życia. Początkowo nie pałał miłością do treningów. Jego nastawienie zmieniło się, gdy zaczął odnosić pierwsze sukcesy w tej dyscyplinie sportowej.

Głównym celem tego zawodnika jest wprowadzanie nowych elementów. Na treningach chętnie eksperymentuje z nowymi ruchami. Szczególnie skupia się także na budowaniu wytrzymałości i siły.

Zobacz też: Muscle up, front lever, planche

Vladimir czerpie doświadczenie od współzawodników. Ich osiągnięcia pomagają mu w doskonaleniu własnych umiejętności i osiąganiu krótkoterminowych celów treningowych.

3. Kevin Soler - Francja
street workout francja

Światowej sławy zawodnik street workoutu. Jest w stanie wykonać niemal szalone ewolucje z wykorzystaniem masy własnego ciała. Inspiracje do treningów czerpie z dokonań popularyzatora street workoutu Hannibala For Kinga. Kevin zyskał sportowe uznanie dzięki sięganiu po wymagające i ciężkie ćwiczenia. Ponadto, jest członkiem France Street Workout 83 – organizacji zajmującej się rozpowszechnianiem tej dyscypliny sportowej.

Czytaj też: Ćwiczenia na drążku

Kevina charakteryzuje silna motywacja do osiągania perfekcji w każdym – szczególnie najtrudniejszym – wykonywanym ruchu. Szczególnie upodobał sobie ćwiczenia freestylowe. W jego treningach znajdziemy dużą zawartość przysiadów.

4. Jessica Bogdanov – USA
street workout USA

Swoją sportową karierę rozpoczęła na koniec lat 90. ubiegłego wieku. Za główne cele treningu obrała sobie ciągłe uczenie się nowych elementów oraz doskonalenie własnych możliwości treningowych. Jej sportowa kariera wiąże się ze startami w wielu zawodach gimnastycznych i street workout. Jest srebrną medalistką Pan American Games z 2011 roku. Zdobyła także pierwsze miejsce w Street Workout Championship w 2015 roku.

5. Lorena Klasnić – Słowenia
street workout słowenia

Jej siła i umiejętności zostały odkryte dzięki… filmikom na youtubie. Co ciekawe, Lorena ma niecałe 21 lat, a już może pochwalić się doskonałymi możliwościami w street workoucie. Swoją przygodę ze sportem rozpoczęła 6-7 lat temu. Treningi Loreny odbywały się w… jej pokoju! Trenowała nawet po kilka godzin każdego dnia. Grała także w siatkówkę przez jakiś czas. Następnie dołączyła do Dominik Sky Gym i profesjonalnie zajęła się sportem.

Dlaczego street workout? Powodem była chęć jak najlepszego ukształtowania własnego ciała. Później natknęła się na różne dyscypliny, takie jak kalistenika, podnoszenie ciężarów, joga czy gimnastyka. Mimo, że jej ciało straciło nieco kobiecego wyglądu – street workout jest pasją tej zawodniczki i jej wygląd jej się podoba.

admin 0 11 marca 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-obwodowy-w-domu-najlepszy-sposob-na-idealna-sylwetke

Trening obwodowy w domu - najlepszy sposób na idealną sylwetkę

Trening obwodowy jest doskonałą formą aktywności fizycznej. Wykonywany w domu systematycznie daje rewelacyjne rezultaty. Efekty ćwiczeń zobaczysz już po miesiącu. Dlatego też trening obwodowy w domu dedykowany jest dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje lepsze samopoczucie i wygląd.

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

trening-miesni-glebokich-tylko-dla-pan

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!

trening-obwodowy-w-domu-najlepszy-sposob-na-idealna-sylwetke

Trening obwodowy w domu - najlepszy sposób na idealną sylwetkę

Trening obwodowy jest doskonałą formą aktywności fizycznej. Wykonywany w domu systematycznie daje rewelacyjne rezultaty. Efekty ćwiczeń zobaczysz już po miesiącu. Dlatego też trening obwodowy w domu dedykowany jest dla wszystkich, którzy chcą zadbać o swoje lepsze samopoczucie i wygląd.

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

trening-miesni-glebokich-tylko-dla-pan

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!