Najlepsze sporty dla dzieci

Najlepsze sporty dla dzieci

Dostępność zajęć sportowych dla dzieci jest większa niż kiedykolwiek. Zobaczcie jakie sporty są szczególnie zalecane dla najmłodszych.

Kiedy zapisać dziecko na zorganizowane ćwiczenia? 

W wieku 4-6 lat motoryka dziecka rozwija się w szybkim tempie. To najlepszy moment, aby zapewnić mu odpowiednią dawkę ruchu w bezpiecznych, kontrolowanych warunkach. W tym wieku najlepiej sprawdzają się urozmaicone zajęcia zorganizowane w formie zabawy np. rytmika, gimnastyka oraz gry z rówieśnikami np. dwa ognie. Starsze dzieci w wieku 6-10 lat można już zacząć uczyć podstaw niektórych sportów. Mogą to być sporty walki, narciarstwo, tenis czy taniec. Świetnie sprawdzą się także dyscypliny grupowe takie jak piłka nożna, siatkówka, unihokej. 

Sport jako metoda wychowawcza dziecka

Niektóre z dyscyplin oprócz rozwoju fizycznego i społecznego kształtują również system wartości młodego człowieka. Jazda konna uczy szacunku do zwierząt i odpowiedzialności. Początkujący jeździec musi opanować nie tylko dosiadanie konia i samą jazdę, ale także wyczyścić zwierzę i jego boks w stajni. To idealna dyscyplina dla dzieci, które przepadają za zwierzętami. Kolejny plus to możliwość spędzenia czasu bliżej natury, na świeżym powietrzu – taka forma rekreacji przyda się dzieciom, które większość czasu spędzają w mieście. 

Sport dla nastolatków

Poszukujecie aktywności na wakacje dla nastolatka? Doskonałym pomysłem może być obóz żeglarski przygotowujący do uzyskania patentu żeglarza jachtowego (dla dzieci powyżej 14 lat). Taki kurs uczy zaangażowania i dyscypliny – aby dopłynąć do celu niezbędna jest umiejętność współpracy z całą załogą i wypełnianie poleceń kapitana. Uczestnicy kursu uczą się nie tylko manewrowania sterem i całym osprzętem łodzi. Zdobywają również wiedzę z zakresu meteorologii, zasad fizyki oraz kultury żeglarskiej. 

Sporty walki dla dzieci

Ciekawą propozycją dla dzieci są także sporty walki takie jak judo czy karate. Tutaj formą uznania za postępy motywujące młodych ludzi są kolejne stopnie uczniowskie i mistrzowskie. Poszczególnym stopniom odpowiadają kolory pasów – otrzymanie kolejnego stopnia wtajemniczenia będzie dla dziecka dobrą nagrodą i motywacją do dalszego rozwoju. Czego uczą sporty walki? Przede wszystkim przygotowują do samoobrony w sytuacjach zagrożenia i zwiększają pewność siebie. Na zajęciach oprócz nauki podstawowych chwytów i ciosów, dziecko poznaje także filozofię przyświecającą wschodnim sztukom walki. Są to np. umiejętność pogodzenia pracy umysłu z ciałem, koncentracja, samodoskonalenie, a także szacunek do innych osób. 

Każdy sport jest dobry

Niezależnie od wyboru sportu każda aktywność przyczyni się do rozwoju zarówno fizycznego jak i umysłowego dziecka. Uczestnicwo w zajęciach grupowych pomoże w nawiązaniu nowych przyjaźni i z pewnością ułatwi dziecku start w dorosłość. Należy też pamiętać, że dziecko będzie mocno wzorowało się na rodzicach i rówieśnikach. Jeżeli więc rodzice praktykują jakąś dyscyplinę sportową jest duże prawdopodobieństwo, że to właśnie tym sportem zainteresuje się dziecko. W przypadku, gdy rodzice nie uprawiają żadnego sportu, zapisując dziecko na zajęcia sportowe tworzy się wyjątkową okazję, aby samemu zainteresować się daną dyscypliną. Dzięki temu łatwiej będzie zacieśniać więzi rodzinne i przyjemnie spędzać czas. 

Maria Krajewska 2 27 kwietnia 2016  1317

Dodaj komentarz

  • Daria
    23 lipca 2017
    Jak dla mnie to dziecko i tak powinno samo wybrać, co chce robić. Tak zmuszanie na siłę nic nie da. Bo później lata pracy idą na marne, a ono i tak wybierze, to co jemu się podoba
  • 23 lipca 2017
    Ja na sporty walki bym nigdy dziecka nie posłała. Przemoc i tyle

Artykuły z kategorii: Trening

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

trening-miesni-glebokich-tylko-dla-pan

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

najpopularniejsi-i-najpopularniejsze-poznaj-sportowe-gwiazdy-street-workout

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!

mobilnosc-core-cwiczenia-na-miesnie-glebokie-brzucha-i-plecow

Mobilność core – ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha i pleców

Sama praca nad zwiększaniem siły czy rzeźbieniem ciała nie wystarczy. Ogromne znaczenie ma również wzmocnienie mięśni głębokich, szczególnie mięśni brzucha i pleców. Dzięki włączeniu ćwiczeń rozciągających na mięśnie głębokie do planu treningowego można znacznie poprawić własne możliwości wysiłkowe, a także zmniejszyć ryzyko kontuzji. Zobacz, jak pracować nad mobilnością core!

wiosna-czyli-sezon-na-silownie-plenerowe-zostal-otwarty

Wiosna, czyli sezon na siłownie plenerowe został otwarty!

Z roku na rok w każdym mieście przybywa siłowni plenerowych. Miłośnicy aktywności fizycznej bardzo chętnie korzystają z maszyn na świeżym powietrzu. Jak ćwiczyć na siłowniach plenerowych, by uzyskać jak najlepsze efekty?

odchudzanie-najlepsze-cwiczenia-cardio-w-domu-i-na-silowni

Odchudzanie: najlepsze ćwiczenia cardio w domu i na siłowni

Trening cardio jest pomysłem na odchudzanie, rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności fizycznej czy też utrzymanie zdrowia i formy. Ćwiczenia cardio można wykonywać w domu, na siłowni, na zewnątrz… Są one doskonałe zarówno dla początkujących i zaawansowanych W dzisiejszym odcinku – trening cardio od podstaw.

inteligentna-opaska-sportowa-potrzebny-gadzet-fitness

Inteligentna opaska sportowa – potrzebny gadżet fitness?

Monitorowanie aktywności fizycznej i mierzenie postępu to jedno z ważniejszych zadań trenującego. Tym łatwiej, gdy zamiast ręcznie uzupełnianego dziennika ćwiczeń, mamy urządzenia, które zapisują dane automatycznie. Czy opaska sportowa stała się już koniecznym gadżetem fitness?

przepuklina-a-trening-jak-sie-jej-ustrzec

Przepuklina a trening – jak się jej ustrzec?

Przepuklina jest stosunkowo częstą dolegliwością wśród osób aktywnych fizycznie. Jej leczenie zwykle polega na wykonaniu zabiegu. Jak nie dopuścić do rozwoju tego schorzenia? Czy można trenować po przebytej przepuklinie?

trening-miesni-glebokich-tylko-dla-pan

Trening mięśni głębokich tylko dla pań!

Trening core pozwala na zwiększenie stabilności całego ciała. Dzięki mocnemu gorsetowi mięśniowemu znacznie zmniejsza się ryzyko kontuzji. Zobacz, dlaczego powinnaś ćwiczyć mięśnie głębokie. Poznaj ćwiczenia na mięśnie posturalne stworzone z myślą o kobietach!

najpopularniejsi-i-najpopularniejsze-poznaj-sportowe-gwiazdy-street-workout

Najpopularniejsi i najpopularniejsze – poznaj sportowe gwiazdy street workout!

Street workout dość niedawno zyskał popularność – szczególnie na polskiej sportowej scenie. Niemniej, ma już wielu zasłużonych zawodników i zawodniczek. Oto zestawienie najpopularniejszych z nich!

dieta-cukrzycowa-czy-raczej-dieta-w-cukrzycy

Dieta CUKRZYCOWA – czy raczej dieta w cukrzycy

Powyższe nazewnictwo przyjęło się do powszechnego stosowania, jednak w nomenklaturze opisu diet nie występuje. Prawidłowo brzmiący odpowiednik diety cukrzycowej to dieta z ograniczoną ilością węglowodanów łatwo-przyswajalnych. Nazwa długa i zawiła, dla wielu nie do końca zrozumiała.

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem?

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy?

martwy-ciag-mobilnosc-bioder-i-dolnego-odcinka-kregoslupa

Martwy ciąg | Mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa

Martwy ciąg jest ćwiczeniem funkcjonalnym. Niemal każdego dnia zdarza nam się wykonywać ten ruch (np. podczas schylania się). Żeby jednak nie nabawić się kontuzji czy bólu pleców – konieczne jest dbanie o prawidłową mobilność bioder i dolnego odcinka kręgosłupa. Prawidłowe funkcjonowanie tych dwóch partii mięśniowych jest bowiem podstawą dla wykonywania martwego ciągu. Jak zwiększyć ich mobilność? Jak rozgrzewać się przed treningiem, by zwiększyć zakres ruchu? O tym w poniższym materiale!

mobilnosc-core-cwiczenia-na-miesnie-glebokie-brzucha-i-plecow

Mobilność core – ćwiczenia na mięśnie głębokie brzucha i pleców

Sama praca nad zwiększaniem siły czy rzeźbieniem ciała nie wystarczy. Ogromne znaczenie ma również wzmocnienie mięśni głębokich, szczególnie mięśni brzucha i pleców. Dzięki włączeniu ćwiczeń rozciągających na mięśnie głębokie do planu treningowego można znacznie poprawić własne możliwości wysiłkowe, a także zmniejszyć ryzyko kontuzji. Zobacz, jak pracować nad mobilnością core!

{