Najbardziej męczące ćwiczenia i treningi

Najbardziej męczące ćwiczenia i treningi

Niektóre metody treningowe składają się z intensywnych i męczących ćwiczeń. Oto przegląd najbardziej wyczerpujących ćwiczeń w różnych dziedzinach sportu oraz zabójczych treningów stosowanych nie tylko w crossfit.

Total Muscle Training – Totalnie Morderczy Trening

Ta metoda opiera się na treningu interwałowym. Składa się ona z połączenia nieskomplikowanych ćwiczeń na różne partie mięśniowe. Krótkie układy należy trzykrotnie powtórzyć, kolejno w tempie normalnym,średnim i szybkim. W treningu TMT nie ma przerw jako takich – ta metoda polega na pozostawaniu w ciągłym ruchu. Przerwa w ćwiczeniach może więc polegać na maszerowaniu. Ćwiczenia w tej metodzie treningowej są proste m.in. podskoki, skłony, wymachy czy przysiady. Wyczerpujące jest jednak tempo. Dzięki treningowi TMT można jednak spalić bardzo dużo kalorii. Co jest jego największą zaletą? To, że wyczerpujący wysiłek kiedyś się skończy!

Trening insanity – ekstremalne wyzwanie

Ta metoda treningowa składa się z maksymalnie intensywnych ćwiczeń. Jest przeznaczona dla osób o średnim stopniu wytrenowania – początkujący mogą polec. Insanity jest treningiem interwałowym. Podczas ćwiczeń do pracy są zaangażowane praktycznie wszystkie partie mięśniowe. W ten sposób przyspiesza metabolizm, a tym samym – spalanie tkanki tłuszczowej. Głównym celem tego wyczerpującego treningu jest jednak kształtowanie sylwetki oraz budowanie wytrzymałości organizmu. Trening insanity jest uznawany za jedną z najcięższych metod treningowych cardio. Mordercze ćwiczenia się jednak opłacają – efekty można uzyskać nawet po dwóch miesiącach ćwiczeń.

Trening Tabata – godzina ćwiczeń w zaledwie 4 minuty

Bazą dla treningu Tabata są ćwiczenia cardio. Do wyboru mamy więc m.in. bieganie, kolarstwo czy przysiady z podskokiem. Całość metody polega na tym, by w ciągu 20 sekund wykonywać daną czynność z maksymalną intensywnością, następnie 10 sekund odpoczynku. Taki schemat należy powtórzyć łącznie 8 razy. Najważniejsze w tej formie treningu jest zachowanie maksymalnej intensywności wykonywanych ruchów.

Trening Tabata poprawia wydolność aerobową i anaerobową, przyspiesza metabolizm oraz pobudza spalanie tkanki tłuszczowej. Nie można się oszczędzać podczas wykonywania ćwiczeń – tylko prawidłowo przeprowadzony daje efekty. Nawet po zakończeniu tak wyczerpującego treningu, organizm dalej spala kalorie.

Trening HIIT – krótko, ale intensywnie

HIIT to nic innego, jak trening interwałowy o wysokiej intensywności. Jest to dość krótki trening – trwa około 20-30 minut. Wysiłek fizyczny powinien opierać się na maksymalnych możliwościach ćwiczącego. Okresy bardzo intensywnego wysiłku przeplatane są okresami o umiarkowanej intensywności. Ta forma treningu doskonale przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej oraz przyspiesza metabolizm. Co więcej, nie wywołuje spadku masy mięśniowej. Treningi są wyczerpujące i wycieńczające dla organizmu. Warto jednak spróbować tej metody treningowej – często większą ilość kalorii można spalić już po zakończeniu ćwiczeń.

Burpees – czyli ćwiczenie znienawidzone przez wszystkich

krokodylki burpees podskoki i pompki

Burpees są ćwiczeniami angażującymi do pracy całe ciało. Składają się z połączenia treningu siłowego i aerobowego. Tempo wykonywania ruchu jest bardzo szybkie. Dzięki temu należą do grona najskuteczniejszych spalaczy tłuszczu. Wykonanie burpees wiąże się z wyjątkowo dużym wysiłkiem.

Aby wykonać to ćwiczenie:

- wykonaj przysiad z pozycji stojącej (dłonie oprzyj na podłożu)

- wyciągnij nogi do tyłu (zrób krok lub wykop) tak, byś znalazł się w pozycji do pompki

- opuść klatkę piersiową

- unieś korpus

- przyciągnij nogi do siebie (zrób krok lub wykop)

- wróć do pozycji wyjściowej

- wykonaj wyskok wraz z wyrzuceniem rąk nad głowę

- powtórz ćwiczenie w zależności od potrzeb

Mountain Climbers – intensywne cardio

To ćwiczenie uznawane jest za bardziej zaawansowane. Dzięki niemu przyspiesza bicie serca, spalanie tłuszczu oraz metabolizm. Co więcej, wzmocnieniu ulegają mięśnie nóg, a także poprawia się kondycja ćwiczącego. Mountain Climbers mają również wpływ na poprawę ogólnej sprawności fizycznej, szczególnie siły, wytrzymałości i szybkości.

Aby wykonać to ćwiczenie:

- ustaw się w pozycji podporu przodem (oparcie na całych dłoniach, napięte ciało)

- postaw jedną nogę z tyłu, drugą przenieś do przodu (powinna się znaleźć między ramionami; obie nogi przylegają do podłoża)

- Wykonuj energiczne przeskoki ze zmianami nóg

Oficerskie wejście siłowe – sprawdzian możliwości

wejście oficerskie siłowe drążek podciąganie

Wykonanie tego ćwiczenia niejednokrotnie wiąże się z miesiącami wyczerpujących treningów. Jest ono jednym z podstawowych ćwiczeń w street workoucie. Należy do najtrudniejszych ćwiczeń siłowych. Podczas tej czynności pracuje bardzo dużo partii mięśniowych – jest ono ćwiczeniem dla największych twardzieli.

To ćwiczenie składa się z:

- przyciągnięcia kółek do klatki piersiowej (można je wykonywać także na kółkach gimnastycznych, linach TRX, drążku)

- przejścia z podciągnięcia do pozycji zbliżonej do pompek na poręczach

- wyprostu ramion

Mordercze treningi kluczem do dobrego samopoczucia

W wielu treningach sportowych podkręcenie intensywności ćwiczeń może dać doskonałe efekty. Mordercze doświadczanie własnego ciała ma wpływ m.in. na utrzymanie ponadprzeciętnej sprawności umysłowej. Szybkie tempo treningu jest także wyzwaniem dla mózgu. Wzmożony wysiłek fizyczny stymuluje dwa rodzaje neuroprzekaźników – glutaminian oraz GABA (kwas γ-aminomasłowy). Ich odpowiedni poziom zapobiega pojawieniu się depresji czy spadku nastroju. Katowanie własnego organizmu wyczerpującymi ćwiczeniami fizycznymi może być więc panaceum na utrzymanie świetnych możliwości mózgu oraz zachowanie zdrowia psychicznego.

Dominika Górska 5 10 stycznia 2017  6512

Dodaj komentarz

  • Marek Antoniuk
    16 stycznia 2017
    Dla mnie oficerskie wejście siłowe jest NIEMOŻLIWE do wykonania !
  • Julia
    13 stycznia 2017
    Chyba dzisiaj spróbuję HIIT-a, zobaczymy czy jest aż tak strasznie
  • Nadia
    13 stycznia 2017
    tabata daje fantastyczne efekty, ale ja po każdej sesji jestem totalnie wykończona... No, ale no pain - no gain :D
  • Xoxo
    12 stycznia 2017
    Hmm... Ja chyba jeszcze nie mam takich możliwości, żeby nie umrzeć po takim treningu :D
  • Amelia
    11 stycznia 2017
    Ja tam podczas burpees mam ochotę umrzeć ;/

Artykuły z kategorii: Trening

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

jak-skutecznie-wyrzezbic-kaloryfer-na-brzuchu

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?

jak-wykonac-stojak-na-sztange-do-cwiczen-i-do-czego-jest-potrzebny

Jak wykonać stojak na sztangę do ćwiczeń i do czego jest potrzebny?

Stojak na sztangę do ćwiczeń to urządzenie, które służy sportowcom uprawiającym sporty siłowe. Jest doskonałym pomocnikiem również w domowej siłowni, jak i profesjonalnym klubie fitness. Jest wiele rodzajów stojaków i tylko od Ciebie zależy, który będzie spełniał oczekiwania. Zapoznaj się z charakterystyką stojaków na sztangi i wybierz najlepszy model.

wypic-kawe-przed-treningiem-czy-nie

Wypić kawę przed treningiem czy nie?

Zastanawiasz się, czy kawa przed treningiem to dobry pomysł? Przecież kawa to naturalny energetyk, który powinien szybko dodać energii, ale czy warto pić ją przed ćwiczeniami? Dowiedz się wszystkiego na temat kawy przed treningiem i zobacz czy Tobie służy.

poznaj-zasady-treningu-beztlenowego

Poznaj zasady treningu beztlenowego!

Sport i aktywny tryb życia na dobre wpisał się w codzienne życie wielu osób. Rosnąca popularność tej dziedziny pobudza fantazję i wyobraźnie trenerów personalnych i osób odpowiedzialnych za treningi. Nowe podejście i metody treningowe to szansa na jeszcze bardziej efektywny trening, angażujący to, na czym w danym momencie najbardziej zależy osobie trenującej.

jak-skutecznie-wyrzezbic-kaloryfer-na-brzuchu

Jak skutecznie wyrzeźbić kaloryfer na brzuchu?

Zastanawiasz się, co robisz źle, że upragniony kaloryfer na brzuchu się nie odsłania? Latami próbujesz zdrowo się odżywiać i ćwiczyć, ale coś robisz nieprawidłowo? Zastanawiasz się, w ile kobiety są w stanie wyrzeźbić brzuch? Dowiedz się, gdzie popełniasz błędy i wyeliminuj je raz na zawsze!

odpoczynek-od-treningow-tez-trzeba-zaplanowac

Odpoczynek od treningów też trzeba zaplanować!

Błędne jest przekonanie, że zwiększenie częstotliwości treningów zapewni lepsze wyniki sportowe. To regeneracja mięśniowa jest kluczem do osiągnięcia zamierzonych efektów treningowych. Zobacz, jak powinno się planować przerwy od treningów. Poznaj sposoby na skuteczne wykorzystanie dni odpoczynku!

street-workout-w-damskiej-wersji

Street workout w damskiej wersji

Nikt nie powiedział, że miejski trening jest zarezerwowany tylko dla mężczyzn. Panie także chętnie trenują street workout. Oto, dlaczego ten typ treningu sprawdza się w damskim wydaniu!

jak-powinno-sie-trenowac-przy-podcisnieniu

Jak powinno się trenować przy podciśnieniu?

Podciśnienie, zwane też niedociśnieniem zwykle nie jest przeciwwskazaniem do uprawiania sportu. Wręcz przeciwnie – wysiłek fizyczny może wzmocnić serce oraz usprawnić pracę układu krążenia. Ważne jest jednak umiejętne i bezpieczne dobranie ćwiczeń dla osób cierpiących na tę chorobę serca. Jak wygląda trening osób z podciśnieniem?

czy-wada-wzroku-moze-przeszkodzic-w-treningach-silowych-i-biegowych

Czy wada wzroku może przeszkodzić w treningach siłowych i biegowych?

Panuje przekonanie, że wada wzroku może w pewien sposób ograniczać możliwość uprawiania niektórych rodzajów sportów. Jak ta sytuacja przedstawia się w przypadku treningu siłowego i biegania? Czy te metody treningowe mogą być niebezpieczne dla osób z wadą wzroku? A może ćwiczenia dodatkowo pogłębiają wadę lub narażają wzrok na poważniejsze następstwa? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w poniższym artykule.

silownia-w-domu-chwilowa-zmiana-czy-nowy-nawyk

Siłownia w domu - chwilowa zmiana czy nowy nawyk?

Definicja aktywności fizycznej zdecydowanie zmieniła swój wymiar w ostatnim roku. Definicją, autentycznego zaangażowania w trening stała się codzienna indywidualna determinacja. Wypad na siłownię przestał być zwykłym elementem dnia, a zajęcia fitness w grupie są wręcz dobrem luksusowym.

trening-silowo-wytrzymalosciowy-jak-go-dobrze-zaplanowac

Trening siłowo-wytrzymałościowy - jak go dobrze zaplanować?

Siłowy trening w klubie fitness albo jego bliźniacza wersja do wykonania w domu z czasem przestanie przynosić wymierne efekty. Coś będzie się dziać, ale nie do końca będzie wiadomo, czy to nadal droga do przodu. Z pomocą przyjdzie trening siłowo-wytrzymałościowy. Co to takiego?