Na czym polega joga twarzy?

Na czym polega joga twarzy?

Brzmi enigmatycznie, a może stanowić doskonały zamiennik botoksu. Joga twarzy to ćwiczenia mające na celu odmłodzenie skóry. Co więcej, może nawet wpłynąć na zatrzymanie procesu starzenia się [!]. Zobacz, na czym polega ta metoda ćwiczeń.

Czym jest joga twarzy?

Joga twarzy to połączenie technik jogi i ajurwedy (starożytnego systemu medycznego). Mają one na celu rewitalizację i odmłodzenie skóry. Dzięki właściwym technikom relaksacyjnym i oddechowym możliwe jest złagodzenie wyrazu twarzy i wyzbycie jej z napięć. Co więcej, skóra zyskuje młodzieńczy blask, jest znacznie mniej podatna na zmarszczki, polepsza się krążenie krwi i wyzbywa się szkodliwych toksyn. Same ćwiczenia polegają na pracowaniu mimiką twarzy (robieniu najróżniejszych min). Mięśnie ulegają wtedy rozkurczeniu, a następnie się napinają.

Joga twarzy to po prostu gimnastyka mięśni. Skupia się na najbardziej wymagających obszarach, czyli oczach, policzkach, szyi, brodzie, ustach i czole. Łącznie to ponad 50 mięśni, z którymi można pracować!

Joga twarzy w klubie fitness?

Joga twarzy to ćwiczenie przeznaczone do samodzielnego wykonywania. Bez problemu można dbać o swoją skórę w pracy, w domu czy na codziennym spacerze. Warto jednak wybrać się na warsztaty z zakresu technik i asanów. Dzięki temu znacznie łatwiej jest przełożyć teorię na praktykę. Osoby początkujące powinny zatem skorzystać z kilku zajęć z instruktorem. W przyszłości wykonywanie poszczególnych ćwiczeń stanie się znacznie bezpieczniejsze. Instruktor pokaże jak robić te najważniejsze z nich. Co więcej, indywidualnie określi, nad którymi mięśniami twarzy powinno się pracować ze szczególną uwagą.

Opanowanie podstawowych ruchów na lekcjach z instruktorem pozwala na rozpoczęcie samodzielnych sesji jogi twarzy. Początkowo jednak znacznie lepiej skupić się na ćwiczeniach przed lustrem. Pozwoli to na skutecznie kontrolowanie poszczególnych ruchów.

Jak samodzielnie praktykować jogę twarzy?

Podstawą przed rozpoczęciem ćwiczeń jest wykonanie rozgrzewki twarzy. Powinna zawierać elementy rozluźniające. Można także nałożyć na twarz np. lekki krem. Ważne jest, by utrzymywać ciało w prostej pozycji (w leżeniu lub staniu). Joga twarzy nie jest bowiem jedynie treningiem mięśni twarzy, ale także kondycji całego organizmu. Przygotowanie do ćwiczeń rozpoczyna się od zamknięcia oczu. Następnie należy rozluźnić twarz. Wykonuj ruchy szczęką w obie strony. Później otwórz oczy i skieruj wzrok w jeden punkt – może to być okno. Utrzymuj go na tym punkcie przez kilka minut. Ważne, by nie poruszać żadnymi mięśniami. Dzięki takim ćwiczeniom nauczysz się prawidłowego oddechu.

Joga twarzy – czy naprawdę działa?

Techniki jogi twarzy mają bardzo dobry wpływ na napięcie i rewitalizowanie mięśni. Regularne treningi pozwalają na osiągnięcie efektu naturalnego liftingu skóry. Wystarczy 2-3 tygodnie ćwiczeń, by zauważyć różnicę. Skóra stanie się jaśniejsza i jędrniejsza. 6 miesięcy ćwiczeń da w efekcie zmianę koloru skóry oraz zwiększy jej napięcie. Natomiast praktykowanie jogi twarzy przez rok zmieni twój wygląd podobnie jak zabieg liftingujący.

Joga twarzy to ćwiczenia całkowicie naturalne. Tym samym, wytrenowana skóra nie zacznie opadać, a efekty będą widoczne przez bardzo długi czas. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku każdego treningu ważne jest kontynuowanie ćwiczeń.

Joga twarzy w praktyce – Twarz Lwa

Zrób wdech i napręż całe ciało, szczególnie mięśnie twarzy. Zaciśnij pięści. Wykonaj wydech i jednocześnie wystaw język, przewróć oczami i rozprostuj dłonie. Zatrzymaj się w takiej pozycji na około 10 sekund. Wykonaj jeszcze dwa powtórzenia tego ćwiczenia. Twarz Lwa pozwala na zredukowanie napięć emocjonalnych. Jest ćwiczeniem rozciągającym wszystkie mięśnie twarzy.

Joga twarzy ćwiczenie dla początkujących– Hinduska Tancerka

Trzymaj głowę prosto. Skieruj wzrok maksymalnie w prawo, bez wykonywania ruchów głową. Wytrzymaj w tej pozycji około 3 sekundy. Skieruj wzrok do przodu, a następnie w lewo (również 3 sekundy). Powtórz całość ćwiczenia 5 razy. Następnie zamknij oczy i wyobrażając sobie czubek nosa, patrz na niego 5-10 sekund. To ćwiczenie pomaga w niwelowaniu nieestetycznych worków pod oczami.

Joga twarzy w praktyce – Zdziwione Oczy

Postaraj się otworzyć oczy jak najszerzej. Pamiętaj, brwi nie mogą się unieść, a czoło – zmarszczyć. Rozluźnij twarz i patrz się w punkt przed sobą przez 5-10 sekund. Wykonaj 5 powtórzeń tego ćwiczenia. Zdziwione Oczy pozwalają na wzmocnienie mięśni okrężnych oczu. Dzięki temu redukuje się pionowa zmarszczka między brwiami.

Dominika Górska 1 3 lutego 2017  1381

Dodaj komentarz

  • Anastazja
    9 lutego 2017
    Pierwsze słyszę o jodze twarzy, bardzo mi się to podoba! Przydałby się większy materiał na ten temat, na przykład z zestawem ćwiczeń

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!

yoga-challenge-dla-2-osob-sprobujcie-sami

Yoga challenge dla 2 osób | spróbujcie sami!

Od kiedy yoga challenge stała się popularna w internecie, internauci wciąż prześcigają się w coraz to lepszych pomysłach. Jedni skrupulatnie naśladują pozycje trenerów jogi, drudzy z dystansem fotografują się w przedziwnych pozach. Jednak nie można zapominać o tym, że ćwiczenie jogi wpływa rewelacyjnie na stan naszego zdrowia, ciała i samopoczucie.

skuteczne-cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-grzbietu

Skuteczne ćwiczenia wzmacniające mięśnie grzbietu

Plecy – największa partia mięśniowa. Wyrzeźbienie ich i utrzymywanie prawidłowej postawy ciała wymaga odpowiedniego planu treningowego. Zobaczcie ćwiczenia na mięśnie grzbietu, które pozwolą wypracować smukłą sylwetkę!

sprawdzone-cwiczenia-na-rozciaganie-barkow

Sprawdzone ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie powinno stanowić nieodłączny element każdego treningu. Prawidłowy stretching barków i ramion to pozycja obowiązkowa. Dzięki temu stawy uzyskują prawidłową mobilność, a same ćwiczenia stają się bezpieczniejsze i wydajniejsze. Oto najlepsze ćwiczenia na rozciąganie barków.

przykladowe-cwiczenia-na-rozciaganie-plecow-jak-pokonac-bol

Przykładowe ćwiczenia na rozciąganie pleców – jak pokonać ból?

Bóle pleców są zmorą naszych czasów. Wszystko za sprawą siedzącego trybu życia i nie dbania o własne zdrowie. Jak wyleczyć się z bólu pleców i kręgosłupa? Okazuje się, że ulgę mogą przynieść ćwiczenia na rozciąganie pleców!

cwiczenia-rozciagajace-kregoslup-szyjny-piersiowy-i-ledzwiowy

Ćwiczenia rozciągające kręgosłup szyjny, piersiowy i lędźwiowy

Stretching kręgosłupa prawidłowo wzmacnia mięśnie i niweluje bóle pleców. Kręgosłup można trenować na wiele różnych sposobów. Są więc ćwiczenia rozluźniające, mobilizujące, siłowe i właśnie rozciągające. Po co wykonywać ćwiczenia rozciągające kręgosłup? I które z nich są najskuteczniejsze?

joga-dla-poczatkujacych-warszawa-jakie-zajecia-wybrac

Joga dla początkujących Warszawa – jakie zajęcia wybrać?

Szukasz jogi dla początkujących w Warszawie? Zobacz, jakie są rodzaje zajęć jogi. Może joga twarzy albo joga hormonalna? W Warszawie znajdziesz każde z takich zajęć. Oto, jak wybierać szkołę jogi w Warszawie. Poradnik dla początkujących.

joga-warszawa-jak-wybrac-zajecia-jogi-dla-poczatkujacych

Joga Warszawa – jak wybrać zajęcia jogi dla początkujących?

Joga twarzy, joga asztanga, akrojoga, air joga… Wybór jest naprawdę utrudniony ze względu na wiele rodzajów zajęć jogi. Jaka joga dla początkujących będzie najlepsza? Pomagamy w wyborze zajęć joga Warszawa!

joga-sprawdzone-cwiczenia-na-bol-glowy

Joga – sprawdzone ćwiczenia na ból głowy

Znane są prozdrowotne właściwości wykonywania asanów. Joga doskonale radzi sobie z rozładowywaniem stresu, bólami kręgosłupa czy bólami głowy. Jaki wpływ mają ćwiczenia jogi na te ostatnie? Poznaj pozycje jogi, które zwalczą bóle głowy!

czy-trening-jogi-zwieksza-sile-fizyczna

Czy trening jogi zwiększa siłę fizyczną?

Okazuje się, że joga nie jest jedynie sposobem na rozciągnięcie ciała i osiągnięcie wyrzeźbionej sylwetki. Regularne trenowanie tego sportu pozwala także zbudować większą siłę fizyczną. Ciekawe? Zobacz, dlaczego tak się dzieje!

joga-czym-sa-cwiczenia-energetyzujace

Joga – czym są ćwiczenia energetyzujące?

Joga jest złożoną praktyką. Obejmuje ćwiczenia relaksujące, wzmacniające, energetyzujące… Poszczególne asany mają wpływ na wiele aspektów zdrowotnych czy fizycznych. Zobacz jak dzięki ćwiczeniom jogi wyzwolić energię!