Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka do treningu, czyli jak zwiększyć jego efektywność

Muzyka nie tylko umila czas podczas aktywności fizycznej, lecz także przekłada się na odczuwanie znacznie mniejszego zmęczenia. Jaką muzykę wybrać do konkretnych aktywności fizycznych?

Muzyka do treningu

Muzyka jest nieodłącznym elementem wielu treningów, jednak niekiedy stanowi jedynie miłe urozmaicenie także w momencie, gdy brakuje motywacji. Skoczne, energiczne dźwięki pomagają nie tylko podczas zajęć grupowych, lecz także indywidualnych ćwiczeń, takich jak na przykład długie biegi. Nie wszystkie piosenki nadają się jednak do wykorzystania podczas treningu, dlatego przed jego rozpoczęciem warto zgromadzić kilka tytułów pozwalających na zmotywowanie ćwiczących.

Muzyka do treningu - motywacja przede wszystkim

Odpowiednio dobrana muzyka podczas treningu jest w stanie nie tylko zmotywować ćwiczących, lecz także zmniejszyć zużycie tlenu podczas wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Kiedy słuchasz energicznych utworów, nie rozpraszają Cię również dźwięki otoczenia oraz własne myśli, dzięki czemu trening mija znacznie szybciej, a wysiłek jest mniej uciążliwy.

Zobacz: Czy muzyka ma wpływ na wydolność?

Muzyka do treningu cardio

Treningi cardio są zazwyczaj bardzo wymagające, dlatego w ich trakcie należy wykorzystywać energiczną, rytmiczną muzykę z wyraźnie słyszalnym bitem. Dobrym pomysłem w przypadku takiej aktywności fizycznej jest są wszelkie utwory hip-hopowe, house’owe, techno lub typowo taneczne. W sytuacji, gdy potrzebujesz większego pobudzenia, możesz skorzystać również z muzyki metalowej lub rocka.

Muzyka do treningu funkcjonalnego

Trening funkcjonalny jest znacznie intensywniejszy niż zwykłe bieganie. Z tego powodu podczas takiej aktywności fizycznej warto postawić na szybką muzykę pozwalającą na wykonywanie wielu powtórzeń w stosunkowo krótkim czasie. Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększa się efektywność ćwiczeń, co pozwala na uzyskanie oczekiwanych efektów znacznie szybciej.

Muzyka do treningu rap

Niektóre osoby zastanawiają się, czy rap jest dobrym pomysłem na różnego rodzaj treningi. W tym przypadku można korzystać z szybkich i rytmicznych utworów, które nie zaburzą porządku ćwiczeń i pomogą w wykonywaniu kolejnych powtórzeń nie myśląc o zmęczeniu. Podczas wybierania piosenek na trening warto jednak pamiętać, że muszą one być dopasowane również do preferencji ćwiczących.

Muzyka do treningu MMA
muzyka do treningu

Podczas treningów sztuk walki różnego rodzaju należy postawić na muzykę głównie motywującą. W takich sytuacjach nie jest bowiem wymagane szybkie wykonywanie kolejnych powtórzeń, a siła uderzenia i technika. Nie warto jednak nadużywać muzyki podczas tego typu aktywności, ponieważ w przypadku, gdy jej zabraknie, może okazać się, że trening przestanie być tak samo efektywny.

Czytaj: Muzyka do zumby

Muzyka do treningu siłowego

Podczas treningu siłowego należy postawić na muzykę melodyjną, jednak nie za szybką. Zazwyczaj aktywność tego typu nie wymaga bowiem błyskawicznego wykonywania kolejnych powtórzeń. Ważne jest jednak wybranie utworów rytmicznych, dzięki czemu mózg przestanie zwracać uwagę na rosnące zmęczenie i skupi się na samej muzyce. Piosenki muszą być jednak dopasowane do Twoich preferencji, ponieważ trening z nielubianą muzyką może być znacznie mniej efektywny niż ten, który jest przeprowadzany w ciszy.

Muzyka do treningu obwodowego

Trening obwodowy również jest bardzo wymagającą aktywnością fizyczną, dlatego w trakcie jej przeprowadzania często wykorzystuje się energiczną muzykę pozwalającą na zmotywowanie ćwiczących. Wówczas możesz skupić się na słowach piosenki i jej rytmie, zapominając o ogromnym zmęczeniu wynikającym z bardzo intensywnych ćwiczeń dotyczących niemal całego ciała.

Najlepsza muzyka do treningu

Nie da się jednoznacznie stwierdzić, która muzyka jest najlepsza podczas dowolnego treningu. Wszystko zależy bowiem od jego typu, a więc również tempa i intensywności. To, czy dana piosenka trafi w gusta konkretnego ćwiczącego zależy także od jego osobistych preferencji i tego, w jaki sposób odbiera on dany utwór.

Nikola Łuszyńska 0 17 marca 2020  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

jak-zaczac-cwiczyc-i-wytrwac-w-postanowieniu

Jak zacząć ćwiczyć i wytrwać w postanowieniu?

Brakuje Ci motywacji, by zacząć się ruszać? Nigdy nie będzie lepszego momentu niż teraz.

5-korzysci-z-regularnego-treningu

5 korzyści z regularnego treningu

Chronią zdrowie, dodają energii, a nawet wyciągają z depresji - sprawdź, co jeszcze zawdzięczasz regularnym treningom sportowym!

jak-znalezc-czas-na-trening

Jak znaleźć czas na trening?

Czas Cię goni, a Ty zamiast biec, spędzasz czas bezproduktywnie? Plan treningowy wbrew pozorom nie jest trudny do ułożenia i przestrzegania. Podpowiadamy, jak znaleźć czas na aktywność fizyczną i pogodzić ją z innymi obowiązkami.

ja-2-0-lepszy-od-siebie

Ja 2.0 - lepszy od siebie

Co mają wspólnego ludzie sukcesu? Biznesmeni, sportowcy, politycy, naukowcy i inni? Odpowiedź jest prosta - motywację. Skąd ją wziąć, jak nie stracić. Są na to sposoby działające uniwersalnie na wszystkich którzy będą ją stosować. Auto-motywacja, wyznaczanie celów i ich realizacja, wykorzystaj to wg. metod stosowanych w drużynach sportowych, firmach. To łatwe do zastosowania, trzeba się tylko trzymać kilku zasad:

jak-przestac-byc-swiezakiem-na-silowni-i-zyskac-pewnosc-siebie

Jak przestać być Świeżakiem na siłowni i zyskać pewność siebie?

Wchodzisz na siłownię, a sprzęty przypominają Ci średniowieczne narzędzia tortur? Przechadzasz się pomiędzy nimi i znajomo jedynie wygląda bieżnia? Zastanawiasz się, do czego służy ta wajcha i myślisz, że te wielkie hantle przecież mogłyby przygnieść człowieka! Jesteś pewny, że podnieść niektóre z nich może jedynie facet o muskulaturze Schwarzeneggera.

gorset-treningu-jak-wyglada-trening-na-miesnie-glebokie-in-miesnie-posturalne-aktualizacja-2020

Gorset treningu – jak wygląda trening na mięśnie głębokie in. mięśnie posturalne? | AKTUALIZACJA 2020

Lwia część treningów skupia się na ćwiczeniu mięśni powierzchniowych. Nic dziwnego – to one odpowiadają za kształt i wygląd ciała. Nie można jednak zapominać o tym, co kryje się wewnątrz ciała – czyli gorsecie mięśniowym. Dzięki niemu możliwe jest zachowanie prawidłowej postawy ciała i stabilnej sylwetki. Czym właściwie są mięśnie posturalne i jak się je ćwiczy? Kto szczególnie powinien przekonać się do treningu mięśni głębokich?

co-daje-regularna-jazda-na-rowerze-stacjonarnym

Co daje regularna jazda na rowerze stacjonarnym?

Jazda na rowerze stacjonarnym to jedna z wielu aktywności, które można realizować we własnym domu lub na terenie niemal każdej siłowni. Na jakie mięśnie oddziałują takie ćwiczenia?

joga-solo-w-domowym-zaciszu-sprawdz-cwiczenia-na-glebokie-rozciaganie

Joga solo w domowym zaciszu - sprawdź ćwiczenia na głębokie rozciąganie

Korzyści płynące z regularnego stretchingu są nieocenione. To nie tylko sprężyste mięśnie i giętkie ciało. Ćwiczenia na rozciąganie zwiększają mobilność stawów, mogą zagwarantować lepszą integrację powięziowo-mięśniową oraz zapobiec ewentualnym kontuzjom. Jeśli brakuje ci pomysłu na stretching, wypróbuj pozycji jogi na rozciąganie. Ćwiczenia możesz wykonać w domu we własnym zakresie!

podciaganie-na-drazku-nachwytem-czy-podchwytem-aktualizacja-2020

Podciąganie na drążku nachwytem czy podchwytem? | AKTUALIZACJA 2020

Wybranie odpowiedniego chwytu podczas podciągania na drążku wiąże się z inną pracą mięśni. Podciąganie nachwytem lub podchwytem to więc w dużej mierze wzmacnianie innych partii mięśniowych. Na czym jednak polega różnica między tymi chwytami? Czy któryś z nich jest lepszy? Przewiń artykuł do aktualizacji 2020.

jak-zaczac-cwiczyc-i-wytrwac-w-postanowieniu

Jak zacząć ćwiczyć i wytrwać w postanowieniu?

Brakuje Ci motywacji, by zacząć się ruszać? Nigdy nie będzie lepszego momentu niż teraz.

5-korzysci-z-regularnego-treningu

5 korzyści z regularnego treningu

Chronią zdrowie, dodają energii, a nawet wyciągają z depresji - sprawdź, co jeszcze zawdzięczasz regularnym treningom sportowym!

jak-znalezc-czas-na-trening

Jak znaleźć czas na trening?

Czas Cię goni, a Ty zamiast biec, spędzasz czas bezproduktywnie? Plan treningowy wbrew pozorom nie jest trudny do ułożenia i przestrzegania. Podpowiadamy, jak znaleźć czas na aktywność fizyczną i pogodzić ją z innymi obowiązkami.

ja-2-0-lepszy-od-siebie

Ja 2.0 - lepszy od siebie

Co mają wspólnego ludzie sukcesu? Biznesmeni, sportowcy, politycy, naukowcy i inni? Odpowiedź jest prosta - motywację. Skąd ją wziąć, jak nie stracić. Są na to sposoby działające uniwersalnie na wszystkich którzy będą ją stosować. Auto-motywacja, wyznaczanie celów i ich realizacja, wykorzystaj to wg. metod stosowanych w drużynach sportowych, firmach. To łatwe do zastosowania, trzeba się tylko trzymać kilku zasad:

jak-przestac-byc-swiezakiem-na-silowni-i-zyskac-pewnosc-siebie

Jak przestać być Świeżakiem na siłowni i zyskać pewność siebie?

Wchodzisz na siłownię, a sprzęty przypominają Ci średniowieczne narzędzia tortur? Przechadzasz się pomiędzy nimi i znajomo jedynie wygląda bieżnia? Zastanawiasz się, do czego służy ta wajcha i myślisz, że te wielkie hantle przecież mogłyby przygnieść człowieka! Jesteś pewny, że podnieść niektóre z nich może jedynie facet o muskulaturze Schwarzeneggera.