>

Motywacja tkwi w muzyce, czyli dlaczego warto biegać ze słuchawkami

Motywacja tkwi w muzyce, czyli dlaczego warto biegać ze słuchawkami

Każdy z nas potrzebuje motywacji do działania – jedni potrzebują jej więcej, inni mniej. Poszukujemy jej w różnorodnych środowiskach, stosujemy różnorodne sposoby, by dzięki niej mieć siłę sięgnąć po sukces. Motywacja jest uznawana obok warunków fizycznych za najważniejszy motor sukcesu w sporcie. Czyli co nas najlepiej motywuje do kolejnych ćwiczeń? Odpowiedź może być całkiem prosta: muzyka.

Kilka słów o motywacji do ćwiczeń

Przed rozpoczęciem treningu i przestawienia się na aktywny tryb życia, warto zastanowić się, dlatego podejmujemy ten krok. Czy kieruje nami dbałość o własne zdrowie, wypracowanie kondycji bądź zgubienie kilku centymetrów tu i ówdzie? Miejmy nasz cel przed oczami, przyglądajmy mu się w chwilach zwątpienia i to właśnie w nim szukajmy motywacji. Oczywiście, nie ukrywamy, że człowiek z natury jest leniwy oraz pragnie szybkich efektów, przy minimalnym wkładzie własnym. Niestety tutaj ekonomia na niewiele się zdaje, ponieważ głównym czynnikiem sukcesu jest praca. Dlatego poza naszym celem głównym, przygotujmy sobie cele krótkoterminowe. Dzięki nim łatwiej nam będzie realizować zadania, a wypełnienie każdego z nich będzie dla nas dodatkowy bodźcem do działania. Nic tak nie motywuje jak sukces, nawet jeżeli to jest sukces w skali mikro. Więcej o wyznaczaniu celów i ich realizacji przeczytacie w materiale Ja 2.0

Kilka słów o muzyce do biegania

Czy wiecie, że ulubione dźwięki nie tylko działają na nas relaksująco, ale również przyczyniają się do redukcji nagromadzonego stresu? Muzyka to także jeden z najlepszych motywatorów do działania. Zapewne większość z was nie wyobraża sobie biegu bez słuchawek z podłączeniem do smartphona. Nic dziwnego! Odpowiednio dobrane do nastroju piosenki mogą nas pobudzić do intensywniejszych ćwiczeń. Biegacze którzy słuchają pobudzającej muzyki często przebiegną więcej w krótszym czasie niż kiedy wykonują trening bez muzyki. Naukowcy badający to zjawisko zauważyli na badanej grupie sportowców biegaczy, że muzyka podczas wysiłku zmniejsza uczucie zmęczenia i znacząco poprawia komfort psychiczny.

Patrz na znaki

O dobroczynnym wpływie muzyki na mentalne samopoczucie człowieka wspomina niemalże każdy psycholog, lecz czasem piosenka może nas ponieść do tego stopnia, że stracimy kontakt z rzeczywistością. Przykładowo, podczas jednego z maratonów w Łodzi zawodnik tak zawzięcie słuchał muzyki ze swojej playlisty, że zamiast pobiec w odcinku ponad 42 – kilometrowym, zboczył z trasy i popędził z biegaczami na 10 km. Po upływie godziny, wbiegł zdezorientowany do mety, zdjął słuchawki i było już... po zawodach. Dlatego owszem, słuchajcie muzyki, lecz przy tym patrzcie na znaki. One Was nie zgubią!

Mikołaj Pesto 0 25 maja 2016  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Motywacja

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

Sporty walki nie są zbyt łatwą dyscypliną. Szczególnie w kontekście podejścia. Wiążą się przecież z uderzeniami czy kopnięciami, a więc także z bólem. Jak przezwyciężyć słabości i wygrać ze strachem? Oto skuteczne wskazówki psychologiczne do treningu sportów walki.

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

Od zarania dziejów uprawianie sportu nieodłącznie wiąże się z kibicowaniem. Wiele osób czerpie ogromną przyjemność z dopingowania ulubionych sportowców. Na kibicowaniu zyskują również sami startujący w zawodach. Jak to się jednak dzieje, że dopingowanie przynosi tyle obustronnych korzyści?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

Jedne z najmniej przyjemnych konsekwencji treningów – złamania. Zdarzają się jednak i u sportowców rekreacyjnych, i zawodowych. Kontuzje często blokują możliwość wykonywania ćwiczeń przez określony czas. Nie oznaczają jednak końca przygody ze sportem. Dowiedz się, jak ułatwić sobie powrót do treningów po złamaniu.

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

Określenie celu ćwiczeń jest jednym z najważniejszych elementów skutecznych treningów. Każdy przecież trenuje w jakimś celu. Może to być spalanie tkanki tłuszczowej, budowanie masy mięśniowej, rzeźbienie ciała… Jak jednak określać cele treningowe tak, by były możliwe do zrealizowania i dodatkowo motywowały do działania?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

Pięknie wyrzeźbione i seksowne ciało, delikatna i jędrna skóra – to marzenia wielu kobiet. Jak jednak zamienić je w rzeczywistość? Oto kilka prostych porad, które pomogą ci osiągnąć wymarzony wygląd!

psychologia-motywacji-metoda-implementacyjna-w-sporcie

Psychologia motywacji – metoda implementacyjna w sporcie

Realizacja zamierzonych celów treningowych łączy się z utrzymaniem motywacji. Z pomocą przychodzi tutaj psychologia. Dzięki metodzie implementacyjnej osiągnięcie własnych zamierzeń może stać się znacznie łatwiejsze. Na czym polega metoda implementacyjna? Jak ją wykorzystać w sporcie?

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

psychologia-sportow-walki-jak-pokonac-strach-przed-bolem

Psychologia sportów walki – jak pokonać strach przed bólem?

zmysl-kibica-dlaczego-kibicowanie-sprawia-przyjemnosc

Zmysł kibica – dlaczego kibicowanie sprawia przyjemność?

trening-po-zlamaniu-jak-wrocic-do-cwiczen-po-kontuzji

Trening po złamaniu – jak wrócić do ćwiczeń po kontuzji?

jak-skutecznie-okreslic-wlasne-cele-treningowe

Jak skutecznie określić własne cele treningowe?

jak-zrealizowac-marzenie-o-pieknej-sylwetce

Jak zrealizować marzenie o pięknej sylwetce

psychologia-motywacji-metoda-implementacyjna-w-sporcie

Psychologia motywacji – metoda implementacyjna w sporcie

{