Motywacja tkwi w muzyce, czyli dlaczego warto biegać ze słuchawkami

Motywacja tkwi w muzyce, czyli dlaczego warto biegać ze słuchawkami

Każdy z nas potrzebuje motywacji do działania – jedni potrzebują jej więcej, inni mniej. Poszukujemy jej w różnorodnych środowiskach, stosujemy różnorodne sposoby, by dzięki niej mieć siłę sięgnąć po sukces. Motywacja jest uznawana obok warunków fizycznych za najważniejszy motor sukcesu w sporcie. Czyli co nas najlepiej motywuje do kolejnych ćwiczeń? Odpowiedź może być całkiem prosta: muzyka.

Kilka słów o motywacji do ćwiczeń

Przed rozpoczęciem treningu i przestawienia się na aktywny tryb życia, warto zastanowić się, dlatego podejmujemy ten krok. Czy kieruje nami dbałość o własne zdrowie, wypracowanie kondycji bądź zgubienie kilku centymetrów tu i ówdzie? Miejmy nasz cel przed oczami, przyglądajmy mu się w chwilach zwątpienia i to właśnie w nim szukajmy motywacji. Oczywiście, nie ukrywamy, że człowiek z natury jest leniwy oraz pragnie szybkich efektów, przy minimalnym wkładzie własnym. Niestety tutaj ekonomia na niewiele się zdaje, ponieważ głównym czynnikiem sukcesu jest praca. Dlatego poza naszym celem głównym, przygotujmy sobie cele krótkoterminowe. Dzięki nim łatwiej nam będzie realizować zadania, a wypełnienie każdego z nich będzie dla nas dodatkowy bodźcem do działania. Nic tak nie motywuje jak sukces, nawet jeżeli to jest sukces w skali mikro. Więcej o wyznaczaniu celów i ich realizacji przeczytacie w materiale Ja 2.0

Kilka słów o muzyce do biegania

Czy wiecie, że ulubione dźwięki nie tylko działają na nas relaksująco, ale również przyczyniają się do redukcji nagromadzonego stresu? Muzyka to także jeden z najlepszych motywatorów do działania. Zapewne większość z was nie wyobraża sobie biegu bez słuchawek z podłączeniem do smartphona. Nic dziwnego! Odpowiednio dobrane do nastroju piosenki mogą nas pobudzić do intensywniejszych ćwiczeń. Biegacze którzy słuchają pobudzającej muzyki często przebiegną więcej w krótszym czasie niż kiedy wykonują trening bez muzyki. Naukowcy badający to zjawisko zauważyli na badanej grupie sportowców biegaczy, że muzyka podczas wysiłku zmniejsza uczucie zmęczenia i znacząco poprawia komfort psychiczny.

Patrz na znaki

O dobroczynnym wpływie muzyki na mentalne samopoczucie człowieka wspomina niemalże każdy psycholog, lecz czasem piosenka może nas ponieść do tego stopnia, że stracimy kontakt z rzeczywistością. Przykładowo, podczas jednego z maratonów w Łodzi zawodnik tak zawzięcie słuchał muzyki ze swojej playlisty, że zamiast pobiec w odcinku ponad 42 – kilometrowym, zboczył z trasy i popędził z biegaczami na 10 km. Po upływie godziny, wbiegł zdezorientowany do mety, zdjął słuchawki i było już... po zawodach. Dlatego owszem, słuchajcie muzyki, lecz przy tym patrzcie na znaki. One Was nie zgubią!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Mikołaj Pesto 0 25 maja 2016  1147

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Motywacja

jak-skutecznie-zmotywowac-sie-do-cwiczen

Jak skutecznie zmotywować się do ćwiczeń?

Motywacja do treningu może stanowić problem dla niejednej osoby. Każdy wie, że ćwiczenia są ważne, ponieważ dzięki nim czujemy się lepiej. Dlaczego tak trudno przychodzi nam regularne uprawianie aktywności fizycznej?

dowiedz-sie-jak-odnalezc-w-sobie-motywacje-i-schudnij-raz-na-zawsze

Dowiedz się jak odnaleźć w sobie motywację i schudnij raz na zawsze!

Wiele osób nie potrafi porządnie zabrać się za dietę oraz treningi, gdyż najzwyczajniej brak im motywacji. Wyrobienie w sobie pewnych nawyków jest szalenie ważne. Jeżeli będziemy świadomie podchodzić do diety i aktywności fizycznej, to istnieje szansa, że wytrwamy w naszych postanowieniach.

motywacja-do-treningu-poznaj-nasz-ranking-30-cytatow-ktore-dodadza-ci-sily

Motywacja do treningu: poznaj nasz ranking 30 cytatów, które dodadzą ci siły!

Trening i dieta to dość złożone procesy. Składa się na nie wiele zmiennych, na każdym kroku czyhają pokusy i tylko najwytrwalsi potrafią osiągnąć swój cel. Motywacja do treningu to coś, czego potrzeba nam najbardziej na świecie. Poznaj nasz ranking najlepszych cytatów zagrzewających do pracy nad sobą, a na pewno uda ci się zrealizować zamierzone cele i wyznaczyć kolejne!

sekret-idealnego-treningu-czyli-historia-jednego-cielaka

Sekret idealnego treningu, czyli historia jednego cielaka

Zapisanie się na siłownię to pierwszy krok do poprawy sylwetki – zarówno jeśli chodzi o zbudowanie masy mięśniowej, jak i o zrzucenie masy zbędnej. Mało kto jednak rozumie, że samo kupno karnetu jest tylko pozornie pierwszym krokiem. Jak to możliwe? Wizyta na siłowni to w rzeczywistości krok drugi. Pierwszym winno być psychologiczne nastawienie na wysiłek, którego wymagać będzie dążenie do wymarzonego celu. W czym zatem tkwi sekret idealnego treningu?

profesjonalny-trening-mentalny-czym-jest-i-kto-powinien-z-niego-korzystac

Profesjonalny trening mentalny - czym jest i kto powinien z niego korzystać?

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się metalne zajęcia grupowe z kategorii body&mind. Świetnie kształtują nasze rozumienie ciała oraz pozwalają osiągnąć dostateczny poziom harmonii pomiędzy ciałem i umysłem. Trening mentalny to jednak coś więcej niż tylko fitness body&mind. Jak to wygląda?

cwiczenia-dla-par

Ćwiczenia dla par

Jeśli brakuje ci motywacji do treningu, zastanów się nad ćwiczeniami z partnerem. Aktywność fizyczna we dwoje to wzajemna motywacja oraz zacieśnianie relacji. Ćwiczenia dla par mogą być dobrą zabawą! Oto kilka przykładów.

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.

jak-skutecznie-zmotywowac-sie-do-cwiczen

Jak skutecznie zmotywować się do ćwiczeń?

Motywacja do treningu może stanowić problem dla niejednej osoby. Każdy wie, że ćwiczenia są ważne, ponieważ dzięki nim czujemy się lepiej. Dlaczego tak trudno przychodzi nam regularne uprawianie aktywności fizycznej?

dowiedz-sie-jak-odnalezc-w-sobie-motywacje-i-schudnij-raz-na-zawsze

Dowiedz się jak odnaleźć w sobie motywację i schudnij raz na zawsze!

Wiele osób nie potrafi porządnie zabrać się za dietę oraz treningi, gdyż najzwyczajniej brak im motywacji. Wyrobienie w sobie pewnych nawyków jest szalenie ważne. Jeżeli będziemy świadomie podchodzić do diety i aktywności fizycznej, to istnieje szansa, że wytrwamy w naszych postanowieniach.

motywacja-do-treningu-poznaj-nasz-ranking-30-cytatow-ktore-dodadza-ci-sily

Motywacja do treningu: poznaj nasz ranking 30 cytatów, które dodadzą ci siły!

Trening i dieta to dość złożone procesy. Składa się na nie wiele zmiennych, na każdym kroku czyhają pokusy i tylko najwytrwalsi potrafią osiągnąć swój cel. Motywacja do treningu to coś, czego potrzeba nam najbardziej na świecie. Poznaj nasz ranking najlepszych cytatów zagrzewających do pracy nad sobą, a na pewno uda ci się zrealizować zamierzone cele i wyznaczyć kolejne!

sekret-idealnego-treningu-czyli-historia-jednego-cielaka

Sekret idealnego treningu, czyli historia jednego cielaka

Zapisanie się na siłownię to pierwszy krok do poprawy sylwetki – zarówno jeśli chodzi o zbudowanie masy mięśniowej, jak i o zrzucenie masy zbędnej. Mało kto jednak rozumie, że samo kupno karnetu jest tylko pozornie pierwszym krokiem. Jak to możliwe? Wizyta na siłowni to w rzeczywistości krok drugi. Pierwszym winno być psychologiczne nastawienie na wysiłek, którego wymagać będzie dążenie do wymarzonego celu. W czym zatem tkwi sekret idealnego treningu?

profesjonalny-trening-mentalny-czym-jest-i-kto-powinien-z-niego-korzystac

Profesjonalny trening mentalny - czym jest i kto powinien z niego korzystać?

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się metalne zajęcia grupowe z kategorii body&mind. Świetnie kształtują nasze rozumienie ciała oraz pozwalają osiągnąć dostateczny poziom harmonii pomiędzy ciałem i umysłem. Trening mentalny to jednak coś więcej niż tylko fitness body&mind. Jak to wygląda?

cwiczenia-dla-par

Ćwiczenia dla par

Jeśli brakuje ci motywacji do treningu, zastanów się nad ćwiczeniami z partnerem. Aktywność fizyczna we dwoje to wzajemna motywacja oraz zacieśnianie relacji. Ćwiczenia dla par mogą być dobrą zabawą! Oto kilka przykładów.

odpornosc-psychiczna-w-sporcie

Odporność psychiczna w sporcie

Na podstawie wieloletnich badań i obserwacji Peter Clough oraz Keitha Earle, stworzyli Model 4C, mówiący o najważniejszych czterech filarach charakteryzujących cztery cechy odporności psychicznej – potrzebnej do osiągnięcia sukcesu w sporcie. Odporność psychiczną w tym kontekście należy rozumieć jako bufor, obronną tarczę, nasze osobiste wewnętrzne narzędzia psychiczne, dzięki którym po niekorzystnym zdarzeniu sportowym (przegranej, kontuzji itp.) jesteśmy w stanie wstać, szybo się otrząsnąć i dalej podążać w kierunku realizacji naszych celów sportowych.

jak-zaczac-cwiczyc-czyli-jak-polubic-sport-i-aktywnosc-fizyczna

Jak zacząć ćwiczyć? Czyli jak polubić sport i aktywność fizyczną?

Regularna aktywność fizyczna to nie tylko szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki niej możliwa jest również poprawa samopoczucia czy osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Jak jednak „zmusić się” do ćwiczeń? Poznaj sposoby bezbolesnego przekonania się do sportu i aktywności fizycznej! Dzisiaj o tym, jak zacząć ćwiczyć od zera!

zajecia-grupowe-czy-trening-personalny-co-da-lepsze-efekty

Zajęcia grupowe czy trening personalny – co da lepsze efekty?

Większość z nas kiedyś zadawała sobie to pytanie. Bierzemy się za siebie – dieta, trening na siłowni. Ale właśnie: Jak zacząć trening na siłowni? Wybrać zajęcia grupowe fitness czy raczej trening personalny na odchudzanie?

jak-zostac-fit-praktyczne-porady-i-wskazowki

Jak zostać FIT? Praktyczne porady i wskazówki

Chcesz być FIT? Marzysz o zgrabnej sylwetce? Myślisz o tym, by zdrowo się odżywiać? Ale jak i kiedy to wszystko zacząć? Po co i dla kogo stać się FIT? O tym opowie nam Agnieszka Polarczyk-Białek – Executive Coach, trener rozwoju osobistego i zawodowego.