Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

Jakie ćwiczenia na odchudzanie? 

Odchudzać można się na wiele sposobów. Poprzez odpowiednie odżywianie można skutecznie zredukować swoją masę ciała. Optymalizacja diety zakłada wtedy mniejszą kaloryczność potraw, regularne posiłki i przede wszystkim unikanie tzw. pustych kalorii. Inną opcją jest zachowanie dotychczasowego sposobu odżywiania i zwiększenie aktywności fizycznej. Wtedy ilość kalorii które dostarczamy jest taka sama jednak rośnie „spalanie”. Jeżeli różnica jest wystarczająca to organizm sięga do rezerw tłuszczu w organizmie i tracimy wagę.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu – jak schudnąć?
ćwiczenia na odchudzanie w domu

Oczywiście, trening na odchudzanie w domu z oczywistych powodów odbywa się z jak najbardziej ograniczonym sprzętem. Zwykle takie ćwiczenia na odchudzanie wykonujemy instruując się filmikami z internetu. Śmiało możemy sięgać po wszelkie plany treningowe wykorzystujące hula-hop, skakankę czy piłkę fitness. Jeśli mamy rowerek stacjonarny – sprawdzi się doskonale. W domowym odchudzaniu sprawdzą się wszelkie ćwiczenia pilatesowe. I oczywiście, przysiady! Dzięki nim bardzo łatwo o zrzucenie zbędnych kilogramów, a przede wszystkim wyszczuplenie i ukształtowanie pośladków.

Jak schudnąć w domu? Porady na odchudzanie

Przede wszystkim, nie możemy zapomnieć o rozgrzewce. Żaden trening na odchudzanie nie da nam wymiernych efektów, jeśli się do niego nie przygotujemy. Poświęćmy na rozgrzewkę około 15 minut. Pamiętajmy także, że na początku ćwiczeń warto trochę się porozciągać. Wszelkie skłony i skręty na start, a stopniowo wprowadzajmy cięższe ćwiczenia. Ćwiczenia na odchudzanie w domu powinno się wykonywać minimum 3 razy w tygodniu (około godzinna sesja). Nie rzucajmy się jednak od razu na głęboką wodę. Dostosujmy intensywność i czas trwania treningu do naszych możliwości i formy fizycznej.

 

Teraz jakie aktywności wybrać, aby spalić jak największą ilość kalorii?

 

Oto propozycje ćwiczeń na odchudzanie w domu:

Nordic Walking na odchudzanie nóg i ciała

Ta forma aktywności doskonale nadaje się do zadania jakim jest odchudzanie. Ważne jest opanowanie prawidłowej techniki maszerowania. Dzięki niej trening nordic walking angażuje aż 90% mięśni. Dodatkowo to bardzo bezpieczny sport, mogą go uprawiać nawet osoby z wadami kręgosłupa i otyłością. Kluczem do skutecznego treningu poza techniką, jest czas ćwiczeń. A ten nie powinien być krótszy niż 40 minut. Optymalnie jeżeli będziemy maszerować okrągłą godzinę. To dobra okazja do spacerów w ulubione miejsca. Można wypróbować też treningów ze znajomymi, łatwo też znaleźć treningi grupowe. Dla osób z wielkopolski polecamy Nordic Walking - Unity

Ćwiczenia na odchudzanie: Bieganie redukcyjne

To również świetna aktywność do spalania tkanki tłuszczowej. Do biegania potrzebna jest odpowiednia kondycja, bowiem aby bieganie skutecznie spaliło tłuszcz również powinno być dłuższe niż 30 minut. Dla osób początkujących polecamy artykuł o tym ja zacząć biegać: Uniwersalny trening - bieganie

Bieganie odradzamy osobą z dużą otyłością, ponieważ ze względu na masę ciała łatwo może dojść do kontuzji kolan lub bioder.

Treningi fitness dla jędrności i na odchudzanie nóg

To świetny sposób na spalenie kalorii. Szczególnie jeżeli nie lubisz ćwiczyć samemu. Na zajęciach z fat burning, areobiku, stepie czy zumbie zawsze jest dobra atmosfera i zagrzewająca do wysiłku muzyka. Trening fitness to również świetna okazja, aby poznać nowe osoby które podobnie jak Ty chcą zadbać o swoją figurę i kondycję. Dzięki takim znajomościom zyskujesz dodatkową motywację i łatwiej jest osiągnąć cel. Na treningu fitness nie musisz też przejmować się planem ćwiczeń i ich czasem, oto zadba trener prowadzący zajęcia. Twoim zadaniem będzie cieszyć się pozytywną energią przez całe zajęcia, czyli około 45-60 minut.

Dla wymagających Burpees i crossfit na odchudzanie

odchudzające ćwiczenie burpees crossfit

Jeżeli poprzednie propozycje są zbyt mało wymagające mamy dla Ciebie prawdziwą bombę. Uniwersalne ćwiczenie na odchudzanie za pomocą którego szybko zbudujesz kondycję, poprawisz moc i spalisz dużo kalorii. Mowa o burpees, inaczej zwanych „krokodylkami” lub z wojska „padnij-powstań”. Technicznie łatwe do wykonania ćwiczenie angażuje większość mięśni, dając prawdziwy wycisk. Wykonywane w seriach skutecznie pochłania zasoby energetyczne organizmu. W jednym cyklu robisz przysiad, deskę, pompkę i wyskok. Po wykonaniu serii burpees metabolizm jest tak podkręcony, że kalorie spalasz jeszcze na kilka godzin po treningu. Dodatkowo to ćwiczenie oddziałuje na kluczowe partie ciała: brzuch, pośladki i klatkę piersiową.

 

Przykładowy trening z krokodylkami na odchudzanie

- 15 sekund burpees (czyli ok 7-10 powtórzeń)

- 15 sekund przerwy

i tak 8 serii, 2-3 razy w tygodniu. Prawda, że proste?

 

Taki trening zajmie niedużo czasu, a będzie skuteczny. W miarę postępów i poprawiania wyników można wydłużać czas w każdej serii lub modyfikować ćwiczenie. Krokodylki są jednym z wielu ćwiczeń wykorzystywanych w crossfit

Odchudzanie na siłowni - jakie ćwiczenia na odchudzanie?
ćwiczenia na odchudzanie

W procesie odchudzania liczy się przede wszystkim regularność. Nie można też zniechęcać się tym, że ktoś schudł więcej w tym samym czasie. Całość odchudzania zależy bowiem od wielu czynników i jest kwestią bardzo indywidualną. Innym schudnąć jest łatwiej, innym trudniej. Redukcja tkanki tłuszczowej i rzeźbienie sylwetki najłatwiej osiągnąć na siłowni. Mamy tam specjalistyczny sprzęt i usługę trenerów i instruktorów. Jeśli masz taką możliwość – skorzystaj z usług trenera osobistego. Podczas takiej współpracy na efekty nie trzeba czekać tak długo, jak w przypadku samodzielnych ćwiczeń. Na siłowni możesz także zapisać się na zajęcia grupowe. Do wyboru masz całą gamę treningów np. stretching, pilates, TRX, ABT – co tylko ci pasuje. Nad całością czuwają instruktorzy, więc wiesz, że twój trening jest prawidłowy i skuteczny.

Odchudzanie w plenerze | ćwiczenia

Pierwsza myśl – bieganie. To jedna z popularniejszych aktywności na świeżym powietrzu. I można ją wykonywać niemal w każdym miejscu. W procesie odchudzania lepiej jednak sięgnąć po biegowe interwały. Na zewnątrz można także jeździć na rowerze, na rolkach, uprawiać jogę czy pilates.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Mocne ćwiczenia odchudzające z powodzeniem można wykonywać w domu. Jeśli masz takie sprzęty jak np. rowerek stacjonarny czy orbitrek – sprawa jest jasna. Jeśli nie, możesz skakać na skakance czy wykonywać ćwiczenia aerobowe bez sprzętu.

Sporty spalające kalorie | ćwiczenia na odchudzanie

Pływanie na basenie: jeden z najbezpieczniejszych sportów. Sprawdza się również u osób cierpiących na dolegliwości w obrębie kręgosłupa i stawów. Ćwiczenia w wodzie to szansa na wysmuklenie sylwetki (głównie w górnej części). Godzina pływania to około 500 kcal mniej!

Jazda na rowerze: Jeżdżenie na tętnie osiągającym 120-130 uderzeń na minutę pozwala spalić nawet 700 kcal! Lepiej wybierać długie dystanse i mniejszą intensywność. W taki sposób znacznie szybciej rozpoczyna się spalanie tkanki tłuszczowej. Kolarstwo do doskonały sposób na rzeźbienie dolnych partii ciała.

Narciarstwo: Sposób na wzmocnienie i wysmuklenie ud, brzucha i pośladków. Podczas godzinnej sesji na nartach można spalić ponad 400 kcal.

Bieganie: Wyjątkowo popularny sport – także w procesie odchudzania. Dzięki bieganiu można wzmocnić mięśnie dolnych partii ciała oraz zwiększyć własną wytrzymałość. Godzina biegania to spalenie nawet ponad 700 kcal.

Gra w tenisa ziemnego: Ogólnorozwojowa dyscyplina, którą można uprawiać bez względu na wiek. Tenis ziemny poprawia kondycję oraz kształtuje mięśnie górnych partii ciała. Godzinna gra w tenisa pozwala spalić nawet ponad 400 kcal!

Marta Sikora 3 23 marca 2016  3578

Dodaj komentarz

  • Nikola
    20 lipca 2017
    Burpees są ekstra!!!!
  • 20 lipca 2017
    No ciekawe czy tak mocno mnie odchudzą, sprawdzę to
  • ona
    6 kwietnia 2016
    Kiedyś czytałam, że bieganie jest niewskazane również przy wadach kręgosłupa np. przy skoliozie, czy to prawda?

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

omin-korki-i-podkrec-metabolizm-indoor-cycling-w-pigulce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

bieznia-domowa-biegaj-nie-wychodzac-z-domu

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

niechciany-tluszczyk-jak-szybko-schudnac-z-brzucha-i-ud-w-miesiac

Niechciany tłuszczyk – jak szybko schudnąć z brzucha i ud w miesiąc?

Wiele osób boryka się z niechcianym tłuszczykiem zalegającym na brzuchu. Niektórzy starają się za wszelką cenę szybko schudnąć z brzucha. Istnieją pewne ćwiczenia, które pozwalają szybko schudnąć z brzucha i ud nawet w miesiąc! Dowiedz się, jak schudnąć z brzucha i ud.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.

omin-korki-i-podkrec-metabolizm-indoor-cycling-w-pigulce

Omiń korki i podkręć metabolizm! Indoor cycling w pigułce

Wielopłaszczyznowy pływ roweru na nasz organizm wpaja się nam od najmłodszych lat. Utrata wagi, poprawa wydolności płuc, zwiększenie wytrzymałości organizmu. Tylko jak ominąć korki i uniknąć ewentualnej kolizji drogowej? Wystarczy spinning: nie daj się prosić!

czym-jest-sylwetka-skinny-fat

Czym jest sylwetka skinny fat?

Choć to określenie może się wydawać paradoksalne – istnieje typ sylwetki skinny fat. W wolnym tłumaczeniu oznacza on osobę chudotłustą. Ludzie o takiej budowie ciała ważą niewiele i wizualnie są szczupłe. Okazuje się jednak, że w ich organizmach jest duża ilość tkanki tłuszczowej. Nieobcy jest im również cellulit. Gdzie tkwią przyczyny sylwetki skinny fat? Jak sobie z nią poradzić? Skinny fat redukcja czy masa? Jaka dieta przy skinny fat?

trening-ze-skakanka-czy-jest-az-tak-skuteczny

Trening ze skakanką - czy jest aż tak skuteczny?

Trening ze skakanką wydaje się jednym z mniej skomplikowanych pomysłów na zrzucenie zbędnych kilogramów i poprawienie kondycji. Jak prawidłowo ćwiczyć na skakance i dla kogo ona jest?

zumba-kalorie-treningi-i-efekty-czy-warto-cwiczyc-zumbe

Zumba - kalorie, treningi i efekty. Czy warto ćwiczyć zumbę?

Zumba jest jednym z popularniejszych programów treningowych praktykowanych w celu zrzucenia kilku zbędnych kilogramów. Na czym polega zumba i ile kalorii można spalić podczas jednej sesji?

jakie-tetno-do-spalania-tluszczu

Jakie tętno do spalania tłuszczu?

Spalanie tkanki tłuszczowej zależy nie tylko od wybranego typu ćwiczeń, lecz także od uwarunkowań organizmu danej osoby. Utrzymanie odpowiedniego tętna jest w stanie znacznie przyspieszyć efekty i wspomóc odchudzanie. Jakie tętno jest najbardziej wskazane podczas treningów?

bieznia-domowa-biegaj-nie-wychodzac-z-domu

Bieżnia domowa - biegaj nie wychodząc z domu!

Nie wszystkie osoby mogą pozwolić sobie na codzienne wychodzenie z domu w celu zażycia aktywności na świeżym powietrzu. Niektóre z nich preferują ćwiczenie w domowym zaciszu, gdzie nie dosięga ich wzrok przypadkowych przechodniów. Jakie zalety ma bieżnia domowa? Czy warto ćwiczyć w domu?

niechciany-tluszczyk-jak-szybko-schudnac-z-brzucha-i-ud-w-miesiac

Niechciany tłuszczyk – jak szybko schudnąć z brzucha i ud w miesiąc?

Wiele osób boryka się z niechcianym tłuszczykiem zalegającym na brzuchu. Niektórzy starają się za wszelką cenę szybko schudnąć z brzucha. Istnieją pewne ćwiczenia, które pozwalają szybko schudnąć z brzucha i ud nawet w miesiąc! Dowiedz się, jak schudnąć z brzucha i ud.

kalkulator-kalorii-bieganie-rower-chodzenie-ogolne-opinie

Kalkulator kalorii – bieganie, rower, chodzenie | Ogólne opinie

Życie stało się łatwiejsze wraz z rozwojem technologii. Powstało wiele aplikacji i narzędzi, które pomagają nam w codziennych obowiązkach – nawet w planowaniu diety. Wiele osób korzysta z kalkulatora kalorii, aby poradzić sobie z obliczeniem dziennego zapotrzebowania na energię. Jest to idealne narzędzie dla osób, które biegają czy jeżdżą na rowerze. Dowiedz się, jakie są opinie ludzi o kalkulatorze kalorii.

jak-znalezc-dobrego-dietetyka-walbrzych-cennik-i-opinie

Jak znaleźć dobrego dietetyka Wałbrzych – cennik i opinie

Wybór odpowiedniego specjalisty żywienia to bardzo trudna kwestia. Problem jest często spotykany w małych miastach, takich jak Wałbrzych. Decyzja o skorzystaniu z usług dietetyka w Wałbrzychu powinna być uzależniona od ceny i opinii. Dowiedz się, czym sugerować się przy wyborze odpowiedniego dietetyka w Wałbrzychu.

sposob-na-schudniecie-trening-na-rowerze-stacjonarnym

Sposób na schudnięcie – trening na rowerze stacjonarnym

Trenowanie na rowerku stacjonarnym to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą schudnąć w domowych warunkach. Codzienny trening na rowerze stacjonarnym przynosi niesamowite efekty. Dowiedz się, ile powinien trwać trening na rowerze stacjonarnym.