Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Mocno odchudzające ćwiczenia | Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Ćwiczenia, ćwiczeniom nierówne. Cel jest jasny: odchudzanie. Najlepiej więc skupić się na najodpowiedniejszych ćwiczeniach do tego zadania. Oto 3 mocne propozycje ćwiczeń na odchudzanie. Ich wykonanie angażuje większość mięśni i wiąże się z dużym wydatkiem energetycznym dla organizmu. Zobacz, jakie ćwiczenia na odchudzanie warto wykonywać!

Jakie ćwiczenia na odchudzanie? 

Odchudzać można się na wiele sposobów. Poprzez odpowiednie odżywianie można skutecznie zredukować swoją masę ciała. Optymalizacja diety zakłada wtedy mniejszą kaloryczność potraw, regularne posiłki i przede wszystkim unikanie tzw. pustych kalorii. Inną opcją jest zachowanie dotychczasowego sposobu odżywiania i zwiększenie aktywności fizycznej. Wtedy ilość kalorii które dostarczamy jest taka sama jednak rośnie „spalanie”. Jeżeli różnica jest wystarczająca to organizm sięga do rezerw tłuszczu w organizmie i tracimy wagę.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu – jak schudnąć?
ćwiczenia na odchudzanie w domu

Oczywiście, trening na odchudzanie w domu z oczywistych powodów odbywa się z jak najbardziej ograniczonym sprzętem. Zwykle takie ćwiczenia na odchudzanie wykonujemy instruując się filmikami z internetu. Śmiało możemy sięgać po wszelkie plany treningowe wykorzystujące hula-hop, skakankę czy piłkę fitness. Jeśli mamy rowerek stacjonarny – sprawdzi się doskonale. W domowym odchudzaniu sprawdzą się wszelkie ćwiczenia pilatesowe. I oczywiście, przysiady! Dzięki nim bardzo łatwo o zrzucenie zbędnych kilogramów, a przede wszystkim wyszczuplenie i ukształtowanie pośladków.

Jak schudnąć w domu? Porady na odchudzanie

Przede wszystkim, nie możemy zapomnieć o rozgrzewce. Żaden trening na odchudzanie nie da nam wymiernych efektów, jeśli się do niego nie przygotujemy. Poświęćmy na rozgrzewkę około 15 minut. Pamiętajmy także, że na początku ćwiczeń warto trochę się porozciągać. Wszelkie skłony i skręty na start, a stopniowo wprowadzajmy cięższe ćwiczenia. Ćwiczenia na odchudzanie w domu powinno się wykonywać minimum 3 razy w tygodniu (około godzinna sesja). Nie rzucajmy się jednak od razu na głęboką wodę. Dostosujmy intensywność i czas trwania treningu do naszych możliwości i formy fizycznej.

 

Teraz jakie aktywności wybrać, aby spalić jak największą ilość kalorii?

 

Oto propozycje ćwiczeń na odchudzanie w domu:

Nordic Walking na odchudzanie nóg i ciała

Ta forma aktywności doskonale nadaje się do zadania jakim jest odchudzanie. Ważne jest opanowanie prawidłowej techniki maszerowania. Dzięki niej trening nordic walking angażuje aż 90% mięśni. Dodatkowo to bardzo bezpieczny sport, mogą go uprawiać nawet osoby z wadami kręgosłupa i otyłością. Kluczem do skutecznego treningu poza techniką, jest czas ćwiczeń. A ten nie powinien być krótszy niż 40 minut. Optymalnie jeżeli będziemy maszerować okrągłą godzinę. To dobra okazja do spacerów w ulubione miejsca. Można wypróbować też treningów ze znajomymi, łatwo też znaleźć treningi grupowe. Dla osób z wielkopolski polecamy Nordic Walking - Unity

Ćwiczenia na odchudzanie: Bieganie redukcyjne

To również świetna aktywność do spalania tkanki tłuszczowej. Do biegania potrzebna jest odpowiednia kondycja, bowiem aby bieganie skutecznie spaliło tłuszcz również powinno być dłuższe niż 30 minut. Dla osób początkujących polecamy artykuł o tym ja zacząć biegać: Uniwersalny trening - bieganie

Bieganie odradzamy osobą z dużą otyłością, ponieważ ze względu na masę ciała łatwo może dojść do kontuzji kolan lub bioder.

Treningi fitness dla jędrności i na odchudzanie nóg

To świetny sposób na spalenie kalorii. Szczególnie jeżeli nie lubisz ćwiczyć samemu. Na zajęciach z fat burning, areobiku, stepie czy zumbie zawsze jest dobra atmosfera i zagrzewająca do wysiłku muzyka. Trening fitness to również świetna okazja, aby poznać nowe osoby które podobnie jak Ty chcą zadbać o swoją figurę i kondycję. Dzięki takim znajomościom zyskujesz dodatkową motywację i łatwiej jest osiągnąć cel. Na treningu fitness nie musisz też przejmować się planem ćwiczeń i ich czasem, oto zadba trener prowadzący zajęcia. Twoim zadaniem będzie cieszyć się pozytywną energią przez całe zajęcia, czyli około 45-60 minut.

Dla wymagających Burpees i crossfit na odchudzanie

odchudzające ćwiczenie burpees crossfit

Jeżeli poprzednie propozycje są zbyt mało wymagające mamy dla Ciebie prawdziwą bombę. Uniwersalne ćwiczenie na odchudzanie za pomocą którego szybko zbudujesz kondycję, poprawisz moc i spalisz dużo kalorii. Mowa o burpees, inaczej zwanych „krokodylkami” lub z wojska „padnij-powstań”. Technicznie łatwe do wykonania ćwiczenie angażuje większość mięśni, dając prawdziwy wycisk. Wykonywane w seriach skutecznie pochłania zasoby energetyczne organizmu. W jednym cyklu robisz przysiad, deskę, pompkę i wyskok. Po wykonaniu serii burpees metabolizm jest tak podkręcony, że kalorie spalasz jeszcze na kilka godzin po treningu. Dodatkowo to ćwiczenie oddziałuje na kluczowe partie ciała: brzuch, pośladki i klatkę piersiową.

 

Przykładowy trening z krokodylkami na odchudzanie

- 15 sekund burpees (czyli ok 7-10 powtórzeń)

- 15 sekund przerwy

i tak 8 serii, 2-3 razy w tygodniu. Prawda, że proste?

 

Taki trening zajmie niedużo czasu, a będzie skuteczny. W miarę postępów i poprawiania wyników można wydłużać czas w każdej serii lub modyfikować ćwiczenie. Krokodylki są jednym z wielu ćwiczeń wykorzystywanych w crossfit

Odchudzanie na siłowni - jakie ćwiczenia na odchudzanie?
ćwiczenia na odchudzanie

W procesie odchudzania liczy się przede wszystkim regularność. Nie można też zniechęcać się tym, że ktoś schudł więcej w tym samym czasie. Całość odchudzania zależy bowiem od wielu czynników i jest kwestią bardzo indywidualną. Innym schudnąć jest łatwiej, innym trudniej. Redukcja tkanki tłuszczowej i rzeźbienie sylwetki najłatwiej osiągnąć na siłowni. Mamy tam specjalistyczny sprzęt i usługę trenerów i instruktorów. Jeśli masz taką możliwość – skorzystaj z usług trenera osobistego. Podczas takiej współpracy na efekty nie trzeba czekać tak długo, jak w przypadku samodzielnych ćwiczeń. Na siłowni możesz także zapisać się na zajęcia grupowe. Do wyboru masz całą gamę treningów np. stretching, pilates, TRX, ABT – co tylko ci pasuje. Nad całością czuwają instruktorzy, więc wiesz, że twój trening jest prawidłowy i skuteczny.

Odchudzanie w plenerze | ćwiczenia

Pierwsza myśl – bieganie. To jedna z popularniejszych aktywności na świeżym powietrzu. I można ją wykonywać niemal w każdym miejscu. W procesie odchudzania lepiej jednak sięgnąć po biegowe interwały. Na zewnątrz można także jeździć na rowerze, na rolkach, uprawiać jogę czy pilates.

Ćwiczenia na odchudzanie w domu

Mocne ćwiczenia odchudzające z powodzeniem można wykonywać w domu. Jeśli masz takie sprzęty jak np. rowerek stacjonarny czy orbitrek – sprawa jest jasna. Jeśli nie, możesz skakać na skakance czy wykonywać ćwiczenia aerobowe bez sprzętu.

Sporty spalające kalorie | ćwiczenia na odchudzanie

Pływanie na basenie: jeden z najbezpieczniejszych sportów. Sprawdza się również u osób cierpiących na dolegliwości w obrębie kręgosłupa i stawów. Ćwiczenia w wodzie to szansa na wysmuklenie sylwetki (głównie w górnej części). Godzina pływania to około 500 kcal mniej!

Jazda na rowerze: Jeżdżenie na tętnie osiągającym 120-130 uderzeń na minutę pozwala spalić nawet 700 kcal! Lepiej wybierać długie dystanse i mniejszą intensywność. W taki sposób znacznie szybciej rozpoczyna się spalanie tkanki tłuszczowej. Kolarstwo do doskonały sposób na rzeźbienie dolnych partii ciała.

Narciarstwo: Sposób na wzmocnienie i wysmuklenie ud, brzucha i pośladków. Podczas godzinnej sesji na nartach można spalić ponad 400 kcal.

Bieganie: Wyjątkowo popularny sport – także w procesie odchudzania. Dzięki bieganiu można wzmocnić mięśnie dolnych partii ciała oraz zwiększyć własną wytrzymałość. Godzina biegania to spalenie nawet ponad 700 kcal.

Gra w tenisa ziemnego: Ogólnorozwojowa dyscyplina, którą można uprawiać bez względu na wiek. Tenis ziemny poprawia kondycję oraz kształtuje mięśnie górnych partii ciała. Godzinna gra w tenisa pozwala spalić nawet ponad 400 kcal!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Marta Sikora 3 23 marca 2016  5254

Dodaj komentarz

  • Nikola
    20 lipca 2017
    Burpees są ekstra!!!!
  • 20 lipca 2017
    No ciekawe czy tak mocno mnie odchudzą, sprawdzę to
  • ona
    6 kwietnia 2016
    Kiedyś czytałam, że bieganie jest niewskazane również przy wadach kręgosłupa np. przy skoliozie, czy to prawda?

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?