Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

Materac do gimnastyki - po co się go używa?

Niektóre sporty wiążą się z licznymi upadkami pozwalającymi na poprawne wykonywanie ćwiczenia w dalszej perspektywie czasu. Uprawianie ich bez użycia materaca może skutkować siniakami, stłuczeniami, a nawet znacznie poważniejszymi konsekwencjami. Z tego powodu przed rozpoczęciem treningu warto zaopatrzyć się w odpowiedni wariant materaca stworzonego z myślą o danym sporcie. Na rynku znaleźć można bowiem różne modele, dlatego przed zakupem właściwego egzemplarza należy zorientować się we właściwościach każdego z nich.

Zobacz też: Gimnastyka korekcyjna - czemu służy?

Materac do gimnastyki artystycznej

Na rynku znaleźć można różne modele materaców dostosowanych do wymagań konkretnych dyscyplin sportowych. W przypadku gimnastyki artystycznej, dostępne warianty są zbite i stosunkowo cienkie, dzięki czemu osoba ćwicząca nie zapada się w nich podczas wykonywania konkretnych czynności. Nie oznacza to jednak, że materace tego typu nie amortyzują upadków. Wręcz przeciwnie, spisują się one w tej roli bardzo dobrze i skutecznie chronią ćwiczącego przed stłuczeniami i innymi poważniejszymi kontuzjami. Zwykle materace do gimnastyki artystycznej mieszczą się w przedziale cenowym od 100 do 300 zł.

Czytaj: Gimnastyka dla seniorów

Dmuchany materac do gimnastyki

W wielu sklepach internetowych i stacjonarnych znaleźć można materace dmuchane. Są one znacznie bardziej kompaktowe niż standardowe wersje, jednak ich przedziurawienie w wyniku intensywnego użytkowania skutkuje koniecznością zakupu nowego egzemplarza. Materace tego typu skutecznie chronią przed upadkami i spisują się świetnie w przypadku pomieszczeń o ograniczonym metrażu. Wówczas wystarczy jedynie spuścić powietrze i złożyć produkt w kostkę pozwalającą na przechowywanie w dowolnym miejscu.

Jaki materac do gimnastyki?
materac do gimnastyki

Wybór odpowiedniego materaca zależy wyłącznie od potrzeb i wymagań konkretnej osoby, jednak na rynku możemy znaleźć naprawdę wiele dostępnych modeli. Podczas zakupu właściwego egzemplarza należy się skupić głównie na jego wymiarach i dostosować je do typu wykonywanych ćwiczeń. Zbyt krótkie modele mogą być bowiem poważną przeszkodą w przypadku różnego rodzaju czynności wchodzących w zakres gimnastyki artystycznej.

Materac do gimnastyki składany

Kolejnym wariantem materaca do gimnastyki są wszelkiego rodzaju modele składane. Nie zajmują one tak dużo miejsca, jak standardowe rodzaje będące jedną całością. Warianty tego typu są zatem bardzo opłacalne w przypadku pomieszczeń z ograniczonym metrażem oraz osób, które często przewożą posiadane przedmioty do trenowania gimnastyki. Modele składane pozwalają bowiem na bezproblemowe zapakowanie do samochodu, a w przypadku mniejszych egzemplarzy - nawet do walizki.

Materac do gimnastyki - cena

Poszczególne warianty materaców do gimnastyki różnią się między sobą nie tylko właściwościami, lecz także ceną. W wielu sklepach internetowych znaleźć można egzemplarze w cenie poniżej 100 zł, jednak w przypadku częstego korzystania warto zainwestować w profesjonalne modele. Są one zwykle droższe, jednak spisują się świetnie przez naprawdę długi czas. Wśród nich znajdziesz zarówno wspomniane warianty składane, jak i klasyczne materace o dużej powierzchni. Wybór odpowiedniego zależy wyłącznie od Twoich potrzeb i przewidzianego budżetu.

Materac do gimnastyki akrobatycznej

Akrobacje różnego typu wymagają zakupienia materaca skutecznie chroniącego przed bolesnymi upadkami. Warto jednak pamiętać, że nie może on być zbyt gruby, co mogłoby utrudniać prawidłowe stawianie stóp. Wówczas zwiększa się ryzyko wystąpienia różnego rodzaju kontuzji uniemożliwiających dalsze trenowanie. Materace do gimnastyki akrobatycznej kosztują zwykle tyle samo, co standardowe modele wykorzystywane w przypadku innych dyscyplin sportowych.

Nikola Łuszyńska 0 31 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Gimnastyka i Akrobatyka

gimnastyka-nauka-przewrotu-w-przod-i-w-tyl-aktualizacja-2020

Gimnastyka – nauka przewrotu w przód i w tył | AKTUALIZACJA 2020

Przewroty w przód i w tył są ćwiczeniami dynamicznymi. W szybkim czasie trzeba przemieścić ciało poprzez obrót. Jak tego dokonać? Jaka jest prawidłowa technika przewrotów?

sprawdz-jak-stac-na-rekach-to-prostsze-niz-myslisz

Sprawdź, jak stać na rękach - to prostsze, niż myślisz!

Codzienne urwanie głowy sprawia, że cały świat wiruje dookoła. Ciekawym sposobem na relaks w domowym zaciszu jest stanie na rękach. Wbrew powszechnej opinii, nie jest to nic trudnego! Podpowiadamy, jak stać na rękach i jak się do tego przygotować, by piąć się coraz wyżej na drabinie gimnastycznej sprawności. Zaczynamy!

gimnastyka-szwedzka-czym-jest

Gimnastyka szwedzka - czym jest?

Gimnastyka szwedzka nie jest tak popularna jak inne formy ćwiczeń, jednak stanowi doskonałe rozwiązanie dla wielu osób. Czym jest gimnastyka szwedzka i jak ją uprawiać?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”

gimnastyka-nauka-przewrotu-w-przod-i-w-tyl-aktualizacja-2020

Gimnastyka – nauka przewrotu w przód i w tył | AKTUALIZACJA 2020

Przewroty w przód i w tył są ćwiczeniami dynamicznymi. W szybkim czasie trzeba przemieścić ciało poprzez obrót. Jak tego dokonać? Jaka jest prawidłowa technika przewrotów?

sprawdz-jak-stac-na-rekach-to-prostsze-niz-myslisz

Sprawdź, jak stać na rękach - to prostsze, niż myślisz!

Codzienne urwanie głowy sprawia, że cały świat wiruje dookoła. Ciekawym sposobem na relaks w domowym zaciszu jest stanie na rękach. Wbrew powszechnej opinii, nie jest to nic trudnego! Podpowiadamy, jak stać na rękach i jak się do tego przygotować, by piąć się coraz wyżej na drabinie gimnastycznej sprawności. Zaczynamy!

gimnastyka-szwedzka-czym-jest

Gimnastyka szwedzka - czym jest?

Gimnastyka szwedzka nie jest tak popularna jak inne formy ćwiczeń, jednak stanowi doskonałe rozwiązanie dla wielu osób. Czym jest gimnastyka szwedzka i jak ją uprawiać?

cwiczenia-z-pilka-gimnastyczna-na-czym-polegaja

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną - na czym polegają?

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną zazwyczaj kojarzą się jedynie z kobietami w ciąży wzmacniającymi mięśnie przed porodem. Jednak przyrząd ten ma również inne zastosowania. Jak ćwiczyć z piłką gimnastyczną?

baby-joga-kontrowersyjny-trening-niemowlakow

Baby Joga - kontrowersyjny trening niemowlaków

Czy joga jest dobrą aktywnością fizyczną dla małych dzieci? Oczywiście. Wspólne treningi mają umocnić więzi i mają pozytywny wpływ na rozwój dziecka. A joga w dynamiczna w rosyjskim stylu? Jej zdrowotne cechy wychwala Poznajcie różne warianty treningu jogi z najmłodszymi i powiązane z nimi kontrowersje!

rozciaganie-statyczne-vs-rozciaganie-dynamiczne

Rozciąganie statyczne VS rozciąganie dynamiczne

Rozciąganie jest nieodłącznym partnerem treningu, niezależnie jaki rodzaj aktywności fizycznej praktykujesz. Umiejętność bezpiecznego rozciągania to podstawa zachowania właściwej postawy ciała, ruchliwości stawów i elastyczności mięśni. W tym artykule porównamy dwie podstawowe techniki rozciągania: dynamiczną i statyczną.

odmiany-jogi-1

Odmiany jogi

Joga jest jednym z najstarszych systemów treningowych. Wywodząca się z Indii i praktykowana na całym świecie metoda poprawia zdrowie, gibkość i świadomość ciała milionów ludzi. Nie bez przyczyny uznawana jest za jedną z najzdrowszych aktywności fizycznych. Joga ma wiele odmian i niektóre znacząco różnią się od siebie. Zobacz różne oblicza jogi i wybierz najlepszą dla siebie.

rozciaganie-podnosi-jakosc-zycia

Rozciąganie podnosi jakość życia

Rozciąganie mamy we krwi – to jeden z najbardziej naturalnych odruchów. Już jedno dobre przeciągnięcie się z rana to zastrzyk energii i endorfin. Nawet noworodki instynktownie przeciągają się tuż po przebudzeniu. Po co właściwie się rozciągamy i jak joga, stretching czy pilates mogą wpłynąć na poprawę naszego życia?

po-co-mi-rozciaganie

Po co mi rozciąganie

W jednym z postów od naszych użytkowników przeczytaliśmy: „Od kilku tygodni codziennie biegam. Trening rozpoczynam zwykle od rozciągania. Ostatnio dowiedziałam się, że robię błąd, bo to wcale nie poprawia mojej efektywności. Teraz już sama nie wiem, co robić. Powinnam od razu biec? Po co mi właściwie rozciąganie?”