Mata treningowa - ćwicz w każdym miejscu!

Mata treningowa - ćwicz w każdym miejscu!

Do czego służy mata treningowa i jakie ćwiczenia na niej wykonywać? Jak wybrać odpowiedni model do konkretnego typu aktywności fizycznej? Sprawdź!

Mata treningowa na każdą okazję

Ćwiczenia na macie treningowej mogą być wykonywane w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Nie potrzebujesz udawać się na siłownię lub specjalną salę. Wystarczy jedynie zakupić własną matę dostosowaną do Twoich potrzeb i typu aktywności fizycznej. Po skończonym treningu możesz ją szybko zwinąć i przechowywać w znacznie mniejszej formie, co sprawdza się doskonale w przypadku pomieszczeń o ograniczonym metrażu. Mata treningowa nie stanowi osobnego elementu wyposażenia wnętrza, tak jak dzieje się to w przypadku rowerów stacjonarnych lub orbitreków, dlatego będzie spisywać się świetnie w każdym miejscu.

Mata treningowa - dla kogo?

Maty treningowe są wykorzystywane zarówno podczas aerobiku, pilates i innych ćwiczeń tego typu, jak i w trakcie zajęć ze sztuk walki. Jej właściwości pozwalają na wykonywanie odpowiednich pozycji i upadanie bezpośrednio na podłodze, dzięki czemu nie musisz posiadać specjalnych wykładzin i pianek ułożonych na stałe na posadzce, co ma miejsce w profesjonalnych salach treningowych. Takie rozwiązanie sprawia, że po skończonych ćwiczeniach nie nabawisz się siniaków i otarć wynikających z uderzeń o twardą powierzchnię.

Mata do treningu mięśni brzucha

Maty treningowe sprawdzają się doskonale podczas ćwiczeń, które wykonuje się leżąc na podłodze. Doskonałym przykładem takich czynności są popularne brzuszki mające na celu zwiększenie ilości tkanki mięśniowej w górnym odcinku brzucha. Podczas ich wykonywania na macie nie naciska się biodrami i kręgosłupem na twardą powierzchnię, dzięki czemu ćwiczenia stają się znacznie bardziej komfortowe. Mata treningowa sprawdza się doskonale również podczas innych aktywności wymagających położenia się na podłodze. Trening na macie w domu jest przyjemnością. 

Mata do treningu celności
mata do treningu

Mata treningowa może być stosowana nie tylko podczas ćwiczeń rozciągających czy siłowych. Jej wykorzystanie można znaleźć również w przypadku strzelania do celu. Na rynku są dostępne różne modele mat wykonanych z pianki lub nawet słomy żytniej imitującej twardsze podłoże. Dzięki temu każdy ćwiczący jest w stanie dopasować odpowiednią matę treningową spełniającą jego wymagania i odpowiadającą potrzebom danej dyscypliny sportowej.

Mata do treningu karate

Maty są wykorzystywane również podczas treningów różnych sportów walki, od judo, aż po karate. Wówczas ważne jest, aby wybrany model nie był zbyt miękki, co mogłoby utrudniać właściwe wykonywanie chwytów. Istotną kwestią jest również zadbanie o to, żeby mata skutecznie chroniła ćwiczących przed bolesnymi upadkami, które mogłoby być problematyczne w przypadku regularnych treningów. Zajęcia bez użycia maty są bowiem w stanie skończyć się stłuczeniami i siniakami utrudniającymi dalsze wykonywanie chwytów.

Mata treningowa - którą wybrać?

Poszczególne maty różnią się od siebie pod względem różnych aspektów, takich jak grubość i materiał wykorzystany do ich stworzenia. Większość mat treningowych została zaprojektowana z myślą o ochronie przed poślizgnięciami, otarciami, stłuczeniami i innymi kontuzjami przy jednoczesnym zachowaniu możliwości utrzymania równowagi. Ich działanie jest również w stanie zapewniać izolację cieplną, co sprawdza się doskonale w przypadku ćwiczeń na zimnej powierzchni. Z tego powodu przed wyborem odpowiedniej maty należy zorientować się we własnych potrzebach i wymaganiach konkretnego sportu.

Mata treningowa - Twoje parametry są ważne!

Wybór odpowiedniej maty treningowej powinien uwzględniać nie tylko jej grubość, lecz także ogólne wymiary. Właściwie dopasowany model musi bazować na wzroście konkretnego ćwiczącego. Na rynku można znaleźć głównie warianty o długości około 180-190 centymetrów, jednak istnieją także znacznie krótsze maty dostosowane do potrzeb dzieci i drobnych kobiet. Natomiast wyższe osoby powinny skupić się na zakupie znacznie dłuższych mat.

Nikola Łuszyńska 0 17 października 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Joga i rozciąganie

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.

dowiedz-sie-czym-jest-i-na-czym-polega-joga-dla-dzieci

Dowiedz się, czym jest i na czym polega joga dla dzieci

W dzisiejszych czasach nasze pociechy poruszają się coraz mniej. Aktywność fizyczna w ich życiu zeszła na dalszy plan, ustępując miejsca innym uciechom i zajęciom. W związku z tym ich mięśnie są bardzo często napięte i obolałe. Co więcej, dzieci borykają się także ze swoimi małymi lub większymi problemami, którym muszą dać upust. Jeżeli nie wiesz jak radzić sobie w takiej sytuacji, to warto zapisać dziecko na kurs jogi.

dowiedz-sie-czym-sa-pozycje-jogi-i-jak-poprawnie-je-wykonywac

Dowiedz się, czym są pozycje jogi i jak poprawnie je wykonywać?

Joga jest rodzajem aktywności fizycznej, która pomaga rozwijać ciało umysł oraz duszę. Ćwiczenie jogi daje bardzo wiele pozytywnych aspektów sprzyjających lepszemu samopoczuciu oraz poprawie sylwetki. Joga to także bardzo dobroczynny wpływ na utrzymywanie prawidłowej postawy ciała. W jodze istnieje bardzo wiele pozycji, które sprzyjają poprawie kondycji ciała, a także przygotowują nas do długiego przebywania z pozycji siedzącej.

czym-jest-pilates-i-jakie-efekty-daja-regularne-cwiczenia

Czym jest pilates i jakie efekty dają regularne ćwiczenia?

Piltes to jedne ze spokojniejszych zajęć sportowych. Są doskonałe dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sportem albo dla tych, które przez dłuższy czas nie mogły wykonywać aktywności fizycznej i małymi krokami wracają do sportu. Pilates, to także doskonałe rozwiązanie dla kobiet w ciąży oraz dla osób starszych. Dowiedz się wszystkiego, co najważniejsze na temat pilatesu i poznaj jego zalety.

materac-do-gimnastyki-jak-wybrac-najlepszy-z-nich

Materac do gimnastyki – jak wybrać najlepszy z nich?

Materace to ważny element treningów odbywających się głównie na podłodze i związanych z ryzykiem bolesnych upadków. Jak wybrać odpowiedni materac do konkretnej aktywności fizycznej?

na-trening-marsz-gimnastyka-dla-seniorow

Na trening marsz! Gimnastyka dla seniorów

Uprawiana przez całe życie aktywność fizyczna pozwala na doczekanie spokojnej, złotej starości. Również w starszym wieku warto zadbać o ciągły ruch i uprawiać sport możliwie jak najdłużej. Świetną formą ruchu dla seniora będzie gimnastyka w domowym zaciszu lub specjalnych ośrodkach. To co, na trening?

trening-na-silowni-od-czego-zaczac

Trening na siłowni – od czego zacząć?

Liczy się nie tylko lokalizacja siłowni, ale również towarzystwo i dobry trener. Sprawdź, co jeszcze!

intensywnosc-treningu

Intensywność treningu

Podczas treningów dobrze jest się zmęczyć. Sprawdź, jak dobrać intensywność ćwiczeń, by przyniosły one jak najlepsze rezultaty.

trening-w-biurze

Trening w biurze

Oto kilka prostych ruchów które możesz wykonać w pracy aby poczuć energię i ożywić umysł zmęczony biurową rutyną. Ćwiczenia które można wykonać nie wstając od biurka w pracy.

trening-funkcjonalny-co-to-za-zwierze

Trening Funkcjonalny co to za zwierzę?

Słowo trening funkcjonalny stało się ostatnio bardzo znane, modne, powszechnie używane lecz często błędnie rozumiane.

pilates-forma-ruchu-dla-osob-rozpoczynajacych-treningi

PILATES - forma ruchu dla osób rozpoczynających treningi

"Teraz już wiem - nie mogę się mylić. Cały kraj, cały świat powinien wykonywać moje ćwiczenia. Wtedy ludzie będą szczęśliwsi". Joseph H. Pilates.