Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Marzenie każdego sportowca | Domowa siłownia – jak zrobić?

Domowa siłownia to marzenie każdego sportowca. Wiele osób zastanawia się nad wyborem odpowiedniego sprzętu podczas projektowania siłowni. Dowiedz się, jak zrobić i co kupić do swojej domowej siłowni.

Domowa siłownia – jak ją właściwie zrobić?

Domowa siłownia nie musi wiązać się z koniecznością zakładania własnego biznesu. Mała siłownia stworzona w pokoju lub garażu to idealny sposób na zbudowanie masy mięśniowej w domowych warunkach. Niewielkie koszty poniesione za zakup odpowiedniego sprzętu do projektu domowej siłowni zwrócą się w bardzo szybkim czasie. Właściwie, koszty związane z utrzymaniem siłowni
w domu są bardzo małe. Prywatna siłownia to świetny pomysł dla osób, które chcą ćwiczyć, a nie mają na to zbyt wiele czasu w ciągu dnia.

Siłownia domowa sprzęt – co należy kupić?

Podczas planowania projektu siłowni domowej warto pomyśleć o jej pełnym wyposażeniu. Podstawowy sprzęt do siłowni jest warty od 400 do 900 złotych. Jeśli dobrze poszukamy, to zakup wyposażenia domowej siłowni może zamykać się w granicach 600 zł. Wszystko zależy od naszego zaangażowania w poszukiwanie promocji i okazji zakupowych. Przykładowo podczas tworzenia rwarto wziąć pod uwagę sprzęt, taki jak np.:

  • 100 kg obciążenia – ceny wahają się w granicach 700 złotych
  • Gryf prosty 150 cm – 70 zł
  • 2 hantle 10 lub 15 kg z możliwością zmiany ciężaru – 100 zł
  • Ławeczka ze stojakami – 200 zł
  • Drążek montowany do ściany – 100 zł
  • Wyciąg do ćwiczeń – 300 zł
  • Stojak na sztangę – 300 zł
  • Rower stacjonarny – 200 zł
  • Lustro – 60 zł
  • Gryf łamany 120 cm – 100 zł
  • Stojak na ciężary – 150 zł

Suma: 2280 zł – zawiera podstawowy i dodatkowy sprzęt

sprzęt domowa siłownia

Całościowy koszt podstawowego sprzętu do projektu domowej siłowni może zamykać się w granicach 2300 zł. Jest to kwota, która zawiera w sobie koszt podstawowego i dodatkowego sprzętu idealnej siłowni. Patrząc przez pryzmat kosztów zakupu związanych z karnetem, prywatna siłownia jest idealnym pomysłem. Oczywiście przedstawiony sprzęt domowej siłowni jest przykładowy. Zakup sprzętu to indywidualna decyzja.

Domowa siłownia – od czego należy zacząć?

Rozpoczynając prace nad domową siłownią, należy wziąć pod uwagę wygospodarowanie odpowiedniego pomieszczenia. Aranżacja musi opierać się o dostępny sprzęt i budżet. Wyposażenie domowej siłowni może być stopniowe – nie trzeba wszystkiego kupować od razu. Plusem  posiadania własnego obiektu jest to, że nie narazisz się na dzielenie sali z niektórymi typami ludzi na siłowni.

Większość domowych siłowni ma od kilku do kilkunastu metrów, a znajdujący się w nich sprzęt pozwala na wykonywanie różnych rodzajów ćwiczeń. Miejscami powstania projektu siłowni w domu
są głównie garaże, poddasza i piwnice.

Kluczową kwestią w tworzeniu projektu domowej siłowni jest dokładne wyremontowanie pokoju. Koniecznością jest zapewnienie odpowiedniej wentylacji w pomieszczeniu. W domowej siłowni
nie powinno być duszno. W budżecie projektu domowej siłowni powinno znaleźć się miejsce
dla materiałów antypoślizgowych tworzących podłogę. Warto wybrać miękkie wykładziny dywanowe. Dobrą alternatywą dla standardowych tworzyw jest guma – jest bardzo łatwa w czyszczeniu.

Posiadanie własnej siłowni niesie ze sobą ogromną liczbę zalet. Domowa siłownia pozwala
na wykonywanie wielu ćwiczeń. W przypadku wykonywania ćwiczeń nie potrzebujemy asekuracji jak
w przypadku „wolnego ciężaru”. Oczywiście, głównym minusem domowej siłowni może być limit maksymalnego obciążenia. Właściwie, każdy sprzęt zawsze można dokupić. : )

Zalet posiadania domowej siłowni jest znacznie więcej niż jej wad. Życzymy Ci powodzenia
w realizowaniu projektu własnej domowej siłowni!


Mateusz Matysiak 0 29 sierpnia 2019  < 1000

Dodaj komentarz

Artykuły z kategorii: Trening

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?