Ludzie którzy schudli najwięcej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

Otyłość a nadwaga – w czym tkwią różnice?

Pomocna może być klasyfikacja BMI Światowej Organizacji Zdrowia (WHO):

 

BMI

Klasyfikacja WHO

Nazwa zwyczajowa

<18,5 kg/m2

Niedowaga

Szczupły

18,5-24,9 kg/m2

Prawidłowa masa ciała

Zdrowy

25,0-29,9 kg/m2

Stopień I nadwagi

Nadwaga

30,0-39,9 kg/m2

Stopień II nadwagi

Otyłość

40,0 kg/m2

Stopień III nadwagi

Otyłość olbrzymia

 

Jak obliczyć BMI?

 

Nadwaga

Otyłość

Stan zgromadzenia nadmiernej tkanki tłuszczowej, prowadzący do dodatniego bilansu energetycznego. Oznacza to, że kalorie konsumowane przewyższają zapotrzebowanie kaloryczne organizmu. Długotrwała nadwaga poprzedza etap otyłości oraz przyczynia się do chorób serca, cukrzycy, nadciśnienia, hemoroidów, stłuszczenia wątroby oraz żylaków. Przyczyn nadwagi upatruje się w nieprawidłowej diecie, problemach z gospodarką hormonalną, siedzącym trybie życia, nieprawidłowościach metabolizmu, lekach i stresie.

W przeciwieństwie do nadwagi, otyłość to choroba przewlekła. Jest związana z nagromadzeniem się tkanki tłuszczowej, której ilość znacznie przekracza fizjologiczne potrzeby i możliwości adaptacyjne organizmu (układów, narządów). Otyłość to dodatkowo start do cukrzycy, miażdżycy, nadciśnienia, dny moczanowej, zmian zwyrodnieniowych układu ruchu oraz problemów natury psychicznej. Nieleczona otyłość to poważne zagrożenie dla życia. Nie można jej lekceważyć!

Rekordziści w odchudzaniu

Rosalie Bradford już w wieku piętnastu lat ważyła niewiarygodne 140 kg. Tendencja do niepohamowanego podjadania nastolatka odziedziczyła po matce. W styczniu 1987 roku Rosalie osiągnęła rekordową wagę 544 kg! Był to moment przełomowy. Wówczas podjęła kroki w kierunku odchudzania. Dzięki rygorystycznej diecie i ćwiczeniom udało się jej zrzucić aż 408 kg, co zapewniło jej miejsce w Księdze Rekordów Guinnessa.

 

Mechanik z zawodu, Manuel Uribe zmagał się z problemem otyłości od najmłodszych lat. Będąc dziewiętnastolatkiem już ważył 120 kg. W styczniu 2006 roku zwrócił się poprzez meksykańskie media o pomoc w walce z kilogramami. Wówczas jego waga sięgnęła 560 kg! Dietetycy ruszyli z odsieczą. Manuel Uribe dzięki pomocy zrzucił 360 kg!

 

Na uwagę zasługuje także David Smith, który zdecydował się na odchudzanie przy wadze 272 kg. W ciągu czterech lat zrzucił 181 kg na drodze surowej diety i intensywnych ćwiczeń. Po dawnym życiu Davida pozostały jedynie fałdy skóry na brzuchu, ramionach i udach, które z czasem David usunął operacyjnie.

 

Zamiana otyłego mężczyzny na przystojnego faceta to nie lada wyzwanie

Wyzwanie podjął i osiągnął  sukces Rob Cooper, chudnąc 130 kg. Co ciekawe, mężczyzna pozbył się nie tylko fałd tłuszczu, ale i zarostu, który odmłodził go o niemalże 20 lat!

 

Jednym z najbardziej inspirujących Polaków, którzy stoczyli walkę z nadprogramowymi kilogramami jest Jarosław Juć. Motywacją do zmiany był jeden z odcinków „Fat Killers”. Wówczas waga mężczyzny wskazywała 175 kg. Po roku pracy, intensywnych treningach i diecie udało mu się zrzucić 83 kg oraz wziąć udział w półmaratonie!

 

Okazuje się, że ruch to nie tylko sposób na walkę z otyłością, ale i depresją. Najlepszym przykładem jest Steve Vaught znany jako Fat Man Walking. Były żołnierz walczący w piechocie morskiej po odbytej służbie wojskowej wpadł w sidła depresji -samonapędzającej się machiny, która pogorszyła jego zdrowie psychiczne i fizyczne. Walcząc z przypadłościami postanowił pokonać pieszo trasę z San Diego do Nowego Jorku. Droga zajęła mu 13 miesięcy, podczas której schudł 45 kg. Za sprawą swojej wędrówki został porównany do filmowego Forresta Gumpa. Steve udowodnił, że aby schudnąć wysarczy zwykły spacer (jednak dla osób z problemami kręgosłupa lub stawów polecamy Nordic Walking). 

Odchudzanie z miłości

Niektóre pary wspólnie decydują się na zrzucanie zbędnych kilogramów. Oto niewiarygodne metamorfozy ludzi z całego świata, którzy dokonali niemal niemożliwego!

Para, która schudła przed ślubem

Odchudzanie metamorfozy
Po przemianie wyglądają tak
Największe metamorfozy w odchudzaniu
Kolejna para, która podjęła się odchudzania
Metamorfozy w odchudzaniu

Odchudzanie na wszystkie sposoby

Radykalne odchudzanie wymaga nie lada samozaparcia i motywacji. Jedni przechodzą przez cały proces sami. Inni motywują do działania swoich bliskich. Jeszcze inni sięgają po pomoc trenera osobistego. Każdy na własny sposób stara się osiągnąć idealna dla siebie wagę i sylwetkę. Ci ludzie dokonali niemal cudu – schudnięcie na taką skalę to bardzo obciążająca dla organizmu i ciężka praca. Ale da się! Odchudzanie można przeprowadzać na wszystkie sposoby. Jedni wybierają zajęcia fitness, trening ABT, inni trening personalny a jeszcze inni – trening w domu. Powodzenia, jeśli też walczysz z nadwagą!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Mikołaj Pesto 3 15 stycznia 2016  5985

Dodaj komentarz

  • Monika
    20 lipca 2017
    Ja tam nie wiem czemu się czepiacie, przecież dokonali czegoś, a każdy popełnia błędy
  • Fit
    20 lipca 2017
    Zgadzam się. A później się ich podziwia, że tyle schudli itd... A nikt nie zwraca uwagi na to, że to ich własna wina, że byli grubasami
  • 20 lipca 2017
    Jak można doprowadzić się do takiego stanu?

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

jazda-na-rowerze-a-cellulit-odchudzaj-sie-i-zredukuj-pomaranczowa-skorke

Jazda na rowerze a cellulit: odchudzaj się i zredukuj pomarańczową skórkę

Nie od dziś wiadomo, że trening aerobowy może skutecznie wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej i cały proces odchudzania. Pozostaje trudniejszy temat, który większości kobiet zabiera sen z powiek: cellulit. Czy można ograć ten problem dzięki regularnym treningom na dwóch kółkach? Czy jazda na rowerze może pozytywnie wpłynąć na cellulit?

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

cwiczenia-na-posladki-i-uda-proste-patenty-bez-wychodzenia-z-domu

Ćwiczenia na pośladki i uda - proste patenty bez wychodzenia z domu!

Epidemia czy nie, o formę trzeba dbać! Niezależnie od twojego doświadczenia w treningu, możesz sprawdzić nasze ćwiczenia na pośladki i uda, które wykonasz w domu. Zamknięte siłownie to nie problem! Przekonaj się, jakie to proste i zadbaj o kształtne pośladki i jędrne uda już dziś!

zdrowy-sen-a-proces-odchudzania-sprawdz-co-musisz-wiedziec-na-temat-spania

Zdrowy sen a proces odchudzania: sprawdź, co musisz wiedzieć na temat… spania!

Wielu z nas zdaje się, że 8 godzin snu to magiczna granica wyspania się, bycia wypoczętym przez cały dzień i w pełni zregenerowanym. Okazuje się, że zdrowy sen nie jedno ma imię i nie dla wszystkich musi trwać tak samo długo. Z czego to wynika? I jak nasz sen może wpływać na proces odchudzania?

motywacja-do-odchudzania-wiemy-jak-sie-do-tego-zabrac

Motywacja do odchudzania: wiemy, jak się do tego zabrać!

Prawdopodobnie nie raz i nie dwa zdarzyło ci się podchodzić do odchudzania. Za pierwszym razem się nie udało, za drugim też coś się rozjechało i z twoich planów nic nie wyszło. Tylko czy ten plan na pewno był? Częstym błędem jest słomiany zapał wynikający z braku konkretnego celu. Zobacz, czym jest motywacja do odchudzania i skąd ją brać, by utrzymać odpowiedni zapał i zrzucić, co trzeba.

jazda-na-rowerze-a-miesnie-brzucha-podkrec-tempo-odchudzania-i-szlifuj-forme

Jazda na rowerze a mięśnie brzucha: podkręć tempo odchudzania i szlifuj formę!

Dla wielu osób jazda rowerem to dobra alternatywa dla biegania czy innej aktywności fizycznej już w drodze do pracy czy na uczelnię. Tymczasem rower to nie tylko nogi i mięśnie pośladków. Jazda na rowerze pozytywnie wpływa na nasze mięśnie brzucha. Jak to się dokładnie obywa i jaki wpływ może mieć taki trening na kompleksowość naszego odchudzania?

podpowiadamy-jak-usunac-cukier-z-diety-sprawdz-nasze-wskazowki

Podpowiadamy, jak usunąć cukier z diety! Sprawdź nasze wskazówki!

Metoda małych kroków świetnie się sprawdza w przypadku wielu procesów i działań podejmowanych na co dzień. Każda zmiana wymaga pierwszego kroku, również w przypadku drastycznych przemian. Nie inaczej jest w przypadku smaku słodkiego i eliminacji cukru z codziennego pożywienia. Jeśli zastanawiasz się, jak usunąć cukier z diety, koniecznie sprawdź nasze wskazówki i zacznij od drobnych zmian!

jak-wytrwac-pierwsze-dni-na-diecie-sprawdz-nasze-protipy

Jak wytrwać pierwsze dni na diecie? Sprawdź nasze protipy

Decyzja o wdrożeniu nowego planu żywienia i zrzuceniu paru kilogramów to częst omnóstwo wyrzeczeń. Doskonale wiemy, jak ciężko jest wytrwać pierwsze dni na diecie, wiemy też, że warto jest wytrzymać, bo efekty mogą być zniewalające! Podpowiadamy, co zrobić, by pierwsze dni na diecie nie były męczarnią.

jak-obliczyc-zapotrzebowanie-kaloryczne-sprawdz-proste-metody

Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne? Sprawdź proste metody!

Podstawowa przemiana materii, całkowita przemiana materii, dodatni i ujemny bilans kalorii. To bardzo ważne i skomplikowane zagadnienia, które mogą wymagać dodatkowego omówienia. W końcu energia, którą spożywamy każdego dnia, to podstawa do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne i co wpływa na te wyliczenia?

podpowiadamy-jak-odchudzic-rece-zobacz-proste-patenty-na-smukle-ramiona

Podpowiadamy, jak odchudzić ręce: zobacz proste patenty na smukłe ramiona!

Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć - czy ta faktycznie modelowa odpowiedź na pytanie, jak odchudzić ręce? Okazuje się, że sporo w tym prawdy! Ale sam trening to trochę mało, by skutecznie wysmuklić ramiona - warto więc podejść do procesu bardziej holistycznie i pomyśleć o innych czynnikach. Jakich?

jazda-na-rowerze-a-cellulit-odchudzaj-sie-i-zredukuj-pomaranczowa-skorke

Jazda na rowerze a cellulit: odchudzaj się i zredukuj pomarańczową skórkę

Nie od dziś wiadomo, że trening aerobowy może skutecznie wspomóc redukcję tkanki tłuszczowej i cały proces odchudzania. Pozostaje trudniejszy temat, który większości kobiet zabiera sen z powiek: cellulit. Czy można ograć ten problem dzięki regularnym treningom na dwóch kółkach? Czy jazda na rowerze może pozytywnie wpłynąć na cellulit?

jakie-bledy-popelniaja-kobiety-zaczynajac-odchudzanie-poznaj-ranking-top-5

Jakie błędy popełniają kobiety, zaczynając odchudzanie? Poznaj ranking TOP 5!

Wiele kobiet decyduje się zacząć odchudzanie. Postanowienie godne podziwu - tym bardziej, jeśli mamy dobrze przygotowany plan, jasno określony cel i wystarczająco dużo determinacji. Co, jeśli coś pójdzie nie tak? Zobacz, jakie błędy popełniają kobiety podczas odchudzania, aby twoja redukcja przebiegła pomyślnie!

cwiczenia-na-posladki-i-uda-proste-patenty-bez-wychodzenia-z-domu

Ćwiczenia na pośladki i uda - proste patenty bez wychodzenia z domu!

Epidemia czy nie, o formę trzeba dbać! Niezależnie od twojego doświadczenia w treningu, możesz sprawdzić nasze ćwiczenia na pośladki i uda, które wykonasz w domu. Zamknięte siłownie to nie problem! Przekonaj się, jakie to proste i zadbaj o kształtne pośladki i jędrne uda już dziś!

zdrowy-sen-a-proces-odchudzania-sprawdz-co-musisz-wiedziec-na-temat-spania

Zdrowy sen a proces odchudzania: sprawdź, co musisz wiedzieć na temat… spania!

Wielu z nas zdaje się, że 8 godzin snu to magiczna granica wyspania się, bycia wypoczętym przez cały dzień i w pełni zregenerowanym. Okazuje się, że zdrowy sen nie jedno ma imię i nie dla wszystkich musi trwać tak samo długo. Z czego to wynika? I jak nasz sen może wpływać na proces odchudzania?