Ludzie którzy schudli najwięcej

Ludzie którzy schudli najwięcej

Problem nadmiernych kilogramów to obecnie jeden z największych problemów społecznych. Szacuje się, że niemalże co druga kobieta i aż 64% mężczyzn cierpi na nadwagę i otyłość na Świecie. Jest to problem piętnowany, dlatego walka z tkanką tłuszczową wymaga silnej woli i konsekwencji w dążeniu do celu. Wielu się udało – oto prawdziwi rekordziści odchudzania!

Otyłość a nadwaga – w czym tkwią różnice?

Pomocna może być klasyfikacja BMI Światowej Organizacji Zdrowia (WHO):

 

BMI

Klasyfikacja WHO

Nazwa zwyczajowa

<18,5 kg/m2

Niedowaga

Szczupły

18,5-24,9 kg/m2

Prawidłowa masa ciała

Zdrowy

25,0-29,9 kg/m2

Stopień I nadwagi

Nadwaga

30,0-39,9 kg/m2

Stopień II nadwagi

Otyłość

40,0 kg/m2

Stopień III nadwagi

Otyłość olbrzymia

 

Jak obliczyć BMI?

 

Nadwaga

Otyłość

Stan zgromadzenia nadmiernej tkanki tłuszczowej, prowadzący do dodatniego bilansu energetycznego. Oznacza to, że kalorie konsumowane przewyższają zapotrzebowanie kaloryczne organizmu. Długotrwała nadwaga poprzedza etap otyłości oraz przyczynia się do chorób serca, cukrzycy, nadciśnienia, hemoroidów, stłuszczenia wątroby oraz żylaków. Przyczyn nadwagi upatruje się w nieprawidłowej diecie, problemach z gospodarką hormonalną, siedzącym trybie życia, nieprawidłowościach metabolizmu, lekach i stresie.

W przeciwieństwie do nadwagi, otyłość to choroba przewlekła. Jest związana z nagromadzeniem się tkanki tłuszczowej, której ilość znacznie przekracza fizjologiczne potrzeby i możliwości adaptacyjne organizmu (układów, narządów). Otyłość to dodatkowo start do cukrzycy, miażdżycy, nadciśnienia, dny moczanowej, zmian zwyrodnieniowych układu ruchu oraz problemów natury psychicznej. Nieleczona otyłość to poważne zagrożenie dla życia. Nie można jej lekceważyć!

Rekordziści w odchudzaniu

Rosalie Bradford już w wieku piętnastu lat ważyła niewiarygodne 140 kg. Tendencja do niepohamowanego podjadania nastolatka odziedziczyła po matce. W styczniu 1987 roku Rosalie osiągnęła rekordową wagę 544 kg! Był to moment przełomowy. Wówczas podjęła kroki w kierunku odchudzania. Dzięki rygorystycznej diecie i ćwiczeniom udało się jej zrzucić aż 408 kg, co zapewniło jej miejsce w Księdze Rekordów Guinnessa.

 

Mechanik z zawodu, Manuel Uribe zmagał się z problemem otyłości od najmłodszych lat. Będąc dziewiętnastolatkiem już ważył 120 kg. W styczniu 2006 roku zwrócił się poprzez meksykańskie media o pomoc w walce z kilogramami. Wówczas jego waga sięgnęła 560 kg! Dietetycy ruszyli z odsieczą. Manuel Uribe dzięki pomocy zrzucił 360 kg!

 

Na uwagę zasługuje także David Smith, który zdecydował się na odchudzanie przy wadze 272 kg. W ciągu czterech lat zrzucił 181 kg na drodze surowej diety i intensywnych ćwiczeń. Po dawnym życiu Davida pozostały jedynie fałdy skóry na brzuchu, ramionach i udach, które z czasem David usunął operacyjnie.

 

Zamiana otyłego mężczyzny na przystojnego faceta to nie lada wyzwanie

Wyzwanie podjął i osiągnął  sukces Rob Cooper, chudnąc 130 kg. Co ciekawe, mężczyzna pozbył się nie tylko fałd tłuszczu, ale i zarostu, który odmłodził go o niemalże 20 lat!

 

Jednym z najbardziej inspirujących Polaków, którzy stoczyli walkę z nadprogramowymi kilogramami jest Jarosław Juć. Motywacją do zmiany był jeden z odcinków „Fat Killers”. Wówczas waga mężczyzny wskazywała 175 kg. Po roku pracy, intensywnych treningach i diecie udało mu się zrzucić 83 kg oraz wziąć udział w półmaratonie!

 

Okazuje się, że ruch to nie tylko sposób na walkę z otyłością, ale i depresją. Najlepszym przykładem jest Steve Vaught znany jako Fat Man Walking. Były żołnierz walczący w piechocie morskiej po odbytej służbie wojskowej wpadł w sidła depresji -samonapędzającej się machiny, która pogorszyła jego zdrowie psychiczne i fizyczne. Walcząc z przypadłościami postanowił pokonać pieszo trasę z San Diego do Nowego Jorku. Droga zajęła mu 13 miesięcy, podczas której schudł 45 kg. Za sprawą swojej wędrówki został porównany do filmowego Forresta Gumpa. Steve udowodnił, że aby schudnąć wysarczy zwykły spacer (jednak dla osób z problemami kręgosłupa lub stawów polecamy Nordic Walking). 

Odchudzanie z miłości

Niektóre pary wspólnie decydują się na zrzucanie zbędnych kilogramów. Oto niewiarygodne metamorfozy ludzi z całego świata, którzy dokonali niemal niemożliwego!

Para, która schudła przed ślubem

Odchudzanie metamorfozy
Po przemianie wyglądają tak
Największe metamorfozy w odchudzaniu
Kolejna para, która podjęła się odchudzania
Metamorfozy w odchudzaniu

Odchudzanie na wszystkie sposoby

Radykalne odchudzanie wymaga nie lada samozaparcia i motywacji. Jedni przechodzą przez cały proces sami. Inni motywują do działania swoich bliskich. Jeszcze inni sięgają po pomoc trenera osobistego. Każdy na własny sposób stara się osiągnąć idealna dla siebie wagę i sylwetkę. Ci ludzie dokonali niemal cudu – schudnięcie na taką skalę to bardzo obciążająca dla organizmu i ciężka praca. Ale da się! Odchudzanie można przeprowadzać na wszystkie sposoby. Jedni wybierają zajęcia fitness, trening ABT, inni trening personalny a jeszcze inni – trening w domu. Powodzenia, jeśli też walczysz z nadwagą!

Chcesz przeczytać cały artykuł?

Mikołaj Pesto 3 15 stycznia 2016  6376

Dodaj komentarz

  • Monika
    20 lipca 2017
    Ja tam nie wiem czemu się czepiacie, przecież dokonali czegoś, a każdy popełnia błędy
  • Fit
    20 lipca 2017
    Zgadzam się. A później się ich podziwia, że tyle schudli itd... A nikt nie zwraca uwagi na to, że to ich własna wina, że byli grubasami
  • 20 lipca 2017
    Jak można doprowadzić się do takiego stanu?

Artykuły z kategorii: Odchudzanie

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?

spal-zbedna-tkanke-tluszczowa-wybierz-rowerek-stacjonarny-magnetyczny

Spal zbędną tkankę tłuszczową, wybierz rowerek stacjonarny magnetyczny

Zastanawiasz się jaki rower stacjonarny kupić? Pragniesz popracować nad swoją kondycją chcąc zainwestować w rowerek stacjonarny? To bardzo dobry pomysł. Taki rower sprawdzi się w przestronnej przestrzeni, ale także w małych mieszkaniach nie zabierając miejsca. Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe? Pewnie, że jest! Poniższy artykuł podpowie Ci co zrobić, żeby ćwiczyć na rowerku na małej przestrzeni, jak i jaki rower jest najlepszy.

skaczesz-na-skakance-a-czy-robisz-to-poprawnie

Skaczesz na skakance? A czy robisz to poprawnie?

Skakanie na skakance daje bardzo wiele zalet naszemu organizmowi. Nawet nie wiesz, jak dużo kalorii jesteś w stanie spalić w czasie jednej godziny ciągłego skakania. Dowiedz się, czy do tej pory skakanie na skakance przynosiło wymierne efekty. Dzięki nam poznasz odpowiednią technikę i dowiesz się, jak poprawnie wykonywać ten rodzaj aktywności fizycznej.

odchudz-sie-wybierajac-sie-na-saune

Odchudź się, wybierając się na saunę!

Odchudzanie to temat, który wciąż nurtuje wiele osób. Sposobów na pozbycie się zbędnych kilogramów z dnia na dzień przybywa coraz więcej. Dziś to nie tylko dieta, aktywny tryb życia, czy odpowiednia kaloryczność przygotowywanych na co dzień posiłków – to również inne zewnętrzne elementy, które mogą pomóc w walce o wymarzoną sylwetkę.

nie-potrafisz-schudnac-a-moze-ocet-jablkowy-ci-pomoze

Nie potrafisz schudnąć, a może ocet jabłkowy Ci pomoże?

Masz problem z nadprogramowymi kilogramami? Przeszkadzają Ci fałdki, których nie możesz się skutecznie pozbyć? Jest kilka metod, które wspomagają chudnięcie, a jedną z nich jest ocet jabłkowy. Jak go przyjmować? Jak długo stosować? Wszystkiego dowiesz się z poniższego artykułu.

trening-hiit-daj-organizmowi-porzadna-dawke-endorfin

Trening HIIT – daj organizmowi porządną dawkę endorfin!

Pragniesz bardzo szybko spalić tkankę tłuszczową? Żadne treningi nie działają, a Ty nie wiesz, co robić, aby polepszyć swoją figurę? Skorzystaj z intensywnego treningu interwałowego, który przeznaczony jest dla osób chcących poprawić kondycję i szybko spalić zbędny tłuszcz. Poznaj zalety treningu HIIT i dowiedz się, czy jest dla Ciebie!

spedz-aktywnie-urlop-i-wybierz-sie-na-nordic-walking

Spędź aktywnie urlop i wybierz się na nordic walking!

Patrząc z boku nordic walking może wydawać się błahym i banalnym sportem, jednak gdy go spróbujesz diametralnie zmienisz zdanie. Ta aktywność fizyczna angażuje do pracy aż 90 % mięśni – pracują nogi, ręce, klatka piersiowa. Maszerując ciało musi ze sobą współpracować, by stworzyć prawidłowy wykrok. Maszerowanie ma sens jeżeli będziesz używał i aktywował swoje mięśnie ma maksa.

aplikacje-do-liczenia-kalorii-wybierz-najlepsza

Aplikacje do liczenia kalorii – wybierz najlepszą!

W dzisiejszych czasach ludzie bardziej zwracają uwagę na to co jedzą i przykładają dużą wagę do serwowanych sobie pełnowartościowych posiłków. Należą do nich profesjonaliści, jak i amatorzy. Ci którzy traktują sport i odżywianie poważnie, często skupiają się na jednym i drugim tak, że do kontroli własnych osiągów potrzebują specjalnych aplikacji. Jedną z nich może być aplikacja licząca kalorie. Poznaj kilka, dowiedz się jak działają i ściągnij najlepszą!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sposob-na-pozbycie-sie-cellulitu-i-kilogramow

Jazda na rowerze – najlepszy sposób na pozbycie się cellulitu i kilogramów!

Kto nie lubi jeździć na rowerze? To środek transportu, dający wiele korzyści. Nie trzeba za niego płacić, jest szybki i spala kalorie! No co innego daje takie korzyści? Jazda na rowerze jest przyjemna i niedroga. Nie masz roweru? Przecież można go wypożyczyć nawet na minuty!

jazda-na-rowerze-najlepszy-sport-na-pozbycie-sie-cellulitu

Jazda na rowerze – najlepszy sport na pozbycie się cellulitu!

Chyba mało jest na świecie osób, które nie przepadają za jazdą na rowerze. Większość z nas ją uwielbia, bo jest tania i stanowi świetną rozrywkę. Dzięki regularnym jazdom, można znacznie wpłynąć na swoją sylwetkę. Dowiedz się, jakie jeszcze zalety daje rower!

wsiadz-na-rower-i-spal-nawet-500-kalorii-w-godzine

Wsiądź na rower i spal nawet 500 kalorii w godzinę!

Jazda na rowerze daje wiele dobrego. Nie tylko pomaga ciału, ale także pozwala dotlenić mózg i każdą tkankę w organizmie. Ponadto regularna jazda rowerem może spalić naprawdę pokaźne ilości kalorii. Chcesz dowiedzieć się więcej? Ile trzeba pedałować, aby spalić kilogram tłuszczu?