Którą siłownie wybrać? Czym kierować się przy wyborze siłowni - Poradnik

Którą siłownie wybrać? Czym kierować się przy wyborze siłowni - Poradnik

Wybór siłowni jest często źródłem problemów. Pod uwagę trzeba przecież wziąć tak wiele aspektów - lokalizację, ofertę, cenę... Czym jeszcze należy kierować się podczas wybierania siłowni lub klubu fitness? Tego dowiecie się w poniższym artykule.

Pisałem już o tym kilkukrotnie, że nowo powstałe kluby nie wiele różnią się ode siebie. Wszystko według jednego schematu, na podobnym poziomie. W takiej sytuacji zamiast powielać wpisy o kolejnych klubach, postanowiłem napisać kilka porad o tym na co zwrócić uwagę przy wyborze najlepszej siłowni dla siebie?

Oto moje rady, które pomogą Wam wybrać idealny klub dla siebie:

  • Odległość od pracy/domu: Jeżeli ćwiczysz od razu po pracy czy szkole warto szukać klubu w pobliżu. Jeżeli w innych porach to już zdecydowanie bliżej domu. Czterdziestominutowy dojazd na siłownie, czy stanie w korkach może skutecznie zniechęcić to wyjścia, dlatego lokalizacja jest bardzo ważna. Im bliżej tym lepiej.
  • Dni i godziny otwarcia: Tutaj sieciowe kluby postawiły poprzeczkę bardzo wysoko. Niekiedy otwarte przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Małym lokalnym siłowniom po prostu się to nie opłaca. Jeżeli trenujesz przed pracą, w weekendy czy późnym wieczorem, osiedlowa siłownia odpada. 
  • Klimat: Bardzo ważny czynnik, którego nie da się kupić i wywołać w sztuczny sposób. To ludzie oraz pracownicy go tworzą. Komfort ćwiczeń w miejscu w którym zwyczajnie dobrze się czujemy jest bardzo ważny. Żyjąc w ciągłym stresie i pędzie, warto wybrać miejsce w którym zmęczycie się fizycznie, ale wypoczniecie psychicznie. Często małe osiedlowe siłownie mają ten charakterystyczny nastrój co powoduje, że pomimo innych niedogodności wybierzemy to własnie miejsce. 
  • Sprzęt: Ja wywodzę się, ze starej szkoły i używam głównie wolnych ciężarów. Nie potrzebuje miliona specjalistycznych sprzętów aby zrobić dobry trening. Niemniej jednak lubię jak siłownia jest dobrze wyposażona. Nowy, pozornie dobry sprzęt czasem okazuje się zwykłym szmelcem. Najgorsze są maszyny "do wszystkiego", które jak transformers przerabiają się i można na nich trenować wszystkie grupy...W rzeczywistości nie nadają się do niczego... Najlepiej przyjść na próbny trening, przetrenować całe ciało, żeby zobaczyć czy czegoś nam nie brakuje oraz jakiej jakości sprzęt będzie do naszej dyspozycji. Klimatyzacja nie jest sprzętem do ćwiczeń, ale z doświadczenia wiem, że potrafi umilić trening w upalny dzień, więc warto jak jest i działa.
  • Porządek: Trenowałem w różnych miejscach i wiem, że warto zwrócić uwagę na ten aspekt. Bywałem w klubach, gdzie brzydziłem się iść pod prysznic, lub zwyczajnie nie było w nim wody! Jeżeli płacisz za karnet to należą Ci się warunki nie tylko do ćwiczeń ale również do przebrania się czy wykąpania. Dodatkowa opłata za prysznic (z tym też się spotkałem) brak zamykanych szafek czy wszechobecny brud nie mają prawa bytu wśród tak licznej konkurencji. 
  • Cena: Dla niektórych jedno z ważniejszych kryteriów. Nie każdego stać żeby zapłacić 200 zł za karnet. Niestety, żeby siłownia zwyczajnie się opłacała właścicielowi trzeba za nią płacić rozsądne pieniądze. Jeżeli wymagamy porządku, dobrego sprzętu, elastycznych godzin otwarcia itd musimy liczyć się z adekwatną do poziomu ceny. 
  • Dodatki: W dzisiejszych czasach kluby fitness w ofercie posiadają wiele więcej niż tylko sale do ćwiczeń. Często prócz samych ciężarów można skorzystać z wielu dodatkowych atrakcji jak sauna, solarium, bar/restauracja, kriokabina, squash, ścianka wspinaczkowa czy basen. Jeżeli macie czas i ochotę korzystać z tych atrakcji to warto wybrać takie miejsce. Jeżeli nie to nie ma po co przepłacać za rzeczy z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystacie.
  • Zajęcia grupowe: Nie wszyscy lubią ćwiczyć w pojedynkę. Niektórzy chodzą jedynie na zorganizowane zajęcia grupowe. Jeżeli jesteś taką właśnie osobą to wybierz klub gdzie jest to czego szukasz. Jeżeli nie potrafisz zmotywować się w pojedynkę, klub z  bogatą ofertą zajęć grupowych to miejsca dla Ciebie.

Jak widzicie wybranie idealnego dla siebie miejsca nie jest takie łatwe. Najlepiej wypisać wszystkie potrzeby i wybrać miejsce które spełnia największą ilość kryteriów. Ważne żeby dobrze czuć się w danym miejscu, żeby pójście na trening nie kojarzyło się nam z karą. Ja już znalazłem swoje miejsce, mam nadzieję, że Wy również!

 

Widzicie siłownię na zdjęciu? Oto moje wymarzone miejsce do treningów - niestety niedostępne w naszej szerokości geograficznej :(

Źródło:Blog Kulturystyczny

Arkadiusz Szczeciński 1 11 sierpnia 2017  1207

Dodaj komentarz

  • Paweł
    26 marca 2018
    No tak, jak się wybiera siłownię, to na wiele aspektów trzeba zwrócić uwagę. Bardzo fajnie zebrany poradnik :)

Artykuły z kategorii: Trening

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.

jak-planowac-treningi-gdy-pracuje-sie-noca

Jak planować treningi, gdy pracuje się nocą?

Praca na nocne zmiany może znacznie komplikować układanie planu treningowego. Dowiedz się, jak dopasować aktywność fizyczną do pracy w godzinach nocnych. Oto porady w zakresie planowania treningów dla nocnych marków!

cwiczenia-na-lydki-niepozorny-trening-ktory-nada-ksztalt-twoim-nogom

Ćwiczenia na łydki - niepozorny trening, który nada kształt twoim nogom

Trening nóg to nie tylko przysiady, wykroki czy martwy ciąg. Niedoceniane na co dzień mięśnie łydek to tak naprawdę wielki potencjał o małych rozmiarach. Ważne jest, aby w twoim planie treningowym znalazły się również ćwiczenia na łydki. Czy można trenować w domu i czy istnieje sposób na zmniejszenie uczucia ciężkich nóg?

cwiczenia-wielostawowe-twoj-sposob-na-miesnie-ze-stali

Ćwiczenia wielostawowe - twój sposób na mięśnie ze stali

Na pewno niejeden raz stajesz przed wyzwaniem ułożenia własnego planu treningowego. Dobrze wiesz, że najlepiej sprawdzają się ćwiczenia wielostawowe, ale nie masz wystarczającej wprawy, by je wykonać? A może nie wiesz, czym są te ćwiczenia i na czym polegają? Sprawdź najlepsze ćwiczenia wielostawowe na duże i małe partie mięśniowe.

trening-wytrzymalosciowy-sprawdz-narzedzia-na-zwiekszenie-swojej-wydolnosci

Trening wytrzymałościowy - sprawdź narzędzia na zwiększenie swojej wydolności!

Wielu z nas trening wytrzymałościowy kojarzy się z wycieńczającym wysiłkiem. Tak naprawdę to świetna forma aktywności fizycznej pozwalająca na zwiększenie wydolności tlenowej organizmu i jednocześnie redukuje tkankę tłuszczową. Jak zorganizować trening wytrzymałościowy i jakie ćwiczenia wybrać?

przysiady-z-obciazeniem-czy-bez-jaki-trening-bedzie-dla-ciebie-najlepszy

Przysiady z obciążeniem czy bez - jaki trening będzie dla ciebie najlepszy?

Gdy w grę wchodzi trening nóg i pośladków, na myśl kobiet przychodzą przysiady z obciążeniem. Choć mężczyźni wolą trening z hantlami, również i w ich przypadku przysiady sprawdzą się świetnie. Kluczowa jest jednak technika, bo to od niej zależy dalszy rozwój.

cwiczenia-z-pilka-lekarska-twoj-patent-na-naprawde-swietna-forme

Ćwiczenia z piłką lekarską - twój patent na naprawdę świetną formę!

Spośród wszystkich ćwiczeń z akcesoriami, trening z piłkami ma nam najwięcej do zaoferowania. Piłka gimnastyczna dostępna w sali fitness to świetny patent na rozciąganie i angażowanie mm. głębokich, z kolei niewielka piłeczka tenisowa świetnie się sprawdzi podczas rozluźniania powięziowo-mięśniowego. Zobacz nasze proste ćwiczenia z piłką lekarską do wykonania wszędzie tam, gdzie chcesz!

scyzoryki-czyli-doskonale-cwiczenie-na-plaski-brzuch

Scyzoryki, czyli doskonałe ćwiczenie na płaski brzuch

Scyzoryki to jedno z najpopularniejszych ćwiczeń praktykowanych w celu zgubienia oponki i wzmocnienia mięśni brzucha, większości osób znane jeszcze z czasów szkolnych. Jak prawidłowo wykonywać scyzoryki?

jak-wykonywac-brzuszki-z-wykorzystaniem-poszczegolnych-przyrzadow

Jak wykonywać brzuszki z wykorzystaniem poszczególnych przyrządów?

Na siłowni znaleźć można wiele przyrządów o różnych zastosowaniach. Niektóre z nich sprawdzają się doskonale podczas robienia brzuszków. Jak wykonywać takie ćwiczenia z wykorzystaniem konkretnych urządzeń?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne-aktualizacja-2020

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne! | AKTUALIZACJA 2020

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację!

trening-brzucha-abs-podstawowe-pojecia-aktualizacja-2020

Trening brzucha ABS – podstawowe pojęcia | AKTUALIZACJA 2020

Trening ABS to nic innego jak zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha. Ich głównym celem jest wyrzeźbienie górnej i dolnej partii mięśni brzucha. Niesamowite efekty widoczne są już po pierwszych tygodniach. Poznaj ciekawe przykłady treningu brzucha ABS. Przewiń artykuł, żeby zobaczyć aktualizację.