Którą siłownie wybrać? Czym kierować się przy wyborze siłowni - Poradnik

Którą siłownie wybrać? Czym kierować się przy wyborze siłowni - Poradnik

Wybór siłowni jest często źródłem problemów. Pod uwagę trzeba przecież wziąć tak wiele aspektów - lokalizację, ofertę, cenę... Czym jeszcze należy kierować się podczas wybierania siłowni lub klubu fitness? Tego dowiecie się w poniższym artykule.

Pisałem już o tym kilkukrotnie, że nowo powstałe kluby nie wiele różnią się ode siebie. Wszystko według jednego schematu, na podobnym poziomie. W takiej sytuacji zamiast powielać wpisy o kolejnych klubach, postanowiłem napisać kilka porad o tym na co zwrócić uwagę przy wyborze najlepszej siłowni dla siebie?

Oto moje rady, które pomogą Wam wybrać idealny klub dla siebie:

  • Odległość od pracy/domu: Jeżeli ćwiczysz od razu po pracy czy szkole warto szukać klubu w pobliżu. Jeżeli w innych porach to już zdecydowanie bliżej domu. Czterdziestominutowy dojazd na siłownie, czy stanie w korkach może skutecznie zniechęcić to wyjścia, dlatego lokalizacja jest bardzo ważna. Im bliżej tym lepiej.
  • Dni i godziny otwarcia: Tutaj sieciowe kluby postawiły poprzeczkę bardzo wysoko. Niekiedy otwarte przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Małym lokalnym siłowniom po prostu się to nie opłaca. Jeżeli trenujesz przed pracą, w weekendy czy późnym wieczorem, osiedlowa siłownia odpada. 
  • Klimat: Bardzo ważny czynnik, którego nie da się kupić i wywołać w sztuczny sposób. To ludzie oraz pracownicy go tworzą. Komfort ćwiczeń w miejscu w którym zwyczajnie dobrze się czujemy jest bardzo ważny. Żyjąc w ciągłym stresie i pędzie, warto wybrać miejsce w którym zmęczycie się fizycznie, ale wypoczniecie psychicznie. Często małe osiedlowe siłownie mają ten charakterystyczny nastrój co powoduje, że pomimo innych niedogodności wybierzemy to własnie miejsce. 
  • Sprzęt: Ja wywodzę się, ze starej szkoły i używam głównie wolnych ciężarów. Nie potrzebuje miliona specjalistycznych sprzętów aby zrobić dobry trening. Niemniej jednak lubię jak siłownia jest dobrze wyposażona. Nowy, pozornie dobry sprzęt czasem okazuje się zwykłym szmelcem. Najgorsze są maszyny "do wszystkiego", które jak transformers przerabiają się i można na nich trenować wszystkie grupy...W rzeczywistości nie nadają się do niczego... Najlepiej przyjść na próbny trening, przetrenować całe ciało, żeby zobaczyć czy czegoś nam nie brakuje oraz jakiej jakości sprzęt będzie do naszej dyspozycji. Klimatyzacja nie jest sprzętem do ćwiczeń, ale z doświadczenia wiem, że potrafi umilić trening w upalny dzień, więc warto jak jest i działa.
  • Porządek: Trenowałem w różnych miejscach i wiem, że warto zwrócić uwagę na ten aspekt. Bywałem w klubach, gdzie brzydziłem się iść pod prysznic, lub zwyczajnie nie było w nim wody! Jeżeli płacisz za karnet to należą Ci się warunki nie tylko do ćwiczeń ale również do przebrania się czy wykąpania. Dodatkowa opłata za prysznic (z tym też się spotkałem) brak zamykanych szafek czy wszechobecny brud nie mają prawa bytu wśród tak licznej konkurencji. 
  • Cena: Dla niektórych jedno z ważniejszych kryteriów. Nie każdego stać żeby zapłacić 200 zł za karnet. Niestety, żeby siłownia zwyczajnie się opłacała właścicielowi trzeba za nią płacić rozsądne pieniądze. Jeżeli wymagamy porządku, dobrego sprzętu, elastycznych godzin otwarcia itd musimy liczyć się z adekwatną do poziomu ceny. 
  • Dodatki: W dzisiejszych czasach kluby fitness w ofercie posiadają wiele więcej niż tylko sale do ćwiczeń. Często prócz samych ciężarów można skorzystać z wielu dodatkowych atrakcji jak sauna, solarium, bar/restauracja, kriokabina, squash, ścianka wspinaczkowa czy basen. Jeżeli macie czas i ochotę korzystać z tych atrakcji to warto wybrać takie miejsce. Jeżeli nie to nie ma po co przepłacać za rzeczy z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystacie.
  • Zajęcia grupowe: Nie wszyscy lubią ćwiczyć w pojedynkę. Niektórzy chodzą jedynie na zorganizowane zajęcia grupowe. Jeżeli jesteś taką właśnie osobą to wybierz klub gdzie jest to czego szukasz. Jeżeli nie potrafisz zmotywować się w pojedynkę, klub z  bogatą ofertą zajęć grupowych to miejsca dla Ciebie.

Jak widzicie wybranie idealnego dla siebie miejsca nie jest takie łatwe. Najlepiej wypisać wszystkie potrzeby i wybrać miejsce które spełnia największą ilość kryteriów. Ważne żeby dobrze czuć się w danym miejscu, żeby pójście na trening nie kojarzyło się nam z karą. Ja już znalazłem swoje miejsce, mam nadzieję, że Wy również!

 

Widzicie siłownię na zdjęciu? Oto moje wymarzone miejsce do treningów - niestety niedostępne w naszej szerokości geograficznej :(

Źródło:Blog Kulturystyczny

Arkadiusz Szczeciński 1 11 sierpnia 2017  < 1000

Dodaj komentarz

  • Paweł
    26 marca 2018
    No tak, jak się wybiera siłownię, to na wiele aspektów trzeba zwrócić uwagę. Bardzo fajnie zebrany poradnik :)

Artykuły z kategorii: Trening

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?

trening-tlenowy-na-czym-polega-i-jak-go-przeprowadzac

Trening tlenowy - na czym polega i jak go przeprowadzać?

Trening tlenowy może nieść za sobą bardzo wiele pozytywnych skutków wpływających nie tylko na poprawienie kondycji fizycznej, lecz także na inne aspekty życia. Jak prawidłowo przeprowadzać trening tlenowy i czym on tak właściwie jest?

co-jest-dobre-na-zakwasy-czyli-jak-sobie-poradzic-z-piekacym-bolem-miesni

Co jest dobre na zakwasy - czyli jak sobie poradzić z piekącym bólem mięśni?

Wbrew powszechnej opinii zakwasy nie są wynikiem gromadzenia nadmiernych ilości kwasu mlekowego w mięśniach. Ta nieprzyjemna dolegliwość występuje w obrębie włókien mięśniowych i ich przyczepów po nagłym i intensywnym wysiłku fizycznym. Co jest dobre na zakwasy i czy można ich uniknąć?

cwiczenia-z-gumami-oporowymi-aktualizacja-2020

Ćwiczenia z gumami oporowymi | Aktualizacja 2020

Guma jak to guma ma wiele zastosowań, nic dziwnego, że jest coraz częściej spotykana na siłowniach i w klubach fitness. Przyjrzyjmy się bliżej temu wszechstronnemu gadżetowi treningowemu. Zobacz jak trenować za pomocą taśm oporowych.

deska-cwiczenie-o-wielu-zastosowaniach-aktualizacja-2020

Deska – ćwiczenie o wielu zastosowaniach | Aktualizacja 2020

Deska (ang. plank) należy do ćwiczeń ogólnorozwojowych, które sprawdzają się w wielu dyscyplinach sportowych. Podczas wykonywania tego ćwiczenia pracuje dużo grup mięśniowych. Zobacz, co można zyskać robiąc deskę! Deska ćwiczenie plan - podejmiesz wyzwanie?

recepta-na-mocne-i-sprezyste-miesnie-sprawdz-cwiczenia-izometryczne

Recepta na mocne i sprężyste mięśnie? Sprawdź ćwiczenia izometryczne!

Twoje mięśnie są mało stabilne i sprężyste? Ten rodzaj treningu jest dla ciebie! Nie tylko wzmocnisz mięśnie, ale i zwiększysz siłę bez konieczności przerzucania ton żelastwa. Przedstawiamy ćwiczenia izometryczne - lekarstwo na wiele treningowych bolączek i skuteczne narzędzie fizjoterapeutyczne.

koniec-z-zakwasami-sposoby-na-zakwasy-klatki-piersiowej-po-treningu-aktualizacja-2020

Koniec z zakwasami – sposoby na zakwasy klatki piersiowej po treningu | Aktualizacja 2020

Zbyt duże obciążenia treningowe czy zbyt duża objętość treningu klatki piersiowej mogą spowodować pojawienie się zakwasów w tej partii ciała. Poznaj sposoby na zakwasy mięśni, które pomogą zniwelować bolesność mięśni po treningu wywołaną mikrourazami.

bezpieczny-trening-na-barki-cwiczenia-na-barki-w-domu-aktualizacja-2020

Bezpieczny trening na barki | Ćwiczenia na barki w domu | Aktualizacja 2020

Wiele trenujących osób zmaga się z bólem barków. Skąd się biorą problemy w tych okolicach? Zobacz, co należy robić by zwiększyć bezpieczeństwo podczas treningu tej partii mięśniowej. Ćwiczenia na barki w domu. Ćwiczenia na barki z hantlami.

jak-nauczyc-sie-stania-na-rekach-od-podstaw-aktualizacja-2020

Jak nauczyć się stania na rękach od podstaw | Aktualizacja 2020

Stanie na rękach typowe ćwiczenie z masą własnego ciała jest nie tylko fajną sztuczką. Jest też dobrym ćwiczeniem wzmacniającym na całe ciało. Poradnik ABC stania rękach, zobacz jak ćwiczyć hand stand od zera. Stanie na rękach nauka. Co daje to ćwiczenie?

sekrety-treningu-czym-jest-koci-grzbiet-aktualizacja-2020

Sekrety treningu – czym jest koci grzbiet? Aktualizacja 2020

Z jednej strony prawidłowa technika wielu ćwiczeń siłowych wymaga unikania tzw. kociego grzbietu. Z drugiej natomiast – istnieje niezależne ćwiczenie o tej samej nazwie. Zobacz, na czym polega robienie kociego grzbietu. Czy taki ruch może być niebezpieczny dla zdrowia?

full-body-workout-plan-treningowy-dla-calego-ciala

Full Body Workout - plan treningowy dla całego ciała

Treningi Full Body Workout cieszą się rosnącą popularnością wśród ćwiczących w każdym wieku i każdej płci. Jak opracować kompleksowy plan takiej aktywności fizycznej?